بازدید 3891

حمله ائتلاف آمریکا به مواضع ارتش سوریه

کد خبر: ۸۷۵۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۱ 03 February 2019

یک منبع در ارتش سوریه گفته ائتلاف تحت رهبری آمریکا به مواضع ارتش سوریه در شهر «ابوکمال» حمله کرده است.
ائتلاف آمریکا به مواضع ارتش سوریه حمله کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، ائتلاف اصطلاحاً ضدداعش آمریکا یک واحد توپخانه‌ای نیروهای مسلح سوریه در شهر «ابوکمال» سوریه را هدف حمله هوایی قرار داده است.

یک منبع در ارتش سوریه با اعلام این خبر به اسپوتنیک گفت که این حمله به تخریب واحد توپخانه‌ای مدنظر و زخمی شدن دونظامی منجر شده است.

منبع سوری گفت: «حدود ساعت ۲۳:۳۰ به وقت محلی (۲۱:۳۰ شنبه شب به وقت گرینویچ، مصادف با ۰۱:۰۰ بامداد یکشنبه به وقت تهران) هواپیمای ائتلاف بین‌المللی به واحد توپخانه‌ای ما مستقر در منطقه غرب «ابوکمال» حمله کرد. در نتیجه این حمله واحد توپخانه‌ای مورد نظر تخریب و دو نظامی زخمی شدند.»

ائتلاف تحت رهبری آمریکا از سال ۲۰۱۴ بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد یا اجازه دولت سوریه اقدام به انجام حملات هوایی در این کشور به بهانه مبارزه با داعش کرده است. جنگنده‌های ائتلاف تا کنون چندین بار به مواضع ارتش سوریه که در حال پیشروی علیه نیروهای داعش و تروریست‌ها بوده‌اند حمله کرده‌اند.

در حملات این ائتلاف در سوریه و عراق ظرف سه سال و نیم گذشته دست‌کم ۱۱۹۰ غیرنظامی جان باخته‌اند. برخی منابع شمار تلفات غیرنظامیان دراین حملات را بسیار بالاتر برآورد می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر