بازدید 2992

نشست بی‌نتیجه اتحادیه‌‌های اروپا و عرب در بروکسل

کد خبر: ۸۷۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷ 05 February 2019

نشست وزرای خارجه اتحادیه های اروپا و عرب که به منظور آماده سازی اجلاس آینده سران کشورهای عضو برگزار شده بود، بدون نتیجه پایان پذیرفت.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب که به منظور آماده سازی برای اجلاس آینده سران کشورهای عضو برگزار شده بود، بدون نتیجه خاتمه پیدا کرد.

وزرای امور خارجه کشورهای عضو که روز دوشنبه به منظور آماده سازی این اجلاس در بروکسل پایتخت بلژیک گردهم آمده بودند، نتوانستند درباره بیانیه‌ای مشترک به تفاهم برسند.

اختلاف میان اعضا به صورت علنی در نشست خبری «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب خود را نشان داد.

در همین راستا، احمد ابوالغیط در جمع خبرنگاران با قطع صحبت‌های موگرینی، ناکامی نشست را ناشی از عدم همکاری کشورهای اروپایی دانست اما موگرینی با رد اظهارات وی گفت که«حرف من دقیقاً مخالف این است.»

این در حالی که کمتر از سه هفته به برگزاری نشست شرم‌الشیخ باقی مانده است.

طبق اعلام منابع آگاه خبری، اروپا خواستار تمرکز نشست بر موضوع مهاجرت است اما خود این کشورها نیز در این خصوص دارای اختلاف نظر هستند به طوری که مجارستان در نشست روز دوشنبه، از صدور بیانیه‌ای مشترک بر سر این موضوع جلوگیری کرد.

از سوی دیگر، قتل فجیع «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه نیز این نشست را مورد تاثیر قرار داده و به گفته مقامات اروپایی حضور احتمالی «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در این اجلاس، سران اروپایی را دچار تردید کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار