بازدید 25391
پیمانه اقتصادی؛

مردم دلارهای خود را به طلا تبدیل کنند/ مدیرعامل برکنار شده سایپا: پراید 40 میلیون تومانی هم گران نیست؛ تنها معادل 3700 دلار است/ عراق چند میلیون بشکه نفت بیشتر از ایران، صادر خواهد کرد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون کاهش قیمت دلار در صرافی‌های مجاز، سبزپوشی پایان هفته شاخص کل بورس، جهش بهای نفت خام در بازار جهانی، فروش بلیت چارتری بدون بسته سفر مجاز نیست، حجم روابط تجاری روسیه-ژاپن به رکورد ۲۰ میلیارد دلار رسید، بازار خودرو‌های وارداتی؛ از ۳۳۰ میلیون تا یک میلیارد، بازار مسکن در آمریکا راکد شد، تورم تولید بخش خدمات چند درصد افزایش یافت؟ و کشف میدان نفتی در مرز عراق را در بر دارد.
کد خبر: ۸۷۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 24 January 2019
تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.   
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون کاهش قیمت دلار در صرافی‌های مجاز، سبزپوشی پایان هفته شاخص کل بورس، جهش بهای نفت خام در بازار جهانی، فروش بلیت چارتری بدون بسته سفر مجاز نیست، حجم روابط تجاری روسیه-ژاپن به رکورد ۲۰ میلیارد دلار رسید، بازار خودرو‌های وارداتی؛ از ۳۳۰ میلیون تا یک میلیارد، بازار مسکن در آمریکا راکد شد، تورم تولید بخش خدمات چند درصد افزایش یافت؟ و کشف میدان نفتی در مرز عراق را در بر دارد.

کاهش بهای دلار در صرافی‌های مجاز

در بازار ارز روز چهارشنبه سوم بهمن ماه ۹۷ هر اسکناس دلار آمریکا به نقل از بانک مرکزی، با افت ۱۱۰ تومانی قیمت گذاری شد؛ بنابراین، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز بانکی با نرخ ۱۱۴۹۰ تومان خریداری و با قیمت ۱۱۵۴۰ تومان به متقاضی دلار فروخته شد. این نرخ فروش نسبت به قیمت پایانی روز قبل، ۱۱۰ تومان کمتر است. همچنین به نقل از بانک مرکزی، در بازار امروز، هر اسکناس یورو در صرافی‌های مجاز بانکی، با نرخ ۱۳۱۵۰ تومان خریداری و با قیمت ۱۳۲۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد، که این رقم نسبت به روز سه شنبه، ۵۰ تومان ارزان تر بوده است.

سبزپوشی پایان هفته شاخص کل بورس با حمایت یک نماد بانکی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه با افزایش ۱۳۵ واحدی معادل ۰.۰۸ درصد به رقم ۱۶۲ هزار و ۹۴۰ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۹ واحدی معادل ۰.۰۸ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۲۳۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۳۲۵ واحدی معادل ۱.۱۲ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۳۱۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۲۹ واحدی معادل ۱.۱۲ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۶۰۴ واحد رسید. شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۴۴۱ واحد افزایش معادل ۰.۲۵ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۸ هزار و ۵۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۰۴ واحد افزایش معادل ۰.۰۹ درصد به رقم ۱۲۱ هزار و ۴۲۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۴۶ واحد افزایش معادل ۰.۰۸ درصد همراه بود و عدد ۳۱۷ هزار و ۹۵۷ واحد را به نمایش گذاشت.  نماد معاملاتی وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۸۶ واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت را در روند صعودی شاخص کل بورس داشت.

شاخص بورس

سهام اروپا و آسیا با عدم قطعیت مذاکرات تجاری افت کرد

روز چهارشنبه، در حالی‌ که وضعیت نامعین مذاکرات تجاری آمریکا و چین، به حال‌وهوای بازار‌های جهان غالب شده است، بازار‌های اروپایی معاملات خود را با افت آغاز کردند. سهام آسیایی تحت تأثیر چشم‌انداز منفی رشد اقتصادی جهان، درجا زد. سرمایه‌گذاران از دارایی‌های ریسک‌دار نظیر سهام دوری کردند. در آغاز معاملات اروپا، فوتسی انگلیس ۰.۴۱ درصد، کاک فرانسه ۰.۰۴ درصد و داکس آلمان، ۰.۳۰ درصد افت کردند. شاخص استاکس ۶۰۰ اروپا هم ۰.۱۱ درصد پایین آمد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۱۵ درصد افت کرد. این در حالی است که این شاخص در روز دوشنبه به بالاترین سطح ۷ هفته‌ای خود دست یافته بود. شاخص کامپوزیت شانگ‌های چندین بار وارد محدوده قرمز شد و از آن خارج شد و در نهایت ۰.۱۵ درصد پایین‌تر از سطح بسته شده دیروز ماند. سهام استرالیایی ۰.۲۵ درصد و نیکی ژاپن ۰.۱ درصد پایین آمد. سهام که به شدت در ماه دسامبر سقوط کرده بودد، بیشتر افت خود را در ماه ژانویه، با امید به این که مذاکرات تجاری آمریکا و چین به نتیجه برسد و تعدیل در افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، جبران کرد؛ اما آن‌چه دوباره حال‌و هوای بازار‌ها را به هم ریخت گزارش فایننشال تایمز از این بود که آمریکا پیشنهاد چین برای این که این هفته مذاکراتی مقدماتی برای آماده‌سازی مذاکرات هفته آینده انجام شود، را رد کرده است. البته مشاور اقتصادی کاخ سفید، لری کودلاو، این گزارش را رد و کمک کرد برخی از ضرر‌های بازار سهام جبران شود. به نقل از مهر، در بازار ارز، دلار ۰.۲۵ درصد در برابر ین رشد کرد و به نرخ ۱۰۹.۷۳ رسید. یورو هم اندکی در برابر دلار رشد کرد تا به نرخ برابری ۱.۱۳۶۸ برسد.

مردم دلار‌های خود را به طلا تبدیل کنند

الکساندر آفاناسیف، مدیر عامل بورس مسکو، معتقد است، طلا جایگزین بسیار خوبی برای سرمایه گذاری به جای دلار است. وی پیشنهاد داد: طلا را به عنوان جایگزینی برای دلار به مردم پیشنهاد می‌دهم. آفاناسیف ادامه داد: سرمایه‌داران خیلی محافظه کار دلار می‌خرند و آن را زیر بالشت خود نگهداری می‌کنند که این مسئله اصلا امنیت ندارد. وی ادامه داد: مردم روسیه فعالیت خود در حوزه سرمایه‌گذاری را افزایش داده و به طور شگفت انگیزی منطقی عمل می‌کنند. روسیه در سال ۲۰۱۷ با افزایش ۶ درصدی تولید طلا، به سومین کشور تولید کننده طلا در جهان تبدیل شد و در ماه‌های بین ژانویه تا اکتبر سال ۲۰۱۸ نیز ۲۶۵ تن طلا تولید کرده است.

بهای سبد نفتی اوپک اندکی کاهش یافت

قیمت سبد نفتی سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) اندکی کاهش یافت؛ اما بالای ۶۰ دلار ماند. به نقل از دبیرخانه اوپک، قیمت سبد نفتی اوپک روز سه شنبه به ۶۰ دلار و ۶۶ سنت رسید، در حالی که قیمت این شاخص در روز پیش از آن ۶۱ دلار و ۴۹ سنت بود.

بهای نفت خام در بازار جهانی یک درصد جهش کرد

روز چهارشنبه، با امید به این‌که چین و ژاپن برای تقویت اقتصاد در حال کند شدن خود، از مشوق‌های مالی استفاده کنند، قیمت نفت از سقوط 2 درصدی روز سه شنبه بازگشت و یک درصد جهش کرد. تا ساعت ۱۴:۴۴ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۶۰ سنت یا ۰.۹۸ درصد جهش کرد و به ۶۲.۱۰ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۴۷ سنت یا ۰.۸۹ درصد رشد کرد و به ۵۳.۴۸ دلار رسید.  سه‌شنبه شب قیمت نفت خام با نگرانی از کند شدن اقتصاد جهان و کاهش تقاضای نفت، بیش از 2 درصد سقوط کرد. افت سنگین قیمت باعث شد، سرمایه‌گذاران به سوی سرمایه‌های امنی مانند اوراق قرضه و طلا هجوم ببرند.

کاهش نرخ جهانی طلا در بازار فلزات گران‌بها

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز چهارشنبه بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۷۷.۲۴ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه‌ به ۱۲۷۶.۳۱ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت در سه هفته گذشته بود. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۲۷۷.۲۰ دلار رسید. دلار روز سه‌شنبه در برابر سبدی از شش ارز رقیب نزدیک به بالاترین حد خود در دو هفته گذشته ایستاد. به گفته کایل رودا، تحلیلگر بازار در شرکت "آی جی مارکتس"، طلا قربانی رشد ارزش دلار در کوتاه‌مدت شده است. افت ارزش یورو و نگرانی‌ها نسبت به چشم‌انداز رشد اقتصادی در اروپا، از رشد ارزش دلار حمایت کرده و طلا را به پایین سطح ۱۲۸۰ دلار رسانده است.

فروش بلیت چارتری بدون بسته سفر مجاز نیست

به گفته رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی مبنی بر فروش بلیت پرواز‌های چارتری به صورت سیستمی و با توجه به پایش بازار و بررسی‌های صورت گرفته پیش از این گاهی شاهد فروش بلیت پرواز‌های برنامه‌ای به صورت چارتری بوده ایم که این امر مغایر با بخشنامه‌های ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری است. وی افزود: بر همین اساس سازمان هواپیمایی کشوری در ابلاغیه‌ای تمام شرکت‌های هواپیمایی را ملزم کرد از بهمن ماه جاری در همه مسیر‌ها فروش خود را سیستمی عرضه کرده و مقررات تغییر و ابطال را اعمال و در هنگام فروش بلیت به مسافران اطلاع رسانی لازم را انجام دهند. جعفرزاده ادامه داد: براساس این بخشنامه انجام پرواز‌های چارتری در قالب بسته‌های سفر و ترکیب هتل و پرواز منحصرا در مسیر‌های گردشگری با رعایت مقررات، مستلزم اخذ مجوز پرواز چارتری از سازمان خواهد بود.

مدیرعامل برکنار شده سایپا: پراید ۴۰ میلیون تومانی هم گران نیست؛ تنها معادل ۳۷۰۰ دلار است

محمدرضا سروش مدیرعامل سابق شرکت خودروسازی سایپا در گفت وگویی اظهار داشته است: قیمت پراید اگر به‌فرض مثال ۴۰ میلیون تومان هم باشد، معادل ۳۷۰۰ دلار است. آیا کسی می‌تواند خودرویی در هر کجای جهان به بنده نشان دهد که بتوان با ۳۷۰۰ دلار خرید؟ قطعاً خیر. ببینید؛ این‌که جامعه ما به‌دلیل رکود اقتصادی شدید کنونی فقیر شده و توان خرید بالا ندارد تقصیر خودروساز نیست. این مسأله به کلان اقتصاد کشور بازمی‌گردد و باید کلّیت اقتصاد به‌گونه‌ای بازخوانی شود تا مردم ثروتمندتر شوند و بتوانند پرداخت بیشتری برای خرید خودرو انجام دهند. نمی‌شود در بازار‌های سکه، ارز و... جهش قیمتی تا چهار برابر داشته باشید و همزمان قیمت خودرو را سرکوب کنید، این کار نشدنی است و خودروساز را نابود می‌کند.
 
پراید
 
وی همچنین اظهار داشت: به هر حال این سیل نقدینگی ایجادشده به بازار خودرو هم کشیده می‌شود و حتماً قبول دارید که اقتصاد یکپارچه است و  آن را نمی‌توان به بخش‌های مجزا از هم تقسیم کرد. البته حداقل ۱۲ درصد هزینه زائد، در قیمت‌گذاری پراید، یعنی حدود ۴.۵ میلیون تومان؛ فقط از ناحیه خرید سهام شرکت به خریدار تحمیل شده است که به دوره‌های قبل باز می‌گردد، و قیمت پراید را می‌توان با استفاده از مزیت‌های اقتصادی کشور کاهش داد، اما نمی‌توان پایین‌تر از نقطه سربه‌سر فروخت. /تسنیم

حجم روابط تجاری روسیه-ژاپن به رکورد ۲۰ میلیارد دلار رسید

«ماکسیم اورشکین» وزیر توسعه اقتصادی روسیه در دیدار با همتای ژاپنی خود «هیروشیگ سکو» گفت: تجارت میان روسیه و ژاپن در سال گذشته میلادی با ۲۰ درصد افزایش به ۲۰ میلیارد دلار رسید. وی افزود: در حال مشخص کردن یکسری کالا‌ها هستیم که امید به افزایش عرضه آن‌ها داریم. اورشکین گفت: مسکو و توکیو برنامه توسعه گردشگری، سرمایه گذاری، فناوری و زیرساخت را دارند. در مورد حذف ویزا صحبت‌هایی را کرده ایم که این موضوع سریع باعث افزایش قابل توجهی از مبادلات گردشگر به سطح کمی جدیدی می‌شود. وی افزود: دوطرف، تحویل کامل آزمایشی کالا‌های ژاپنی به بازار اروپا را از طریق خط آهن ترانس-سیبری و خط اصلی بایکال آمور تکمیل کرده اند. دو کشور مذاکرات متعددی را در مورد پروژه‌های بزرگ زیرساخت از قبیل: مسیر دریا شمالی، مسیر کشتیرانی در آب‌های قطب شمال و منطقه اقتصادی انحصاری روسیه داشته اند.

بازار خودرو‌های وارداتی؛ از ۳۳۰ میلیون تا یک میلیارد
 
قیمت خودروهای وارداتی

بازار اوراق مسکن؛ شدیدترین افت «تسه‌ها» در زمستان

اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه ۹۵۱۲) طی معاملات آخرین روز کاری هفته بیش از ۲/ ۳ درصد افت کرد و به قیمت ۵۳ هزار و ۱۴۶ تومان معامله شد. به این ترتیب بهای تسه ۹۵۱۲ به کمترین میزان خود در سی روز گذشته رسید و شدیدترین ریزش روزانه قیمت را در زمستان تجربه کرد. سایر سررسید‌های وام مسکن نیز با افت‌های قابل توجه به اصلاح قیمت پرداختند و میانگین قیمتی آن‌ها به زیر مرز ۵۴ هزار تومان سقوط کرد. رکود تورمی حاکم بر بازار مسکن در حال تعدیل شدن است. آمار منتشر شده از سوی دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی هم نشان می‌دهد که تعداد معاملات مسکن در دی‌ماه نسبت به آذر و مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲/ ۱ و ۶۰ درصد افت داشته است. میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان نیز با رشد ماهانه ۵/ ۱ درصدی به سطح ۸/ ۹ میلیون تومان رسیده است.

بازار مسکن در آمریکا راکد شد

رویترز گزارش داد: در ماه دسامبر، میزان فروش مسکن در آمریکا به کمترین سطح سه سال اخیر رسید و رشد قیمت خانه هم به شدت کند شد، که این نشان می‌دهد بازار مسکن بیش از پیش از رونق افتاده است. اتحادیه ملی مشاوران املاک آمریکا، اعلام کرد در ماه گذشته میزان فروش مسکن با ۶.۴ درصد کاهش به ۴.۹۹ میلیون واحد رسیده است. این کمترین میزان آن از نوامبر ۲۰۱۵ تا کنون است. البته آمار فروش مسکن در ماه نوامبر اصلاح و ۵.۳۳ میلیون واحد اعلام شد. این در حالی است که قبلا این میزان ۵.۳۲ میلیون واحد اعلام شده بود. اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده بودند، پیش‌بینی کردند در ماه دسامبر، میزان فروش مسکن یک درصد افت کند و به ۵.۲۵ میلیون واحد برسد. فروش واحد‌های مسکونی غیرنوساز که حدود ۹۰ درصد فروش مسکن در آمریکا را به خود اختصاص می‌دهند، نسبت به سال گذشته ۱۰.۳ درصد افت داشته است. نرخ میانگین فروش مسکن غیرنوساز در کل سال ۲۰۱۸، برابر با ۵.۳۴ میلیون واحد شد که ضعیف‌ترین میزان آن از ۲۰۱۵ تا کنون است. /مهر

تورم تولید بخش خدمات چند درصد افزایش یافت؟

مرکز آمار ایران: شاخص قیمت تولید کننده بخش ­های خدمات مشتمل بر هشت بخش «تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیکلت و کالا‌های شخصی و خانگی»، «هتل و رستوران»، «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات»، «واسطه گری‌های مالی (بیمه)»، «مستغلات، اجاره و فعالیت­ های کسب و کار»، «آموزش»، «بهداشت و مددکاری اجتماعی» و «سایر فعالیت‌های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» است. بر این اساس شاخص کل قیمت تولید کننده بخش‌­های خدمات (بر مبنای ١٠٠=١٣٩٠) در فصل پاییز ١٣٩٧ برابر است با ٣١٠.١ که نسبت به فصل قبل ٨.٨ درصد افزایش یافته است. همچنین شاخص تورم تولید کننده بخش خدمات در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

عراق چند میلیون بشکه نفت بیشتر از ایران، صادر خواهد کرد؟

رویترز بامداد پنجشنبه گزارش داد، نمایندگان مجلس عراق بودجه سال ۲۰۱۹ را تصویب کردند که براساس آن میانگین صادرات نفت این کشور سه میلیون و ۸۸۰ هزار بشکه در روز تعیین شد. به گزارش ایرنا، کل بودجه سال جاری عراق ۱۳۳ تریلیون دینار (۱۱۲ میلیارد دلار) تعیین شد، که در آن هر بشکه نفت به نرخ ۵۶ دلار پیش بینی شده است. یک مسئول عراقی که خواست نامش فاش نشود، به پایگاه خبری سومریه نیوز گفت، جلسه نمایندگان مجلس، نیمه شب چهارشنبه برای رأی گیری بودجه سال ۲۰۱۹ با حضور ۲۳۷ نماینده و به ریاست «محمد الحلبوسی»، انجام شده است؛ بنابراین، پیش بینی می‌شود که کسری بودجه سال ۲۰۱۹ از طریق افزایش قیمت نفت خام یا افزایش صادرات جبران شود. بودجه سال گذشته عراق، ۸۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بود که ۷۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به عنوان درآمد این کشور پیش بینی شد و ۱۰ میلیارد دلار کسری داشت. در بودجه سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سال جاری میلادی، روزانه ۸۰ هزار بشکه بر صادرات نفت خام عراق و از سوی دیگر، ۱۰ دلار به نرخ هر بشکه اضافه شده است، در حالی که میانگین صادرات نفت عراق در بودجه سال ۲۰۱۸ میلادی، سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز و به نرخ هر بشکه ۴۶ دلار تعیین شده بود.

زنگنه: کشف میدان نفتی در مرز عراق

بیژن زنگنه روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حرفی از میزان تولید و صادرات نفت ایران نمی‌زنم، زیرا صحبت درباره این مسائل علامت دادن به آمریکا برای تحریم‌های بیشتر است. وی افزود: در مورد تمدید معافیت فروش نفت ایران به برخی مشتریان از سوی آمریکا باید منتظر بمانیم. زنگنه به قیمت‌های نفت در بازار‌های جهانی اشاره کرد و ادامه داد: اکنون هر بشکه نفت برنت در بازار ۶۱ دلار قیمت‌گذاری شده و قیمت سبد اوپک نیز نزدیک این قیمت است؛ نفت ایران نیز به دلیل تفاوت در کیفیت و فاصله، سه یا چهار دلار زیر قیمت اوپک معامله می‌شود. وزیر نفت با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهوری در مورد اکتشاف جدید در منطقه آبادان گفت: ساعت ۱۰ صبح دیروز چاهی که در جزیره مینو در حال حفاری بود، به نفت رسید و این نخستین باری است که در این منطقه آبادان به نفت می‌رسیم. وی افزود: با این اکتشاف، امید‌های زیادی برای افزایش منابع نفتی کشور در سطح آبادان وجود دارد. زنگنه تأکید کرد: این چاه اکتشافی در ۳۷۷۰ متری به نفت رسیده و بر اساس آزمایش‌های اولیه، نفت این مخزن با درجه API ۴۰ نفت بسیار سبک و شیرین است. /ایرنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹۶
مدیر عامل محترم برای شما و امثال شما هیچی گران نیست...
خودشون نتونستن دلارهای مردم رو از خونه ها خارج کنن، حالا دست به دامن کارشناسان روس شدن. این حنا دیگه رنگی نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
فاز 6 پردیس از یکماه پیش تا الآن قیمت زمین شده پنج برابر بعد سایتهای اصلاح طلب به مردم : بدو طلا بخر ! بدو سهام پاره از بورس بخر ! ... آره بدوین جا نمونین از اینهمه سود ! خخخخخخخ
در جواب پراید 3700 دلاری باید جواب بدن که
مگر ما به دلار حقوق میگیریم یا شما هزینه هاتون رو به قیمت جهانی و با دلار پرداخت میکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
اگر دولت و خودرو سازی ساپیا دست از پراید بر می داشتند و تحقیق وتوسعه را گسترش می دادند الان با همین قیمتی که فرمودند می توانستند یک خودرو کلاس جهانی تولید کنند و در بازارهای بیشتری فروش می رساندند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
هر وقت اشتباه كارشناسي كنيد به بيراهه ميريد پرايد في نفسه قاتل نيست ، بلكه راننده اش بعضي از راننده گانش بي فرهنگ و كم عقل هستند كه حادثه ميشه و الا همون پرايد را بده به 100 تا دكتر و مهندس 10 سال ديگه بيا ببين ماشينشون بدون خط و خشه. مسائل را درست ارزيابي كنيم و از مردم خجالت نكشيم در گفتن واقعيت ها و الا به بيراهه ميريمو مشكل همچنان باقي خواهد ماند.
عباسعلی حشمتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
اگر با ارز نیمایی هم حساب کنی 30 میلیون
، میشود نه چهل میلیون
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
سایپایی شما اگه میخوای مقایسه کنی بگو که متوسط در امد در کشورهایی که پایه پولیشون دلار امریکاس حد اقل ۲۵۰۰ دلار در ماه هست
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
برادر عزیز . ایشون حرفشون اینه که همه چی تو کشور ب
دلار سنجیده میشه(به جز حقوق) و با افزایش قیمت دلار
مسکن و سکه فولاد و پلاستیک و حتی نخود و لوبیا دو یا سه برابر شد و نباید انتظار داشت قیمت خودرو ثابت بمونه . حرفشون منطقیه . همیشه حرف عوامانه طرفدار داره چون اکثریت عوامند .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
این آقا که متوجه نیست حقوق بنده ماهی فقط صد دلاره
صالحیفر محرم
| Germany |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
اخه مرد مومن حقوق ما ماهیانه صد دلاره حسابش کن باید چند سال کار برای یک پراید
کاش این موضوع را درک می کردند که مشکل قیمت پراید نیست بلکه خودرو نبودن پراید است.
پاسخ ها
فردین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
تا زمانی که از اینها خرید کنید مشکل انحصار دولت و خودروساز پابرجاست از ماست که برماست
در ۲۰ سال گذشته تجربه شخصی ام ثابت کرده اولویت با خرید ملک و زمین در شهرهای بزرگ و مناطق خوب شهرها است و در اولویت دوم خرید طلا میباشد اما هیچوقت دلار سرمایه مطمئنی نیست چون هم سیاسی میشه هم امنیتی و هم ممکنه تقلبی بخری .
بدترین تجربه ام سرمایه گزاری در بورس بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
تجربه 30 سال گذشته من فرمايش شما را تاييد مي كند
مرزبالی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
فرمایش کاملا درستی است تجربه 18 ساله من هم این مطلب را تایید می کند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
تنها ایراد ملک نقد شوندگی دشوار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
كل تجربه ٢٠ ساله ات رو تو يك پاراگراف گفتي
پراید ۴۰ میلیونی گران نیست ارزش جان انسان ها پایین اومده !!!!
اگر وزیری پیدا شد که همین پراید ۴۰ میلیونی رو سوار بشه ما آنرا ۵۰ میلیون هم میخریم .
پراید ۴۰ میلیونی برای ایرانی که حقوق بیست میلیون تومن باشه خیلی خیلی گران هست انحصار خودروسازی و عدم ازاد سازی خودرو بدترضربه را به ملت می زند
اصلا فرض محال که پراید را با همان دلار هزار تومنی بفروشید آیا نباید دست از تولید خودروی با تکنولوژی ۳۰ سال قبل بردارید و ؟
با همین قیمت میشه خودروی ۱۰ سال قبل آمریکا را خرید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
ده سال قبل نه دوست عزیز.اگر از خود امریکا وکانادا وارد کنیم یا ژاپن و کره میتوانیم خودروی زیر ۵ سال ساخت و بسیار تمیز خریداری کنیم.البته خودرو ها نه تابوت ۴ چرخ.مثل سوناتا۲۰۱۳
تا زمانی که خریدار هست فروشنده هم هست
لیاقت مردم ما بیشتر از این ها نیست
همین مردم بودند که این آشغالها رو میخریدند و صف خرید تشکیل میدادند
بیشتر از این نباید برای این مردم آرزو کرد
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
مگه مردم انتخابهای دیگری داشتن
چه خبر از ونزوئلا ؟؟؟؟
مادورو هم که بای بای کردند !!!!!!
آقای مدیر عامل قبلی سایپا!!! 3700دلار ارزانترین ماشین است ولی نه برای ما ایرانیها که حقوقمون 120دلاره برای اونایی ارزونه که حقوقشون 2000دلاره. یعنی اونا با دوماه حقوقشون می تونند پراید بخرند ولی ما با 30 ماه!!!!!!!!!!!!
شخصی که می گه پراید ۴۰ میلیونی معادل ۳۷۰۰ دلار هنوز گران نیست، نمی داند دستمزدهای کارگران و کارمندان با دلار ۳۷۰۰ تومانی که ۷۰۰ دلار بوده، امروز با دلار ۱۲ هزار تومان شده حدود ۲۰۰ دلار.
اگه قراره قیمت پراید به دلار حساب بشه باید درآمد مردم هم به دلار در نظر گرفته بشه. متوسط درآمد بیشتر مردم الان 200 الی 250 دلار هست!! یعنی با پس انداز درآمد دو سال میشه یک پراید 3700 دلاری خرید!!!!
سلام،
خودرو سازان كه مدعي هستند پرايد 3700 دلار است و هيچ خودرويي در دنيا به اين قيمت توليد و عرضه نمي شود لطفاً به اين نكته نيز توجه داشته باشند كه حقوق كارگز در ايران حدود 110 دلار است و اين ميزان حقوق نيز در هيچ كجاي دنيا پرداخت نمي شود.
اگر قرار است مردم در بازار انحصاري ،خودرو را به دلار بخرند ،توليد كنندگان لطف نمايند و حقوق كارگران را نيز بر حسب دلار پرداخت كنند تا كارگران نيز بتوانند قيمت دلاري خودرو را پرداخت نمايند. در غبر اينصورت با توجه به ناتوان شدن مصرف كننده ، توليد كننده نيز در بلند مدت مجبور مي شود توليد را تعطيل نمايد.
کل ایرانم نفت پیدا کنید بازم تاثیری تو زندگی ما نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
قطعا با پیدا شدن این میدان نفتی اختلاس ها و قراردادهای انچنانی نیز بیشتر می شود
ایرانی بیدار خواهد شد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
نفت باعث غنی شدن دولت وفقیر شدن وبه حساب نیومدن ملت می شود خدایا این ثروت را از اینها بگیر شاید دولت به ملتش خدایی نکند.
م
| Netherlands |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
افرین خدا یا مارو ببره یا مسئولین عزیز را
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
سه هزار میلیارد دلار لایک
آقا اینها چطور میتونیم حرفی بزنن که ۹۹ درصد جامعه با اون مخالف باشن؟
این چه مسئولیه؟
از کجا اومده؟
تو سرش چیه؟
منطقش کجاست
آقایان مسئول ؛ دیدید چه زندگی برای مردم درست کردید ؟!؟

نه از آزادی خبری هست نه از نان

نه از کار خبری هست نه از آسودگی

هرگز شماها را نخواهیم بخشید .
پاسخ ها
سراب
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
داداش انقدر تند برخورد نکن
با این حرف شما دیگه خواب و خوراک ندارن مسئولین
واقعا وای بر ما که گذاشتیم اینطور افراد ب ریاست برسن و بر منسبشون هم بمونند و بعدم بگن ک پراید 3700 دلاره! شما اگه واقعا میفهمی بیا و حقوق ملت رو ب دلار پرداخت کن...
به داد حوزه هاي نفت و گاز مشترك برسيد كه داره توسط همسايگان مان غارت ميشه. تنها چيزي كه مهم نيست ، منافع ملي مردم ايران است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
حتما باید نفت رو بفروشیم دلار بدیم همسایه هامون؟؟!!! همینطوری ببرن زحمتمون کمتره
چه بگویم از این دل که سیر نمی شود
خیلی ناراحت شدم میدان نفتی پیدا کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
!!!من و میلیونها هموطن هم همینطور
سلام
این جناب الکساندر آناسیف که گفته دلارو به طلا تبدیل کنید با این دکتر سیف خودمون قوم و خویش هستن؟؟
همین نظریات موجب افزایش قیمت ها میشه هااا
آقا ما نخواهیم خودروی ارزان ۳۷۰۰ دلاری بخریم و بخواهیم خودروهای ۱۵۰۰۰ دلاری بخریم کی را باید ببینیم. مرد حسابی پراید ارزان ۳۷۰۰ دلاری مال خودت و خانوادت. واردات را آزاد کن ما هر چی خواستیم سوار میشیم
اگه پراید 3700 دلاری ارزانترین خودرو است پس چرا باصادرات جلوی ضرر خودروسازان را نمیگیرید؟ چون پراید اصلا قدرت رقابت با بقیه خودروها را ندارد.
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
اولین بار پراید را درست کردن که فقیرترین ادمها بتوانند راحت ماشین بخرند و ان را به امریکا صادر کردن ولی اجازه ترخیص از گمرک را نگرفت و کارخانه ورشکست شد انها میگفتند که این ماشین داخل شهری است ولی هیچ امنییتی ندارد حتی داخل شهر چه برسد بیرون از شهر،توی ایران به سود نگاه می کنند و دیگر هیچی برایشان مهم نیست
اتفاقادلاربمراتب امن ترازطلااست چون دلاررامینوان باحتی اینترنت دریک بانکی دریک کشور مطمئن گذاشت ولی طلارابایدخورجین بیاوریدوحمل کنید اگرازدست سارقین نجات یابید درضمن درست میگویند که پراید کمترازچهارهزاردلاراست ولی متاسفانه پول ما بی ارزش است ودرآمدماباریال است به دلارحساب کنیم درآمدیک کارگرامریکائی ازحقوق دولتی وزرای مابیشتراست برای ماباییستی انقدرامنیت اقتصادی باشدکه سرمایه خودمانرافقط درکشورخودمان وبه پول خودمان بکاروتولید بیاندازیم
مگه اب و برق و نیروی کار و فولاد و .. با دلار میگیرین که گاری هاتون با دلار میسنجبد
یکی نیست به این آقا بگوید مردم ایران مگر با دلار حقوق می گیرند و درآمد دارن؟
آلان پراید را با نرخ دلار سنجیدی؟ مگر حقوق ایرانی با دلار پرداخت میشه؟؟؟؟
ضمنا مگر ادعا ندارید که این لگن تولید داخلی است؟؟؟ پس اصلا چه ربطی به دلار داره؟؟؟؟
اگر هم به دروغ اسمشو گذاشتید تولید ملی که یعنی هیچی توو این مملکت نمیتوانیم بسازیم!!!
چرا نفت پیدا می‌کنید ما خوشحال نمی شویم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
من فکر می کنم نفت مون با آب قاطی است که ما خوشحال نمی شویم
تا کی قرار تاوان کارنابلدی مسئولین ار جیب مردم پرداخت بشه؟!!!
این خودروسازها دقیقا چیکار کردن که این همه پر مدعا هستن؟!!!
شماها حتی حقوق کارگرهای خودتون رو به دلار نمیدید که همیشه موقع فروش به دلار هستید و موقع پرداخت به مردم به ریال
اصلا مگه سیاست گذار و اقتصاد دان ها کی هستن غیر از شماها و نزدیکاتنتون که با نابودی ارزش پول ملی کمر مردم رو شکستین
اگر دریای خزر و خلیج فارس بجای اب نفت بود و هیچ هزینه استخراجی نداشت و همه ان سود خالص بود باز هم هیچ تاثیری در زندگی مردم نداشت و همچنان بساط جشن عاطفه ها و جشن نیکوکاری و کمیته امداد و جمع اوری اعانه از طرق مختلف پهن بود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
احسنت. طبق گفته ی آقایان 80 درصد بودجه کشور از مالیات تامین می شود. پول نفت کجاست؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
آفرین خوب گفتی
پراید ساخت کره جنوبی 2000 دلار قیمت داره.
پراید تولید ایران رو که توی هیچ کشوری نمیشه حتی 500 ذلار فروخت.
مقایسه بسیار غلطی انجام شده
میفرمایند . نفت جدید پیدا کردیم . اون یکی میگه ، تو صنایع پیشرفت زیادی داشتیم . اون یکی میگه در خیلی زمینه های تولید خود کفا شدیم . یکی دیگه میفرمایند سالم ترین و ارزان ترین کشور دنیا هستیم . اما نمی دونم چرا همیشه فقیر و گشنه ایم .
اقای مدیر عامل سایپا شما که یک پراید فیزوری را به قیمت دلار ۱۱ هزار تومان حساب می کنی ایا درامد مردم نیز با دلار ۱۱ هزار تومان است؟
همون بهتر که برکنار شدی.
مقصر اصلی گرانی ها علی الخصوص خودرو دولت است.
نه تنها خودرو سازها بلکه تمام گرانی ها بدلیل بی ارزش شدن ریال و عدم افزایش درآمد اقشار حداکثری می باشد
جناب آقای مدیر عامل سابق سایپا لطفا عوام فریبی نکنید مگر تولیدی شما با دلار آزاد است که قیمت پرایدرا 3700 دلار محاسبه میکنیدتولیدی شما تا چند ماه پیش با دلاری 3000 تومانی بوده حالا دولت دلار را 4200 تومان اعلام کرده شرکت های خودروی مانند دیگر تولید کنندگان دولتی از دلار 4200 تومانی استفاده میکنند. که با این حساب قیمت پراید باید 15500000تومان بشود حالا به قول گفته خودت 4و5میلیون تومان هم برای خرید سهام وغیره بیشتر از مشتری میگیرید بماند. در ضمن بر فرض مثال حرف شما درست باشد.مردم که طرف مشتری شما هستند با این دستمزد کم توان خرید مایحتاج اولیه زندگی را ندارند چه گناهی کردند . آقای مدیر عامل سابق شما زمانی مختار هستید که پراید را دلبخواهی 40 یا حتی 100 میلیون بفروشید طرف خریدارتان مردم داخلی نباشند وبه خارج صادر کنید ودولت هم وارادات خودرو را به داخل آزاد کند
مادورو بای بای .
يعني سروش اين حرف رو نميزد مردم ما در خواب بودن
خودشون نميتونن حساب كتاب كنن؟؟؟؟
با دلار حتي سنا اي هم كه به هر كسي نميدن حساب كنيم
پرايد ميشه ارزانترين خودروي دنيا كه در هيچ كجاي دنيا نميتوني نمونه اش رو پيدا كني

ميدونيد مشكل كجاست؟

قيمت دلار ايني نيست كه داره به مردم تحميل ميشه
دلار واقعي زير 1000 تومن هست
چرا؟
چون مگه ميشه هم وارد كننده دلار دولت باشهخ هم قيمت گذارنده اش؟

مگه ميشه خودرو در انحصار دولت باشه و هم قيمت گذارنده اش

پس خانه از پاي بست ويران است و ملت همه با هم سر كار و در خوابي عجيب و عميق...............
برای اینکه جواب منطقی و عقلانی و درستی برای این برادر زحمت کش سایپایی داشته باشیم بهار است واردات خودرو های خارجی را آزاد کنید و ایشان پراید را با دلار ۳۷۰۰ یا ۱۵۰۰۰ تومان و هر آنچه دلشان میخواهد بفروشد. به نظرم آنجا مشخص میشود ارزش پراید بیشتر است یا جان انسانها و یا سخن ایشان درست است و یا گوشهای ما کمی دراز.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
بنظرم اینها ما را احمق فرض کرده اند که با این تحلیل های گمرا کننده حرف می زنند
مدیر عامل برکنار شده تا حدودی درست می گوید
مقصر اصلی دولت است که پول کشور را بی ارزش می کنه
تا سود کنه به قیمت‌های 10 سال پیش نگاه کنید
اونایی که مال خوده دولته 100برابر شده ولی چیزایی که ماله مردمه یا حقوقی که مستخدمین دولت می گیرند 10 برابر هم نشده
قیمت پراید رو به دلار حساب میکنند مزد کارگر رو به ریال.باید ببینیم یک کارگر باحقوق چند ماهش می تونه یک خودرو بخره بیایید این رو تو کشور ها ی مختلف با ایران مقایسه کنید
اگر بطور متوسط حقوق یک کارمند 3 میلیون تومان باشه یعنی حدود 270 دلار حقوق ماهیانشه، لطفا اون 3700 دلار قیمت پراید با درامد مردم مقایسه کن بعد از قیمت پراید دفاع کن!
استاد حیف و میل منابع و نعمت ها هستیم ... بهتر نیست کمی هم به فکر تنظیم خانواده و کنترل جمعیت باشیم آیا کشوری که بیش از نیمی از آن کویر و بیابان است ظرفیت جمعیت 80 میلیونی را دارد ؟
این مدیرعامل چگونه مدیریت خودروسازی شرکت بزرگی چون سایپا را بعهده داشته است که از درک تحلیل منطقی در رابطه با قیمت خودرو عاجز است. این فرد هنگامی صحبت از ارزانی خودرو پراید می کند که تعرفه گمرکی خودرو خارجی تا حد ۱۰۰ درصد بالا است و علت گرانی آن اولاْ بدلیل عوارض گمرکی در راستای حمایت از خودرو داخلی است و ثانیاْ بدلیل سیاست های دولت واردات آن محدود شده و بدلیل تقاضای بالا قیمت بالا رفته است و ثالثاْ قیمت دلار و ارز خارجی نسبت به داخلی بصورت حباب گونه و ناشی از افزایش تقاضای نامتعارف و خودداری دولت و تامین کسری بانک ها و تحریم تا دو و دو نیم برابر بالا است یعنی قیمت خودرو خارجی را باید تقسیم بر ۴ تا ۶ کرد و با خودرو داخلی مقایسه کرد و آنگاه با توجه به کیفیت و آپشن ها هر دو را مقایسه کرد
ما نمی دانیم کدام حرف اینها را قبول کنیم اقتصاد آمریکا در حال فروپاشی است ولی پول ملی آمریکا عکس این موضوع را نشان می دهد. آیا می شود مثلا اقتصاد ما در حال فروپاشی باشد و ارزش پول ما افزایش یابد اگر اینگونه است که ما دوست داریم مسئولین ما کاری کنند اقتصاد ماهم فروپاشی شود و ارزش پول ما افزایش یابد. و ظاهراْ نشان میدهد مسئولین ما دارند خوب کار می کنند و در حال شکوفایی اقتصاد هستیم! . مگر اینکه بگوییم اقتصاد ما در حال فوق فروپاشی است که ریال ما در مقابل دلار کاهش داشته است
الان خودرو سازهای خارجی دنبال یک بازار هستند تا بتوانند با امکانات فول خودرو های خودشان را بفروش برسانند و خودروسازهای ما در این بازار پرنعمت ناز و کم کاری می کنند. فقط شما خیلی خوش شانس هستید که کشور ما گرفتار افرادی است که جز استفاده ابزاری از ارزش ها کار دیگری بلد نیستند و بهانه ریحت و پاش آنها شده است و گرنه اگر موضوع ارزشی چون حمایت از تولید داخلی نبود می توانست کاری کند که تمام کسانی که طمع گونه و دلال گونه پیش ثبت نام خودرو کرده اند ضرر و پشیمان می شدند و آتش حسرت گریبان آنها را می گرفت تا بفهمند در جامعه اسلامی نباید دست به اتحکار و کم فروشی زد
ای مدیر برکنار شده خواهش دیگه خاموش شو اون موقع که پشت میز ریاست بودی برای مردم کار میکردی
یکی از بخش هایی که من همیشه از سایت تابناک استفاده کرده ام و واقعا هم خیلی به من کمک کرده است در بحث مالی است برای اینکه هر چی کفتید برعکسش خوب بود به عنوان مثال الان اشاره کرده اید دلارها را تبدیل به طلا کنید شما برعکسش را انجام بده دقیقا می بینید جقدر سود کردید.
یا اینکه اشاره کردید سکه پایین می اید برعکسش من خریدم رفت بالا بنابراین ممنون از سایت شما .
باز اکتشاف نفت باز اختلاس و بخور بخور .
شما که گوجه فرنگی ، سیب زمینی ، بادمجان و آذوقه مردم ایران رو صادر می کنید تا ارز وارد کشور کنید. خب چرا این محصولات رو به این قیمت که می گید و مدام با این مقایسه تون منت رو سرملت می گذارید ، صادرش نمی کنید تا ارز داخل کشور بیاد؟
پراید رو به همین قیمت ۳۷۰۰ دلار چرا به کشور های دیگه نمی فروشید تا مشکل ارزی کشور حل شه؟؟
دوباره نفت!کاش پیدا نمیشد دولتها با پول نفت حرف مردم بدبخت را گوش نمیکنن
اقا مردم ایران بیشترشون دلار گرون خریدند ونمیتونندمتحمل اینقدر ضرروزیان شوند .شمابیا گرون بخر فروشنده شیم
آقا منت نزار . به همین قیمت صادرش کن و ارز به کشور بیار.
مگه ۳۷۰۰ دلار نیست؟
صادرش کن عزیزم ببینم کدوم کشور میخره؟
توهین و افترا همیشه هم بد نیست. کسی که پراید چهار میلیونی را 40 میلیون گران نمیبیند مستحق توهین و ناسزاست. شما بفرمایید بنده و امثال بنده چه بگوییم ؟
3700 دلار حقوق یک کارگر خارجی است که با حقوق یک ماهش میتونه یک ماشین بخره ولی یک کارگر ایرانی باید 3 سال کار بکنه تا یک پراید بخره
در کجای دنیا با 7000 دلار چیزی به مشتری می دهند شبیه 405!!!
پراید خودرو است؟؟؟
40 میلیون پول 4 سال یک کارگر هستش اگر هیچ بخوره
جناب مدیر عامل سابق سایپا
مشکل اینجاست که شماها خودتون رو خودروساز میدونید! خیر شماها فرغون مونتاژ میکنید و به مدد بازار انحصاری و بسته به ۴ برابر قیمت واقعی به معنی کامل کلمه به مردم میندازید!
حقوق ماهانه کارگر در اروپا و آمریکا معادل هزار و پانصد الی دو هزار دلاره بسته به شغل
که به پول ایران حدود پانزده شانزده میلیون تومن در ماهه. پس اگه قراره همه چیز آزاد باشه پرداخت ها هم به نرخ جهانی محاسبه بشه لطفا
عزیزان طراح و کانسپت بهترین ماشین های روز دنیا را جوان های ایرانی می زنند و سپس می سازند در کارخانه های ایتالیا و المان ولی از انها تعهد می گیرند داد نزنید ما ایرانی هستیم
وقتی تو ایران جوان های نابغه را داخل ادم حساب نمی کنید متواضعانه هیچی نمی گن میزن برا ایتالیا المان مازراتی و بی ام و کار می کنند
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
برادر بزرگوار آدم نابغه را در یک زمینه ای کسی می تواند شناسایی کند که خودش هم اون کاره باشه. وقتی اهل فنش نیست حتی اگه استعداد یکی رو تشخیص بده اونو دکش میکنه تا موقعیتش بعدا به
هزینه های سربار و ریخت و پاشهایی و حقوق و پاداشهایی که به هیات مدیره ها و بخشی از کارکنان پرداخت می شود هر چه قیمت محصول را بالا ببرند باز ضرر ده هستند. چون خصوصی واقعی نیست وام می گیرند به هیات مدیره پاداش می دهند.!!
پراید ؛ ماشین سال ۱۹۸۶ با قیمت سال ۲۰۱۹ .تبریک به مدیر عامل شرکت سایپا.
والا من تتمه ریال های مازادی هم که داشتم دارم به دلار و طلا تبدیل می کنم هر ماه دستمال توالت داره گرونتر می شه بعد ادعا می کنند دلار به کانال فلان رسید و فلان شد دست از این دروغ ها بردارید مردم مخشون تاب نداره که دلارهای خانگی رو بدن دست مسئولان دلسوز و خدمتگزار!!!! که بفرستن اونور آب!!!
تعجب اینکه:وقتی نماینده مجلس میگوید من برای مرگ پدرم گریه نکردم ولی برای بودجه ۹۸ گریه کردم ومیگه با این بودجه دلار به بالای ۲۰هزارتومان میرسه ازطرفی دلار رابطه مستقیم با فروش نفت داره وما درتحریم هستیم خوب این دیگه تفسیر وبحث نداره سال ۹۸ یعنی دوماه دیگر نگاه کنید ببینید دلاربه چند میرسد یکنفر مثل من که ماهی دومیلیون واندی حقوق دارم باید نگران باشم که چه خواهد شد ولی اون بابای مرفهی که تا لنگ ظهر خوابه وروز به روز پولش زیادتر میشه چه غصه ای داره؟اگردلاربشه صدهزارتومان هم خوشحالترمیشه ولی قشرکارمند ومستضعف همه اش فکرو تشویش ونگرانی داره من نمیدونم این دولت اصلاح طلب چرا اینقدر بی خیال است وامار الکی میده به خدا کشورما با مدیران جهادی خوب اداره میشه باید بجه های جبهه وجنگ را ازخانه نشینی بیرون اورد وپستهای کلیدی را به انان سپرد
این ملت بدبخت که تقصیر خودشونه اعلام میکنن فردا میخوان پراید رو به قیمت صد میایون تومن و بتعداد بیست هزاردستگاه پیش فروش کنن فردا در عرض نیم ساعت دو میلیون نفر اسم نویسی میکنن بدبخت تر از این ملت کجای دنیا سراغ دارید تو دنیا اگه ده سال یکبار یه سنت به قیمت ها اضافه بشه خون و خونریزی راه میندازن اینجا دولت مقتدر ما در عرض دو ماه اجناس رو به دویست تا سیصد برابر افزایش میده جیک کسی درنمیاد
اشخاص دنیا پرست و.. با تبلیغ این ماشینهای چند صدمیلیونی وبا گرفتن حقوقهای نجومی می خواهند به کشاورزان ودهقانان وطبقه کارگروکارمند و بیکاران که حدود نود درصد مردم را شامل می شود عذاب روحی وروانی دهند
با کشف میادین نفت و گاز، وضعیت مردم بهتر نمیشود که بدتر هم میشود. فایده این همه کشف ذخایر، وقتی هیچ زیرساختی ساخته نمیشود، اشتغال ایجاد نمیشود، تورم و بیکاری افزایش میابد چیست؟! از این اکتشافات چه چیزی به ملت ایران میرسد؟؟؟
تصور کنید این اتفاقات در ژاپن می افتد از غرور و غیرت و شرفی که دارن شب به صبح نرسیده تمام مسئولینش هاراگیری می کنن ...اون وقت یکی میگه خدارو شکر کنید که مرغ و گوشت هست ..یکی میگه 3700 دلاره...یکی میگه خودت بهخارون.. یکی میگه حباب.. یکی میگه من برای بابام گریه نکردم..
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر