بازدید 16976
پیمانه اقتصادی؛

مرجع انحصاری اعلام تورم و رشد اقتصادی مشخص شد/ حذف چهار صفر از پول ملی فقط برای سرگرم کردن مردم/ پیش بینی بازار ارز در سه ماهه پایانی سال/ علت تأخیر در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده سایپا

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش شاخص کل بورس در سومین روز هفته، جهش بهای نفت در شروع معاملات، جیم یونگ رئیس بانک جهانی استعفا کرد، بازارها، جیم یونگ رئیس بانک جهانی استعفا کرد، افزایش قیمت طلا در پی عقبگرد دلار، هند چاپ اسکناس دو هزار روپیه‌ای را متوقف کرد، واردات خودرو‌های خارجی دپو شده آزاد شد، پژوی فرانسه سرمایه‎اش را در ایران گذاشت و رفت؟، ظریف: ایران تأمین کننده مطمئن نفت هند است و خروج ارز برای واردات شتر به کشور را در بر دارد.
کد خبر: ۸۶۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 08 January 2019
مرجع انحصاری اعلام تورم و رشد اقتصادی مشخص شد/ حذف چهار صفر از پول ملی فقط برای سرگرم کردن مردم/ پیش بینی بازار ارز در سه ماهه پایانی سال/ علت تاخیر در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده سایپاپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش شاخص کل بورس در سومین روز هفته، جهش بهای نفت در شروع معاملات، جیم یونگ رئیس بانک جهانی استعفا کرد، بازارها، جیم یونگ رئیس بانک جهانی استعفا کرد، افزایش قیمت طلا در پی عقبگرد دلار، هند چاپ اسکناس دو هزار روپیه‌ای را متوقف کرد، واردات خودرو‌های خارجی دپو شده آزاد شد، پژوی فرانسه سرمایه‎اش را در ایران گذاشت و رفت؟، ظریف: ایران تأمین کننده مطمئن نفت هند است و خروج ارز برای واردات شتر به کشور را در بر دارد.

مرجع انحصاری اعلام تورم و رشد اقتصادی مشخص شد

پایان موازی کاری در تولید و انتشار آمار‌های رسمی تورم و رشد اقتصادی و صرفه جویی میلیارد‌ها تومان از اعتبارات دولتی در کمیسیون تخصصی شورای عالی آمار کلید خورد.

موارد زیر در جلسه کمیسیون تخصصی شورای عالی آمار که روز دوشنبه ١٧ دی ماه برگزار شد، مورد تأیید قرار گرفت؛

١) حذف موازی کاری در «تولید و انتشار آمار‌های رسمی شاخص‌های قیمت و حساب‌های ملی به اتفاق آرا تأیید شد.

٢) شاخص‌های قیمت و حساب‌های ملی، آمار‌های تخصصی بانک مرکزی (موضوع بند پ. ماده ١٠ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور) نیستند و بانک مذکور نباید نسبت به تولید و انتشار آن اقدام کند.

٣) مرکزآمار ایران دستگاه اجرایی اختصاصی تولید و انتشار آمار‌های رسمی شاخص‌های قیمت و حساب‌های ملی کشوراست.

به تازگی و پس از بالا رفتن سریع نرخ تورم و منفی شدن نرخ رشد اقتصادی، بانک مرکزی از ارائه آمار نرخ تورم و رشد اقتصادی منع شده است. به گزارش فارس، در سال‌های گذشته همواره آمار بانک مرکزی به روز‌تر و دقیق‌تر از مرکز آمار بوده و مرکز آمار با یک فاصله زمانی یک تا دو ماهه به اعداد اعلامی از سوی بانک مرکزی رسیده است.

افزایش ۱۰۴۷ واحدی شاخص کل بورس در سومین روز هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه، با افزایش ۱۰۴۷ واحدی معادل ۰.۶۵ درصد به رقم ۱۶۲ هزار و ۳۲۳ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۰۴ واحدی معادل ۰.۶۵ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۱۸۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۱۸۱ واحدی معادل ۰.۶۵ درصد، عدد ۲۸ هزار و ۱۰۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۲۸ واحدی معادل ۰.۶۵ درصد به رقم ۱۹ هزار و ۷۹۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۱۱۹۷ واحد افزایش معادل ۰.۶۸ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۷ هزار و ۱۶۸ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۵۰ واحد افزایش معادل ۰.۷۲ درصد به رقم ۱۱۹ هزار و ۷۵۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۷۰۶ واحد افزایش معادل ۰.۵۳ درصد همراه بود و عدد ۳۲۲ هزار و ۵۳۷ واحد را به نمایش گذاشت.

بورس تهران شاخص کل

در شروع معاملات بازارها؛ بهای نفت بیش از ۱.۵ درصد جهش کرد

روز دوشنبه با کاهش تولید تولیدکنندگان بزرگ و امید به مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا قیمت نفت جهش کرد. تا ساعت ۱۰:۲۸ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۸۰ سنت یا ۱.۴ درصد جهش کرد و به ۵۷.۸۶ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۷۴ سنت یا ۱.۵۴ درصد جهش کرد و به ۴۸.۷۰ دلار رسید.  در جدیدترین نشانه از این که کند شدن اقتصاد جهان، می‌تواند به تقاضای سوخت هم تاثیر بگذارد، در گزارشی اعلام شد که نرخ فروش خودروی جدید در انگلستان در سال ۲۰۱۸، با شدیدترین سقوط خود از بحران اقتصادی بزرگ یک دهه پیش تا کنون، مواجه شده است. روز دوشنبه، گلدمن ساکس در یادداشتی نوشت که پیش‌بینی متوسط نفت خام برنت برای سال ۲۰۱۹ را از بشکه‌ای ۷۰ دلار به بشکه‌ای ۶۲.۵ دلار کاهش داده است. این بانک علت این تغییر را وجود بزرگترین مشکلات کلان، از ۲۰۱۵ تا کنون اعلام کرده است.

جیم یونگ رئیس بانک جهانی استعفا کرد

بانک جهانی گزارش‌ها در ارتباط با استعفای «جیم یونگ کیم»، رئیس این نهاد مالی را تأیید کرد. در گزارش بانک جهانی همچنین گفته شده «کریستالینا جورجیوا» ریاست موقت این نهاد را از اول فوریه سال جاری میلادی بر عهده خواهد داشت و تا آن زمان کار‌های مربوط به استعفای جیم یونگ انجام خواهد شد. علت استعفای جیم یونگ که قرار بود تا سال ۲۰۲۲ ریاست بانک جهانی را برعهده داشته باشد، اعلام نشده است. به نقل از مهر، جیم یونگ کیم دارای تابعیت دو گانه آمریکا- کره جنوبی بود و از سال ۲۰۱۲ ریاست این نهاد را بر عهده داشت.

پیش بینی بازار ارز در سه ماهه پایانی سال

بانک مرکزی گزارش داد: چند کانال بانکی برای تأمین و انتقال ارز با برخی کشور‌ها عملیاتی شده و بر همین اساس این بانک نسبت به تسریع در تخصیص و تأمین ارز اقدام کرده است. در همین زمینه بانک‌های کشور موظفند به منظور پاسخگویی و سرعت بیشتر تامین ارز، درخصوص ثبت سفارش‌های انجام شده برای مشتریان خود و نیز خرید ارز مورد نیاز صرافی ها، از طریق بخش بین الملل آن بانک، هماهنگی‌های لازم را با اداره بین الملل بانک مرکزی به عمل آورند. همچنین براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سنا، میزان عرضه ارز صادراتی و نیز خرید و فروش صرافی‌ها طی روز‌های اخیر روند افزایشی داشته است و به نظر می‌رسد در سه ماهه پایانی سال میزان عرضه ارز در این بازار روند افزایشی خود را ادامه دهد.

افزایش قیمت طلا در پی عقب‌گرد دلار

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه تحت تأثیر ضعیف شدن ارزش دلار که تقاضای سرمایه‌گذاری برای این فلز ارزشمند را تقویت کرد افزایش یافت. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۲۸۸.۶ دلار رسید.  در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۲۹۰.۷ دلار رسید.  به گزارش ایسنا، به گفته یوئیچی ایکه‌میزو، مدیر شعبه توکیو در بانک ICBC Standard، دلار ضعیف به افزایش قیمت طلا کمک کرده است. همچنین دیدگاه جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا درباره افزایش نرخ‌های بهره عامل مثبتی برای طلا بوده است.

حذف چهار صفر از پول ملی فقط برای سرگرم کردن مردم

حیدر مستخدمین حسینی، معاون اسبق وزارت اقتصاد، سابقه این اقدام را به دوران بعد از جنگ جهانی دوم مربوط دانست و گفت: تاکنون پنجاه کشور در سراسر دنیا این اقدام را انجام داده‌اند. علت اصلی انجام آن نیز بدهی‌های مالی این کشور‌ها بعد از جنگ جهانی دوم و همچنین افزایش نقدینگی و نرخ تورم بوده است. در کشور ما هم این اقدام با توجیه تورم و حجم بالای نقدینگی صورت می‌گیرد. او در مورد تبعات حذف چهار صفر از پول ملی گفت: تا زمانی که ساختار اقتصاد به تعادل نرسد، نقدینگی به سمت عوامل تولید نرود و موانع کسب و کار برداشته نشود، این تصمیم هیچ کمکی به بهبود شرایط اقتصادی نمی‌کند.  مستخدمین حسینی با بیان این که اقتصاد کشور در شرایط متعادلی قرار ندارد، ادامه داد: در چنین شرایطی، تهیه این طرح از سوی بانک مرکزی نمی‌تواند کمکی به بهبود شرایط بکند. دولت بهتر است در این شرایط تمرکز خود را روی طراحی و اجرای سیاست‌هایی که مشکلات واقعی کشور را نشان گرفته است، قرار دهد و از توان کارشناسی موجود در کشور برای کاهش سطح واقعی قیمت‌ها و کنترل تورم استفاده کند. این کارشناس اقتصادی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه با حذف چهار صفر از پول ملی فقط مردم را برای مدتی سرگرم کرده‌ایم، به مورد کشور ونزوئلا اشاره کرد و گفت: در ونزوئلا هم چندین صفر از پول ملی‌شان حذف شد، اما عملا کمکی به حل مشکلاتشان نکرد. معاون وزارت اقتصاد دولت هشتم با تاکید بر اینکه به طور کلی موافق حذف چند صفر از پول ملی است، اضافه کرد: این اقدام در شرایط فعلی که اقتصاد کشور با مسائل مختلفی مانند تورم و مشکلات فضای کسب و کار مواجه است، نمی‌تواند اقدام درستی باشد و بهتر است دولت تمرکز خود را برای هدایت نقدینگی به سمت تولید و ایجاد رونق اقتصادی بگذارد.

هند چاپ اسکناس دو هزار روپیه‌ای را متوقف کرد

وزارت دارایی هند اعلام کرد، چاپ اسکناس دو هزار روپیه‌ای از حال به بعد متوقف می‌شود. علت توقف چاپ این اسکناس به کافی بودن آن در سبد پولی هند عنوان شده است. این اسکناس در نوامبر ۲۰۱۶ میلادی شروع به چاپ شد. در همین حال، «سوبهاش قاندرا گارگ» وزیر امور اقتصادی هند در پیام توئیتری خود نوشت: چاپ این اسکناس باتوجه با ضروت برنامه ریزی می‌شود. بیش از مقدار لازم اسکناس دو هزار روپیه‌ای در نظام بانکی هند وجود دارد که بیش از ۳۵ درصد از اسکناس‌ها را به لحاظ ارزش موجود در چرخه سبد پولی تشکیل می‌دهد. وی افزود: تصمیمی در ارتباط با چاپ اسکانس‌های دو هزار روپیه‌ای گرفته نشده است. بر پایه این گزارش، به دنبال اعلام ممنوعیت استفاده از اسکناس‌های قدیمی ۵۰۰ و ۱۰۰۰ روپیه‌ای در هند توسط دولت، رزرو بانک هند اقدام به انتشار اسکناس دو هزار روپیه‌ای و اسکناس جدید ۵۰۰ رویپه‌ای کرد. به نقل از ایبنا، اسکناس‌های قدیمی ۵۰۰ و ۱۰۰۰ روپیه‌ای در نوامبر ۲۰۱۶ میلادی جمع آوری شدند و در آن زمان تقریبا ۸۶ درصد از مجموع اسکناس‌های موجود در چرخه پولی هند را تشکیل می‌دادند.

واردات خودرو‌های خارجی دپو شده، سرانجام آزاد شد

گمرک ایران اعلام کرد دولت ممنوعیت واردات خودرو‌های خارجی دپو شده در گمرکات و مناطق آزاد را لغو کرد. طبق مصوبه جدید دولت که از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده خودرو‌های موجود در اماکن گمرکی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دارای قبض انبار تعیین تکلیف شد. طبق اظهارات مسئولان بالغ بر ۱۳ تا ۱۴ هزار خودرو در حال حاضر مشمول این مصوبه می‌شوند که امکان ترخیص آن‌ها وجود دارد. جزئیات بیشتر

خروج ارز برای واردات شتر به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی شش ماهه نخست سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۹۴۷ تن شتر وارد ایران شده است. بر اساس واردات این حجم شتر به کشور یک میلیون و ۶۰۵ هزار و ۱۷۴ دلار ارز از کشور خارج شد که معادل ریالی آن بالغ بر ۶۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۵۴۶ ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است. این گزارش حاکی از آن است تمام شتر‌های وارداتی از کشور پاکستان وارد ایران شده است.

ظریف: ایران تأمین کننده مطمئن نفت هند است

وزیر امور خارجه گفت: ایران همواره تأمین کننده مطمئن نفت برای هند بوده و خواهد بود. محمدجواد ظریف عصر دوشنبه در فرودگاه دهلی نو درباره سفر سه روزه خود به هند افزود: این سفر برای شرکت در یک اجلاس مطالعاتی شکل انجام شده که غروب چهارشنبه من در آن سخنرانی خواهم داشت. وزیر امور خارجه ادامه داد: تصمیم گرفتیم از این فرصت استفاده کنیم و همراه با هیات بزرگ اقتصادی به خصوص از بخش خصوصی و هیات سیاسی و اقتصادی دولتی با مقام‌های مختلف هندی دیدار داشته باشیم. وی با بیان اینکه روابط ایران با هند حتی بعد از تحریم روابط خوبی هست، افزود: یک توافق خوب بانکی با هندی‌ها داریم که پاییز امسال و بعد از تحریم‌ها به امضا رسیده و این توافق این امکان را برای کشور فراهم می‌کند که هم صادرات و واردات و هم سایر نیاز‌های مالی را از این مسیر تأمین کند.  

پژوی فرانسه سرمایه‎اش را در ایران گذاشت و رفت؟

یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به اینکه آیا پژو اکنون کامل ایران را ترک کرده یا به صورت چراغ خاموش فعالیت می‌کند، گفت: من خبر ندارم که پژو چراغ خاموش حرکت می‌کند، اما به هر حال فرق حضور پژو و ترک آن در سال ۹۱ و ۹۷ این بود که در سال ۹۱ پژو به ایران پشت کرد و هم اکنون عقب عقب ایران را ترک می‌کند. وی در پاسخ به اینکه منافع ملی ایران در قرارداد ایران خودرو و پژو بعد از ترک این شریک فرانسوی چطور تأمین می‌شود، تصریح کرد: پژو به ایران آمد و پول آورد و سرمایه گذاری این شرکت نیز هم اکنون در ایران است، ضمن اینکه تکنولوژی به ایران آورده و آن تکنولوژی هم در صنعت خودروی ایران موجود است، اما به هر حال تلاش خواهیم کرد که تولید خودرو‌های آن قرارداد را در داخل ادامه دهیم، حتی اگر پژو نیاید. /تسنیم

علت تأخیر در تحویل خودرو‌های پیش‌فروش شده سایپا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تأکید بر اینکه قیمت خودرو‌ها هرچه زودتر باید اعلام شود که مردم و خودروسازان از بلاتکلیفی در بیایند، گفت: از مردم برای اینکه مجبوریم از گزینه‌های دیگر برای جایگزینی خودرو استفاده کنیم و محصول دیگری به آن‌ها تحویل دهیم عذرخواهی می‌کنیم. محمدرضا سروش درباره علت تأخیر در تحویل خودرو‌های پیش‌فروش شده به مردم، اظهار کرد: همه می‌دانیم که شرایطی برای ایران به وجود آمده که همه شرکای خارجی ما از کشور خارج شده‌اند؛ بنابراین باید به خودروسازان هم حق داد که قدری تأخیر در تحویل خودروهایشان به وجود بیاید و خودروسازان در زمینه ارائه محصول به بازار با محدودیت‌هایی مواجه شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۱
درخصوص حذف چهار صفر از پول ملی
هدف این اقدام بهبهود شرایط اقتصادی نیست که بگوییم می تواند انجام دهد یانه. هدف این اقدام صرفا موارد زیر می تواند باشد:
1- آسان کرد حساب و کتاب برای عموم مردم، شرکتها و حسابداران با ساده شدن خواندن اعداد.
2- جلوگیری از نگرش منفی ملتهای خارج با دیدن نرخ برابری پول ملی با سایر ارزها.

بنابراین افردای که این را سرگرمی می خوانند اصلا متوجه هدف این کار نیستند و هدف آن را به اشتباه چیز دیگری می پندارند. در ضمن کار خیلی سختی نیست که بگوییم دولت روی این تمرکز کند از تمرکز به سایر کارهای مهم کشور باز می ماند.
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
، هزینه این طرح سه هزار میلیارد تومان است
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
حذف یک صفر و حتی دو صفر کاملا منطقی به نظر میرسد . ضمن ایتکه باید واحد پول از ریال به تومان تغییر .با این کار هم از تبدیل ریال و تومان رها میشویم . که مشلات زیادی را در تدریس مدارس -کارهای بانکی -حسابداری و دریافت مردم از عابر بانکها رها خلاص میشود . هم اینکه 10 تومانی که معادل 100 ریال میشود عملا دیگر کاربردی ندارد و در اینده هم نخواهد داشت. لذا حذف ان بهتر است
نکته سنج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
اگر اینایی که نوشین سرگرمی نیست پس میتونین بفرمایین چی هستن؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
مدیران خودرو ساز از همه شرکت های خارجی که میان توی ایران باج میگیرن ، به خودرو ساز ها میگن شما حق تولید دارید ولی حق فروش ندارید محصولات شما رو فقط ما میفروشیم تا بتونیم چند برابر سود کنیم و در کنار شما ما هم پراید و پرژو آشغال را به مردم چند برابر بفروشیم
من الان بیست میلیون ریال حقوق میگیرم و اگه چهار تا صفر کم بشه اون وقت دو هزار تومان حقوق خواهم گرفت و این خیلی خیلی تاثیر روانی بدی روی مردم خواهد داشت
پاسخ ها
رضا
| Germany |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
البته اگر واحد پول به تومان تغییر کند 2000تومان حقوق می گیری ولی چنانچه ریال باقی بماند 2000ریال معادل 200 تومان حقوق می گیری
به نظر من شورای پول و اعتبار کلا پول را حذف کنه و همانند اجدادمان با مبادله کالا و داد و ستد مشغول شویم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
بعد چهار صد سال پیشرفت را چه!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
نظر خوبی بود پولی که در ارز یک سال اینقدر بی ارزش میشه آدم پهن انبار کنه بهتر از پس انداز پوله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
عزیز به جاش 400 سال پسرفت کرده ایم
تازه تورم هم میشه صفر
چون یک گونی گندم می گیریم و به جاش چند تا مرغ می گیریم و این برای ابد ثابت می مونه و ترم می شه صفر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
پس در واقع ما 400 سال پیشرفت نکردیم بلکه 400 سال پسرفت کردیم .

اینجا یه دیواره من رفتم کلم رو بکوبم بهش .

ای ای ای 400 سال ای ای ای (دارم آواز میخونم)
دولت هیچ برنامه اقتصادی برای حل مشکل اقتصاد ندارد و حذف صفرها هیچ کمکی به این وضعیت نمیکند.
دولت نمیخواهد کاری انجام دهد
بدون اینکه بذری کاشته باشد میخواهد گندم درو کند !!!!!!!!

خدایا ما مردم بدبختی هستیم که گیر این دولت بی برنامه افتادیم
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
اصل مطلب را شما گفتی ! بانک مرکزی کاری جز چاپ اسکناس ندارد ! میشینه فکر می کنه ایده و راهکار میده !
27 ساله دارن پراید تولید میکنن. 27 ساله از تولید پراید تو ایران حمایت شده . 27 ساله مردم به خاطر ایمن نبودن این خودرو کشته شدن. به چه دلیل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ با این توجیح که ما میخایم کالای ایرانی داشته باشیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حاصلش چی شده؟؟؟؟؟؟؟؟ بعد از 27 سال مدیر عامل سایپا میاد و میگه به خاطر خروج شرکای خارجیمون نمیتونیم تولید کنیم. به عبارت بهتر معناش اینه که بعد از 27 سال هنوزم نمیتونیم خودمون پراید تولید کنیم. من خرداد ثبت نام کردم برا پراید 111 که قرار بود مرداد تحویل بدن. هنوز دعوتنامش رو هم نفرستادن. چه فایده داره این به اصطلاح تولید ملی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این فقط یه اسم واقعی داره و اونم خیانت و چپاول ملت هست
پاسخ ها
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
بخدا با همین ارز بهتر از این ماشینها را میشه وارد کرد اگه دولت به جای انحصار واردات که دست یک عده بخصوصیه قوانین واردات خودرو را تغییر بده شما دیگه سوار این ابوقراضه نمی شید . بخدا شما فقط قیافه ظاهری این پراید را با ماشینهای الان مقایسه کنید می فهمید که چه بدبختی هستند این ملت ایران که مجبورند سوار این ماشین بشوند ! چقدر باید چوب این نظام فشل و این دولتهای خائن را ملت بخورند تا کی ملت باید به اینها سواری بدهند و به خاطر حفظ نظام هزینه بدهند . یک عده سواری بگیرند و یک عده سواری بدهند انهم با اعمال شاقه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
اینکه پراید امنیت کافی نداره شکی نیست چون پراید یک ماشین داخل شهری است و برای جاده و سرعت ساخته نشده .
علت مرگ و میر جاده ها بیشتر عدم استاندارد بودن جاده ها و در اولویت اول رانندگی بسیار بد خودمان است . ما به استاندارد ها توجه نمیکنیم .
من نوعی وقتی میدانم دارم پراید میخرم که بدنه ضعیفی دارد پس وقتی با چنین ماشینی با سرعت بالا در اتوبان میرانم و لایی هم میکشم .
وقتی میدانم این ماشین ترمز قوی ندارد با این حال در سرعت بالا فاصله ام با ماشین جلویی یک متر است باید انتظار مرگ را هم داشته باشم .
حذف 4 صفر تورم زاست
خیلی خیلی تورم زاست
چون خوده مردم جنسها رو گرون میکنن
چون شلختگی در مملکت سنتی دیرینه شده
همه جا شلختگی و منم منم موج میزنه
از فرداش همه کاسبها حداقل ده درصد بیشتر و گرونتر میفروشن
چرا ؟
مثلا یک کار ساده برقکار میشه 80 تومن
قبلن میگرفت 80 هزارتومن
الانه میگیره 80 تومن
و این به نظرش و از نظر روانی خیلی ارزونه و داره بهش ظلم میشه و برای همین هم اون میگه 85 تومن
و در جواب میگه که اون 5 تومن که شما رو نمیکشه ؟
ماه بعد میگیره 90 تومن
و گوجه میشه کیلویی 3 تومن . از فرداش میفروشه کیلویی 3 تومن 5 زار
هفته بعد 4 تومن
و مردم هم میگن که این یک تومن چیزی نیست که
بدیم بره بابا واسه 1 تومن که دعوا نمیکنن . زشته این بیکلاس بازیها
و در تمام ایران همین افکار موج میزنه و د رپایان سال اول میبینین که تورم همون 30 - 40 درصد
همیشگی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
این درسته . جو روانی بدی درست میکنه
نخیر برادر حذف 4 صفر از پول ملی فقط یک دلیل دارد برای اینکه اختلاسها را کمتر نشان دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
این طرح از احمدی نابغه به ارث رسیده است.
شرکتهای خودرو ساز خودروهای که نداشته اند پیش فروش کرده اند . یعنی مال نداشته را پیش فروش کرده اند. یعنی عمل خلاف شرع انجام داده اند. حا لا به چه قیمتی می خواهند خودرو جایگزین کنند . خودروی که هشت ماه از قرار تحویل ان گذشته است !
اقای ناشناس :
اگه بیست میلیون ریال مشمول کسر چهار صفر بشه ، اونوقت فقط دو هزار ریال باقی میمونه نه دو هزار نومان
تازه با فتوای جدید رئیس بانک مرکزی ، قراره که از این به بعد، هر تومان هم بجای ۱۰ ریال بشه ۱۰۰ ریال
پس با این حساب حقوق ماهی ۲۰ میلیون ریالی فعلی شما شما ، نهایتا میشه ۲۰۰۰ ریال و معادل فقط ۲۰ تومان در ماه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
اشتباه نکن کسی که 20 میلیون ریال حقوق میگیره میشه 2000 تومان معادل 200000 ریال
خواهشا به جای حذف 4 تا صفر. 4 تا صفر دیگه جلوی مبلغ فیش های حقوقی کارمندان برارین.بخدا خیلی بیچاره ایم.کمک کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
طرح حرف ندارد ،همه میلیاردر میشوند!
به جای دادن طرح های مسخره و خنده داری مثل حذف صفر پول ملی بهتره به فکر شکوفا کردن اقتصاد و ایجاد بسترهای بالا برای صادرات غیر نفتی باشید که بتونه کشور و مردم را ازین فقر نجات بده.

حذف صفر پول هیچ کاری نمیکنه حتی باعث القای بیشتر تورم در حامعه هم میشه اونوقت دیگه بانک مرکزی از خیر اعلام نرخ تورم میگذرد زیرا کلا نوسان میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
اقتصاد مقاومتی،
تقسیم ثروت بطور مساوی بین خودی ها!
درخصوص واردات شتر من نمیدانم دراین اوضاع اقتصادی وارزی کدام آدم عاقلی بیخودی اینهمه پول بی زبان را که بجهت واردات دارو واقلام مورد که به اقتصاد مملکت کمک کند ودردی از مصائب دوا کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
واردات شتر بخاطر ازسوی شرکتهای بیمهبخاطر پایین اومدن نرخ دیه هست,دیه براساس قیمت شتر محاسبه میشه
شرکتهای خودرو ساز خیلی بیخود کرده اند وقتیکه میدانند با تحریم روبرو هستیم اقدام به پیش فروش کرده و حالا می خواهند خودروی دیگر با قیمت 2 برابر به مردم بدهند و ارزش پول مردم را که سال گذشته دریافت کرده را ندید بگیرند.
پاسخ ها
a
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
واقعا خودتون روتون میشه این دلیل بدون منطق رو میزنید،فکر میکنند مردم دو تا شاخ رو سرشون هست ایجوری حرف میزنید
اگه تحریم هستیم خو براچی پیش فروش کردید و مردم رو ایجوری معطل میکنید،خدا بعث وبانیش خیر نبینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
شما که میگید قیمت روز باید مردم پرداخت کنن، قیمت روز قیمت همون روزی باید باشه که زمان ثبت نام نوشتید،مثلا مال من نوشتید تحویل آبان ماه،پس باید قیمت آبان ماه رو بامن حساب کنید
سلام. اول نظام اقتصادی اصلاح و تثبیت شود بعد نسبت به حذف صفر ها فکر کنید. واقعا ریاست بانک مرکزی و دیگر دستیارن اقتصادان هایشان با حقوق های چند ده ملیونی این موضوع را نمیدانند!!!؟؟؟
شما را به خدا مارا از شر این صفرهای دردسر ساز و اعصاب خرد کن و بی مصرف رها کنید
باز هم نشانه روی دلار و متعاقب آن در رفتن فنری دیگر که اینبار وحشتناک خواهد بود.
اگر نام واحد پول و ارزش آن به کلی تغییر یابد ، به طور مثال نام آن دریک ، درهم ، دلار ایران ، لیر ایران ، پوند و .... ارزش آن ده هزار یا یک میلیون برابر بشود ، این جو روانی ارتباط با تومان و ریال از بین خواهد رفت و پروژه ی آن موفق خواهد شد.
عطار هفت شهر عشق را گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم!
عدم برنامه ریزی،حیف و میل منابع،رانت بازی و رشوه خواری،تنبلی،عدم وجود فرهنگ صحیح کار،اقتصاد دولتی،دروغ،....کمر ایران را خواهد شکست!
مسئولین و مردم،تاوان این غفلت ها را به سختی پس خواهیم داد.
آمار غلط آخه چه دردی را دکا میکنه؟ چه کمکی برای برنامه ریزی صحیح میکنه
سایپا که نمیتوانست تولید کنه و میدانسته با تحریم وضع خراب تر میشه بیخود کرد تو خرداد و تیر و مرداد خودرو پیش فروش کرد که الان نتونه تولید کنه و بیاد بگه بیاید طرح جایگزین بدم یا قطعه ندارم تولید کنم. وزارت صنعت چجوری به ای فرقون سازها مجوز پیش فروش میده . مگر نباید در هنگام صدور مجوز شرکت تولید کننده مستندات ارایه بده که میتونم تولید کنم بعد وزارت صنعت مجوز بده . پس این وزارت خانه چه کار میکنه . اصلا بررسی کرده ؟ یا اینکه شریک این دزدی در روز روشن هستش . این چه کلاهبرداری هست ؟ دولت داره خودش سر مردم کلاه میگذاره با مشارکت شرکت های دولتی از قبیل همین فرقون سازها . الان پدر ما که برلیانس تیر و مرداد ثبت نام کردیم و موعد تحویلمون شهریور مهر و آبان بوده دعوتنامه نمیده و منتظره گرون کنه . قانون حمایت از مصرف کننده هم که شده حمایت از تولید کننده . این چه رسمیه خودروساز دعوتنامه هارو گروگان میگیره برای افزایش قیمت . مگر حقوق مردم بیشتر شده امسال که خودرو ساز میخواد دوباره گرون کنه . یک بار اول سال گرون کرد الان هر روز بحث گرون کردن . این یعنی چه . این چه صنعتی هست که این همه هزینه برای این مملکت درست میکنه . وزیرصنعت هم که رفته تو زمین فرقون ساز هر روز بحث افزایش قیمت میزنه . به همه مردم هم که برچسب دلال زدن . مگر با هر کد ملی یک ماشین میشد بیشتر ثبت نام کرد ؟ البته دلال خود خودروساز ها هستند . مردمی که با بدبختی پول جور کردن ۶ ماه الی یک سال پیش نصف پول ماشین را دادن چرا باید افزایش قیمت شامل حالشون بشه ؟
واقعا باید گل گرفت در این فرقون سازهارو ( آقای احمد نجفی ، کاراگاه علوی بیا گل بگیر توروخدا )
باید تاسف خورد به حال وزیر صنعت و تمامی افرادی که تو سازمان حمایت (بخونید تولید کننده ) هستند
واقعا مردم بدبختی هستیم
استحقاق ما مردم این نیست
بهتر است طرحی اجرا شود تا ورود خر به کشور آزاد گردد زیرا گوشت و شیر خر خوشمزه و مقوی میباشد و کسانیکه مغز خر را بخورند کلا بیخیال میشوند .....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی