بازدید 10730
پیمانه اقتصادی؛

طلای سیاه ۶۱ دلاری شد/ همتی: می‌دانیم حذف چهار صفر از پول ملی تأثیری ندارد/ آسمانی تاریک، چشم انداز بانک جهانی از اقتصاد ۲۰۱۹/ چین وعده خرید محصولات بیشتری از آمریکا داد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبزپوشی پایان هفته بورس با رشد شاخص، حبس بازه‌ای اوراق مسکن، بریتیش پترولیوم یک میلیارد بشکه نفت کشف کرد، ورود موقت شیرخشک برای صادرات، قیمت جدید محصولات ایران خودرو اعلام شد، تولید گوشی اپل ۱۰ درصد کم شد، بیمه مرکزی: اجازه نرخ شکنی نخواهیم داد و ادامه کاهش صادرات نفت عربستان را در بر دارد.
کد خبر: ۸۶۸۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 10 January 2019
طلای سیاه ۶۱ دلاری شد/ همتی: می‌دانیم حذف چهار صفر از پول ملی تاثیری ندارد/ آسمانی تاریک، چشم انداز بانک جهانی از اقتصاد سال ۲۰۱۹/ چین وعده خرید محصولات بیشتری از امریکا دادپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.  

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبزپوشی پایان هفته بورس با رشد شاخص، حبس بازه‌ای اوراق مسکن، بریتیش پترولیوم یک میلیارد بشکه نفت کشف کرد، ورود موقت شیرخشک برای صادرات، قیمت جدید محصولات ایران خودرو اعلام شد، تولید گوشی اپل ۱۰ درصد کم شد، بیمه مرکزی: اجازه نرخ شکنی نخواهیم داد و ادامه کاهش صادرات نفت عربستان را در بر دارد.

سبزپوشی پایان هفته بورس با رشد ۸۶۲ واحدی شاخص کل

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه، با افزایش ۸۶۲ واحدی معادل ۰.۵۳ درصد به رقم ۱۶۴ هزار و ۸۲۹ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی ـ ارزشی)، با افزایش ۲۵۰ واحدی معادل ۰.۵۳ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۹۱۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۱۷۹ واحدی معادل ۰.۶۳ درصد، عدد ۲۸ هزار و ۴۳۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۲۶ واحدی معادل ۰.۶۳ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۲۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۹۷۱ واحد افزایش معادل ۰.۵۴ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۹ هزار و ۵۶۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۴۵ واحد افزایش معادل ۰.۷۰ درصد به رقم ۱۲۱ هزار و ۸۵۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۷۰۴ واحد افزایش معادل ۰.۲۲ درصد همراه بود و عدد ۳۲۶ هزار و ۳۳۱ واحد را به نمایش گذاشت.

طلای سیاه ۶۱ دلاری شد/ همتی: می‌دانیم حذف چهار صفر از پول ملی تاثیری ندارد/ آسمانی تاریک، چشم انداز بانک جهانی از اقتصاد سال ۲۰۱۹/ چین وعده خرید محصولات بیشتری از امریکا داد

سهام آسیایی به بالاترین میزان ۳.۵ هفته‌ای خود رسید

روز چهارشنبه، با رشد خوش‌بینی به این که چین و آمریکا خواهند توانست به توافقی تجاری دست پیدا کنند که از رویارویی تمام‌عیار آن‌ها جلوگیری کند، سهام آسیایی به بالاترین میزان ۳.۵ هفته‌ای خود رسید. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۱.۵ درصد جهش کرد و به بالاترین سطح خود از ۱۴ دسامبر تا کنون رسید. نیکی ژاپن ۱.۳ درصد بالا آمد، درحالی‌که کامپوزیت شانگ‌های چین و شاخص شرکت‌های برتر این کشور، سی‌اس‌آی ۳۰۰، به ترتیب ۱.۵ و ۱.۸ درصد جهش کردند.

حبس بازه‌ای اوراق مسکن

طی آخرین جلسه معاملاتی هفته بهای اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه ۹۵۱۲) حدود یک درصد افت کرد و به قیمت ۵۶ هزار و ۶۶۵ تومان معامله شد. اکثر قریب به اتفاق سررسید‌های وام مسکن نیز با کاهش قیمت در معاملات دیروز روبه‌رو شدند. فضای مبهم بازار‌های موازی به بازار معاملات تسه‌ها نیز رسوخ کرده است، به‌ طوری ‌که طی معاملات هفته جاری بهای «تسه۹۵۱۲» زیگزاگی در کانال‌های ۵۶ و ۵۷ هزار تومان نوسان کرد و بازدهی محسوسی در هفته ثبت نکرد. با حاکم شدن رکود تورمی بر بازار معاملات مسکن، بازار تسه‌ها نیز در سراشیبی افتاد؛ اما با عقبگرد نرخ ارز، قیمت واحد‌های مسکونی هنوز اصلاح نشده است. آمار اتحادیه مشاوران املاک نشان می‌دهد سرعت افت ماهانه معاملات ملک گرفته شده و به مرور شاهد بازگشت ثبات به قیمت و حجم معاملات خواهیم بود.

قیمت نفت خام ۵ درصد جهش کرد/ برنت ۶۱ دلاری شد

چهارشنبه شب، تمدید مذاکرات تجاری چین و آمریکا، امید‌ها برای حل‌وفصل اختلافات تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان را افزایش داد و قیمت نفت ۵ درصد جهش کرد. این درحالیست که کاهش تولیدات اوپک پلاس هم بازار‌ها را تقویت کرده است. تا ساعت ۲۳:۰۰ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت ۲.۷۴ دلار معادل ۴.۶۷ درصد جهش کرد و به ۶۱.۴۴ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، ۲.۵۲ سنت یا ۵.۰۸ درصد جهش کرد و به ۵۲.۳۰ سنت رسید. جهش شدید قیمت نفت، رشد قیمت در سال ۲۰۱۹ را به بیش از ۱۴ درصد رساند. /مهر
بریتیش پترولیوم یک میلیارد بشکه نفت کشف کرد

سرمایه‌گذاری‌های بی‌پی در نسل نوین تکنولوژی پاسخی یک میلیارد بشکه‌ای داده است. غول انرژی انگلیس یک میلیارد بشکه نفت خام در یک میدان نفتی موجود در خلیج مکزیک، کشف کرده است. بی‌پی همچنین از کشف دو میدان نفتی دور از ساحل و یک فرصت بزرگ سرمایه‌گذاری در حوزه نفتی مجاور خبر داده است. بی‌پی بزرگترین تولیدکننده نفت خام در خلیج مکزیک است، ولی برای حفظ این جایگاه به سختی تلاش می‌کند. حالا بی‌پی پیش‌بینی می‌کند که میزان تولیدات سوخت فسیلی این شرکت از خلیج مکزیک، تا اواسط دهه آینده، به معادل روزانه ۴۰۰ هزار بشکه برسد. تولید امروز بی‌پی از این منطقه ۳۰۰ هزار بشکه در روز است که نسبت به تولید ۲۰۰ هزار بشکه در روزِ ۵ سال پیش، پیشرفت قابل‌توجهی داشته است.

همتی: می‌دانیم حذف چهار صفر از پول ملی تاثیری ندارد

رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که می‌دانیم حذف چهار صفر از پول ملی تأثیری در رشد و تورم ندارد، گفت‌: ما ادعا نکردیم حذف صفر‌ها کار حقیقی است، بلکه یک کار ظاهری است.  
 
حذف چهار صفر از پول ملی
 
عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، خاطرنشان کرد: پیشنهاد حذف چهار صفر از پول ملی برای تسهیل امور جلوگیری از هزینه‌های چاپ اسکناس و متناسب سازی ارتباط پول ملی با ارز‌های خارجی است. به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: این پیشنهاد باید در دولت و مجلس شورای اسلامی در طول زمان و با آرامش بررسی شود.

ورود موقت شیرخشک برای صادرات

محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی، ورود موقت شیرخشک برای صادرات را مجاز اعلام کرد. در نامه وزیر آمده است؛ به استناد قانون تمرکز اختیارات و وظایف بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی، به استحضار می‌رساند، ورود موقت شیرخشک (برای صادرات) مطابق ماده ۵۱ قانون امور گمرکی مجاز است. خواهشمند است دستور فرمایید اقدام لازم به عمل آید. /فارس

قیمت جدید محصولات ایران خودرو اعلام شد

گروه صنعتی ایران خودرو قیمت جدید محصولات پرتیراژ خود را به شرح زیر اعلام کرد که به طور میانگین با افزایش ۱۰ میلیون تومانی همراه بوده است:

۱. پژو پارس دوگانه‌سوز ۵۴ میلیون و ۹۱۴ هزار تومان.

۲. پژو پارس سال ۵۲ میلیون ۷۷۵ هزار تومان.

۳. پژو پارس سال با سیستم اخطار سرقت و یورو چهار بهینه ۵۳ میلیون تومان.

۴. پژو ۴۰۵ بنزینی GLX معادل ۴۲ میلیون و ۸۲۹ هزار تومان.

۵. پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز GLX معادل ۵۴ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان.

۶. پژو ۴۰۵ بنزینی اس‌ال‌ایکس ۴۵ میلیون و ۶۳۸ هزار تومان.

۷. سمند LX سال ۴۳ میلیون و ۵۹۷ هزار تومان.

۸. سمند LX مدل EF ۷ پایه گازسوز ۴۶ میلیون و ۹۰۸ هزار تومان.

۹. سمند LX مدل EF ۷ پایه گازسوز با مخزن ۱۰۰ لیتری ۴۷ میلیون و ۶۳ هزار تومان.

۱۰. سمند LX مدل EF ۷ معادل ۴۴ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان.

۱۱. پژو ۲۰۶ تیپ دو ۴۷ میلیون و ۱۷۴ هزار تومان.

۱۲. پژو ۲۰۶ تیپ پنج ۵۴ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان.

۱۳. پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مدل وی ۸، ۵۵ میلیون و ۵۹۳ هزار تومان.

۱۴. رانا ال‌ایکس ۵۱ میلیون و ۳۶۳ هزار تومان.

رویترز: تولید گوشی اپل ۱۰ درصد کم شد

کاهش تقاضای گوشی‌های اپل در چین باعث شد تا شرکت اپل میزان برنامه‌ریزی تولید سه مدل گوشی آیفون جدید خود را برای سه ماهه نخست ۲۰۱۹، 10 درصد کاهش دهد. بسیاری از کارشناسان و مشتریان می‌گویند گوشی‌های جدید آیفون بیش از حد گران هستند. بنا به گزارش مؤسسه نیکی ژاپن منابع آگاه اعلام کردند اپل ماه گذشته میلادی از قطعه‌سازان خود خواسته است تا کمتر از میزان برنامه‌ریزی شده، قطعه بزنند. هفته گذشته اپل پیش‌بینی کرده بود با توجه به اینکه مردم چین به دلیل اقدام آمریکا علیه هوآوی خرید اپل را بایکوت کرده‌اند فروش این شرکت نیز کاهش داشته است. کاهش رشد اقتصادی در چین به دلیل جنگ اقتصادی با آمریکا نیز مزید بر علت کاهش تقاضای گوشی‌های اپل در پرجمعیت‌ترین کشور جهان شده است. پیش‌بینی هفته گذشته شرکت اپل نسبت به کاهش فروش گوشی‌های اپل در چین باعث شد تا ارزش سهام این شرکت آمریکایی تنها در یک روز ۸ درصد سقوط کند.

رئیس بیمه مرکزی: اجازه نرخ شکنی نخواهیم داد

رئیس شورای عالی بیمه، زیاندهی شرکت‌ها را یک زنگ خطر جدی برای اشتغال، ارزیابی کرد و افزود: تغییر شرایط و حرکت در مسیر صحیح اداره شرکت‌ها می‌تواند توانمندی شرکت‌ها را تضمین کند و زمینه حفظ اشتغال موجود و حتی کارآفرینی را فراهم آورد. رئیس کل بیمه مرکزی نگاه سودآوری مقطعی به صنعت بیمه را از عوامل رکود این صنعت ارزیابی کرد و گفت: انباشت ثروت با تقسیم سود سالیانه تفاوت بسیاری دارد و باید به مسأله ثروت آفرینی در صنعت بیمه توجه بیشتری داشته باشیم. سلیمانی با اشاره به مشکلات ناشی از نرخ شکنی برخی از شرکت‌های بیمه، تصریح کرد: بیمه مرکزی قصد ندارد تعرفه‌ها را برگرداند، اما با قاطعیت در برابر نرخ شکنی‌ها خواهد ایستاد چرا که اعتقاد داریم جذب پرتفوی به هر قیمتی قابل قبول نیست و امکان رقابت سالم را از بین می‌برد.

آسمانی تاریک چشم انداز بانک جهانی از اقتصاد سال ۲۰۱۹

در گزارش جدید ماه ژانویه بانک جهانی با عنوان 'دورنما‌های اقتصادجهانی' آمده است: تداوم کاهش تولید نفت ونزوئلا و همچنین نگرانی‌های بازار نفت درباره تأثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران موجب افزایش قیمت نفت خام برنت شد که در اوایل ماه اکتبر به اوج ۸۶ دلار در هر بشکه رسید. با این حال، قیمت‌ها در ماه نوامبر با اعلام معافیت‌های موقتی برای هشت کشور از جمله چین و هند در زمینه خرید نفت از ایران به شدت کاهش یافت. این گزارش می‌افزاید: درباره تأثیر کامل تحریم‌های ایران (بر بازار نفت) پس از پایان معافیت‌های صادر شده برای خریداران نفت ایران، ابهام و عدم قطعیت زیادی وجود دارد.  در بخش دیگری از گزارش بانک جهانی آمده است: پیش بینی می‌شود که رشد اقتصادی در کشور‌های 'بازار‌های نوظهور و اقتصاد‌های در حال توسعه' (EMDEs) در سال ۲۰۲۰ به رقم ۴.۵ درصد افزایش یابد. برخی از اقتصاد‌های بزرگ که در سال ۲۰۱۸ شاهد کاهش فعالیت بودند مانند ایران، آرژانتین و آنگولا در سال ۲۰۱۹ به تدریج بهبود خواهند یافت. بانک جهانی چشم انداز اقتصاد بین المللی در ۲۰۱۹ میلادی را 'آسمانی تاریک' توصیف کرد و نوشت: سال گذشته شاهد آن بودیم که تجارت بین الملل و سرمایه گذاری با کاستی و کاهش مواجه شد و تنش‌های تجاری شدت گرفت وچندین بازار عمده جهانی تحت فشار‌های مالی قرار گرفتند.  

کاهش صادرات نفت عربستان ادامه می‌یابد

'خالد فالح' وزیر انرژی عربستان سعودی روز چهارشنبه اعلام کرد، این کشور در ماه آینده میلادی (فوریه) نیز به کاهش صادرات نفت خود ادامه می‌دهد.  فالح که در یک کنفرانس خبری در ریاض صحبت می‌کرد، افزود: ماه فوریه در ادامه اجرای توافق اخیر اوپک، عربستان سعودی یک صدهزار بشکه از صادرات نفتی روزانه خود را کاهش می‌دهد. وی گفت: عربستان سعودی ماه جاری میلادی (ژانویه) روزانه هفت میلیون و دویست هزار بشکه نفت صادر کرده و این صادرات در ماه فوریه به روزانه هفت میلیون و یکصد هزار بشکه خواهد رسید. وزیر انرژی عربستان اضافه کرد که تولید نفت عربستان در ماه جاری میلادی روزانه به ۱۰ میلیون و دویست هزار بشکه رسید. یکصد وهفتاد و پنجمین نشست اوپک پنجشنبه ۱۵ آذر (۶ دسامبر) با حضور ۱۴ عضو این سازمان در وین پایتخت اتریش برگزار شد. در این نشست در توافق با اعضای غیراوپک مقرر شد اعضای این سازمان ٨٠٠ هزار بشکه و کشور‌های غیر عضو ٤٠٠ هزار بشکه (در مجموع یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه) میزان عرضه نفت خود به بازار را کاهش دهند. همچنین ایران با توجه به تحریم ها، مشمول معافیت از کاهش عرضه به بازار شد.

چین وعده خرید محصولات بیشتری از آمریکا داد

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا پس از پایان گفت وگو‌های تجاری با چین اعلام کرد، پکن وعده داده است کالا‌ها و محصولات و خدمات بیشتری از ایالات متحده خریداری کند. دفتر نمایندگی تجاری آمریکا بعد از این گفت وگو‌ها که در پکن انجام شد، در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف درخصوص «راه‌های دستیابی به انصاف و توازن در روابط تجاری میان دو کشور» گفت وگو کردند. این بیانیه جزئیات چندانی از محتوای مذاکرات منتشر نکرد، اما در عین حال افزود، مقام‌های دو کشور درباره حمایت از مالکیت معنوی و لزوم توافق به منظور حل مناقشه تجاری گفت وگو کردند. بنا بر این بیانیه، چین پذیرفته است که «میزان قابل توجهی» محصولات کشاورزی و خدمات و تولیدات کارخانه‌ای از جمله در حوزه انرژی از آمریکا خریداری کند. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و همتای چینی وی «شی جین پینگ» ماه دسامبر توافق کردند تا یک آتش بس ۹۰ روز برقرار کرده و طی این مدت به گفتگو‌های تجاری ادامه دهند. ترامپ تهدید کرده که اگر تا دوم ماه مارس (یازدهم اسفند) توافقی حاصل نشود تعرفه ۱۰ درصدی بر دویست میلیارد کالای چینی را به ۲۵ درصد افزایش خواهد داد. چین با وضع تعرفه‌های مشابه دست به اقدام تلافی جویانه علیه آمریکا زده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
از نظر من حذف صفر کار درستی است چون همه دولت های دیگر حتی خود آمریکا این کار را در برهه ای کرده اند،درود بر آقای همتی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
تا به ثبات قیمت در کشور نرسیم این کار بی اثر است
ناشناس
| Thailand |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
صفرها را حذف می کنند تا کنتور چاپ اسکناس بدون پشتوانه را برای چاپ سری جدید خیل عظیم اسکناس های بدون پشتوانه صفر کنند

در واقع هدف اصلی مهیا کردن بستری جدید برای بی ارزش کردن مجدد همان پولی هست که چهار صفر را از آن خواهند برداشت

این ٤ صفری که در صدد برداشتن آن هستند در واقع همان قدرت خریدی است که بانک مرکزی بطریق فنی-حرفه ای از جیب مردم طی دهها سال برداشته اند و اکنون برای اقدامات آینده برداشت از جیب مردم، موی دماغ شده است

لذا بانک مرکزی و دولت مسلمان نباید این صفرها را از اسکناس بردارد بلکه باید قدرت برداشت شده از صفرها را به آن برگرداند تا بخشی از عمل غیر اسلامی خود را جبران کند
مهدی
| Germany |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
اگر حقوق ها هم با تمن جدید همسان شوند درست است ولی کسی به آن فکر نکرده و نمی کند.
در نتیجه این تغییر برای پولدار ها بگیم خودی هاست که برای خرید پول را با گونی جا بجا نکنند.
حذف صفر یک کاری عادی است که کشورها می کنند و ربطی هم به تورم ندارد.
ترکیه 6 تا صفر حذف کرد.
روسیه در پی فروپاشی شوروی 5 تا صفر حذف کرد.
کشورهای دیگر هم تا 12 صفر حذف کرده اند.
تنها ساده سازی پس از تورم ها است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
موضوع اینه که در این مملکت هر اقدامی انجام میدهند چون حساب شده نیست و زیر ساخت های لازم وجود نداره به ضرر مردم تموم میشه
یعنی هر اقدامی را برای لاپوشانی و پوشش دادن اشتباهات انجام میدهند نه اصلاح و حل مشکلات
کجان او ساده هایی که فکر میکردن چین پیروز جنگ اقتصادیه؟؟؟داداش همون شد که ترامپ میخواس که ایول به چین دو تا از دست داد ولی یکی مهمتر بدست آورد نذاشت ادعای الکی کار بده دستش تا زمانی که یاد نگیرید با قدرتمند چطور مذاکره کنید اوضامون همینه که هست
اگرحذف4صفر تاثیری نداردپس حتما حذف آن درشرایط فعلی کشور هزینه. بر است وباتوجه به اوضاع کنونی افزایش هزینه بی ثمر به کشورلطمه خواهد زد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
ای بابا -
کارخانجات ماشین‌‌سازی کشور با چه رویی قیمت اعلام میکنن؟
این اقا هم مث ظریف اولا فضای سازی می کنند اگه نکنیم اله میشه بله میشه اونوقت پای اجرای منویاتشون میگن ما نگفتیم تاثیر داره یادتون است سر وصدای ظریف خانو در مورد اف ای تی اف قبل از مجلس و در مجلس وبعد از مجلس
مبادله کالا با کالا، همانند روش تجارت نیاکان، تنها راه مقابله با تورم است
نیاز به حذف و افزودن صفر هم نیست.
حتي بچه ها هم از خبر حذف صفرها خوشحال هستند.
حذف ۴ صفر از پول مطمئنابرای اقتصاد نفعی ندارد ولی برای شمارش ومحاسبات ومعاملات که ضروری است.
تابناک! با سانسور واقعیات حریم امن برای خلافکاران ایجاد نکن، دستکم برای خلافکارانی که پاسپورت خارجی در جیب شان دارند، نکن!

فرایند حذف چهار صفر را متوقف کنید!

زیرا اصل موضوع حذف ٤ صفر برای تسهیل داد و ستد مردم و صرفه جوئی در میزان کاربرد اسکناس و امثالهم نیست (که اینها بهانه و پوشش است) در واقع اصل موضوع کنتور را برای افزایش از این پس تورم و کاستن از قدرت خرید، اندوخته، سفره و گلوی مردم از طریق چاپ اسکناس بدون پشتوانه با عنوان تلطیف کننده ی عمل خلاف قانون "افزایش نقدینگی" می باشد.

بعبارت دیگر می خواهند بستر لازم را برای چاپ مجدد و پی در پی بدون پشتوانه اسکناس در نتیجه گرانی های بعدی مهیا و کنتور افزایش نقدینگی را بدین طریق صفر کنند که اگر چنین نکنند، نمی توانند در آینده همچون گذشته، از قدرت خرید مردم پی در پی و بطریق نامحسوس برداشت کنند چرا که در غیر این صورت مردم برای پرداخت قیمت مثلاً یک کیلو پیاز مجبورند در آینده حدوداً مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان (١٥,٠٠٠,٠٠٠ ریال) پرداخت کنند که هزینه کاغذ و چاپ این مقدار اسکناس بمراتب بیشتر از قیمت یک کیلو پیاز است ضمن اینکه یک گونی برای حمل این مقدار اسکناس نیاز است؛ خلاصش اینکه اگر بخواهی برای خریدِ ملزومات ناهار بری بازار روز، برای خرید گوجه، سیب زمینی، پیاز، بادمجان و از این قبیل باید دویست، سیصد میلیون تومان توی گونی بزاری بری برا خرید؛ گوشت قرمز هم اصلا حرفشو نزن اگر از دویست سیصد میلیون تومن چیزی موند باید با قارچ یا سویا سر و ته قضیه نیاز به پروتئین (خوراک تاس کباب) ناهاری رو همبیاری.

اگر کنترل و اداره بانک مرکزی هر کشوری از کشورهای جهان را به حضرات اداره کننده کشور تقدیم کنند سر واحد پول ملی آن کشور بلایی میاورند که طی چهل سال بدون وقفه سر پول ملی، اندوخته و قدرت خرید مردم کشور آورده اند و همچنان میاورند و می خواهند بیاورند.

فرایند حذف صفرها از اسکناس را متوقف کنید.
حذف 4صفر جز زیان وهزینه اجرای آن دراین موقعیت چه سودی دارد . فقط پولدار ها درموقع شمارش کمتر زحمت میکشند. بنابراین حداقل تا تثبیت بازار ورساندن قیمت ها به اسفند 96 که دولت روحانی قول داده صبر کنید. حذف جز خدمت به تورم کار دیگری نیست.
حذف صفر به منزله یک تاکتیک برای مواجهه با ریزش قدرت پول ملی در جند سال اخیر ( سال 91 و 96-97 آنهم پس از یک دوره کوتاه کاملا انقباضی و کنترل مرکزی یک بحث است و حذف صفر ها به منزله یک راهبرد در حل بحران نقدینگی یک بحث دیگر.
باید بخاطر سپرد حذف صفر ها نتیجه مهار تورم است نه ابزار مهار تورم.
حذف صفر به منزله یک تاکتیک برای مواجهه با ریزش قدرت پول ملی در جند سال اخیر ( سال 91 و 96-97 آنهم پس از یک دوره کوتاه کاملا انقباضی و کنترل مرکزی یک بحث است و حذف صفر ها به منزله یک راهبرد در حل بحران نقدینگی یک بحث دیگر.
باید بخاطر سپرد حذف صفر ها نتیجه مهار تورم است نه ابزار مهار تورم.
استاد حیف و میل منابع و نعمت ها هستیم ... بهتر نیست کمی هم به فکر تنظیم خانواده و کنترل جمعیت باشیم آیا کشوری که بیش از نیمی از آن کویر و بیابان است ظرفیت جمعیت 80 میلیونی را دارد ؟
سلام حضور مردم عزيز
بنظرم حذف پول هيچ تأثيري در اقتصاد ندارد
شما نآن سنگك را ميخريد ٢٠٠٠ تومان از فردا ميخريد ٢ تومان
چه اثري بر ماهيت نآن دارد
نان همان نان است و وقتي ٢ تومان شد نانوا به شما يك و نصفي نان نميدهد!
بنظرم ارزش پول كشور ما با صادرات مستمر و همچنين جلوگيري از واردات كالاهاي بي مورد ميتواند به جايگاه واقعي خود باز گردد.
يادم هست زمان اقاي خاتمي همه گفتند چرا ما بانك خصوصي نداريم حالا بانك خصوصي چه گلي به سر اقتصاد ما زد ؟
تمام گراني ملك در تهران زير سر همين بانكهاي خصوصي است . ولي كسي توجه ندارد. حالا هم داريم يك كار بيهوده را دنبال ميكنيم .
سلام حضور مردم عزيز
بنظرم حذف پول هيچ تأثيري در اقتصاد ندارد
شما نآن سنگك را ميخريد ٢٠٠٠ تومان از فردا ميخريد ٢ تومان
چه اثري بر ماهيت نآن دارد
نان همان نان است و وقتي ٢ تومان شد نانوا به شما يك و نصفي نان نميدهد!
بنظرم ارزش پول كشور ما با صادرات مستمر و همچنين جلوگيري از واردات كالاهاي بي مورد ميتواند به جايگاه واقعي خود باز گردد.
يادم هست زمان اقاي خاتمي همه گفتند چرا ما بانك خصوصي نداريم حالا بانك خصوصي چه گلي به سر اقتصاد ما زد ؟
تمام گراني ملك در تهران زير سر همين بانكهاي خصوصي است . ولي كسي توجه ندارد. حالا هم داريم يك كار بيهوده را دنبال ميكنيم .
هزینه چاپ اسکناس جدید و ضرب سکه قاعدتا رقم قابل توجهی خواهد شد. ضمن آنکه با حذف 500 تومان قیمت اجناس خرده زیر هزار تومان ،هزار تومان خواهد شد که بهر حال گرانی میاورد
آقای همتی، صفرها را نباید حذف کنی، باید اسکناسهای اضافه چاپ کرده را حذف کنی و بدین طریق قدرت خرید برداشت شده از جیب مردم و پول ملی را برگردانی.
باسلام .فقط رقم اختلاسها ورانتها کوچکتر نشان داده میشود ...منظورهم همینست نه خدمت به خلق خدا.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان