بازدید 14606

کنترل برای پرداخت مالیات پزشکان بیشتر خواهد شد/ سال آینده، پزشکان نمی‌توانند فرار مالیاتی کنند

هر زمانی که صحبت از زیرمیزی، رومیزی، فرار مالیاتی، درآمد نجومی، کارانه و مانند این می‌شود، تنها موردی که به ذهن مردم می‌رسد و تنها کسانی که همه این‌ها را یکجا شامل می‌شوند، پزشکان هستند. مدت هاست این قشر از جامعه، حتی حاضر به استفاده از کارت‌خوان در مطب‌های خود نیستند و جالب آنکه مقاومت شدیدی نیز در مقابل استفاده از آن می‌کنند!
کد خبر: ۸۸۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸ 27 February 2019

کنترل برای پرداخت مالیات پزشکان بیشتر خواهد شد/ سال آینده، پزشکان نمی‌توانند فرار مالیاتی کنندهر زمانی که صحبت از زیرمیزی، رومیزی، فرار مالیاتی، درآمد نجومی، کارانه و مانند این می‌شود، تنها موردی که به ذهن مردم می‌رسد و تنها کسانی که همه این‌ها را یکجا شامل می‌شوند، پزشکان هستند. مدت هاست این قشر از جامعه، حتی حاضر به استفاده از کارت‌خوان در مطب‌های خود نیستند و جالب آنکه مقاومت شدیدی نیز در مقابل استفاده از آن می‌کنند!

به گزارش «تابناک»؛ کارت‌خوانی که امروزه حتی فروشندگان دوره‌گرد و میوه فروش‌های پشت وانت هم به جای دریافت پول نقد، ترجیح می‌دهند از آن استفاده کنند، چه مشکلی دارد که پزشکان حاضر نیستند آن را در مطب‌های خود بگذارند و یا در شرایطی که مجبور به این کار می‌شوند، کارت‌خوان به نام یک فرد دیگر می‌گیرند؟

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، تنها در سال ۹۶ پزشکان باید حدود ۷ هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت می‌کردند؛ اما بنا بر همین آمار، مجموعه پزشکان که شامل پزشکان و دندان پزشکان می‌شود، حدود ۱۵۰ میلیارد تومان پرداخت کرده‌اند.

بنا بر اخبار رسیده، گویا هر ساله سازمان امور مالیاتی بر خلاف قانون با سازمان نظام پزشکی تفاهم نامه‌ای امضا می‌کنند که بر اساس آن از پزشکان مالیات دریافت می‌شود. این در حالی است که درآمد پزشکان به هیچ عنوان شفاف نیست و اغلب نقدی حق الزحمه دریافت می‌کنند و به هیچ قیمت هم حاضر به استفاده از دستگاه کارت‌خوان در مطب‌های خود نیستند. برخی بیمارستان‌های خصوصی و حتی دولتی نیز از پرداخت مالیات کارانه پزشکان ـ که بخش عظیمی از درآمد پزشکان را شامل می‌شود ـ نیز پرداخت نمی‌کنند.

به نظر می‌رسد، اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت شفافیت مالی و استفاده از کارت‌خوان در مطب پزشکان زیاد شده و به همین دلیل، بار دیگر این موضوع به صحن علنی مجلس کشیده شد تا تأکید مضاعفی بر این مصوبه شده و این موضوع در بودجه کل کشور لحاظ شود.

به همین دلیل، مجلس شورای اسلامی حین بررسی لایحه بودجه کل کشور، بار دیگر موضوع استفاده از کارت‌خوان را در مطب پزشکان بررسی کرد. نمایندگان مجلس در روز‌های گذشته، بندی مصوب کردند که همه صاحبان حرفه و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی را از آغاز سال ۹۸، ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی می‌کند.

البته با وجود آنکه نمایندگان در نهایت این بند یعنی بند الحاقی یک تبصره ۶ را تصویب کردند در زمان بررسی این بند، به دلیل مخالفت‌هایی که با آن شد، پیشنهاد حذف آن نیز مطرح شده بود. مهرداد لاهوتی که پیشنهاد حذف این بند را مطرح کرده بود، گفت: جامعه پزشکان از سایر مشاغل در جامعه جدا نیستند، ولی جوی ایجاد شده که گویی جامعه پزشکان در حال تخلف هستند.

او توضیح داد، فرار مالیاتی در هر صنفی وجود دارد. چگونه سازمان امور مالیاتی می‌تواند با قدرت از یک فعال مالیات بگیرد، ولی نمی‌تواند از جامعه پزشکان مالیات بگیرد؟ البته تعداد مخالفان حذف این بند ـ که بر الزام پزشکان به استفاده از کارت‌خوان تأکید داشتند ـ بیشتر از موافقان حذف این بند بود. آن‌ها در بیان موافقت خود با این بند تأکید کردند، به دنبال ایجاد شفافیت هستند، زیرا با استفاده از پایانه‌های فروشگاهی شفافیت افزایش می‌یابد.

البته نمایندگان در ادامه بررسی‌های خود، بند الحاقی ۲ تبصره ۶ را نیز تصویب کردند که آن نیز مربوط به مالیات پزشکان است.

مجلسی‌ها که روز دوشنبه با تصویب بند الف تبصره ۶، کارانه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و پزشکان را مشمول مالیات پلکانی قرار دادند، دیروز هم مصوبه‌ای داشتند که بر اساس آن، همه مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهاد‌های عمومی، غیردولتی، نیرو‌های مسلح، خیریه‌ها و شرکت‌های دولتی مکلفند ۱۰ درصد از حق‌الزحمه یا حق‌العمل پزشکی پزشکان را ـ که به موجب دریافت وجه و صورت حساب‌های ارسالی به بیمه‌ها یا نقدا از طرف بیمار پرداخت می‌شود ـ به‌عنوان علی‌الحساب مالیات کسر کرده و به نام پزشک مربوطه تا پایان ماه، بعد از حصول مبلغ صورت حساب، به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند.

البته نمایندگان جمله‌ای را به پایان این بند افزودند که تصریح می‌کند، مالیات علی‌الحساب بند الحاقی ۲ تبصره ۶، شامل کلیه پرداخت‌ها ـ که به‌ عنوان درآمد حقوقی مطابق بند الف. تبصره ۶، مشمول کسر مالیات می‌شود ـ نخواهد بود.

این تأکید مضاعف در مجلس نشان از اهمیت موضوع دارد تا شفافیت مالی پزشکان مشخص و همچنین باعث احترام به بیماران و تکریم آن‌ها و در نهایت باعث سهولت انجام این کار شودو

در این باره باید گفت، گویا همچنان راهکار‌هایی برای فرار از پرداخت مالیات وجود دارد، ولی آن گونه که سازمان نظام پزشکی می‌گوید، پس از اجرایی شدن این مصوبه، به قدری سرکشی‌ها و کنترل‌ها بیشتر خواهد شد که دیگر کسی جرأت دور زدن قانون را نداشته باشد.

البته فرار مالیاتی ممکن است در قشر‌های دیگر هم باشد، اما یک تفاوت اساسی در این بین وجود دارد؛ جامعه پزشکی کشور از جمله جوامع فرهیخته کشور به شمار می‌آید که از تحصیلات بالای جامعه برخوردارند؛ بنابراین، اینکه عده‌ای از آن‌ها با ابزار‌هایی از پرداخت مالیات خودداری کنند، دور از انتظار مردم است!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۰۷
انتشار یافته: ۷۴
این مطالب اگر صحت داشته باشد فاجعه ای است که مسئولین کشور بجای پزشکان باید محاکمه شوند.ای کاش نمایندگان مجلس بجای پرداختن به مسائل بی ربط سیاسی صرفا دنبال پیدا کردن راهکارهایی موثرتر برای اجرای همین قوانین موجود باشند.کشوری که نصف مردم زیر خط فقر هستن و دولت پولی نداره حقوق بازنشسته رو زیاد کنه فرار مالیاتی افراد ثروتمند جرمش کمتر از قاچاق هروئین نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
فکر کردی ازون پول به ما هم میرسه؟زهی خیال باطل.من که روز به روز بیشتر نا امید میشم
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
تو مراکز رادیولوژی خیلی به بیمار لطف کنند نصف مبلغ نقدی و نصف دیگر از طریق کارتخوان دریافت می شود.
نمیشه این کنترل یه دفعه کامل بشه.
حالا بعضي ها به فكر اين ميافتند كه نصف آن با كارت خوان و نصف بقيه را نقدا بگيرند!! براي اين چه فكري كرده اند؟؟
لطف کنن یه سایت و یا مرجع بانی بشه و حقوق پزشکان بخصوص پزشکان عمومی رو برای مردم شفاف سازی کنن
من پزشک عمومی 5 سال سابقه کارم. باور بفرمایید تا به حال به چشم حقوق های میلیاردی رو ندیدم. منکرش نیستم اما این خقوق ها مختص 20 درصد جامعه پزشکی و عمدتا در شهر های بزرگ هست
پزشکان عمومی اکثرا کارانه ها رو یک سال یک بار دریافت میکنن و با کسورات وحشتناک که ده ها برابر عوام مالیات میدن و در این شرایط گرانی و تورم هم با همان حقوق ثابت 5 تومنی سر می کنن
کارانه اسفند 96 این جانب که چند وقت پیش پرداخت شد معادل 25 تومن بود که با کسورات عجیب و غریب 13 تومنش واریز شد.
با ما پزشکان از مالیات حرف نزنین که ته مالیاتیم
من صاحب یک شرکت خصوصی هستم. برای تمام فروش هایم موظف هستم که فاکتور رسمی صادر کنم و تا ریال آخر مالیات بدم. اینکه عده ای ضمن داشتن درآمد زیاد مالیات ندهند بی عدالتی است.
فرار خواهند کرد.
جدیدا مد شده که پزشکان خیریه ثبت میکنند و وقتی از دستگاه پوز مطبشون کارت میکشی برای پول ویزیتشون، روی رسید مشتری نوشته " خیریه...." !!!!
خیلی راحت !!!
متاسفانه حسادت به پزشکان به نقطه انفجار رسیده
خدمت مهندسین پرستاران معلمین کارگران و همه بازماندگان از رشته پزشکی عرض کنم پزشک داره مزد 7 سال مرارت رشته پزشکی و 4 سال پشت کنکور بودن رو میبره
حقش هست و از شیر مادر حلال تر
شما چشم ندارید چشماتون رو ببندید
در ضمن هیچ پزشک متخصصی (به جز موارد جراحی) بالاتر از 100 تومن دریافتی نداشته
عمومی ها که وضعیت به مراتب بدتر دارن. حقوق یک پزشک عمومی به سختی به 15 تومن ( کمتر از 900 دلار) میرسه.
یعنی حقوق یک هفته یک پرستار یا کمک پرستار در امریکا
مالیات نه تنها نباید گرفته بشه بلکه باید کاملا پزشک معاف از مالیات باشه. ما به اندازه کافی از جیب خودمون به دولت و ملت یارانه و امتیاز دادیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
ناشناس محترم ! اول اینکه چهار سال پشت کنکور موندن شما مشکل مردم نیست بلکه مشکل خود شما بوده و دوم اینکه اگه شما ۷ سال درس خوندی من ۱۱ سال درس خوندم تا دکترای تخصصی خودم رو در مهندسی بگیرم. ولی هر درآمدی که داشته باشم باید مالیاتش رو هم بدهم و این چیزیه که در همه جای دنیا صادقه. متاسفانه رویکرد شما و اظهارات شما نه فقط از فرار مالیاتی صنف شما دفاع نکرد بلکه به خوبی بیانگر نکات بسیار قابل تاملی هست که فرد یا صنفی با نگرش شما ، در طی دوران طبابت چه بلاهایی که بر سر بیماران نخواهد آورد در عین حالی که خود را محق میدانید !!
فکر می کنید
این پزشک ستیزی رسانه ای بعضی چه سر انجامی خواهد داشت ؟
ایا در نهایت آسیب ان به مردم نمی رسد
ایا آمار مهاجرت پزسکان را دارید
چرا پزشکی که باید به هم وطنان خود خدمت کند
بخاطر فشار و هجمه بعضی ها به کشور های دیگر می رود
در نهایت چه کسی متضرر خواهد شد
مردم یا پزشکی که مهاجرت کرده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
کجا برن از ایران بهتر .عزت و احترامی که دکترا تو ایران دارن .پولی که می چاپن.مریضم که بسیار
نمی دونم تابناک چه کینه ای از پزشکان داره....خودتو اصلاح کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
جناب صرافی
اگه کسی بهتون بگه مالیاتتون رو بدید، باهاتون کینه داره ؟!!!!
من معتقدم وجود پزشکان خیلی مهمتر از مالیاتشون هست و نباید این مالیات باعث بشه ایران را ترک کنند چون اولا جذب انها در خارج از ایران بسرعت باد صورت می گیره ثانیا اونوقت ما برای یک عمل سفر خارج و هزینه هایش را بصورت ازاد متقبل شویم که امثال من در این حالت که از پسش بهیچ عنوان برنخواهیم امد
نمیشود نمک خورد نمکدان شکست.اعلام کنید از خدمات درمانی پزشکان بی نیازید
شتر ‌در خواب بیند پنبه دانه ...
البته فکر و ذهن ایرانی اصیل در همه این موارد راه گریز از قانون را بلد است. برخی پزشکان محترم چندین و چند کارتخوان در مطب دارند که اغلب آنها به اسم و رسم کاسبی دیگری مثل سبزی فروشی و ساندویچی و این جور چیزها ثبت شده است. در نتیجه مالیاتچی محترم که بیخبر از این طرفند است حتی اگر بخواهد راهی برای اخذ ارقام صحیح مالیات از درآمد سوپر نجومی اطبا را ندارد. هنر نزد ایرانیان است و بس!
با سلام.خواهشا مراقبت بشه که برخی پزشکان به این بهانه پول زیادی از مردم نگیرند
هیچ جای دنیا پزشکان این قدر با سایر اقشار فاصله طبقاتی ندارند درآمد یک پزشک را با درآمد یک دکترای مهندسی از دانشگاه شریف مقایسه کنید متوجه می شوید. همین ثروت موجب افزایش قدرت و نفوذی شده که خیلی راحت کارت خوان ندارند و فرار مالیاتی می کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
برادر عزیز یک پزشک بعد از فراغت از تحصیل میره به ا جامعه خدمت ارائه میکنه ولی یک دکترای صنعتی شریف تازه باید بره ور دست یک استادکار معمار یا مکانیک کار یاد بگیره
مثلا میخواهید چیکار کنید طرف پول کارت به کارت میکنه همه که از پوز استفاده نیمکنند به کارت دیگری میده مگه اینکه همه اموال پزشک بررسی کنید اونم تو ایران غیر ممکن فردا یکی پا میشه میگه این کار تجاوز به حقوق فلانه
چو علم آموختی از حرص آنگه ترس که اندر شب/چو دزدی باچراغ آید گزیده تر برد کالا
دمت گرم تابناک.
برخی پزشکان عموما خیلی زرنگ و خیلی انحصارطلبند اما نمیدانم چرا در یکجا حواسشون نبوده!
اگر غیر از طبابت بجای برج سازی و تجارت تعدادی نماینده پزشک راهی مجلس میکردن، امروز مالیات پلکانی مطرح نمیشد!
اگر مراجع روحانیون هم مالیات بدن عالی میشه
اینجا هر کی پولدارتره٬ بیشتر مورد مهر و محبت قرار میگیره و یا شاید هم عمدا ازشون چشم پوشی میشه تا بلکه بهشون بر نخوره و ناراحت نشن. ‌ولی کارگر بدبخت هنوز حقوقش و کسوراتش محاسبه نشده٬ مالیاتش رو حساب میکنند و بعد تازه شروع به کسورات دیگه میکنند. شرعا هم مشکل داره.
پزشکان ما حتما یک راهی پیدا نیکنند. باید انحصار در پزشکی از بین بره. این روزها نتیجه انحصار در واردات گوشت رو دیدیم. پزشکی هم همینطوره.
در حال حاضر ارزش رشنه پزشکی دانشگاه آزاد زاهدان هزار برابر رشته مهندسی برق صنعتی شریفه چون درآمد فارغالتحصیلش هزار برابر فارغ التحصیل دانشگاه شریفه.
جالبه. تو اروپا و آمریکا بین ۵۰ نا ۹۰ درصد از پزشکان مالیات میگیرن. ما اینجا تازه قانون گذاشتیم پزشکامون ۱۰ درصد مالیات بدن.
اگر به فکر آینده فرزندان خود هستید از همین حالا آنها را برای قبول شدن در رشته پزشکی آماده کنید. حتی اگر دانشگاه آزاد یا پردیس بین الملل قبول شدند و ترمی ۵۰ میلیون هزینه داشت بفرستید زیرا بعدا ماهی ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون درآمد خواهند داشت و پولتان به سرعت بر میگردد.
در اروپا پزشک متخصص دو تا سه برابر کارگر درآمد ماهانه دارد و مالیاتش هم بسیار سنگینتر از کارگر است. در ایران پزشک ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ برابر کارگر درآمد دارد و مالیات کمتری از کارگر میدهد.
با این تیتر تون
درآمد رشته های پرشکی در ایران:
پزشک متخصص ۵۰۰ میلیون
دندتنپزشک ۱۰۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون
پزشک عمومی ۳۰ میلیون
داروساز ۲۵ مبلیون
پرستار ۸ تا ۱۳ میلیون
یه سوال : چرا فقط وزارت بهداشت کارانه میدهد و سایر وزارتخانه ها کارانه ندارند؟ مگر همه خدمات کشوری نیستن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
چون‌فقط پزشکان با اجبار بعنوان طرح به مناطق دور افتاده می روند
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
چه جواب مسخره ایی
بوالله قسم ما مهندسین من حاضریم ما رو بدترین جاها بفرستن و بهمون حقوق خوب بدن
ولی کو کار
شما کار دیگه جز گیر دادن به پزشکا ندارید؟
حتی درآمد یک دانشجوی پزشکی از یک مهندس طراز اول کشور بیشتره. آیا میدانستید به ازای هر شب کشیک یک دانشجوی اینترن پزشکی ۳۰۰ هزار تومان به او پرداخت میشود؟ آیا به یک مامور در مرز پاکستان چنین پولی داده میشود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
مقایسه پزشک با مرزبان قیاس مع الفارق هستش. لطفا جایگاه افراد رو بشناسید بعد سخن بگویید. صحبت بر سر داشتن حقوق مساوی نیست و نباید هم باشد. صحبت بر سر اینست که همه باید مالیات بدهند. البته همه میدانیم که این مالیات ها صرف رفاه مردم نخواهد شد
پیشنهاد میشود، اداره مالیات برای دسترسی به میزان درآمد منشی پزشکان را انتخاب نماید،
تابناک از پزشک نمیشه مالیات گرفت
بنده در یک بیمارستان دولتی شهر 80 هزار نفری مدتی قراردادی در بخش حسابداری مشغول به کار بودم. پزشکان متخصص دریافتی های وحشتناک بالایی دارند. صدر جدول هم متخصص زنان و ارتوپد بود و البته جراح ها
بار اول که با تعداد ارقام حقوق و کارانه این افراد روبرو شدم فکر میکردم اشتباه شده. دریافتی پزشکان متخصص شناور هست و بین 75 میلیون و حتی یک مورد تا 530 میلیون رسید. پزشکان عمومی دریافتی کمتری دارن و متوسط 13 الی 22 تومن بسته به شیفت سابقه کار و...درآمد دارن
یکی از دلایلی که عمومی ها رغبت زیادی به گرفتن تخصص دارن همین شکاف عظیم حقوقی بین اونها و متخصص هاست.
بیمارستان به هیچ وجه توان پرداخت این موارد رو به طور کامل به پزشکان نداشت و از این رو گاها میدیم به پزشکان امتیازهای دیگه مثل پست مدیریتی و یا ... داده میشد
اگر حرف من رو باور ندارید کافیه برید یه سر به پارکینگ بیمارستان ها بزنید. به جز یک خودروی داخلی پژو پارس که مال یک پزشک عمومی جوان و البته خوش برخورد بود بقیه خودورها بالای 500 تومن بودن

مردم در جریان باشید پول بیت المال و مالیات در قالب تعرفه های نجومی کجا میره.
تو همه حرفه ها فرار مالیاتی وجود داره و باعث این همه گرونی شدند.بدون تعارف در پزشکان هم درصد اندکی هستند و این لحن صحبت راجع به پزشکان فقط باعث بی اعتمادی به پزشکان میشود و فایده ای ندارد. پزشکان در همه کشورها درآمد بالایی دارند و درآیران هم چون علم پزشکی حداقل در حوزه درمان مطابق با جهان درحال پیشرفت است درآمد مشابه سایر کشورها البته قبل این گرانی ها دارند
مشکل اصلی ما صنعت بسیار ضعیف ماست که باعث این همه اختلاف شده.بجای انداختن توپ در زمین پزشکان لطفا صنعت رو پیشرفت بدید
بعید هست بتونن بگیرن
"... بنابراین، اینکه عده‌ای از آن‌ها با ابزار‌هایی از پرداخت مالیات خودداری کنند، دور از انتظار مردم است!"
عده اي از اونها توانستند ٧٠٠٠ ميليارد فرار مالياتي داشته باشند!؟!
برخی پزشکانی که سال ها با بودجه بیت المال و با تعرفه های ناعادلانه فربه شدند هرگز به پرداخت مالیات آن هم با زبان خوش و فراخوان تمکین نخواهند کرد.
در شرایطی که مهندسین و متخصصین سایر رشته ها پشت درب سفارت به دنبال مهاجرت هستند. پزشکان مهاجرت معکوس دارند
جالب هست بدانید برخی کورس های پزشکی در هند و جنوب شرق آسیا از فرط افزایش دانشجویان ایرانی گاهی با میزان 80 درصد دانشجویان ایرانی روبرو هستند که همه این پزشکان جوان بعد از تحصیل به بهشت پزشکان بر می گردند و اگر همکاران قدیمی ترشان مجالی بدهند آنها هم سر سفره چرب پزشکی شکمی سیر می خورند

پ ن: در جواب پزشکانی که با جمله کلیشه چرا پزشک نشدی. بنده دانشجوی دکتری برق هستم. رتبه کنکور سراسری من در سال 85 حدود 245 شد و اصلا پشیمان از راهی که رفته ام نیستم. ولی با بی عادلتی از هر نوعی مخالفم.
چه خوب . ایکاش چندتا مقاله هم درباره موسساتی که گردش مالی سالیانه چند ده میلیارد دلاری دارند و صدای همه از قبیل رییس جمهور هم درامده و مجلس هم چند بار این موسسات رو مجبور به پرداخت مالیات کرده ولی شورای نگهبان رد کرده بنویسید البته اگر شهامتش رو دارید. وگرنه ادم فکر میکنه که اینا همش بازی برای مخفی کردن اون ها باشه
برادر من پزشكان چيشان از اين مردم بالاتر هست كه نبايد ماليات بدهند.. يه كارمندي كه 2 تومن ميگيره بايد ماليات دهد و حقش هم هست كه ماليات دهد ولي پزشكي كه هر روز 2 الي سه تومن ميگيره نبايد ماليات دهد.
هم پزشکان و هم طلا فروشان مالیات نمیدهند. حتی طلا فروشان مالیات را از خریدار مستقیم دریافت میکنند و دستگاه پوز مربوط به مغازه ها رادارند!!!!!!
بیچاره ها مالیات را از کسانی بگیرید که بابت درآمدهایشان زحمتی نکشیدند.چرا زحمت کشیدن و ریاضت کشیدن را برای جوانان موجب خسران جلوه میدهید؟
بخدا یک تصمیم بگیرید از امکان مسکونی برن تو اماکن اداری مطب بزنند خسته شدیم
هر زمان که می گویند امسال کار می کنی و سال دیگر پولش را می گیری یاد پزشکان می افتم
هر زمان که 100 تومان کار می کنی و سی و سه تومان می گیری و بقیه را برای خودگردانی بیمارستان بر می دارند یاد پزشکان می افتم
هر زمان که توی اداره مالیات می گویند "تو هوای ما را داشته باش ما هم هوای تو را داریم یاد اداره مالیات پزشکان می افتم"

این سازمان مالیاتی است که توان محاسبه مالیات پزشکان را ندارد ساز و کار را پزشکان تعریف نمی کنند سازمان امور مالیاتی تعریف می کند.
میوه فروشان و کوسفند فروشان دستگاه پوز دارند ولی سازمان امور مالیاتی به آنها کاری ندارد چون آنها دفتر ثابت ندارند و این سازمان نمی تواند به آنها کاری کند
چرتا از وکلا نمی نویسید که درصدی کار می کنند و نه تعرفه ای ؟

فرار مالیاتی در همه جا هست همه جای دنیا و در ایران . چرا از فرار مالیاتی برخی سازمانها نمی نویسید؟
خود شما اگر بیمار شوید به بیمارستان دولتی می روید و یا خصوصی؟ چرا فرهنگ سازی نمی کنید؟

در بیمارستان دولتی و خصوصی تفاوتی بین دیه در صورت مجکومیت احتمالی وجود دارد؟
ما هم پوز داریم و هم با تعرفه کار می کنیم
من کارمند بانک هستم الان خیلی از پزشکان نزد بانک حسابی به نام منشی خود باز کرده اند که ابزار که یک دستگاه کارتخوان به آن متصل است و کلیه دریافتیها از طریق دستگاه به نام منشی قبت می گردد و کارت حساب در اختیار پزشک است و در پایان هر روز کل موجودی را به حساب خود انتقال می دهند .
آقای نویسنده امسال چقدر مالیات دادی؟
مالیات
اونم از پزشک؟؟؟
خواب دیدی خیر باشه
چرا همه مسولین و مردم پزشکان را مورد هجمه قرار می دهند سالها است که در کنار مراکز دولتی مراکزی مانند خیریه ها فعالیت دارند و خدمات با هزینه پایین ارائه می دهند و اکنون در برخی مساجد پزشکان به رایگان مردم را ویزیت می کنند وقتی ویزیت پزشک 20 هزار تومان بود ویزیت آرایشگر 7000 تومان بود حالا ویزیت پزشک در مراکز خصوصی 24000 تومان و در دولتی 11000 تومان است ولی ویزیت ارایشگر بین 20000 تا 40000 تومان است و ویزیت ارایشگرهای زنانه که اصلا حساب و کتابی ندارد من خودم سال گذشته به یک آرایشگاه می رفتم و 12000 تومان ویزیت می دادم و لی اکنون 24 هزار تومان می گیرد از طرفی اکثر پزشکان کارت خوان دارند در نزدیکی ما پزشکی هست که خودش می گوید از وقتی در مسجد محل ما مردم را رایگان ویزیت می کنند مریض های من به روزی 2 مریض رسیده که یکی از آنها هم آشنا است ولی موقع مالیات هیچ انصاف را رعایت نمی کنند سایت تابناک هم مطلبی ندارد ولی هر از گاهی به پزشکان گیر می دهد سرمایه پزشک زحمات 30 ساله اوست که با تورم بالا نمی رود ولی سرمایه یک فروشگاه مثلا قطعات ماشین از پارسال تا حالا 6 برابر شده است من فکر می کنم پزشکان ما مظلوم هستند و کسی نیست از حق آنها دفاع کند کمی انصاف داشته باشید اداره مالیات می تواند با سرکشی به مطب ها داشتن کارت خوان را کنترل کند اصلا مردم امروز پول نقد ندارد و همه کارت می کشد من خودم به چند پزشک که مراجعه کردم همه کارت خوان داشتند البته برخی پزشکان متخصص مشهور در امد بالایی دارند که اداره مالیات باید از آنها به صورت تصاعدی مالیات بگیرد تا این پزشکان مجبور نباشد تا ساعت 2 نیمه شب مریض ببیند و این گونه پزشکان در هر شهری اندک هستند که اگر پزشک خانواده اجرا شده بود این مشکل را هم نداشتیم
سلام،سال اینده تا 35درصد مالیات از پزشکان میگیرند.با این مقدار مالیات دورنمای وضعیت سلامت مردم و پزشکان بسیار نامطلوب میباشد.امیدوارم این کارها بدرستی کارشناسی شده باشد.
سال آینده، پزشکان نمی‌توانند فرار مالیاتی کنند.

در کنار این مسئله همه شون رو ممنوع الخروج هم بکنید تا به کشورهای دیگه برای پول چاپ کردن نروند.
لطف کنید نظارتی بر روی ویزیت پزشکان داشته باشید
جوری پول پارو میکنند که راه صدساله رو در یک سال میرن
در مطب دکتر م م واقع در تهران نوشته ویزیت 70 هزار تومان ، کارت خوان نداریم . منشی هم ندارد و
دواهایش فقط در داروخانه روبروی مطبش موجود است!
"هر زمانی که صحبت از زیرمیزی، رومیزی، فرار مالیاتی، درآمد نجومی، کارانه و مانند این می‌شود، تنها موردی که به ذهن مردم می‌رسد و تنها کسانی که همه این‌ها را یکجا شامل می‌شوند، پزشکان هستند. مدت هاست این قشر از جامعه، حتی حاضر به استفاده از کارت‌خوان در مطب‌های خود نیستند و جالب آنکه مقاومت شدیدی نیز در مقابل استفاده از آن می‌کنند"

ن. والقلم و مایسطرون.
اینکه بابت این مشکلات تنها پزشکان به ذهن مردم میرسن و بسیاری افراد دیگه به مخیله شون نمیاد از قلمهای ناحق نویسی هست که در سایتهایی مثل تابناک می نویسند. بابت هر دروغی که به کل جامعه پزشکی بسته ای و تمام پزشکانی که در دورترین نقاط این کشور رو دارن خدمت می کنند با این قلم ناحق موجب سلب اعتماد مردم ازونها شدی و افترا بستی در پیشگاه خدا مسئولی. همگان را برای مدتی و برخی را برای همیشه می توان فریفت اما همگان را برای همیشه هرگز.
خب ...اینکار چه استفاده ای برای ملت دارد
تمام تقلاها این است که از جیب ملت به هر میزان که خواستند بردارند و بعد دولت بیاید بگوید ما هم هستیم سهم ما را هم بدهید
آیا کسی هست از حق مردم دفاع کند
آیا کسی هست بگه چرا افراد فقیر حق ندارند مریض شوند ...که اگر شدند باید بمیرند
دکتر به هر میزان که خواست با کمک دولت و اتحادیه برای خودش نرخ میگذارد
دولت هم که از این پول بادآورده سهمش را میخواهد
واااااااااای به حال ملت
طلا فروشها بازاری ها وزرا نمایندگان هم شفافیت مالی دارند یا نه
انشاا...عملیاتی بشه
راهشو بلدن پول نقد مگیرن مگر اینکه راهکار اساسی در نظر بگیرن
بهتر است مالیات را از مالکان مغازه ها بگیرند . فردی یک قطعه زمین سی سال قبل خریده مثلاً یک میلیون. سه مغازه در آورده از هر کدام ماهی ده میلیون اجاره می گیرد و اصلا مالیت نمی دهد چ.جالب است مستأجر مغازه سالانه باید مالیات بدهد
رفته بودم دندان پزشکی
منشی یه در میون به مریض ها می گفت دستگاه خراب شد برین پایین از خودپرداز بانک پول نقد بگیرین !
وقتی قشر ها مختلف مردم ببینند پزشکان که تا دیروز مالیات نمی دادند امروز مالیات می دهد راحت تر مالیت خود را می دهند!
سلام چرا اینقدر حساسیت به پزشکان زیاد شده؟! نوشتید اقشار دیگه همه کارت خوان دارند. بنده طلافروشی، رستوران، ...رفتم که pose دارن ولی اکثرا میگن خرابه و اگه ممکنه نقدی حساب کنید یا کارت به کارت کنید. فقط پزشکا مالیات نمیدن؟! تاجرایی که توی همین یکسال ثروتشون چند برابر شده، طلافروشان ، عمده فروش ها، بنگاه های املاک و ماشین ، رستوران دارها مالیات میدن؟! والا توی این چند سال کارانه و حق الزحمه همه مشاغل چندین برابر شده ولی تعرفه های پزشکی در ۵ سال اخیر دوبرابر هم نشده... در حالیکه هزینه ها و مواد و وسایل پزشکی سرسام آور گرون شده . بگذریم از بیمه هایی که ۱۸ ماهه پول پزشکان رو ندادن و در آخر هم با کلی کسورات میدن. بنابراین واقعیت رو به مردم بگید. مقصر مشکلات و گرانی ایجاد شده پزشکان نیستند. فرافکنی نکنید. دروغ نگید.
این را به وزیر بهداشت بگویید که میخواهد از یک دهم مردم ایران که اکثرا سالمندانی هستند ،دردمند که برای فراموشی روی به کشیدن سیگار آورده اند ، میخواهد بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان از آنان سرکیسه کنند
واقعا این حجم از پزشک ستیزی و عقده نسبت به قشر پزشکی باورکردنی نیست باور کنید حق شما رو پزشکان نخورده اند یه فکر دیگه ای بکنید قبول دارم ۱۰درصد از پزشکان ان هم در شهرهای بزرک ابروی قشر پزشک رو خدشه دار کرده اند ولی اینها کسانی هستند که اعلب وصل به جایی و از ۱۰۰نوع رانت دارن استفاده میکنند و هرچه بیشتر پول میکیرند مردم هم رقابت بیشتری برای مراجعه به اینها دارن و حاصر نیستند عیر از اینها به پزشک دیگری مراجعه کنند در حالیکه در شهرهای کوچک پزشکان دولتی حتی از بزرگترین کارخانه اون شهر هم بیشتر دارن مالیات میدن یعنی یک پزشک متخصص که تمام وقت در بیمارستان مشعول خدمته اگر بیماران زیادی داشته باشه با فرایندهای پرداختی که فعلا وجود داره (از قبیل پرداخت پلکانی و تعدیل و کسورات و نهایتا مالیات پلکانی )نهایتا بین ۲۵تا ۳۰میلیون درامد داره که اونم ۱۸ماه بعد شاید پرداخت کنند و ماهیانه حدود ۱۰تا ۱۵میلیون مالیات میده پس شلوعش نکنید دروع گفتن که راحته ما هم شنیدیم که معلمان ماهی ۳۰میلیون حقوق میگیرن(چون فلان معلم شمال شهر تهران که تدریس خصوصی داره اینقدر و حتی بیشتر درامد دارد)نتیجه تمام این خصومتها و عقده بازیها نهایتا صرر مردم بدبخت و بیماران بی پناهه چون هیچ پزشکی با این شرایط دیگه کار نمیکنه به خصوص پزشکان حاذق و باسواد،ونتیجه این میشه که فقط پزشکان رانتی و سهمیه ای که اعلب از پرداخت مالیات معافند کارشون سکه میشه چون هیچ متخصصی دیوانه نیست با ۳۰سال درس خواندن و مرارت دیدن و در به دری حالا بیاد با ۱۵میلیون بره یه شهر دورافتاده میشینه تو خونه و با جابه جاکردن چندتا سکه و ماشین و مقداری دلار ۱۰برابر اینو به جیب میزنه بازم میگم مشکل شماها با تصعیف پزشکا حل نمیشه خواهشا سانسور نکن
ما که پدرمون را بردیم پزشک منشیش اصلا کارت قبول نمیکرد و تازه چون پول درخواستی روند نبود بقیه شو هم نمیداد یعنی خودش میذاشت تو جیبش
پرداخت مالیات کار بسیار خوب و منصفانه ای است البته اگر جلوی رانت خواری و دزدی ها از اموال و خزانه کشور گرفته شود. متاسفانه در کشور امور جانبی راه اندازی یک کسب و کار آنقدر زیاد است که اگر انرا با کشورهایی که ۳۰ درصد مالیات می گیرند مقایسه کنیم بیشتر در خواهد امد. شما مجلسیان ابتدا بایستی فکری برای فساد اداری بکنید و این کار را از خودتان شروع کنیدو برای پزشکان هم بایستی بصورت پلکانی و با بخشودگی حقوقی در حد چهل میلیون تومان برای متخصصین و بیست میلیون تومان برای پزشکان عمومی شروع شود. واما عوارض مالیات بر پزشکان۱- کاهش انجام ویزیت های پزشکان و افزایش درد و رنج بیماران چشم انتظار نوبت۲- پرداخت اینترنتی ویزیت پزشک با حسابی مشخص قبل از مراجعه به مطب ۳- دریافت پول نقدی ۴- افزایش زیر میزی اگر با انصاف باشند به اندازه مالیات ویزیت توسط منشی به بهانه های مختلف ۵- استفاده از پوز های دیگران ۶- دریافت ویزیت های مختلف از بیماران برای یک بار مراجعه و... چنانچه مستحضر هستید درمان و سلامتی برای مردم یک کالای رقابتی نیست که مردم از مراجعه به پزشک خود داری کنندو این امر تنها سبب گرفتن مالیات از مردم بیمار می شود نه پزشکان.
خدا را شکر مشکل کشور فقط پزشکان هستند
پزشکان تنها گروهی هستند که دولتی درس خواندند؟
پزشکان فقط طرح اجباری در مناطق محروم دارند
پزشکان در مقابل یک نسخه چهارهزارتومانی ریسک دیه 280 میلیونی دارند
پزشکان اگر بخواهند تخصص بگیرند زمانی وارد بازار کار میشوند که در سنین میانسالی هستند
توهین به پزشکان بی هزینه ترین شکل توهین است
ایا پزشکان در این جامعه بی اخلاق زندگی نمیکنند؟
زیر میزی در کجای ادارات نیست؟
رقابت کنکور را برای پزشک شدن نمیبینید؟
ایا در این کشور راه های بسیار ساده تر برای پولدار شدن وجود ندارد که باید این مسیر سخت پرمسیولیت طی شود؟
در نهایت تنها رشته ای که در این هم سطح کشورهای پیشرفته به روز است و تمام علوم روز پزشکی دنیا در ایران انجام میشود
در مجلسی که به دخانیات مالیات نمیبندند ولی همزمان به نسخه مالیات میبندند یعنی اوج انحطاط

تابناک بدان
با این شیوه خبر رسانی یعنی ادرس علط دادن برای چپاول بیشتر است
بخاطر درصدی پزشک تاجرمسلک متخلف پزشکی را نابود نکنید
پزشکان امروز در بحرانی ترین وضع موجود قرار دارند به نحوی که در حداقل های خود مانده اند
سازمان مالیاتی راحتی امار را میتواند از بیمارستانها استخراج کند ولی چرا این جو روانی را ایجاد کرده است خدا داند
نگاهی به دزدی ها و اختلاسها و شرایط کشور گویای خیلی مسایل است که مطرح کردن این موارد همان ادرس علط دادن است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر