بازدید 3911

مراکش اولین کشور عربی که از گوآیدو حمایت کرد

مقامات مراکش "حمایت" خود را از رئیس مجلس ملی ونزوئلا (تحت حمایت اپوزیسیون) اعلام و از تدابیری که در جهت تحقق خواسته‌های مشروع ملت ونزوئلا باشد، استقبال کردند.
کد خبر: ۸۷۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 30 January 2019

مقامات مراکش "حمایت" خود را از رئیس مجلس ملی ونزوئلا (تحت حمایت اپوزیسیون) اعلام و از تدابیری که در جهت تحقق خواسته‌های مشروع ملت ونزوئلا باشد، استقبال کردند.

به گزارش ایسنا، طبق بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه مراکش، خوآن گوآیدو، رئیس جمهوری خود خوانده ونزوئلا و رهبر مخالفان در این کشور در تماسی تلفنی با ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش با تاکید بر تمایل خود به ازسرگیری روابط با مراکش گفت که قصد دارد همکاری‌ها میان دو کشور را بر اساس پایه‌هایی مستحکم و سالم دوباره به راه بیندازد و تمامی موانعی که اجازه توسعه این همکاری‌ها را نمی‌دهند، از سر راه بردارد.

در بیانیه وزارت خارجه مراکش آمده است، گوآیدو با بوریطه، وزیر خارجه این کشور تماس گرفته است و بورطیه در این گفت‌وگوی تلفنی گفت که مراکش تحولات ونزوئلا را دنبال می‌کند و از تمامی طرح‌ها برای برآورده کردن خواسته‌های مشروع مردم این کشور، دموکراسی و تغییر حمایت می‌کند.

گوآیدو نیز با اشاره به اینکه در این گفت‌وگو به موضوعات مشترک مختلفی پرداخته شد، از انجام این گفت‌وگوی تلفنی ابراز خرسندی کرده و در ادامه نسبت به ازسرگیری روابط میان کاراکاس و رباط و تقویت آنها ابراز امیدواری کرد.

روابط میان رباط و کاراکاس به دلیل موضع‌گیری اخیر ونزوئلا در قبال مساله صحرای غربی که اولویت دیپلماسی مراکش است،‌ تیره شده است.

ونزوئلا تحت حاکمیت گوآیدو در مسیر تجدیدنظر در مورد به رسمیت شناختن "جمهوری دموکراتیک عربی صحرا" که جبهه پولیساریو در سال ۱۹۶۷ به صورت یک طرفه با حمایت لیبی در دوره معمر قذافی و الجزائر آن را اعلام کرد، حرکت می‌کند.

مانوئل افندو، مشاور امور خارجه در مجلس ملی ونزوئلا اظهار کرد: مساله به رسمیت شناختن "جمهوری صحرا" به ایدئولوژی‌های چپ‌گرای دولت نیکولاس مادورو که پیش از این بر ونزوئلا حاکمیت داشت، مرتبط می‌شود و برگرفته از تمایل به ایجاد راه‌حلی برای مساله "صحرا" نیست.

افندو گفت: اکنون اولویت گوآیدو ازسرگیری روابط با مراکش و تقویت این روابط با توجه به نقاط مشترک دو کشور است.

مشاور امور خارجه مجلس ملی ونزوئلا در ادامه گفت: ما راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای این درگیری منطقه‌ای می‌خواهیم و از هر طرح پیشنهادی در این راستا در چارچوب سازمان ملل حمایت می‌کنیم، ما به روابطی گسترده و قوی با مراکش امیدواریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان