بازدید 3534

ازسرگیری پروازهای امارات، بحرین و عمان به دمشق

کد خبر: ۸۶۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸ 14 January 2019

یک مقام سوری از آمادگی ایرلاین‌های امارات، بحرین و عمان برای برقراری مجدد پروازهای مستقیم خود به دمشق خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «شفا النوری» از مدیران ارشد فرودگاه بین‌المللی دمشق اعلام کرد که خطوط هوایی امارات متحده عربی، بحرین و عمان آماده از سرگیری پروازهای مستقیم خود به سوریه هستند.

النوری به خبرگزاری سانا گفت: یک هیات از هواپیمایی عمان روز پنج شنبه از فرودگاه دمشق بازدید کرده و شرایط فنی آن را مورد بررسی قرار داده است و در حال آماده شدن برای از سرگیری پروازهای خود به پایتخت سوریه است.

وی همچنین تاکید کرد که هواپیمایی «گلف ایر» بحرین و «هواپیمایی اتحاد» امارات نیز طرحهای مشابهی را به دمشق ارائه کرده‌اند.

این مقام هواپیمایی سوری تاکید کرد که این بررسیها در چارچوب آمادگی این کشورها برای برقراری مجدد ترافیک هوایی با سوریه انجام شده است.

اسپوتنیک گزارش داد، همزمان، پروازها به امارات از دمشق توسط هواپیمایی سوریه و یک ایرلاین خصوصی در حال انجام است. هواپیمایی سوریه همچنین پروازهای خود به بحرین را نیز از سر گرفته است.

امارات متحده عربی بعد از 6 سال در دسامبر 2018 سفارت خود در دمشق را بازگشایی کرد و انتظار می‌رود کشورهای بحرین و کویت نیز به زودی سفارتهای دیپلماتیک خود را در این سوریه بازگشایی کنند.

این اقدامات پس از آن صورت می‌گیرد که محور غربی و عربی مخالف سوریه به این نتیجه رسیده‌اند که وضعیت حکومت دمشق به ثبات کامل رسیده است.

خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» روز یکشنبه در گزارشی به بررسی اوضاع سوریه پس از اقدام برخی کشورهای عربی برای بازگشایی سفارت‌های خود در دمشق و برقراری رابطه مجدد با این کشور پرداخت.

آسوشیتدپرس در این گزارش نوشت: «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه از هشت سال جنگ و میلیاردها دلار هزینه و تسلیحات که با هدف سرنگون کردن وی خرج شد جان سالم به در برد. هم اکنون اسد آماده است تا به جمع کشورهای عربی بازگردد، شاهکاری که با توجه به بحران در این کشور غیرقابل تصور بود.

این خبرگزاری آمریکایی در ادامه گزارش خود نوشت: کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که زمانی حامی اصلی مخالفان برای سرنگونی اسد بودند هم اکنون به صف شده‌اند تا سفارت‌های خود در سوریه را بازگشایی کرده و نگران هستند این کشور که در قلب جهان عرب است به ایران و ترکیه که رقبای منطقه‌ای هستند واگذار شده و پروژه‌های بازسازی سودآور در این کشور را از دست بدهند. مرزهای عبوری کلیدی با همسایگان که سال‌ها به دلیل جنگ بسته شده بودند بازگشایی شده و خطوط هوایی تجاری کشورهای عربی به دنبال از سرگرفتن پروازهای خود به دمشق هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر