بازدید 4403
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل خبر داد؛

پیکر آیت‌الله سیدحاتمی فردا تشییع می‌شود

کد خبر: ۸۶۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ 06 January 2019

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: پیکر آیت‌الله میرابراهیم سیدحاتمی نماینده سابق مردم استان اردبیل در مجلس  فردا دوشنبه در اردبیل تشییع خواهد شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، حجت‌الاسلام مهدی ستوده با بیان اینکه این عالم ربانی صبح امروز یکشنبه دارفانی را وداع گفته است، افزود: پیکر آیت‌الله سید حاتمی فردا دوشنبه با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم از مصلی اردبیل تشییع می شود.

وی با اشاره به برگزاری آئین های عزاداری و نماز میت در مصلی اردبیل یادآور شد: پس از مراسم تشییع، پیکر این سادات جلیل‌القدر اردبیل در مسجد قائم اردبیل تدفین و به خاک سپرده خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همچنین با اشاره به زمان و مکان برگزاری آئین های بزرگداشت یادآور شد: مراسم شام غریبان این عالم ربانی روز دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم اردبیل برگزار می شود.

به گفته وی آئین بزرگداشت روز سوم آیت الله سیدحاتمی نماینده سابق مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری نیز روز سه شنبه از ساعت دو تا ساعت چهار بعد از ظهر در همین مسجد برگزار خواهد شد.

وی از عموم مردم این استان خواست با حضور گسترده در آئین های تشییع و بزرگداشت مرحوم آیت الله سیدحاتمی مراتب تکریم و قدردانی خود را از خدمات و شخصیت والای این عالم بزرگ به نمایش بگذارند.

به گزارش مهر، آیت‌الله سیدحاتمی فرزند حاج سید جواد از علمای ربانی و سادات جلیل‌القدر دارالارشاد اردبیل، در سال ۱۳۴۳ هجری قمری (۱۳۰۳ شمسی) در اردبیل متولد شد.

وی علاوه بر تحصیل در مدارس دولتی بخشی از علوم حوزوی را از اساتید وقت حوزه‌ علمیه اردبیل همچون شیخ محسن نجفی، آخوند ملا بشیر مدرس، حاج شیخ عبدالغفور عاملی، شیخ غلامحسین غروی قدسی، حاج میرزا ابراهیم کلانتر و دیگر اساتید فرا گرفت.

آیت الله سیدحاتمی دروس خارج فقه و اصول را با حضور در خدمت حاج آقا حسین بروجردی، سید محمد حجت، شیخ محمدعلی اراکی و روح الله خمینی ادامه داده و به مقام عالی در درجه علمی حوزوی نائل شد.

وی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان عضو فعال در استان به همراه امام جمعه فقید اردبیل «آیت الله مروج» به عنوان مبارز انقلابی شناخته شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سمت‌هایی همچون سرپرستی حوزه علمیه اردبیل و نمایندگی مردم در مجلس خبرگان رهبری مسئولیت داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر