بازدید 5828

بازداشت رهبر مخالفان ونزوئلا

کد خبر: ۸۶۹۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸ 13 January 2019

منابع خبری از بازداشت «خوان گوایدو»، رهبر مخالفان ونزوئلا توسط نیروهای امنیتی ونزوئلا خبر داده‌اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، دو روز پس از آنکه مجمع ملی سلب اختیار شده ونزوئلا «خوآن گوآیدو» رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور معرفی کرد، ماموران اطلاعاتی ونزوئلا اقدام به بازداشت وی کردند.

روز گذشته نیز «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت که آمریکا همچنان به استفاده تمام قدرت از توان دیپلماتیکی و اقتصادی برای فشار به «بازگرداندن دموکراسی به ونزوئلا» ادامه خواهد داد.

اوایل هفته جاری، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا برای دومین دوره ریاست جمهوری خود که از 2019 تا 2025 ادامه خواهد یافت سوگند یاد کرد.

بعد از امتناع آمریکا از پذیرش مشروعیت ریاست جمهوری شش ساله نیکلاس مادورو که به تازگی آغاز شده، گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا گفت که آماده تسلط بر قدرت است و به دنبال جلب حمایت ارتش برای انجام کودتا علیه رئیس‌جمهور است.

از سال 2017 و به دنبال تشدید بحران سیاسی در ونزوئلا بین اپوزیسیون و رئیس‌جمهور این کشور، اختلافات بین مادورو و مجمع ملی (کنگره) که اکثریت آن در دست مخالفان است، بالا گرفته و تشدید این اختلافات سبب اقدام دولت در برگزاری انتخابات برای تشکیل «مجلس موسسان قانون اساسی» در سال 2017 شد.

مخالفان ضمن تحریم این انتخابات، مدعی شدند که دولت نیکلاس مادورو قصد دارد با استفاده از تشکیل مجلس مؤسسان قانون اساسی در مقابل مجلس ملی، قدرت را قبضه کند. مجلس مؤسسان قانون اساسی ۵۴۵ عضو دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر