بازدید 4274

حمایت ایتالیا از جلیقه زردهای فرانسه

کد خبر: ۸۶۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵ 07 January 2019

برخی از سیاستمداران دولت ائتلافی ایتالیا از اعتراضات جلیقه زردها علیه دولت فرانسه حمایت کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، رهبران سیاسی دولت ائتلافی ایتالیا، حمایت خود را از اعتراضات ضددولتی جلیقه زردها در فرانسه اعلام کردند.

در همین ارتباط لوئیجی دی مایو، معاون نخست‌وزیر ایتالیا در وبگاه رسمی حزب خود از معترضان جلیقه زرد فرانسوی خواسته است تا با ضعیف شدن کشورشان مقابله کنند و به گفته او به ضعف و سستی نه بگویند.

از سوی دیگر ماتئو سالوینی، یکی دیگر از معاونان نخست وزیر ایتالیا با انتقاد از امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده است که صادقانه از مردمی که علیه دولت ضد مردمی اعتراض می‌کنند، حمایت می‌کند.

این نخستین بار است که مقامات رسمی در یک کشور اروپایی از معترضان ضددولتی در فرانسه حمایت می‌کنند و در این شرایط به نظر می‌رسد، دولت فعلی فرانسه شرایط دشوارتری را برای مقابله با معترضان پیش رو داشته باشد.

فرانسه از نیمه نوامبر سال گذشته میلادی صحنه اعتراضات و تظاهرات موسوم به جلیقه زردهاست.

این اعتراضات در ابتدا علیه افزایش قیمت سوخت صورت گرفت، اما خیلی زود رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و معترضان خواستار استعفای امانوئل ماکرون، رئیس جمهور این کشور شدند.

با وجود وعده‌های ماکرون برای رسیدگی به خواسته‌های معترضان، اما این اعتراضات در نخستین روزهای سال میلادی جدید نیز همچنان ادامه یافته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر