بازدید 5273
۸

گلایه از تفاوت درآمدی پزشکان با سایر اقشار جامعه

کد خبر: ۸۷۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۶ 05 February 2019

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه در هیچ جای دنیا، تفاوت درآمدی پزشکان با سایر اقشار جامعه به اندازه ایران نیست، گفت: ما معتقدیم پزشکان دلسوز که به سوگندنامه خود استوار هستند از پرداخت مالیات استقبال می‌کنند.

به گزارش «تابناک»، علی وقف‌چی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبری توانا خبرگزاری فارس، درباره مصوبات این کمیسیون درباره مالیات پزشکان گفت: دریافت مالیات به ایجاد منابع جدید درآمدی، عدالت اجتماعی و آبادانی کشور کمک می‌کند. در وضعیت فعلی باید رویکرد خود را تغییر دهیم. در کشورهای توسعه یافته اتکاء به منابع مالیاتی بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: در هیچ جای دنیا، تفاوت درآمدی پزشکان با سایر اقشار جامعه به اندازه ایران نیست. گزارش‌های موثقی به ما رسیده است که در بعضی از مراکز استان‌ها پزشکان متخصص بیش از 350 میلیون تومان در ماه درآمد دارند. این درحالی است که میانگین درآمدی سایر اقشار جامعه 1 میلیون و 200 هزار تومان است.

وقف‌چی با بیان اینکه پزشکان واقعی و دلسوز نسبت به پرداخت مالیات اعتراضی ندارند گفت: ما معتقدیم پزشکان دلسوز که به سوگندنامه خود استوار هستند از پرداخت مالیات استقبال می‌کنند.

وی افزود: پزشکان با هزینه‌های بیت المال تحصیل کرده‌اند و موظف هستند مالیات خود را به بیت المال پرداخت کنند. امیدواریم پزشکان اخلاق و وجدان را در نظر گیرند، چراکه در غیر این صورت، پرداخت مالیات توفیق اجباری برای آن‌ها خواهد شد.

به گزارش فارس، کمیسیون تلفیق مجلس در راستای مقابله با فرار مالیاتی و در قالب دو بند الحاقی به تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۸، پزشکان را ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی (دستگاه پوز) و مراکز درمانی را ملزم به پرداخت ۱۰ درصد دستمزد پزشکان به حساب سازمان امور مالیاتی کشور بابت علی الحساب مالیات کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۸
350 میلیون؟؟؟؟ میخان چکار؟ مگه چه خبره؟من ماهی 4 تومان به زور دارم
دقیقا مگر ما که دکترای رشته های فنی دانشگاههای معتبر مثل دانشگاه صنعتی شریف رو گرفتیم و 4 میلیون حقوق می گیریم کمتر از پزشکان درس خونده و زحمت کشیدیم
وای خدا من خودم یه پزشکم همچین چیزی نیست پزشکای متخصص یکسال طول میکشه تا حقوق بگیرن و اون زحمتی که اونا میکشن هیچکس یک دقیقش رو نمیتونه تحمل کنه.پزشکای عمومی هم به اندازه یه کارمند حقوق میگیرن چرا هیچکس باور نمیکنه
پزشکا هم مخالف دادن مالیات نیستن،فرار مالیاتی هم مثل سایر اقشار جامعه تو پزشکا هم هست و این به دلیل نظام ضعیف مالیاتی و فرهنگی ماست که همه بدنبال فرار از مالیاتن.تو ایران فقط کارگرا و کارمندا فرار مالیاتی ندارن.
در ضمن همه پزشکا 350 ملیون حقوق ندارن و 90 درصد پزشکا عمومی هستن و حقوقشون حدود 8 الی 10 ملیونه.اونم با کلی زحمت و شیفت دادن تو بیمارستانها یا درمانگاهها
باید مدیران دلسوز و فرزندانشان را هم به این قشر زحمتکش افزود...
شما اول مافیای پشت سر این اختلاف درآمد بین پژشکان و سایر اقشار مردم را از بین ببر بعد این طرح ها را پیاده کنید!
یعنی واقعا غیر از پزشکان گروه ها و اشخاص دیگری نیستند که درآمدشون اینقدر با بقیه اختلاف داشته باشه و بدون هیچ زحمتی و بدون اینکه زیر ذره بین کسی باشند دارن از استخوانهای مردم بالا میرن و کیف میکنن؟؟؟!!!!
با سلام. به خاطر همین است که بیش از 80 درصد دانش آموزان ترجیح می دهند رشته ی پزشکی بخوانند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر