بازدید 3161

هشدار صلیب سرخ به آمریکا درباره ونزوئلا

کد خبر: ۸۷۵۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵ 02 February 2019

صلیب سرخ جهانی به مقام‌های آمریکا نسبت به ارسال کمک‌های به اصطلاح بشردوستانه به ونزوئلا هشدار داده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، در حالی که دولت آمریکا قصد دارد در قالب کمک‌های در ظاهر بشردوستانه به مخالفان دولت مردمی ونزوئلا کمک‌رسانی کند، مقام‌های ارشد صلیب سرخ جهانی نسبت به این مسئله هشدار دادند.

به نوشته «آسوشیتدپرس»کمیته صلیب سرخ جهانی ضمن هشدار نسبت به ارسال هرگونه کمک‌های بشردوستانه به ونزوئلا اعلام داشته که چنین اتفاقی بدون تائید نیروهای امنیتی وفادار به «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور این کشور امکان پذیر نیست.

این در حالی است که «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا گفته که با کمک گرفتن از کشورهای همسایه قصد دارد با مادورو در مبارزه کند.

بر اساس این گزارش، دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از آمادگی در ارسال کمک به گوایدو خبر داده است. «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز روز جمعه در توییتی از آمادگی واشنگتن در حمایت از گوایدو و ارسال کمک برای وی خبر داد.

به نوشته «آسوشیتدپرس» «آلسکاندرا بویوین» رئیس کمیته صلیب سرخ در آمریکا و کانادا در واکنش به تصمیم دولت آمریکا گفته که این سازمان نسبت به خطرات موجود در مسیر ارسال بسته‌های بشردوستانه به ونزوئلا هشدار داده است. «دومنیک استیل‌هارت» مدیر بخش عملیات جهانی صلیب سرخ نیز گفته که این کمیته فقط با هماهنگی با مقام‌های دولت ونزوئلا و مجوز آن‌ها در این کار مشارکت خواهد کرد.

برخی رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که آمریکا سعی دارد در قالب ارسال کمک‌های بشردوستانه، به مخالفان مادورو کمک‌های تسلیحاتی ارسال کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان