بازدید 7420

ورود سامانه جدید بارشی به کشور از یکشنبه

کد خبر: ۸۶۶۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱ 04 January 2019

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از کاهش ناپایداری ها در همه مناطق کشور از ظهر امروز (جمعه) خبر داد و گفت: سامانه بارشی دیگری از پس فردا (یکشنبه/16 دی) وارد کشور می شود.

به گزارش ایرنا، فریبا گودرزی توضیح داد: بر اساس نقشه های هواشناسی، سامانه بارشی که سه شنبه این هفته از سمت جنوب و جنوب غرب وارد کشور شد، امروز در شمال و شمال شرق فعال است.

وی افزود: بر اثر فعالیت این سامانه بارشی ساکنان استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و گلستان امروز نیز شاهد بارش های پراکنده به شکل برف در ارتفاعات و باران در مناطق شهری خواهند بود.

گودرزی ادامه داد: عصر امروز با کاهش فعالیت این سامانه در همه مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است؛ ضمن اینکه سامانه یادشده از سمت شرق از کشور خارج می شود.

به گفته وی، شنبه از نظر هواشناسی یک روز آرام در پیش است و پس از آن، سامانه دیگری از جنوب غرب و غرب وارد کشور می شود که به تدریج بر مناطق مختلف تاثیر می گذارد.

وی گفت: در 24 ساعت گذشته شهرستان ملکان در استان آذربایجان شرقی و میاندوآب در استان آذربایجان غربی با 11 درجه زیر صفر و مهاباد در همین استان با 10 درجه زیرصفر سردترین نقاط کشور بود.

عسلویه در استان بوشهر و پارسیان در استان هرمزگان با 29 درجه بالای صفر عنوان گرمترین شهرها را به نام خود ثبت کردند.

وضعیت هوای تهران

کارشناس سازمان هواشناسی کشور در مورد وضعیت هوای تهران گفت: امروز هوای تهران صاف تا کمی ابری با وزش باد شدید در برخی ساعت ها خواهد بود.

وی ادامه داد: کمینه دمای هوا صبح امروز در ایستگاه مهرآباد به یک درجه زیر صفر رسید و برخی مناطق دمای 2 درجه زیر صفر را نیز ثبت کردند.

به گفته وی، امروز بیشینه دمای شهر تهران بر اساس نقشه های هواشناسی به هشت درجه بالای صفر می رسد.
دیشب دمای هوای برخی شهرستان های استان تهران از جمله فیروزکوه و آبعلی 10 درجه زیرصفر بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان