بازدید 11800

واکنش داور جشنواره به رفتار عجیب یک کارگردان

کد خبر: ۸۷۷۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷ 12 February 2019

مهرزاد دانش، عضو هیأت داوران سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در واکنش به نپذیرفتن جایزه بخش «نگاه نو» این جشنواره از سوی کارگردان «مسخره‌باز»، این کار را رونمایی از میزان شعور اجتماعی او قلمداد کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، در پی نپذیرفتن جایزه بخش «نگاه نو» جشنواره فیلم فجر از سوی همایون غنی‌زاده، کارگردان فیلم «مسخره‌باز» و فرستادن یک جوان افغانستانی روی سن برای خواندن متن کوتاهی درباره چرایی نگرفتن این جایزه و سپس، حاضر شدن خود غنی‌زاده روی سن و دریافت جایزه «هنر و تجربه» جشنواره، مهرزاد دانش، عضو هیأت داوران جشنواره در کانال شخصی‌اش نوشت: «به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر پیشنهاد می‌کنم قوانینی تدوین شود که بر اساس آن، افرادی که از گرفتن جوایزشان، بدون دلیل، امتناع می‌کنند، در دوره‌های بعد حق شرکت در این مناسبت را نداشته باشند. لوس‌بازی زننده جوانک تازه‌کاری با رفتارهای تهوع‌آور متظاهرانه‌اش در ادا درآوردن کژفهمانه از براندوی بزرگ و پذیرش/ عدم پذیرش ادواری جایزه‌اش، از میزان شعور اجتماعی‌اش رونمایی‌ای جانانه به عمل آورد، نشان داد این جایگاه نیاز به مراقبت بیش‌تر دارد.»

منتقدان، چهره‌ها و رسانه‌های دیگری نیز نسبت به این حرکت کارگردان فیلم «مسخره‌باز» واکنش نشان داده‌اند. پوریا ذوالفقاری در این باره گفته است: «این حرکت نامش اعتراض نیست و مسخره‌بازی است.»

گفتنی است، دیشب در جریان برگزاری اختتامیه جشنواره فیلم فجر، یک کارگر مهاجر افغانستانی، نامه‌ای را به نیابت از همایون غنی‌زاده خواند و جایزه بخش «نگاه نو» را نپذیرفت، اما او که در سالن حضور داشت، در ادامه، جایزه بخش «هنر و تجربه» را دریافت کرد!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۴
تازه به دوران رسیده است!
اون یکی جایزه را چرا بهش دادن؟
بهتره این یکی را هم ازش پس بگیرن
دقيقا
عقده جلب توجه کشت ما را . این ژست ها در دنیای سیاست هم وجود دارد .
مسخره بازیه دیگه
اینجور آدما احساس بزرگی می کنند، فکر می کنند بالاتر سعیدروستا، خانم آبیار، کریمی و... هستند.
با نظر داور محترم موافقم!
در مورد این پیام مردم داوری میکنند.
ایشون از کجا میدونست برنده جایزه نگاه نو میشه که با کارگر افغانی هماهنگی هاش رو انجام داده بود؟
همه چی از قبل دکته شده.
این کارگر افغانی هم قسمتی از سناریویِ از قبل طراحی شده بود.
مثلا الان تو کشورمون آزادی داریم.
چقدر بچه گانه سناریو مینویسن.
واقعا خنده داره
بهتر است این داور مودبانه تر حرف بزند .
یعنی چی اتفاقا دقیقا حرکت کارگردان نوعی از اعتراض است و نه مسخره بازی .مسخره بازی در اوردن کار مجری جشنواره بود .حتی موقع جایزه دادن نمی دونست بازیگر برای چه فیلمی جایزه رو برده با رفتارهای سخیف و زننده . در ضمن از کجا میدونین کارش بی دلیل بوده . شما صحبتهای ایشون رو سانسور کردین زمانی که برای گرفتن جایزه دومروی روی سن رفتن . دلش نخواسته نگرفته مگه باید هر کسی تو این مملکت به دل به خواه بقیه رفتار کنه .
بنظر من هم کار پسندیده ای نکرد .این روش اعتراض کردن نیست . حداقل به حرمت بزرگان و اساتیدی چون نصیریان و مشایخی .نباید چنین رفتاری میکرد . وقتی به کسی که جنبه ندارد .پرو بال داده میشود .بازخوردش میشود این .
اصلا ایرانی جماعت کلا مشکل دارند والسلام.
در این مورد با داور جشنواره موافقم دیگه واقعا بعضی ها شورش در می ارن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی