بازدید 3714

بروجردی: از اروپایی‌ها کار سیاسی نمی‌خواهیم

کد خبر: ۸۷۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲ 05 February 2019

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: ایران از از اروپایی‌ها برای حفظ برجام کار سیاسی نمی‌خواهد آنها باید به تعهدات اقتصادی خود عمل کنند.

به گزارش «تابناک»، علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به ایجاد ابزار ویژه مالی اروپا با ایران (اینستکس) گفت: این اقدام اروپایی‌ها برای گام اول قابل قول بود اما انتظاری که از آنها می‌رفت را عملی نکردند.

وی با بیان اینکه انتظار این بود که مجموعه 28 کشور اروپایی در محدوده ایستادگی برابر فشار آمریکا آمریکا عمل می‌کردند، ادامه داد: اروپایی‌ها باید به کلیه تعهدات خود در برجام را عملی کنند و امیدواریم گام‌های بعدی هرچه سریعتر برداشته شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس درباره مشروط شدن اینستکس به پیوستن ایران به FATF ، ادامه داد: موضوع FATF مسیر قانونی خود را طی می‌کند. مسیر قانونگذاری در جمهوری اسلامی ایران شفاف و روشن است و کار بر طبق روال قانونی توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش می‌رود.

بروجردی تصریح کرد: اگر اروپایی‌ها بخواهند موضوع اینستکس را به FATF مشروط کنند، به هیچ وجه قابل قبول نیست. آنها باید اقدامات خود را انجام دهند همان طور که در ساختار قانونگذاری ایران کار طبق روال پیش می‌رود.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس عنوان کرد: ما به دنبال کار سیاسی از اروپا نیستیم، بلکه به دنبال کار اقتصادی هستیم اما اگر هدف سیاسی از این مصوبه دنبال می‌شود که بسیار بعید می دانم قطعاً غیر قابل قبول است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل