بازدید 27296

اتحاد روسیه و اسرائیل علیه ایران در سوریه تا چه اندازه جدی است؟!

روسیه و ایران از ابتدای وقوع جنگ در سوریه تاکنون ـ به رغم اختلاف دیدگاه و گاه اختلاف منافع ـ همکاری نزدیکی به ویژه در صحنه عملیاتی نبرد سوریه داشته اند. با این حال، از دو سال گذشته تاکنون، همواره خبرها و تحلیل های بسیاری پیرامون اختلاف میان ایران و روسیه در سوریه منتشر شده است. در روزهای گذشته نیز خبرهای زیادی در رابطه با شکاف جدی میان تهران و مسکو در سوریه در رسانه های غربی و اسرائیلی منتشر شد. گمانه زنی هایی از اختلاف میان دو کشور که بار دیگر پس از اظهارات یک وزیر اسرائیلی و یک مقام روس تقویت شد.
کد خبر: ۸۷۵۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۱ 03 February 2019

روسیه و ایران از ابتدای وقوع جنگ در سوریه تاکنون ـ به رغم اختلاف دیدگاه و گاه اختلاف منافع ـ همکاری نزدیکی به ویژه در صحنه عملیاتی نبرد سوریه داشته اند. با این حال، از دو سال گذشته تاکنون، همواره خبرها و تحلیل های بسیاری پیرامون اختلاف میان ایران و روسیه در سوریه منتشر شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در روزهای گذشته نیز خبرهای زیادی در رابطه با شکاف جدی میان تهران و مسکو در سوریه در رسانه های غربی و اسرائیلی منتشر شد؛ گمانه زنی هایی از اختلاف میان دو کشور که بار دیگر پس از اظهارات یک وزیر اسرائیلی و یک مقام روس تقویت شد.

هفته گذشته، یو آو گالانت، از اعضای حزب لیکود اسرائیل و وزیر مهاجرت این رژیم به دنبال اظهارات نتانیاهو، مبنی بر درخواست از آمریکا برای حفظ نیروهایش در التنف گفت: اسرائیل برنامه دارد نیروهای ایرانی در سوریه را از این کشور بیرون براند.

وی درباره مواضع مشترک اسرائیل و روسیه درباره مسائل سوریه گفته بود: اسرائیل و روسیه دغدغه مشترکی برای بیرون راندن ایران از سوریه دارند.

این وزیر اسرائیلی درباره روابط ایران و روسیه در زمینه مسائل سوریه گفت: سوریه و متحدانش نواحی تحت کنترل حکومت را افزایش داده و گروه‌های انقلابی را وادار به شکست کرده‌اند؛ روسیه دیگر به ایران متکی نیست و این دو کشور بر سر این که «چه کسی سوریه را می‌سازد» اختلاف دارند.

با این حال، گمانه زنی ها در رابطه با علنی شدن شکاف میان ایران و روسیه زمانی تقویت شد که سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه چند روز پیش گفته بود، روسیه هم پیمان ایران در سوریه نیست، بلکه ایران و روسیه در راستای مذاکرات آستانه در رابطه با سوریه در کنار هم همکاری می‌کنند.

اتحاد روسیه و اسرائیل علیه ایران در سوریه تا چه اندازه جدی است!؟

ریابکوف همچنین گفت: روسیه موافق برنامه‌های خصمانه ایران علیه اسرائیل نیست و هم زمان از حملات اسرائیل علیه سوریه به منظور هدف قرار دادن پایگاه‌های ایرانی انتقاد کرد.

سایت خبری المانیتور نیز در یک مقاله تحلیلی به نقل از آنتوان مارداسوف، کارشناس روس، اختلاف میان تهران و مسکو را جزئی از جنگ داخلی در سوریه دانسته و اظهارات سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه را یادآور شده که گفته «بهتر است از گفتن اینکه مسکو و تهران متحد هستند طفره بروم».

در این مقاله همچنین به خبر روزنامه روسی نوایا نیز پرداخته شده که بر اساس آن مسکو و تهران رقابت خود را برای حکمرانی بر تمامی خاورمیانه آغاز کرده‌اند.

از سوی دیگر، انتقاد حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران درباره غیرفعال کردن سامانه دفاع موشکی اس-300 مستقر در سوریه توسط روسیه در زمان حملات اسرائیل نیز مورد توجه قرار گرفته است.

واقعیت مسلمی که وجود دارد، این است که ایران و روسیه به رغم همه همکاری های امنیتی در سوریه، اختلاف منافعی نیز با یکدیگر دارند، به ویژه وقتی پای اسرائیل به میان کشیده شود. با این حال، آن ها توانسته اند تاکنون با مدیریت اختلافات به همکاری ها ادامه دهند و زمینه های تثبیت نظام سیاسی سوریه را فراهم سازند.

با وجود این، اسرائیل و رسانه های وابسته به آن نیز با انتشار گسترده هر گونه اختلاف میان ایران و روسیه، به دنبال آن هستند میان دو کشور و به ویژه نخبگان سیاسی آن ها بدفهمی و تصور تهدید ایجاد کنند.

ذکر این نکته ضروری است که هرچه به پایان جنگ در سوریه نزدیک تر می شویم، احتمال آشکارتر شدن اختلافات میان تهران و مسکو بیشتر است. در واقع، با توجه به تثبیت دولت بشار اسد و از بین رفتن تهدید مشترک برای آن ها، باید در انتظار هر سناریویی در روابط میان ایران و روسیه در سوریه باشیم.

با این حال، دو کشور در حال پیشبرد برنامه های مشترکی در سوریه به ویژه در زمینه حل و فصل سیاسی بحران در این کشور هستند.

در همین زمینه، روز گذشته، «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و «سرگی ورشنین» معاون وزیر خارجه روسیه و هیأت همراه با حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره‌کننده ارشد ایران در امور سوریه و یمن دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار و گفت‌وگوی سه‌ساعته که با ضیافت میزبان به افتخار هیأت روس پایان یافت، آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه و موانع فراروی تشکیل کمیته قانون اساسی این کشور از جمله در زمینه نهایی‌سازی فهرست نمایندگان جامعه مدنی در این کمیته، مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۹۶
خیلی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
خیلی؟!!! اسرائیل این وسط عددی نیست. دشمن اصلی ایران روسیه است. بوده و خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
من خیلی رو نوشتم. دشمن اول تا بیستم ایران روسیه هست. با نظر شما کاملا موافقم
روسیه فکر منافع خودشه هر چند که حتی ایران هم‌ دنبال منافع خودشه اما باید دید منافع ایران اقتصادیست یا امنیتی...
روسیه یک نگاه پراگماتیک (عملگرا) نسبت به منافع خودش داره، ما برعکس، یک رویکرد ایدئولوژیک... روسها برعکس آمریکایی ها که تا حدی پشت همپیمانان می ایستند، روسیه در صورت تعارض منافع با همپیمان خود او را ترک میکند، حتی اگر زمانی همین بشار اسد منافع روسیه رو تامین نکنه، قطعا دیگر از او حمایت نمیکنند. مشکلات سیاست خارجه ما باید حل بشه، و از همه مهم تر دو گانگی در سیاست خارجی ما است که باید بازنگری بشه و از پایه های تئوریک تا تاکتیک های سیاسی می بایست بررسی مجدد بشه.
روسیه به برادران و خواهران اوکراینی خود هم رحم نمیکند، آنوقت توقع دارید به ما رحم کند.
حرف من جوان 37 ساله و بیکار را به مسئولان برسانید، کاش هیچوقت وارد سوریه نمی شدیم. کاش به بشار اسد می گفتیم ما حامی تو نیستیم کاش میگفتیم، خودت یک حزب درست کن، و در رقابت آزاد با بقیه احزاب که اتفاقا در آن زمان مسلح نبودن، رقابت سیاسی کن.البته شاید بگویید این دو اصلا به هم ربط ندارن، خب ما که آمار خرج جنگ در سوریه رو نداریم، ولی میشه حدس زد چقدر خرج شده، کاش اولویت های ملی رو درک میکردیم، اولویت اقتصادخودمان است. به آنهایی که میگن اگر جلوی داعش رو نمی گرفتیم... آخه برادر من داعش که 2011 نبود، وجود نداشت.

به هیچکسی توهین نکردم، فکر نمیکنم دلیلی برای سانسور باشه، مگه اینکه بشار اسد برای شما تقدس!!! داشته باشه. خدا همه را هدایت کند. والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
عزیز من مسئله ایدئولوژی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
هموطن عزیز من که سختی های زندگی کلافه تان کرده، فرآیند شکلگیری داعش یکشبه و از زمان اعلام موجودیت اون نبوده و اساسا وظیفه دستگاههای اطلاعاتی شناخت روندهای منجر به شکلگیری داعشها و پیشگیری از آسیب رسانی به کشور توسط این دسته از اراذل هست. انشاا... به لطف خدا و همت مردم و مسولین مشکلات دیگه کشور هم حل میشه
روسیه در سوریه بیشتر دنبال منافع اقتصادی است و در صورتی که حضور ایران باعث ثبات سوریه شود مسلماْ موافق حضور ایران است اما مشکل بین ایران و روسیه اسراپیل است اسراییلی ها از اینکه بین روسیه و ایران اختلاف بوجود آید بسیار خوشحال و حتی دنبال ایجاد کردن آن هستند و روسیه هم موافق ایجاد درگیری بین ایران و اسراییل و به خطر افتادن سوریه از سمت اسراییل نیست و شاید در این مورد نتوانسته است به استراتژی مناسب برسد البته روسیه باید بداند که امنیت در سایه شمشیر بدست می آید و تا وقتی نیروی خوفناکی بالای سر اسراپیل نباشد در سوریه امنیت ایجاد نمی شود چون تجربه نشان داده است که درسایه مماشات و تسامح اسراییل خوب عمل نمی کند و لذا بهتر است روسیه و ایران حاکمیت نظامی خود را در سوریه تثبیت کنند تا اسراییل همواره در مقابل سوریه در موضع ضعف باشد همچنین در مورد داعش هم همین موضوع صدق می کند
در بدنه جوامع ایران از ریز و درشت کوچک و بزرگ باسواد و بی سواد باین موضوع واقفند که روسها قابل اتکا نیستن
تا بوده همین بوده وقتیکه حضور نیروها را میخواستند و زمانیکه خطر تروریستهاا جدی بود با سلام و صلوات نیروهای ما را در سوریه بدرقه میکرند و زمانیکه خطر برطرف شود و پای امتیاز گیری به میان آید اینطور میگویند
اخراج نیروهای سوری از لبنان هنوز یادمان هست
دور دور ایران است و هر کسی با ایران باشد پیروز است حالا چه امریکا باشد چه ترکیه و چه حتی روسیه خودتون را هم با این چیزها سرگرم نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
برادر بیدار شو که گوشت شده صد هزار تومن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
آقای دور دور دلیل دور دور گفتنات رو کاش می نوشتی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
کاملا درسته تاکيدا آنها پیروز معرکه هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
گوشت چه ربطی به منطقه داشتان وقت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
شما که این قدر نگران گوشت هستید این مورد هم بدهید همین نظامیان مدیریت کنند تا مفهوم درست ان را یاد بگیرید و اگر مدیریت شاخه نظامی ما در خارج به عهده دولت می بود الان مانند بقیه کارهایشان باید کاسه چه کنم چه کنم بگیریم
ماندن ایران توی اون منطقه هزینه های جانی و مالی زیادی رو تحمیل کرده
روسیه هرگز هرگز هرگز متحد شایسته ای نبوده نه سابق نه الان وبسیار خوش باوریست باور اتحاد با آنان
در هرصورت ،روسیه همپیمان ایران نمیباشد ،؟ و از کارت ایران با کم ترین هزینه در مجامع بین المللی بازی میکند ؟ بدون شک زمانی که شکل جدید حکومت سوریه تعیین بشود ، کمترین سهم در سوریه نسیب ایران میشود ،؟ روسیه ،و انگلیس ،و فرانسه و تا حدودی امریکا مانع سهم نفوذ ایران در سوریه ،و لبنان و فلسطین ،و عراق میشوند ؟، تاریخ دویست سالهٔ ایران موید اینگونه خیانتهای روسیه ،و انگلیس ،و فرانسه در خصوص ایران میباشد ؟،،،
کی می خواهید از خواب گران برخیزید
روسیه به راحتی ایران ره برای منافعش می فروشد. اس ۳۰۰و ۴۰۰را تو سوریه قزار داده که کسی نتونه اسراییل را بزنه. ببنید با ونزویلا چی میکنه .
واااای چه خبر جالبی واسه بعضیاست

به نظر من این خبر ی فرصت مناسب جدید میده به کسانیکه به دین آمریکا پرستی دراومدند و یا کسانیکه هنوز خداپرستند ولی خب چشم و ابروی آمریکا دلشون رو برده و عاشقش شدند یا مزه مک دونالد و پپسی رو دوست دارند تا شروع کنند و از خنجری که دسته اون توی دست پوتینه و تیغه اون از پشت به شکل ناجوانمردانه ای در گرده ایران فرورفته بگویند و بنویسند و ذوق کنند
از خیانتهایی که روسیه تزاری و شوروی کمونیستی به ایران کردند بگند و اصلا هم مهم‌ نیست که الان نظام حکومتی روسیه و ایدئولوژی حاکم بر اون با روسیه تزاری و شوروی فرق داره و افکار حاکمان فعلی روسیه با افکار حاکمان گذشته متفاوته ، دلیلش هم اینه که ، اون قبلیا روس بودند و حالاییها هم روسند ، همه خیانتکاری روس‌ها درحالیه که آمریکاییها جنایتی در حق ما نکردند وگرنه در حسن نیت آمریکا جای شکی وجود ندارد ، مثلاً کمک آمریکا به صدام درجنگ علیه ایران ، حمله به هواپیمای مسافربری ایران ، حمله به نفتکش‌های ایران ، خارج شدن آمریکا و عمل نکردنش به تعهداتش در قرارداد الجزایر و جدیدا برجام ، اعمال تحریم‌های همه جانبه اقتصادی علیه ایران از همون اول انقلاب و افزایش تدریجی هرساله این فشارها که اصل این فشار بر مردم ایران وارد میشه ، حمایت بی پرده و کمک‌های مادی برای ایجاد شورش و خرابکاری در ایران با هدفی که رسماً و علنا توسط کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا در زمان جرج بوش اعلام شد و اون تجزیه ایرانه و احتمالا بعدش هم ایجاد جنگ و درگیری بین مناطق تجزیه شده هست و یا اولین مورد کمک آمریکا به ایرانیها که انجام کودتا درسال ۳۲ بوده و از اون زمان به بعد هم دخالت دائمی در ایران تا سطحی که حتی نخست‌وزیران ایران باید به تایید آمریکا می‌رسیدند و ....... که در تمام اینها احتمالا هدف آمریکا کمک به ایران بوده و اگر ما چیز دیگری از آن میفهمیم احتمالا مشکل از ماست و یا در بدترین حالت این کارای آمریکا رو میشه اینطور توجیه کرد که آمریکاییها این کارها رو درجهت حفظ منافع ملی خودشون انجام دادند و اونها هیچ تعهدی برای رعایت مصالح و منافع ایران ندارند ولی روسیه و روس‌ها چیزی بنام منافع ملی ندارند که بخواند اون رو حفظ کنند و اونها باید همه کاراشون بصورتی انجام بشه که ایران از اون منتفع بشه حتی اگر خودشون متضرر بشند و اگر روس‌ها کاری درجهت حفظ منافع ملی خودشون انجام بدند و ایران بابت اون کار متضرر بشه نشان از خیانتکار و جنایتکار بودن روسیه است ولی اگر همون کار و حتی بسیار خسارتبارتر از اون رو آمریکا انجام بده دلیلی بر خیانت و دشمنی آمریکا با ایران نیست چون منافع ملی آمریکا اینگونه اقتضاء می‌کرده و جای ملامتی ندارد
خلاص اینکه دوستانی که مک دونالد و کوکا میخواند مشغول بشند و اگه میشه دست مارو هم بگیرند ، آخه تا کی کیک و ساندیس ، خدایا بسه دیگه خسته شدیم
تابناک عزیز هم که مشغوله و غلط‌های همه مارو پاک می‌کنه تا املا و انشامون‌ رو درست بنویسیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
بابا تو که پکوندی اینهمه نوشتی.عزیز برادر روسیه با اون کشور قبلی فرق کرده؟همون که کنار امریکا به ۷ تا قطعنامه علیه ما رای داد؟سال ۹۱ ما رو تحریم کرد؟لابد ولی ترامپ دقیقا همون ادمیه که ۲۸ مرداد کودتا کرد و امریکا هیچ فرقی نکرده؟داداش بقیه مطلبت رو نخوندم چون وقت تلف کردن بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
عزیز.... از طنازی شما در متن نوشته شده که بگذریم... باید یه شما یادآور شد که دشمنی آمریکا با ایران کاملا مشخص و هویداست و تمامی سردمداران و دولت آمریکا آشکارا به اون اعتراف میکنند.
تکلیف دشمن که پیداست... دشمن، دشمن است... اما باید از اونهایی ترسیدکه داعیه دوستی دارند و از دشمن هم دشمن تر هستند... مثل روسیه از دیرباز تا به امروز... کمی بیداری هم خوبه به خدا...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
رفتار مسئولین باید بر اساس منافع اکثریت ملی باشه هم به امریکا ایراد وارده و هم به روسیه.
به نطر میرسد هر کسی بخواهد بر مبنای جنگ در سوره موقعیت زا حفظ کند بازنده است و تمامی دستاوردهایش از بین رفته روسیه این موضوع را متوجه شده ! ایران اگر خواهان باقی ماندن در سپره برای داشتن پایگاه است راهش سازندگی است نه جنگ یعنی اعلام کند همانطور که دز سوزهبر ضد داعش با دولت سوریه همکاری کزده برای سازندگی خرابیها نیز اکنون در کنار سوزه حاضر به همکاری است مردم سوریه واقعا گنله دارند دیگر از جنگوکشت وکشتار وویرانی اواره شده اند اینزخمها با جنگهای بیشترمیتواند مهلک و غیر قابل تحمل شوددر این صورت مردم سوریه و امریکا و اسراییلمیتوانند مقصر اینادامه دعوا را ایران معرفی کنند. برای همین هر کس در حالحاضر جنگدیکری را باعث شود بازنده میدلن است وقتی راه ماندن بازسازی باشد چرا راه جنگ انخاب شود؟ دوم اینکه ایران حتی باید سعی کند سوریهدراتحادیه عرب پذیرفته شودو در اینراه کمککند ببا داخل شدن مجددسوریه دراتحادیه ایراب اینسه همپیمان قوی خواهد داشت عراق قطر و سوریه بااحتساب کشورهای بی طرفمثا ازدن و عمان در قبال ایران دیگر عربستان و امازات نمیتوانند قطعنامه های ضد ایزانی صاد کنند کشورها ودولتها باید بدانند کیزملن جنگ است کیزمان صلح اکنوندر سوریه زملن جنک نیست برای ماندن راههای بهتر و خداپسندلنه تر هم هست! مثل صلح حدیلسه که پیامبر با کفار صلح کرد زیرا زمان جنگنبود زمان تبلیغلت بود!
تاریخ به بهترین شکل ممکن میگه که روسیه چطور دوستی هستش . آقایون مسئولین یه دوست تا ابد دوست نمیمونه ، و یه دشمن تا ابد دشمن نمیمونه . لطفا با دید و مطالعه عمیق سیاسی برخی دست از تندروی ها بردارید
مهمانى جاى خودش منافع ملى حسابش جدا است
خود روس ها 70 سال تند روي و انزوا را تحمل و تجربه كرده اند . مشخص است كه با اينچنين سياستهايي همسويي ندارند و فقط بدنبال منافع خود در جنگ سوريه بودند..
ایران باید هرچی میتونه از روسیه دوری کنه.این کشور جز خیانت و بدبختی هیچی نداره.
اگر جدی نباشه دروغ هم نیست
سوریه باتلاق بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
هست
روسیه همه سوریه را برای خود می خواد . در این بین از نیروی ایران و کردها برای سرکوب داعش استفاده کرد. از نیروی ترکیه برای اخراج آمریکاییها و پس گرفتن متصرفات کردها استفاده می کند و از نیروی اسرائیل برای اخراج ایرانیها .
قدرت نرم ایران بیش از روسیه در سوریه است باید از قدرت نرم خود حراست کرد و از علنی کردن اختلاف خود داری کرد و حضور هیات های ایرانی در سوریه برای گفتگو و حتی برای ظاهر سازی نیز تقویت شود روس ها و عرب ها شاید یک سناریوی نرم اجرا کنند برای در لاک گذاشتن ایران بسیار باید هوشیار بود . جابجایی جمعیت شیعه و حامیان ایران در پایتخت و تمرکز نیز برای کفه ترازو خوب است . از طرفی زخم روس ها مانند اوکراین و ... فراموش نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
شعر نگو
تاریخ روابط ایران و روسیه رو خوب بخونید
به روسیه باید تفهیم شود داعش فرهنگی از بین نمیرود و نرفته است .و خاک روسیه از داعش خالی نیست لذا وجود ایران در سوریه یک حضور اجتماعی است که فرهنگ اسلامی و دوستی دیرین ایران با سوریه به هزاران سال قبل بر میگردد و اگر ایران برود دیگر روسیه در سوریه جایی ندارد و عوامل داعش سریع تجهیز شده و روسیه را غافلگیر و بیرون خواهند کرد و منطقه دست آمریکا میافتد وجود اسراییل بزرگترین خطر برای روسیه است که توطئه های اسراییل در جهان پایانی ندارد و وجود نامشروع و پایگاه استعمار غربی در منطقه است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
ایران علیه داعش چه کرده است با مدارک صحبت کنید نه ادعا!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
این پرچم دومی المان ظاهرا زیاد امد نیوز و ماهواره نگاه می کنه
هر کسی به روسیه اعتماد کرد ضربه میخوره
الان قراره این ۲ تا همدست بشن
عکس دو یار جون جونی
چند کشور هستند که تعیین کننده حکومت در منطقه هستند. سرد دسته این کشورها انگلیس، روسیه و آمریکا هستند که تعیین میکنن کی باید بره و کی باید بمونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
تمام شد ان دوران
حداقل ۲۰ سال است که از دنیا عقب هستی
امریکا برای هم پیماناش خیلی بهتر از این کمونیستهای روسه
اس٣٠٠ هاى ما هم غير فعال خواهند شد
برادران کمونیست روس بدجوری پشتمان را خالی کردن...
تا دیرتر نشده، این روسیه خائن رو رها کنید و برید با آمریکا مذاکره کنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
دارند چونه میزنند ولی بروید بجای آن با مردم صلح کنید که اصل است.
احتمالا یه تورات هم برده برای اونا مخشون رو زده...
در كل تاريخ ما بيشترين ضربه را از روسيه خورده ايم و بازهم مي خوريم اما نمي دانم چرا هنوز به دنبال روسها هستيم
ایران به هیچ کشوری نباید باج دهد و تکیه کند و فقط باید به قدرتمند شدن خودش فکر کند
در طول تاریخ خیانت با نام روسیه عجین شده و چینیها شاگردان ممتاز آنها در این زمینه اند.
روسیه هیچ زمان مردنبوده وباتمام کشورها رفتار زشتی که دارد چند رویی روسیه هست وروسیه هیچ زمان دوست ما نبوده ونخواهد شد نه روس خوب است نه امریکا لعنت به هردوتایشان
باز هم روسها به طور آشکار خنجر از پشت زدند.... با غیر فعال کردن سامانه موشکی اس-300 که یک سامانه دفاعی و ضد موشکی است، ما را در مقابل اسرائیل عملا خلغ سلاح کردند... واقعا تا کی باید از روسها خنجر بخوریم
بذار مردم هم اسخوان گوسفند بخورن
اساسا دشمن ترین دشمنان در طول تاریخ ایران، روسیه بوده است
کوشش برای ایجاد اختلاف میان ایران و روسیه
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
چرت نگو،تاریخ بخون
برخی از تاکتیکی بودن روابط روسیه با ایران میگویند ولی تصمیم سازان در ایران این روابط را استراتژیک می انگارند، انگاشته ای که هزینه های سنگینی را به کشور تحمیل کرده است!
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
جوونهایی که کشته شدن
اکثر ساکنین اسرائیل یهودی های روسی تبار هستند پس طبیعیه که پوتین به اسرائیل متمایل تر باشه. ضمن اینکه به نظرم پوتین نتانیاهو رو به عنوان پلی برای ارتباط با تیم ترامپ با هدف کاهش تحریم ها می دونه.
روسیه واسراییل گوشت هم رابخورن استخوانهای هم رادورنمیندازن
حال هي به اميد روسيه باشيد و بگيد مرگ بر آمريكا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
هم به روسها اعتماد نمی کنیم هم میگیم مرگ بر امریکا فقط باید به خدا تکیه کرد
خدا رو شکر
آیا نمی شود اختلاف با دیگر قدرتها هم مدیریت کرد و به دشمنی ختم ننمود؟
چه تفاوتی میان روسها و چینی ها با همتایان غربی آنهاست؟
کاری بکنید.
خوب دقت کنید روسیه خیلی خوب از این سرشت عمیق سیاست استفاده میکند ان استفاده از توازن است انها هیچگاه این اصل را زیر پا نمیگذارند البته ابلهانه هم این کار را کرده اند و چوبش را خورده اند انها از همان ابتدا از بازی اسرائیل با این اصل بالاترین سود تاریخی خود را برده اند هم از دشمنان اسرائیل حمایت کرده اند هم در عمق اسرائیل را حمایت کرده اندالان هم این است یک نکته هم این است که روسیه فهمیده توازن را از دست داده و خود بعنوان رقصنده وارد سوریه شده و عملا هیچ در سوریه ندارد و ان را نه به امریکا بلکه به ایران باخته خوب دقت کنید باید این اصول را عمیق بفهمید ابدا به فکر تمامیت خواهی د ر سوریه نباشید مقابله با روسیه نباشید ان عمق ارتباط فرهنگی و کاری کار چند لشگر را میکند 100 سال است که روسیه نان اسرائیل را میخورد وقت ندارم الان مسائل عمیق تر از این است روسیه و چین ما را میخواهند برای توازن چهانی مقابل امریکا خرج کنند و امریکا دچار یک نفهمی بشدت عمیق و راه بردی شده و به جای اداره جهان با توازن اداره با هجوم را پیش میبرد این بازی بسیار باید حکیمانه باشد در مقایبل امریکا باید مقاومت کنید و روسیه و چین را به موازنه با امریکا بکشید امریکا چاره ای نخواهد داشت باید توازن قدرت ایران را مانند ذهر بنوشد تا روسیه و چین و اعراب و اسرائیل را موازنه کند انها انقدر طمع کار و فاسدند که میخواهند مانند زمان ان شاه خرفت کل کشور را مفت بگیرند نمیدانند این کار محال است اما نمیفهمند شما باید این را تحمیل کنید شما باید موازنه این انجام دهید که تمام قدرت باج دهند نه باج بگیرند این خیلی کار عمیق میخواهد چند راکار کوتاه مدت 1- خیلی عمیق مردم را دشمن امریکا کنید که دارد با تحریم میخواهد ایران را نابود کند مردم ایران را نابود کند این کار باید بشدت مهندسی شده و هنرمندانه باشد و اگر به این صدا و سیما و ووو بدهید برعکس نتیجه میگیرید 2- نظام عمق شمشیری که امریکا به قلب ایران فرو کرده را رک نکرده و همان روال سابق است 3- باید این مفهوم را در جهان جا بیندازید که امرکا دارد نه ایران بلکه جهان را تحریم میکند باید کاری کنید کشور ها از امریکا باج بگیرند تا ایران را تحریم کنند نه این که جریمه شوند دقن کنید جریمه یعنی ان کشور تحریم شده این ابر راهبرد شما باید باشد امریکا باید هزینه بدهد تا ایران تحریم شود 4- شا باید یکموازه منفی عمیق نانوشته راه بیندازید تا امریکا توسط مردم تحریم شود مثلا مسلمانان اپل مصرف نکنند دقت کنید شاید امریکا کاری کند تا بقیه اپل مصرف کنند اما این در دراز مدت یعنی باج دادن و هزینه مثال میزنم مثلا دولت امارات منت خواهد گذاشت باج خواهد گرفت که دارد میگوید اپل مصرف کن دقیق شوید این حرکت کمر انها را خواهد شکست
یک سوم جمعیت اسرائیل روس تبار هستند. این اتحاد از جدی هم جدی تر است.
ما سالهاست (مرگ بر ) رو اشتباه حواله ميكنيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
اصلش مرگ بر روسیه هست.
روسیه رفقیق نارفیق است . بهوش باشید و همه چیز را با آنها در میان نگذاید که در آینده بر علیه خودمان استفاده کنند ، از ما گفتن و از شما نشنیدن.
کی توی تاریخ دیدید روسیه از پشت خنجری نزده باشه؟ روسیه خطرناک تر از آمریکاست اما کو گوش شنوا
انقدر به روسها اختیارات دادیم که مکانهای نظامی مثل پایگاه هوایی ایران خانه انها بود
پ نه پ، انگار فراموش کردید نتانیاهو و یک میلیون اسرائیلی، روس تبار هستند و برای روسیه نقش جاسوس دوجانبه را بازی میکنند، حتما فکر میکنید روسیه ایران را به اسرائیل ترجیح میدهد؟!!!! زهی خیال باطل.
روسیه از تضاد ایران و اسراییل خوب استفاده می کند
روسیه هیچوقت با ایران رابطه استراتژیک نداشته و از ایران همیشه بعنوان یک مهره در معادلات بین المللی استفاد کرده است و بس! ریابکوف عین واقعیت را گفت ولی متاسفانه هنوز بعضی ها در ایران نگاه به شرق را توصیه میکنند!
تاریخ بارها به ما نتیجه اعتماد به روسیه را نشان داده است .
اولویت اول هرسیاستمداری منافع کشورخودش هست
اصلا ما به اسراییل چی کار داریم آخه ۲۰۰۰ کیلومتر اونورتر!
پاسخ ها
مهزیار
| United States of America |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
ما با اسرائیل کار نداریم اسرائیل با ما کار دارد و آن اینکه قاعده از نظر آنها این است که همه کشورهای خاورمیانه باید توسری خور اسرائیل باشند و اگر زیر بار تحقیر نرفتند با تحریم های آمریکا و اروپا مواجهه می شوند و تهدید پشت تهدید
اسرائیلی ک جمعیت زیادی ازان روس تبار هستن بسادگی می تواند در بزنگاه ها حمایت روسیه را داشته باشد .سیاست واقتصاد وامنیت بکنار .
چرا ما از غرب جدا و به دامن شرق افتادهایمِ. به روسیه و چین نمی توان اعتماد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
به هیچکس نباید اعتماد کرد، قبلا در دامان غرب بودیم، واقعیت انقلاب این بود که مستقل و خودکفا شویم اما با حلقه جهت مدیریت و پستها تشکیل شد، نوابغ در زمینه های مختلف از کشور کوچ کردند
دور دور جون فعلا که دور،دور شماست
خیانتهای بیشمار روسیه به ایران درطول تاریخ بسیارزیاد بوده وبهمین دلیل بود که بنیانگذارجمهوری اسلامی فرمودند آمریکا ازروسیه بدتر است وروسیه ازآمریکا ولی متاسفانه به روسیه اعتماد کردند بقول خودشان از آمریکا درامان باشند غافل ازآنکه خاین واقعی ودشمن واقعی ملت ایران در طول تاریخ روسیه بوده
آمریکا همیشه از روسیه بهتر بوده است برای ما روسیه در طول تاریخ 200 ساله اخیر جز روباه صفتی و شیادی ارمغانی برای ملت ما نداشته و خاک ما را ضمیمه خود نموده است
امیدوارم عمق استراتژیک کشور به جای سواحل مدیترانه در داخل پیگیری شود
دولتمردان ما بگویند که آمار شهدا و زخمی ها و مهمات و دلار هایی که در سوریه مصرف شد چقدر می شود تا مردم خود قضاوت کنند.
قطعا اگر تزاحمی بین ایران و اسرائیل پیش آمد و روسیه بین این دو فقط می تواند یکی را انتخاب کند اون کشور ایران نیست بلکه اسرائیل است!!
علت هم واضح است بسیاری از یهودیان شهرک نشین که بسیار افراطی هستند یهودیان مهاجر روس بوده اند که به اسرائیل رفته و ساکن شده اند لذا اسرائیل در روسیه لابی قدرتمندی دارد.
بسمه تعالی برخی دریای خزر رو به باد دادن ..... ..
عمق استراتژیک ما حوزه تمدنی 2500 ساله ماست...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار