بازدید 17316

زشت و زیبای خوراندن گل به دو کودک کار و یک تذکر حیاتی!

عواقبی از جنس سنجاق شدن این فیلم به همه زندگی حال و آینده این کودکان که پرهیز از آن با شطرنجی یا مات کردن چهره این کودکان ممکن است، به شرطی که بدانیم این حق کودکان است و در صورت رعایت نشدن این حق، به مانند آن کارمند اخراج شده، مقصریم؛ شاید کمتر و چه بسا بیشتر!
کد خبر: ۸۶۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ 13 January 2019
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارد
باز هم کودک آزاری و باز هم واکنش‌های گسترده به آن، با چاشنی رعایت نکردن نکات ضروری و حتی حیاتی؛ رویدادی که جا دارد بار دیگر مرورش کنیم، اما با دقت بیشتر!

به گزارش «تابناک»؛ هنوز بازخورد‌های فیلم ضرب و شتم دختر سیرجانی پایان نیافته و شیرینی فیلم منتشر شده از سربازان گروه مارش و واکنش سردار کمالی به آن به کام دلمان ننشسته، فیلمی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست و تکثیر شد که حکایت از خوراندن گل به کودکان داشت.

فیلمی که در آن فردی که دیده نمی‌شود، به دو کودک ـ احتمالا از زمره خانواده بسیار بزرگ کودکان کار در کشورمان ـ تحکم می‌کند، گل‌های نرگسی که در دست دارند، ببلعند. رویدادی شوک آور که ظاهرا زحمت تهیه فیلم از آن را هم، همان فرد دستور دهنده کشیده است!

فردی که هرچند هویت خود را مخفی نگاه داشته، شواهد حکایت از آن دارد که برای کودکان به تصویر کشیده شده آشناست؛ آشنا نه به معنای مرسوم، که از جنس آشنا‌های رفتاری! مشابه دیگرانی که این کودکان با آن‌ها مواجه بوده‌اند و خوب می‌دانند که اگر مقابل ایشان بایستند و دستورشان را اطاعت نکنند، چه بلایی بر سرشان خواهد آمد.

به عبارت بهتر، بعید است دو کودک حاضر در فیلم برای بار نخست باشد که با چنین رفتاری مواجه می‌شوند؛ هرچند تجربه خوردن و بلعیدن گل برای یک بار هم کافی است تا آسیب وارد آمده به این کودکان به این زودی‌ها التیام یافتنی نباشد و حتی برای همیشه با ایشان بماند؛ آسیبی که شاید باور نکنید، اما هم اکنون در حال تشدید است!

البته با انتشار این فیلم و بازنشر وسیع آن، بلافاصله شهرداری کرمان پیگیر ماجرا شد و در زمان کوتاهی، واکنش رسمی نشان داد. واکنشی نه از جنس آن دسته واکنش‌های مسئولان که همه چیز را انکار می‌کنند یا برای توجیه خود، پای سناریو‌های پشت پرده و استفاده از تکنیک‌های تدوین فیلم و امثال آن را وسط می‌کشند، که از جنس تأیید ماجرا.

تأیید ماجرایی که سید مهران عالم زاده، شهردار کرمان پس از آن از شناسایی فرد خطاکار که از کارکنان یک شرکت پیمانکاری شهرداری منطقه دو کرمان بوده خبر می‌دهد، اخراج این فرد را اعلام می‌کند و در ادامه با ابراز تأسف شدید از برخورد این فرد با کودکان کار، از همه مردم ایران و کسانی که مشاهده این ویدئو باعث ناراحتی آن‌ها شده است، عذرخواهی می‌کند.

واکنشی در خور تقدیر که هرچند شیرین است، در مقابل تلخی و زشتی رویداد رخ داده، کوچک به نظر می‌رسد؛ شاید از این روی که توقع می‌رود فرد خاطی علاوه بر اخراج، مجازات شود و علاوه بر آن، حالا که مسأله «کودکان کار» به واسطه این رویداد داغ شده، تدبیری برای مقابله و رفع آن در دستور کار قرار گیرد، نه اینکه همه چیز عادی و طبیعی جلوه کرده و حتی رابطه پیمانکار شهرداری با کودکان گل فروش هم مبهم بماند.

تدبیری که جای خالی آن نه در خیابان‌ها و معابر کرمان، که در گستره میهنمان به چشم می‌خورد و به غایت دردناک است، به ویژه اگر بدانیم بر اساس قوانین کشورمان، کار کودکان جرم است، اما کسی کاری به وقوع مکرر این جرم در سراسر کشورمان ندارد، حتی زمانی که فیلمی از برخورد‌های اینچنینی با کودکان کار منتشر می‌شود و مسأله «کودکان کار» را یادآوری می‌کند.

نکاتی که قطعا باید در بخش زشت ماجرای اخیر قرارش داد. زشتی‌هایی که ظاهرا یکی از بزرگترین هایشان حتی در دایره درک بسیاری مان نمی‌گنجد؛ اینکه اجازه نداریم تصویر این کودکان را منتشر یا بازنشر کنیم، چون شاید عواقب این کار برای آن کودکان حتی وخیم‌تر از بلایی باشد که پیمانکار خطاکار بر سرشان آورده است.

عواقبی از جنس سنجاق شدن این فیلم به همه زندگی حال و آینده این کودکان که پرهیز از آن با شطرنجی یا مات کردن چهره این کودکان ممکن است، به شرطی که بدانیم این حق کودکان است و در صورت رعایت نشدن این حق، به مانند آن کارمند اخراج شده، مقصریم؛ شاید کمتر و چه بسا بیشتر!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۷۶
به جرم درآوردن یه لقمه نان تحقیر شدن بچه ها ..... کاش در مورد مسیری که یک انسان به حیوان تبدیل میشود تحقیق و بررسی شود
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
تاسف بار تر اینکه انسانیت بشدت تنزل پیدا کرده و رحم و شفقت و مهربانی و وجدان نایاب شده
و بد تر آنکه قرار بوده تا ما بهتر از قبل گردیم ولی قطعا کارهایی وحشتناک در سطح بزرگی از کشور از مردم صورت میگیرد که کمتر جایی در دنیا حتی در خشن ترین و فقیر ترین و بی دین ترین کشورها نمونه اش دیده میگردد
متاسفانه همه در فرار به جلو و یا منکر شدن یا تکذیب یا توجیح و یا عدم وابستگی خودشان و سازمانمان به آن خطا کار هستند
هیچ کسی هم تا بحال بصورت جدی برای آسیب شناسی و دادن نسخه درمان این دردهای وحشتناک تربیتی اجتماعی وارد نگردیده و اصلا ظاهرا برای بزرگان مهم نیست
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
کاش یک ژن خوب این بالا سرش بیاد
از غصه این کودکان تب کردم .گناه این کودکان چیه با وجود این همه درد باید تحقیر هم بشن؟بازهم خداروشکر فضای مجازی بود و مارو بیشتر به خودمون شناسوند.مقصر فقط اون کارمند نیست تک تک ما مقصریم انقدر در پیله زندگی خودمون رو اسیر کردیم بعنوان شهروند واکنشی نشون ندادیم تا روز بروز بلای بزرگتری سرمون بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
اگر فضای مجازی و همین شبکه های اجتماعی نبودند کسی متوجه این فجایع نمیشد و عکس العملی هم صورت نمیگرفت . آنهایی که شبکه های اجتماعی را عامل فساد میدانند چرا در اینطور مواقع ساکتند ؟‌
در این ایام که راست و ناراست از همدیگر قابل تشخیص نیست، شما از کجا می دانید که ابن همه ماجراست و شاید دستهائی در کار است که همه چیز را در این کشور (سیاسی) نشون بده. دلیلش هم اینه که (سایت رادیو فردا) این خبر رو در سایتش گذاشته! ملاحظه بفرمائید دهها هزار کودک در جنگهای داخلی سوریه و در هجوم پناهنده ها به جاهای دیگه و حمله به روهینگی ها کشته شده اند و این سایت خفه شده بود، ولی این موضوع رو توی سایت خودش گذاشته و باز هم از این دست خبر ها رو خواهد گذاشت. چرا؟ بر ای این که چهره کشور رو مشبه جلوه بدند و بهره برداری سیاسی کنتد. حالا باید آن طرف فضیه رو دید که چرا یک کشور قدرتمند و ثروتمندی مثل ایران، شهرهایش باید پر از دست فروش و بچه های به اصطلاح کار و در حقیقت بچه های اسیر باندهای تبهکار تکدیگری گردند. آیا غیر اینه که وزارت کشور و سایر دوایر و مقامات مربوطه توان انجام وظایف خودشان را ندارند و نمی توانند اینها را جمع آوری و ساماندهی کنتد و باعث شده اند عده ای که کارشان تنبلی و تبهکاری و گذائی و راحت طلبی است از پوسته خودشون در بیایند و سراسر کوچه ها و خیابانهای سراسر کشور رو پر کنند و حتی اشخاص دولتی مانند شهرداری و غیره هم بخواهند اینها رو جمع کنند صداهای خیلی در می آد و خبر به سایت رادیو فردا هم می رسه! معنا و مفهومش اینه که بذارید سراسر کشور از گداها و دست فروش ها پر بشه تا کل کشور نمادی از فقر و بدبختی نشون داده بشه تا مجاهدین خلق و سایت رادیو فردا از اون بهره برداری سیاسی کنند و آبروی کشور رو ببرند. سئوال از سایت رادیو فردا که امروز خبر رو در سایتش گذاشته اینه که آیا دو سال قبل پلیس شما در نیویورک یک سیاه پوست بدبخت و نگون بخت رو به خاطر این که داشت دست فروشی می کرد، گلویش را نفشرد و او را نکشت! به همین سادگی. پس به چه حقی شما این خبر مشکوک و خود ساخته رو در سایتتون می ذارید و آگراندیسمانش می کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
هزار تبریک به امثال شما.انشاالاه این اتفاق
برای خود شما بیافتد و بعد ما بگیم خوب این اتفاقات تو همه دنیا هست آن را سیاسی مکنید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
جناب ناشناس با پرچم فیلتر شکن سوئد ، افکار امثال شما و صرفا رد کردن این مشکلات و انداختن آن به گردن دشمن و دشمنان خارجی بسیار بد تر و زننده تر و زشت تر از آن کارهای هولناکی است که تقریبا روزانه در جای جای کشور انجام میگیرد و به کمک سایت های مجازی به نمایش در می آید
حجم و سطح و اندازه و تنوع این نوع کارهای زننده و زشت و نفرت انگیز بقدری گسترده و بزرگ و متنوع و متعدد است که باید واقعا بشدت نگرانش شد و برایش کاری انجام داد ولی متاسفانه کسانی که باید برای این مشکلات با توجه به مسولیت شان و شرح وظایفشان فکری بکنند و کاری مثبت انجام دهند ، یا خودشان گرفتار موارد متعدد مشابه هستند و یا اصلا سواد و تجربه لازم را ندارند و یا مشابه شما فورا منکر می گردند و به گردن دشمنان خارجی می اندازند
و باید ترسید واقعا بزرگترین خطر فعلی برای کشور و مردم از داخل و از سوی خود مردمی است که خوب تربیت نشده اند ویا اصلا تربیت را قبول ندارند و ندیده اند و حرکت بر محور اصول اخلاقی و انسانی و دینی را نوعی ضعف میدانند .
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
انشاالله این اتفاق یا مشابه همین برای عزیزانت اتفاق بیفته .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
نشاید که نامت نهند آدمی
آیینه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
گویا شما از نوادگان دایی جان ناپلئون هستید و سرشار از تئوری توطئه. داستان به روشنی آفتاب را توظئه می شمارید. ای یاوه یاوه یاوه
به نظرم باید اون فرد مریض رو بیارن جلو دوربین نه 2 تا گل نرگس، بلکه 20 تا گل بهش بدن و بگن بخور.
2 تا هم گل رز قرمز بدن با ساقه هاش بخوره تا ببینه هیچ اشتباهی بی پاسخ نمیمونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
بهتر است ایشان را به یک گروه روانکاو و روانپزشک مجرب سپرده تا درمانش کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
بهتره بهش یونجه خشک بدن قشنگ بخوره
فرد خاطی باید قصاص بشه و بهش گل خورانده بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
حیف گل چمنای
اضافی پارکا رو باید به خوردش بدن
فرد خاطی باید قصاص بشه و بهش گل خورانده بشه
زیبا؟؟؟ زیبا؟؟؟؟؟
عجیبه که تا حالا تکذیب نشده
کودکان برده کودک کار معنی دیگه ای داره
درآمد این ها برای خودشون نیست
اعتراف کنیم که برده داری داریم
تو تهران که این بچه ها دارن دعوا می کنن. واقعا آدم نمیدونه در مواجهه با اینا باید چیکار کنه؟ از طرفی می دونی بچه هستن و تقصیری ندارن. از طرفی اگه بهشون پول بدی میدونی تو جیب خودشون که نمیره. یه باند پست سرشونه. اگرم ندی دلشون می شکنه و .... واقعا باید سامان دهی بشن. روز به روزم دارن بیشتر میشن. هر وقت پشت چراغ قرمز می مونم عزا میگیرم که باید چیکار کنم.
من نمیدونم اقایون دنبال چی هستن
مملکت، رسما شده دیوونه خونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
تو دیگه از اون ور آب حرف نزن. مردی بیا اینجا تلاش کن اصلاح کنیم.
بهانه تصور کودکان را پخش نکنیم برای کشوری که در حق کودکان در مدرسه و خیابان و.. چنین جنایاتی می شود مزخرف است. از متجاوز کودکان در شوشتر چه خبر؟ همین بهانه را برای او هم اوردند که بارها دستگیر و بدون مجازات رها شده
یعنی بعضی از آدما یه سور به داعشیا زدن...!
تصورش غير ممكنه ولي براي ريشه كني اين گونه تنبيهات كه توسط عوامل خودسر شهرداري انجام ميشود فقط و فقط تنبيه افراطي وبسيار سخت گيرانه اين عوامل است اگر يك حكم حبس ابد با اعمال شاقه و در سلول انفرادي به شخص نا شخيص داده بودند ديگه كسي جرات نميكرد زور بگه.....
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
با تنبیه تنها مشکلی حل نمیشه. از یک طرف مسئولان از ماموران میخوان که با کودکان کار برخورد کنن و وقتی رسانه ای میشه میخوان همه چیز رو سر کارمندان جز خراب کنن.
تابی جان در این فیلمی که من دیدم هزار تا تحلیل دارد ولی علت اصلی بخاطر این هست که وقتی بخشی از مسایلی در حبس عنوان‌میکند ولی عکس العمل مقامات کشور را مردم میبینند و پیگیری جدی نمیکنند بنابراین کسلنی از این روزنه امنیت سو استفاده میکنند . و یا دلیل دوم بخاطر این هست که وقتی اقتدار اقتدار میکنیم . اینجایش را دیگر کسی حساب نکرده که با یک حرکت غیر اخلاقی کل اقتدار و توصیه های اخلاقی زیر سوال میرود وووووو....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
این دوست عزیز درست می گویند. نکته این جا است که رفتارهای اجتماعی به دلیل
اجتماعی و تنش های هر روزه
و سرخوردگی های گوناگون اجتماعی انسان را بدل به یک مستبد و یا خود سر کینه توز تبدیل می کند. این جا فرد با خوی استبداد درونی در صدد انتقام از کسانی بر می آید که دست شان به جایی نمی رسد تا وی را مورد بازجویی قرار دهند. کودکان کار نشانه ای از ضعف بزرگ اجتماع ما است که بیان گر ناعدالتی و نابرابری در میان جامعه است. این نشان می دهد که ما با ایجاد مساوات منطقی فاصله بسیار داریم. با مجازات این فرد، فقط خود وی ممکن است مجازات شود؛ اما این بیماری در جامعه کماکان برقرار خواهد بود. پس بهتر است به پیام های دردناک جامعه دقت کرد و دست در دست هم برای از بین بردن دردهای اجتماعی با راستی و خیرخواهی کوشید و تلاش کرد.
آقا چرا کامنت ها را منتشر نمی کنی؟
اون بچه دیگه نابود شد رفت قاتل زنجیره ای بیست سال آینده را تامین کردیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
اون بچه تبدیل به ظالم اینده شد یکی مثل همین مامور شهرداری
وقتی مسولین کشور بیکاری و گرانی و فقر مردم را میبینند ولی میگویند ما چهار صد سال جلو رفتیم وقتی مردم میشنوند که مسول ی میگوید اگر دست کسی را ببریم دیگر از عقوبت ان دنیا آزاد میشود ولی پنجاه سال پیش چنین نبوده .
با ديدن اين فيلم تنم لرزيد! ... ترسيدم از اينكه دارم كجا زندگي مي كنم و چطور يك فرد به خودش اجازه مي ده دو كودك معصوم رو اينجوري شكنجه بده؟! ... اين همه خشونت از كجا اومده؟! ... چه بر سر قلب مهربان ما ايرانيان اومده؟! ... فقط مي تونم بگم كه بايد براي حال مردم! يه فكري كرد ...
باسلام ماملت را چه میشود خدایا از اینکه نام اسلامت را برخودم نهادم وبه دستوراتت عمل نمیکنم معذرت میخواهم
متاسفانه بر عکس ادعاهای بسیار زیاد هیچ تلاشی برای حل معضل کودکار کار دیده نمیشود ..انگار عمق فجاعت ان را مسولان نمیدانند ...نمیفهمند یا خود را به نفهمی میزنند ..فرقی نمیکند این کودکان اینده بسیار دشواری خواهند داشت و عواقب ان دنیا و اخرت همه ما را وسط خواهد کشید ..کاش بجای هزینه های مادی و معنوی و جناحی بی حاصل فکری اساسی برای این کودکان می شد ..حیف که مسائل جناحی برای اقایان مهمتر از عاقبت این کودکان است...حیف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
کودکان کار برده داری نوینه .
دورد بر فضاي مجازي كه هزاران ناهنجاري از اين بدتر قبلا رخ ميداد ولي كسي نميفهميد ! تلوزيون خصوصي هم كه نداريم خداروشكر ! توي تلويزيون ميلي هم كه پخش اين چيزها تضعيف محسوب ميشه ! پس ميمونه اين فضاي مجازي كه خداروشكر داريم.
بي اختيار فقط گريه كردم با ديدن اين فيلم انسان چقدر ميتونه سنگ دل باشه .بنظر من اين نتيجه پارتي بازيها در استخدامه بجاي اينكه طرف اموزشهاي لازم رو ببينه از هر نظر صلاحيت كافي داشته باشه با يك سفارش نمره قبولي ميگيره و نتيجه ش همين ميشه و پيش نهاد ميكنم كه به ايشون هم كاكتوس خورانده بشه
این بچه هاوقتی بزرگ بشن جامعه ستیزمیشن ،مسولیین بایدمخارج تحصیل ونگهداریشون راپرداخت کنن این وظیفه مسولان است،صددرصدهمان شخص که این رفتارزشت راانجام داده دربچگی شکنجه شده
باید همین فرد رو مجبور کنند که همان گلها رو به همون مقدار بخورد و ترجیحا جلوی دوربین این کار رو بکنه تا برای بقیه مایه عبرت بشه که بدونند اینطوری مجازات میشن نه اینکه از کار اخراج بشه و بره سر یه کار و پست بهتر تو یه شرکت یا پست دیگه.
یاد کتاب الیور توئیست افتادم ..
به نظرم طبق قانون قصاص در دین مبین اسلام دقیقا گل و پلاستیک و گل به خودشون بدین.
اگثر ارازل و اوباش جذب سد معابر و برخی ارگانها شده اند..راستی چرا؟اینها رو باید در معادن بکارگیری کرد
مجازات این آدم روانی اینه که یه فرقون چمن زده شده فضای سبز رو بدی بهش بدون آب میل کنه.
روانی هایی از این دست هستن که آرامش روانی مملکت رو به هم میریزن.
یک سری آدم عقده ای جامعه ستیز که تا درمان نشدن باید تحت مراقبت باشن.
بزرگواران به واقعی بودن ویا نبودن این خبر کاری ندارم اما واقعا اوضاع بیرون خیلی بحرانی است انسانیت واخلاق مداری در جامعه ما در اثر فشارهای اقتصادی بر پیکره جامعه وخانواده باعث التمات شدید میشود واقعا خودم دور بریها را که نگاه میکنم اوضاع واقعا نگران کننده است .اقعا بلید کاری گرد ما علاوه بر سقوط اوضاع اقتصادی سقوط اخلاقی هم داریم که تباط ان به مراتب بیشتر است از یکی میخوای ادرس بپرسی باید حواست باشد تا تو گوشت نزند یا ادرس اشتباه ندهد واقعا ناراحت کننده است
به نظر من بهتر است علاوه بر اخراج، این فرد خطاکار از سوی قوه قضائیه نیز تحت پیگرد قرار گیرد و بابت خطای انجام داده و جریحه دار کردن احساسات آن بچه ها و یک ملت مجازات شود، مجازاتی در خور که سایر افراد خطاکار حساب کار دستشان بیاید
این رفتارها با انسانها و حیوانات و طبیعت و غیره تازگی ندارند. فقط تکنولوژی پیشرفت کرده و بیشتر رو می شوند!
دقیقا به نکته مهمی اشاره کردی که همه از آن غافلیم و به قول نویسنده مقاله چه بسا بیشتر از فرد خاطی مقصریم
دیشب توی اینستاگرام خیلی از چهره های معروف و غیر معروف این فیلم را بدون مات کردن چهره کودکان معصوم باز پخش کرده بودند.
چه جانورانی اطراف ما هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
کجاشو دیدی عزیز جان. فعلا که امن و امانه اینه
این اولین بار نیست مامورین شهرداری چنین رفتارهای زشتی دارند . بنظر میرسد جای آموزش و کنترل در شهرداری ها خالی مانده است .
گل ها رو بدید خود طرف بخوره تا ببینه چه مزه ایه
والله خودتون خسته نشدید بس کنید والله مردم شماهارو شناختند توبه کنید واز راستگویان باشید.
کارمندیی که چنین کاری کرده مستحق شلاق و تبعید هست اخراج کمترین عقوبت اوست. ساده نباشید شاید مردک چیز خلافی میخواسته اونا هم قبول نمی کنن و تنبیه میشن.
متاسفانه فضای مجازی محیطی شده است تابرخی افراد رفتارهای بیمارگونه خودراکه نشانه واخوردگی اجتماعی وعقده های حقارتی که به مروردرنهادشان جاگرفته است دراید .راه حل این مشکلات قبل ازآنکه به افرادخاطی برگردد متوجه مسئولانی است که باندانم کاری زمینه ساز بزه کاریهای اجتماعی شده اند
همیشه سر این موضوعات بصورت موردی برخورد میکنیم بجای برخورد ریشه ای. آیا اگر تصویر این کودکان در شبکه های اجتماعی پخش نشده بود، برخوردی میشد؟ مشکل اینه که باید ساز و کار مشخصی برای شیوه برخورد با کودکان کار و دستفروشان تعیین بشه که این مشکلات دایم پیش نیاد.
به سختی می توانی در همه
سطوح اخلاق و انسانیت را ببینی.
.آیا از لباس های
پاره شان شرم نمی کنید.شرمنده ام
خیلی وقته انسانیت مرده
لابد این هم تقصیر دولت روحانیه؟!!
کجایید که بگویید عامل فیلمبرداری را بگیرید (متاسفانه فیلمبردار هم خودش بوده )یا کجایید دلواپسانی که مثل قضیه سربازها اول دنبال فیلمبردار و منتشر کننده آن می گشتند حالا اینجا چون یک پیمانکار( هر چند انسان نما و با عرض پوزش از اغلب حیوانات حیوان صفت) است و احتمالا پشت و پناهی ندارد یا ژن خوب نیست یا نماینده نیست همه محکومش می کنند نه تفسیر به انحراف افکار
رخی ملت روانی.
عوضش مسئولین تلاش میکنند این شبکه ها رو فیلتر کنند تا واقعیت ها پنهان بمونه
..
تاسف باره ، پس مسئولین مربوطه کجا هستند؟؟؟؟!!!!!!!!
علت اصلی رامورد برسی قراردهید.
ببخشید حق توحش یادتونه
فرد خاطی باید قصاص بشه و بهش گل خورانده بشه
زیبای این قضیه کجا بود که اینجورتیتر می زنید؟
پاسخ به ناشناس 12/42
آقای محترم، تو با حر فهای خودت نشون دادی که دانائی کافی برای حل این گونه معضلات اجتماعی را نداری و از همان قماش متکدیان هستی. با نفرین و نفرت هم این معضلات حل شدنی نیست. بی گمان جنگ و سیل و زلزله و باز بودن مرزهای کشور و ورود سه میلیون پناهجو از کشور همسایه شرقی ایران، در این وضعیت بی تاثیر نبوده. حرف این است، که چرا مسئولین جلوی این وضعیت رو نمی گیرند. در کجای دنیا گداها و دست فروشها مترو رو عر صه فعالیت خودشان کرده اند؟ در کجای دنیا اجازه می دهند پسرها و دخترهای بین سنین دو سال تا دهسال در کنج خیابان کز کرده و با یک وضعیت دلخراشی با خرید محبت کاذب رهگذران کسب درآمد نمایند. پس آبرو و حیثبت و شان و عزت یک کشور و یک ملت با این همه دست فروش و گداه و کودکانی که اسیر روسای باندهای تبهکار هیتند، کجا خواهد رفت. علت این وضعیت را دو عامل بوجود آورده. اول مسئولینی که به وظایف خود عمل نمی کنند دوم افراد نادانی مانند شما که با دادن پول و ایجاد محبت کاذب باندهای تبهکار را تشویق می کنید که کودکان را برای کسب درآمد به بدترین وجه استثمار نمایند. یک نفر باید خودش جز همون آدم ها باشد، که چنین کامنتی بگذارد!
احتمالا کامنت گذار ناشناس 13/42 خودش سردسته تبهکارها و باج بگیرهاست
اگر بعد از دیدن این فیلم کسی احساس شرم وتاسف نداشته باشد با به انسان بودن این فرد شک کرد وقتی با یک قشر فقیر ومستضعف این رفتار میشه با دق کرد واز ناراحتی جان داد هیچ جای دنیا این شکنجه را ندیده
فرد خاطی باید قصاص بشه و بهش گل خورانده بشه
نکته؛ اون نوجوانی که از هرات پا شده بود و اومده بود ایران و به تکدیگری مشغول شده بود، ادعا شده بود که مامورهای شهرداری گوششو بریده اند و کلی عکس هم ازش در فضای مجازی با گوش بریده! نشون داده شد. بعد ثابت شد که موضوع کلا دروغه و با خودش هم مصاحبه شد و گفت چنین اتفاقی براش نیفتاده. خوب اون فیلم رو کی درست کرده بود و گذاشته بود در فضای محازی؟
باز یک فیلم و باز جریحه دار شدن احساسات مردم و باز فراموشی و فراموشی و فراموشی، چقدر کودکان کار که مورد ظلم و تحکم قرار می گیرند و آب از آب تکان نمی خورد و هیچ قانونی به تصویب نمی رسد.چقدر طفلکانی که در زمستانهای سرد در بغل یا بسته به کمر مادر ساعتهای متمادی باید زجر بکشند و سرما بخورند و احساساتی را برانگیزانند تا شاید سکه ای به صدقه به مادر طفل و یا شیادی که مادر و طفل را اجیر کرده داده شود و تنها نگاه ترحم انگیزی و نه تفکری و قانون و قاعده ای، این بازی روزها تکرار می شود ، چه سر چهار راهها، خیابانها ، بزرگراهها و کوی و برزن و عوارضیها. من شخصا هر زمان که از جلو عوارضی ورودی مشهد عبور می کنم دلم آتش می گیرد که این اطفال را می بینم و آنطرف تر که مسئول عوارضی پولش را می گیرد و گهگاهی مسئولان آستان قدس دعوت نامه ای به زائران و پلیس راهنمایی و رانندگی در حال ضبط خلاف و ....دیگر هیچ وباز روزی فیلمی دیگر منتشر خواهد شد که کودک بی گناهی آزار و استثمار شده و شاید مادری هم. مسئولان بیایند یکبار جای فرزندانشان را با این اطفال عوض کنند! آیا براستی طاقتش را دارند؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار