بازدید 3441

آنکارا: امنیت ملی ترکیه غیرقابل مذاکره است

کد خبر: ۸۶۸۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۲ 09 January 2019

رئیس دفتر رسانه‌ای رئیس‌جمهور ترکیه با رد هرگونه مذاکره درخصوص مسائل مرتبط با امنیت ملی این کشور، گفت که حمایت آمریکا از شبه‌نظامیان کُرد سوری، توهین به مقامات آنکارا است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «فخرالدین آلتون» رئیس دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به اظهارات «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، گفت که هرگز در موضوع امنیت ملی ترکیه مذاکره نمی‌کنند.

آلتون پس از دیدار مقامات امنیتی ترکیه و آمریکا در آنکارا، طی پیامی توئیتری نوشت: «امنیت ملی ترکیه غیرقابل مذاکره است. نبرد ما با تروریسم مسئله "اگر" نیست بلکه مسئله "چه زمانی" است».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی با اشاره به پذیرفته‌نشدن دیدار با بولتون از سوی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه افزود: «بولتون مذاکراتی را با همتای خود ابراهیم کالین انجام داد. امیدوارم طعم مهمان‌نوازی مشهور ترکیه را چشیده باشد».

رئیس دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری ترکیه با متهم کردن واشنگتن به اینکه فقط ژست حمایت از کُردها را به خود می‌گیرند، تاکید کرد: «درآوردن ادای کُردهای سوریه و اعضای گروهی که از سوی آمریکا تروریستی شناخته شده، یکسان بوده و هر دو توهینی به مردم کُرد و شعور ما است».

بولتون شب گذشته بعد از حضور در فلسطین اشغالی، به ترکیه سفر کرد تا با مقامات ترکیه‌ای در خصوص وضعیت مناطق شمالی سوریه پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور گفت‌وگو کند.

اردوغان با خطا خواندن صحبت‌های بولتون در فلسطین اشغالی و همچنین نپذیرفتن وی به حضور، تاکید کرد که نقشه عملیاتی نیروهای ترکیه برای اقدام نظامی در شرق فرات آماده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر