بازدید 5585

هدف رژیم صهیونیستی از عملیات «سپر شمال»

کد خبر: ۸۷۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰ 03 February 2019

وبگاه دبکا فاش کرد که هدف ارتش رژیم صهیونیستی در شمال مرزهای فلسطین اشغالی نه نابودی تونل‌ها بلکه ایجاد اختلاف بین لبنانی‌ها به ویژه حزب‌الله و جریان ملی آزاد لبنان بوده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، وب‌‌سایت صهیونیستی عملیات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی را تلاش نخست وزیر این رژیم برای ایجاد اختلاف بین متحدان مقاومت خواند.

هدف رژیم صهیونیستی از عملیات «سپر شمال»

وب‌سایت «دبکا» شنبه (۱۳ بهمن) نوشت که شمار کمی از اسرائیلی‌ها از دلایل واقعی عملیات ارتش موسوم به عملیات «سپر شمال» خبر دارند.

دبکا نوشت: این عملیات برای نابود کردن تونل‌های حزب‌الله در مرز لبنان نبود بلکه هدف از آن ایجاد تفرقه بین شرکای لبنانی و اختلاف سیاسی بین آن‌ها به ویژه «میشل عون»، رئیس جمهور و «حسن‌نصرالله»، دبیر کل حزب‌الله بوده است.

این وبگاه صهیونیستی می‌نویسد، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با کنار گذاشتن هدف اصلی این عملیات، قدرت بازدارندگی سیاسی خود در برابر لبنانی‌ها و سوری‌ها را از دست داد.

ارتش رژیم صهیونیستی چهارم دسامبر گذشته با طرح ادعای وجود ۱۶ تونل متعلق به حزب‌الله در امتداد مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی عملیات مذکور را شروع کرد و طی نزدیک به یک ماه تنها توانست ۶ تونل را کشف کند.

حزب‌الله از زبان «سید حسن نصرالله» ارتباط این تونل‌ها با حزب‌‌الله را تکذیب کرد و گفت که وجود تونل‌ها در مرز به ۱۴ سال پیش بر می‌گردد و تل‌آویو به ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی دروغ گفته است که از دو سال پیش پی به وجود این تونل‌ها برده است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان همچنین گفت: «این مسئله [عملیات سپر شمال برای کشف تونل‌ها] ترس و هراس را وارد دل همه شهرک‌نشینان کرد. آنها قبل از این عملیات می‌گفتند تونلی در کار نیست و تنها نگرانی سقوط موشک‌هاست.. نتانیاهو با این کار رسانه‌ای بزرگ روی تونل -که اصلا نیاز به این کار رسانه‌ای بزرگ نداشت- ترس و هراس را به دل شهرک‌نشینان وارد کرد. نتانیاهو با عملیات سپر شمالی در جنگ روانی به ما خدمت کرد چرا که شهرک‌نشینان را بشدت ترساند و آنها از این به بعد صدای هر چکشی را بشوند با ترس خواهند گفت که صدای چکش می‌شنوند». (جزئیات بیشتر)

سید حسن نصرالله در چرایی این عملیات گفت که نتانیاهو به دلیل پرونده فساد مالی‌ای که گریبان‌گیر او شده است، دست به چنین عملیاتی زد تا توجه‌ها از این پرونده به جای دیگری معطوف شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر