بازدید 11115

بنیان‌گذاران دیجی‌کالا نشان امین‌الضرب دریافت کردند

کد خبر: ۸۶۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 09 January 2019

نشان کارآفرینی و لوح کارآفرینی امین‌الضرب امسال از طرف اتاق بازرگانی تهران به پژوهشگران فرهنگی، صنعتگران، پیشکسوتان این حوزه و فعالان استارت‌آپی اهدا شد.

به گزارش تابناک، سومین دوره مراسم اعطای نشان و لوح امین‌الضرب همزمان با صد و سی و پنجمین سال تاسیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، ۱۸ دی ۱۳۹۷ در تالار وحدت تهران، برگزار شد. در این مراسم حمید محمدی و سعید محمدی، بنیان‌گذاران دیجی‌کالا نشان و لوح کارآفرین برتر امین‌الضرب، مهم‌ترین نشان کارآفرینی بخش خصوصی را دریافت کردند.

در نخستین بخش از مراسم اعطای نشان و لوح امین‌الضرب، از استاد عزت‌الله فولادوند و استاد محمدعلی موحد، دو چهره فرهنگی اثرگذار در حوزه اندیشه و اقتصاد تقدیر شد. سپس لوح و نشان امین‌الضرب به پیشکسوتان و فعالان حوزه اقتصاد و صنعت اهدا شد. سیدابولقاسم مرتضوی، بنیانگذار کارخانه آرد ستاره، لئون آهارونیان، پیشکسوت حوزه حمل‌ونقل و مدیرعامل شرکت ستی، سلطان حسین فتاحی، بنیانگذار کارخانه لوازم خانگی امرسان و اکبر ابراهیمی، رئیس هیات مدیره گروه صنعتی پاکشوما به پاس فعالیت‌های صنعتی، تولیدی و ایجاد اشتغال لوح و نشان کارآفرینی امین‌الضرب سال ۱۳۹۷ را از اتاق بازرگانی تهران دریافت کردند.

به گزارش روابط عمومی دیجی‌کالا ،در ادامه این مراسم از بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌های موفق در کارآفرینی تقدیر شد. سعید و حمید محمدی، بنیان‌گذاران دیجی‌کالا و محمدجواد شکوری مقدم، بنیان‌گذار آپارات و فیلیمو موفق به دریافت نشان و لوح امین‌الضرب در سومین دوره اعطای این نشان شدند. دیجی‌کالا بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران و آپارات پرمخاطب‌ترین سرویس اشتراک‌گذاری ویدئو در ایران است.

یادگاری برای نسل‌های آینده

مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران، پیش از اعلام برگزیدگان نشان امین‌الضرب امسال، با تقدیر از برگزیدگان دو دوره پیش، نشان امین‌الضرب را جایزه بزرگ کارآفرینی برای فعالان اقتصادی معرفی کرد و گفت: امیدواریم در سال‌های آینده با همراهی بیشتر جامعه اقتصادی کشور، این جایزه به یادگاری ماندگار برای صاحبان کسب‌وکار و نسل‌های آینده تبدیل شود و بتوان آن را نوبل کارآفرینی ایران شناخت. خوانساری هدف از برگزاری این مراسم را که نگاه بخش خصوصی به آن غیرسیاسی و غیرجناحی است، آبادانی ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: جامعه ما امروز نیازمند دمیدن روحی تازه است که بتواند محرک نشاط و انگیزه برای جوانان باشد. همه ما در این مراسم دور هم جمع شده‌ایم تا کارآفرینان سخت‌کوش و خستگی‌ناپذیر را ستایش کنیم. چرا که معتقدیم این بخش خصوصی است که به کارآفرینان اعتبار می‌دهد و این کارآفرینان، کارخانه‌ها و صنایع هستند که در طول تاریخ، میراث و یادگارشان باقی می‌ماند. ما به جوانانی مانند خالقان مجموعه کافه بازار و دیوار می‌بالیم که با نیروی جوانی توانستند بخشی از بازار ایران را دگرگون کنند و از رفتار بزرگانی مثل مرحوم نیازمند (بنیانگذار سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) الگو می‌گیریم. اکنون زمانی است که باید از استارت‌آپ‌ها و جوانان پرتلاش تقدیر شود و روحیه آنها را برای کار بیشتر زنده نگه داشت.

گام مهمی برای ترویج کارآفرینی

حمید و سعید محمدی، بنیان‌گذاران دیجی‌کالا نشان کارآفرینی امین‌الضرب را از اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران و حسام آرماندهی، برگزیده دوره دوم نشان کارآفرینی امین‌الضرب، دریافت کردند. حمید محمدی پس از دریافت این نشان، ضمن سپاس از اتاق بازرگانی تهران، درباره این مراسم و نشان امین‌الضرب گفت:دریافت نشان ارزشمند امین‌الضرب در جمع پیشکسوتان و ستارگان صنعت و فرهنگ بار مسئولیت سنگینی را روی دوش ما می‌گذارد. ما اعتقاد داریم که این نشان‌ تاثیر مهمی در ترویج فرهنگ کارآفرینی برای جامعه‌ای که نیاز به دیدن الگوی موفقیت و شنیدن داستان‌های موفق دارد، می‌گذارد. به خصوص در شرایط فعلی کشور. اعتماد به کارآفرینان و برندهای ملی گام مهمی برای توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی به شمار می‌رود.
ما به عنوان کسانی که متولدان نسل بعد از انقلاب هستیم، همیشه رویای آن را داشتیم که ایران هم با برندهای ملی و پرافتخار شناخته شود و ما هم در تلاش هستیم یکی از این برندها را با اعتماد مردم ایجاد کنیم.

کارآفرینی در جهت فناوری‌ها و تغییرات جدید

در پایان این مراسم که به مناسبت صد و سی و پنجمین سالگی تاسیس اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، معاون اول ریاست جمهوری با اشاره به انتخاب مدیران دیجی‌‌کالا و آپارات به عنوان کارآفرینان برتر، ‌این انتخاب را به این معنا دانست که باید کارآفرینی در جهت فناوری جدید و بر اساس تغییرات اجتماعی کشور باشد.

انتخاب کارآفرینان برتر در بخش خصوصی که خود بخش خصوصی آنها را برگزیده است، به معنای ترغیب همه شرکت‌ها و موسسات و شهروندان به این دلیل است که کارآفرینی یکی از ضروریات امروز و آینده کشور است. کارآفرینی با کشف و خلق فرصت‌های جدید می‌تواند کشور را از موانع عبور دهد. اگر کشور در شرایط سخت اقتصادی و محدودیت‌های ناشی از تحریم هم نبود، باز نیازمند باز کردن افق‌های بزرگ برای کشور بودیم، چه برسد به مقطع فعلی که دشمنان تلاش دارند آینده نامعلوم و تیره و تاری را پیش روی ملت بگذارند.

امین‌الضرب، موسس اتاق بازرگانی تهران

محمدحسین امین‌الضرب، تاجر ایرانی، دوره قاجار بود که نخستین دستگاه تولید برق را از روسیه به ایران وارد کرد. به این ترتیب برق به جایگزینی برای روغن و نفت به عنوان روشنایی تبدیل شد. همچنین او موسس اتاق بازرگانی تهران، پارلمان بخش خصوصی کشور، بود که پایه‌گذار مجلس مشروطیت در ایران شد. اتاق بازرگانی تهران از سال ۱۳۹۵ با برگزاری مراسم اعطای نشان امین‌الضرب سنگ بنای اهدای این نشان را گذاشت. این نشان به فعالان و پیشکسوتان بخش خصوصی اهدا می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر