بازدید 5534
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران:

هیج نگرانی از بازگشت به قبل از برجام نداریم

کد خبر: ۸۷۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷ 10 February 2019

هیج نگرانی از بازگشت به قبل از برجام نداریم و اگر نیاز باشد به جایگاهی ده‌ها برابر بهتر از قبل باز می‌گردیم.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس از قزوین، بهروز کمالوندی امروز در مراسم افتتاح ساختمان مرکزی پارک علم و فناوری استان قزوین اظهار کرد: پارک‌های علم و فناوری نقش موثری در تولید علم داشته‌اند اما امروز باید با گذر از این مرحله به سمت تبدیل علم به ثروت حرکت کنیم.

وی افزود: یکی از مشکلات در وزه تولید علم عدم تبدیل آن بهع ثروت است تا جایی که بخش عمده‌ای مقالات علمی در کتابخانه‌ها در حال خاک خوردن است و این به نوعی به هدر رفتن سرمایه‌ها در کشور محسوب می‌شود.

کمالوندی با بیان اینکه تولید علم در ایران اسلامی 18 برابر متوسط جهانی است، عنوان کرد: اما متاسفانه ارتباط خوبی بین تولید علم و تبدیل آن به محصول وجود ندارد و این به معنای این است که تولید علم در کشور با توسعه ارتباط مثبتی ندارد.

وی ادامه داد: پارک‌های علم و فناوری باید بتوانند زمینه تبدیل علم و دانش را به محصول فراهم کنند .

سخنگوی سازمان انرژی هسته‌ای اضافه کرد: پارک باید ضمن رشد و تقویت ایده و دانش، مسؤولیت تبدیل ایده به محصول را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: هیج نگرانی از بازگشت به قبل از برجام نداریم و اگر نیاز باشد به جایگاهی ده‌ها برابر بهتر از قبل باز می‌گردیم.

کمالوند با بیان اینکه دیپلماسی یکی از ابزار اعمال قدرت در دنیا است و باید آن را بشناسیم، تأکید کرد: می توان از این ابزار قدرت برای پیشرفت استفاده کرد.

وی گفت: در روزگاری قدرت فقط به ابزار نظامی و قدرت دفاعی شناخته می شد اما امروز علم و فناوری و قدرت دیپلماسی در دنیا به شاخصه‌های دیگری از قدرت تبدیل شده است .

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشور اظهار کرد: امروز در کشور نیز با حضور جوانان متعهد دلسوز و دانشمند هیچ مشکلی در حوزه انرژی اتمی و هسته‌ای نداریم و به محض تصمیم سران نظام می‎توانیم به جایگاهی بهتر از قبل بازگردیم.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان پارک علم و فناوری در استان قزوین به نام دکتر صالحی گفت: نامگذاری این ساختمان به نام دکتر صالحی که از مفاخر استان قزوین و کشور شناخته می شوند تحلیل از خدمات یک انسان والا مقام و فرهیخته است که دارای جایگاه علمی و اخلاقی بسیار بالایی نیز هست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل