بازدید 11010

بازنشسته میلیاردی مشاور وزیر شد

کد خبر: ۸۷۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷ 02 February 2019
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید که مدیران شرکت‌های دولتی معمولا در پایان سال پاداش‌های میلیاردی می‌گیرند.
 
به گزارش «تابناک» منصور مرادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس در گفتگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه گفته می‌شود در بودجه شرکت‌های دولتی ارقامی بین ۱۲۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان به عنوان پاداش برای ۹ مدیران شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت در نظر گرفته شده است، گفت: اطلاعات دقیقی در این باره ندارم و نمی‌توانم این خبر را تایید یا رد کنم، اما مدیران شرکت‌ها که بعضا معاونین و مسئولین کشوری هستند پایان سال معمولا پاداش‌های هنگفتی را در یافت می‌کنند.

بودجه شرکت‌های دولتی اجمالی بررسی می‌شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: مجلس، بودجه شرکت‌های دولتی را اجمالی بررسی می‌کند و نمی‌توان جزییات این بخش از بودجه را مورد بحث و بررسی قرار داد، با این حال تایید می‌کنم که بودجه‌های هنگفتی به اعضای هیات مدیره این شرکت‌ها که بعضا مدیران کشوری هستند تعلق می‌گیرد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه مبالغی نامتعارف به عنوان پاداش پایان سال به مدیران شرکت‌های دولتی داده می‌شود، اظهار داشت: مطلع شده ایم که فردی از شرکت ملی نفت بازنشسته شده است و بیش از یک میلیارد تومان بابت بازنشستگی و حق مرخصی گرفته و بعد از بازنشستگی به عنوان مشاور رئیس بانک مرکزی و وزیر مشغول شده است.

میزان حداکثر پاداش پایان خدمت بازنشستگان مشخص است

وی با اشاره به مصوبه سال گذشته کمیسیون تلفیق بودجه، عنوان کرد: کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ حداکثر پاداش پایان خدمت را ۳۰ برابر، ۷ برابر حداقل حقوق در نظر گرفت، به عبارتی اگر کسی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد، پاداش پایان خدمت آن حدودا معادل ۲۴۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان برآورد می‌شود و نباید بیشتر از این رقم دریافت کند.

مرادی در ادامه گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه این مورد در بودجه سال آینده نیز مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: شرکت‌های دولتی حیاط خلوت مدیران دستگاه‌های اجرایی و افرادی که شغلی ندارند شده، این اتفاق در تمام دولت‌ها رخ داده است.

مدیران شرکت‌های دولتی برای سودده شدن دلسوزی نمی‌کنند

این نماینده مجلس در این باره که گفته می‌شود حقوق‌های نجومی در شرکت‌های دولتی شکل می‌گیرد از این رو در برابر شفافیت بودجه شان مقاومت می‌کنند، اظهار داشت: از آنجایی که برخی اعضای هیات مدیره شرکت‌های دولتی مسئولین کشور هستند، کاری به این ندارد که شرکت زیان‌ده باشد یا سود ده چرا که آخر سال در هر شرایطی پاداش‌های هنگفتی می‌گیرند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با تاکید براینکه مسئولین اجرایی عضو هیات مدیره شرکت‌های دولتی برای شرکت‌های دلسوزی نمی‌کنند، بیان داشت: از آنجایی که شرکت چه سودده باشد چه زیان‌ده هیات مدیره حقوق و مزایای خود را دریافت می‌کند، تلاشی برای سودده شدن شرکت نمی‌کنند از این رو شاهد هستیم بسیاری از این شرکت‌ها زیان‌ده شده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر