بازدید 3111

فهرست نامزدهای انتخابات افغانستان اعلام شد

کد خبر: ۸۷۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷ 05 February 2019

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان فهرست اولیه نامزدهای انتخابات ریاست‌ جمهوری این کشور را اعلام کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان امروز-سه‌شنبه- در بیانیه‌ای فهرست ابتدایی ۱۸ نفره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را اعلام کرد.

رسانه‌های افغانستان به نقل از وزارت امور خارجه این کشور اعلام کردند که اسامی «اشرف غنی»، رئیس جمهور و «عبدالله عبدالل»ه رئیس اجرایی این کشور نیز در این فهرست قرار دارند.

باتوجه به این بیانیه، محمداشرف غنی، عبدالله عبدالله، محمدحنیف اتمر،‌ رحمت‌الله نبیل، احمدولی مسعود، عبداللطیف پدرام، عبدالحکیم تورسن، سیدنورالله جلیلی، عنایت‌الله حفیظ، زلمی رسول، نورالحق علومی، محمدشهاب حکیمی، فرامرز تمنا، محمدابراهیم الکوزی، نورالرحمان لیوال و شیدامحمد ابدالی، گلبدین حکمتیار و غلام فاروق نجرابی از میان فهرست ابتدایی، صلاحیت نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را پیدا کرده‌‎اند.

بنیاد انتخابات شفاف افغانستان (SETA) اعلام کرده که بررسی‌های این نهاد نشان می‌دهد که اوضاع سیاسی حاکم در این کشور بر فعالیت‌های کمیسیون مستقل انتخابات تاثیر گذاشته است.

از سوی دیگر بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان اعلام کرده که کمیسیون مستقل انتخابات توانایی حذف نامزدهای را که شهروندی کشورهای دیگر را داشته باشند، ندارد.

گفتنی است که بر اساس قانون انتخابات افغانستان، نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری باید مسلمان و شهروند افغانستان باشند، شهروندی کشورهای دیگر را نداشته و نیز مرتکب جرایم نشده باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار