بازدید 6407

تعداد روزهای پاک تهران امسال افزایش یافته است

کد خبر: ۸۷۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ 19 January 2019

شهردار تهران آلودگی و ترافیک را مهم ترین معضلات از دید ۹۰ درصد شهروندان تهرانی دانست و گفت: طرح سه شنبه های بدون خودو برای کاهش الودگی هوا اجرایی می شود که از دانشگاه ها انتظار می رود در این طرح پیشگام شوند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، پیروز حناچی در افتتاح شانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران با اشاره انجام نظرسنجی از مردم افزود: در این نظر سنجی آلودگی هوا و ترافیک مهمترین مشکلات شهر تهران اعلام شد و سایر چالش های اجتماعی چون فقر و اعتیاد رتبه های بعدی قرار داشته است.

وی با بیان اینکه این امر نشان دهنده اهمیت هوای سالم و کاهش مشکل ترافیک در شهر است‌، ادامه داد: امسال وضعیت آلودگی هوا بهتر بوده است که دلیل آن می تواند اجرای جدی تر طرح معاینه فنی خودروها و طرح ترافیک در شهر تهران باشد.

حناچی افزود: تعداد روزهای پاک در سال جاری افزایش یافته؛ ضمن اینکه فاصله میان روزهای پاک تا آلوده نیز بیشتر شده است.

شهردار تهران با اشاره به آمار مرگ و میر در شهر تهران گفت: بر اساس آمار سازمان بهشت زهرا سالانه حدود ۶۰ هزار نفر در تهران فوت می کنند که از این تعداد ۱۲۰۰ نفر به دلیل سوانح جان خود را از دست می دهند.

وی با اشاره به مراجعه حدود ۱۵۰۰ نفر به مراکز درمانی به دلیل بیماری های تنفسی گفت: بر اساس آمار ذرات معلق در سال ۹۴ سه برابر بیشتر بوده است و با وجود اینکه در حال حاضر میزان ذرات معلق کاهش یافته است ولی هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت بدنی شهروندان ادامه داد: امروز ۱۹.۳ درصد تهرانی ها اضافه وزن دارند و این شاخص در مورد بانوان حدود دو برابر بیشتر است، در مجموع ۵۵.۲ درصد تهرانی ها فعالیت بدنی مناسبی ندارند.

حناچی به وجود آلودگی هوا در بیشتر کلانشهرها و میان شهرها اشاره کرده و افزود: این امر به دلیل بی توجهی انباشته ما به مساله آلودگی و نحوه زندگی نامناسب است.

وی به اجرای طرح "سه شنبه های بدون خودرو" اشاره و از دانشگاهیان و نخبگان خواست تا در این حرکت و حرکاتی مشابه آن پیشگام و پرچمدار باشند.

وی همچنین به منابع آلودگی در شهر تهران اشاره کرد و گفت: موتورهای کاربراتوری منشاء ۱۷ درصد از آلودگی هستند و امروز سه میلیون موتور در تهران وجود دارد و دانشگاه و نخبگان می توانند نقش مهمی در توسعه موتورهای برقی ایفا کنند.

شهردار تهران مدیریت پسماند و استفاده بهینه از منابع آبی را از دیگر مسائل تهران نام برد و یاداور شد: امروز ۲۴۰ میلیون متر مکعب آب از ارتفاعات البرز به تهران سرازیر می شود که تمام آن را در پایین دست به فاضلاب تبدیل می شود.

حناچی با اشاره به اهمیت آب در پاگرفتن تمدن در شهر ری و زندگی در تهران تاکید کرد: باید نگاه مان را نسبت به نعمت الهی عوض کنیم؛ دانشگاه ها نیز باید در این حرکت به سوی توسعه فناوری هایی گام بردارند که پاسداشت آب و حفظ محیط زیست در اولویت قرار دلرد.

شهردار تهران در خاتمه با اشاره به وجود نهرها در سطح شهر تهران اظهار کرد: در گذشته در ستارخان و خیابان حبیب اله رودی وجود داشت که امروز خشک شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر