بازدید 3712

تأکید رئیس پارلمان عراق بر تقویت مناسبات با ایران

کد خبر: ۸۶۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶ 14 January 2019

رئیس پارلمان عراق در دیدار ظریف ضمن قدردانی از نقش جمهوری اسلامی در کمک به ملت عراق در شکست داعش، بر تقویت و گسترش مناسبات با ایران تأکید کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق امروز دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این نشست که معاونان رئیس و روسای فراکسیون‌های پارلمانی این کشور نیز حضور داشتند، رئیس مجلس عراق، با اشاره به تاریخ و منافع مشترک دو کشور، از نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به ملت عراق در شکست داعش قدردانی و بر تقویت و گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف و به ویژه اقتصادی تاکید کرد.

ظریف نیز در این دیدار با اشاره به روابط خوب دو کشور، به ویژه روابط پارلمانی دو کشور در سال‌های اخیر، افزود: دیدار ۷ میلیون ایرانی و عراقی در سال از کشورهای یکدیگر، یک ملاک برجسته در نزدیکی دو ملت بزرگ ماست.

در این دیدار، روسای فراکسیون‌های پارلمانی عراق نیز، نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص تقویت و پیشبرد روابط با ایران و حمایت از آن مطرح و اعلام آمادگی کردند تا از ظرفیت‌های پارلمانی نیز برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور استفاده کنند.

ظریف که عصر دیروز (یکشنبه) در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی به بغداد سفر کرده، دیروز با «محمدعلی الحکیم» همتای عراقی و «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق و سید عمار حکیم رئیس جریان حکمت نیز دیدار کرده بود و امشب نیز شام مهمان برهم صالح رئیس جمهور عراق است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار