بازدید 23095
تعریف و خداحافظی واعظی و انتقادات تند نوبخت از قاضی‌زاده هاشمی؛

حمایت بیش از حد از پزشکان، کار دست وزیر بهداشت داد/ جدایی قاضی‌زاده از کابینه قطعی است

موضوع آنقدر جدی شد که در خبرها جسته و گریخته اعلام می شد، وزیر بهداشت از کابینه جدا خواهد شد و حتی خبرهایی هم در خصوص رایزنی های صورت گرفته از سوی دولت به منظور پیدا کردن جانشین برای او منتشر شد و جدی ترین آن مربوط به مصاحبه «علی نوبخت حقیقی» رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و برادر رئیس سازمان برنامه بودجه بود که اعلام کرد؛ دولت به او رسما پیشنهاد پذیرش مسئولیت وزارت بهداشت را داده، ولی او نپذیرفته است.
کد خبر: ۸۶۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶ 02 January 2019

اول هفته جاری بود که خبر رسید، «وزیر بهداشت به دلیل اختلافاتی که بر سر بودجه وزارتخانه خود با برخی در دولت دارد، استعفا کرده است.» این موضوع ادامه یافت تا اینکه دوشنبه هفته جاری خبر آمد که «سید حسن قاضی‌زاده هاشمی با حضور در جلسه شورای معاونین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از همکاران خود خداحافظی کرده است.» او پس از این تاریخ دیگر در محل کار خود حاضر نشده است.

به گزارش «تابناک»؛ موضوع آنقدر جدی شد که در خبرها جسته و گریخته اعلام می شد، وزیر بهداشت از کابینه جدا خواهد شد و حتی خبرهایی هم در خصوص رایزنی های صورت گرفته از سوی دولت به منظور پیدا کردن جانشین برای او منتشر شد و جدی ترین آن مربوط به مصاحبه «علی نوبخت حقیقی» رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و برادر رئیس سازمان برنامه بودجه بود که اعلام کرد؛ دولت به او رسما پیشنهاد پذیرش مسئولیت وزارت بهداشت را داده، ولی او نپذیرفته است.

اختلاف سر چیست؟

آنچه در خبرها بود، مربوط به اختلاف سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با برخی اعضای دولت در خصوص بودجه این وزارتخانه بود که از قرار معلوم، او آنچه برای مقدورات این وزارتخانه در سال 98 پیش بینی شده، مکفی نمی دانسته و به همین دلیل تا درست شدن این وضعیت از مسئولیتش استعفا کرده، اما از قرار معلوم، قدرت فردی که مخالف با خواسته وزیر بهداشت بوده از او بیشتر است.

هرچند برخی کناره گیری وزیر بهداشت از بدنه کابینه را تصمیم انتخاباتی خواندند، انگار موضوع اختلاف نظری جدی بین او و «محمد باقر نوبخت» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص بودجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال 98 است. اگر قاضی زاده هاشمی همچنان به استعفا اصرار داشته باشد و بخواهد طرفش از موضعی که در برابر او گرفته کوتاه بیاید، به نظر می رسد باید وزیر بهداشت را بازنده این موضوع دانست و به دنبال نفری که جایگزین او خواهد شد، گشت.

خداحافظی قاضی زاده هاشمی

آنچه امروز هم از سخنان دو فرد ذی نفوذ در دولت یعنی «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور و «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه» پیدا بود، این است که قاضی زاده هاشمی یا باید شرایط موجود را بپذیرد یا اینکه همچنان باید بر استعفای خود اصرار کند تا در نهایت رئیس جمهور ضمن پذیرش این مسأله به فکر انتخاب فرد جانشین در وزارت بهداشت و درمان بیفتد.

رفتار سیاستمدارانه واعظی هم حقیقت را نپوشاند

البته رئیس دفتر رئیس جمهور در سخنان امروز خود در حاشیه جلسه دولت سعی کرد، سیاستمدارانه تر رفتار کند تا شاید دولت مجبور به یک تغییر اجباری نشود. او گفت: «رئیس جمهور تا این لحظه در برابر پذیرفتن استعفای وزیر بهداشت مقاومت کرده است.»

محمود واعظی با تمجید از اقدامات سید حسن قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: «وزیر بهداشت یکی از وزرای بسیار موفق در دولت یازدهم و دوازدهم است که فعالیت‌های بسیار خوبی داشته‌ و از همه مهم‌تر این که طرح تحول سلامت را به خوبی پیش برده است.»

وی البته از وزیر بهداشت خواسته تا بودجه تعیین شده برای این وزاتخانه را با شرایط فعلی مدیریت کند و در این رابطه گفته: «وزارت بهداشت یک وزارتخانه حساس و مهم است و اداره آن نیاز به مدیریت بالا و بودجه دارد. آقای هاشمی اختلاف نظری در رابطه با بودجه وزارت بهداشت دارد و به همین دلیل، استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور کرده است. اما رئیس جمهور وی را وزیر بسیار لایق و با عملکرد خوب می داند و به همین دلیل تا الان مقاومت کرده است تا استعفای وی را بپذیرد. تلاش می‌شود با صحبت این مشکل حل شود.»

رئیس دفتر رئیس جمهور در پایان سخنانش به نوعی سخن گفته که با توجه به آن و اصراری که قاضی زاده هاشمی بر اصلاح بودجه وزارتخانه تحت مدیریتش دارد، باید او را یکی از افرادی که دولت را ترک خواهد کرد دانست. او گفته «ما همواره قدر زحمات وزیر بهداشت را می‌دانیم و امیدواریم وی همراه دولت باشد، ولی اگر به هر دلیلی وزیر بهداشت از دولت جدا شد، وی را از سرمایه‌های دولت دانسته و تلاش می‌کنیم از نظراتش استفاده کنیم. به هر حال نظر رئیس جمهور این است که وزیر بهداشت در دولت بماند.»

نوبخت دعوا را علنی کرد

بر خلاف واعظی که تلاش کرده در دعوای قاضی زاده و نوبخت وسط داستان را بگیرد، شاید راهی برای ایجاد آشتی میان طرفین و جلوگیری از یک تغییر اجباری در دولت پیدا شود، دبیر کل حزب اعتدال و توسعه که ریاست سازمان برنامه بودجه را بر عهده دارد، خیلی بی پرده سخن گفته و دلیل قهر قاضی زاده را فاش کرده است.

نوبخت اظهار کرده: «اقدامی که برای آموزش و پرورش و وزارت علوم انجام شد، قابل انجام در دانشگاه‌های علوم پزشکی و مجموعه وزارت بهداشت نیست، چون وزارت بهداشت برای انجام طرح تحول سلامت از الان در برخی از ردیف‌های خود به صورت 110 درصدی اعتبار می‌گیرد و این امکان فراهم نیست تا از سرجمع اعتبارات این وزارت‌خانه برداشت کنیم. از آنجایی که وزارت بهداشت به حد کافی مشکل دارد و بدهکار است، نمی‌توانیم مانند دستگاه‌های دیگر از دو ردیفی که برداشت شده، برداشت کنیم.»

محمدباقر نوبخت با تأکید بر این که در حال حاضر اولویت وزارت بهداشت پرداخت بدهی‌هایش است، تصریح کرد: ‌بر اساس مستندات تاکنون سه هزار میلیارد تومان بر اساس تبصره 5 اسناد خزانه در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته تا این وزارت خانه بدهی‌های خود را پرداخت کند. حال این که پرداخت بدهی بازنشستگان در دستور کار باشد یا بدهی شرکت‌های دارویی و داروخانه‌ها، وزارت بهداشت پرداخت بدهی شرکت‌های دارویی و داروخانه‌ها را در اولویت خود قرار داد.

وی ادامه داد:‌ وزارت بهداشت همچنان با وجود ردیف‌های اعتباری که پرداخت شده آنقدر بدهکار است که ما مجبور شدیم از مقام معظم رهبری درخواست کنیم تا 500 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برداشت نماییم تا این وزارت خانه بتواند بدهی خود به شرکت‌های دارویی را پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت مضاف بر ردیف‌های اصلی که در قانون وجود دارد، 3 هزار میلیارد تومان نیز به صورت علی الحساب برای پرداخت به شرکت‌های دارویی و داروخانه‌ها گرفته که چنین مجوزی برای این کار وجود نداشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت مضاف بر ردیف‌های اصلی که در قانون وجود دارد، ۳ هزار میلیارد تومان نیز علی الحساب برای پرداخت به شرکت‌های دارویی و داروخانه‌ها گرفته، در حالی‌که در آن زمان مجوزی برای این کار وجود نداشت.

نوبخت گفت: اکنون این پرسش مطرح است که علت اینکه وزارت بهداشت همچنان بدهی به بار می‌آورد، آن است که سازمان برنامه و بودجه تخصیص‌های سال قبل را انجام نداده؟ این در حالی است، برای آنکه وزارت بهداشت طرح تحول سلامت را که طرحی بسیار مهم برای دولت است انجام می‌دهد، به دلیل آنکه برای وزیر محترم استرسی حاصل نشود کار ویژه‌ای انجام شده که برای هیچ دستگاه دیگری انجام نشده و آن این است که در آغاز هر سال با وزیر محترم در جلسه‌ای می‌نشینیم و به ایشان می‌گوییم که در سال پیش رو چه میزان اعتبار دارد و متعهد به پرداخت این اعتبار می‌شویم تا ایشان در حد این مقدار اعتبارات برنامه ریزی کنند.

وی با بیان این‌که «کشور ما با وجود اینکه ثروتمند است اما همواره دچار مشکلات مالی است» اظهار کرد: با وجود همه این مشکلات برای آن‌که بعدا به وزارت بهداشت نگوییم که منابع پیش بینی شده برای شما حاصل نشد و ما نیز نمی‌توانیم آن را پرداخت کنیم، هر ساله توافقی با این وزارتخانه انجام می‌دهیم و تعهداتی برای خود تعیین می‌کنیم؛ همه این تعهدات حتی اگر در پایان سال به دلیل مضایق خزانه امکان پرداخت نداشته باشد، سال بعد از محل تن خواه این رقم جبران می‌شود. کما اینکه در ابتدای سال ۹۷ به دلیل آنکه نتوانستیم برخی از تعهدات سال ۹۶ را انجام دهیم، از محل منابع مختلف به عنوان مسئول سازمان برنامه و بودجه این اعتبار تأمین و در اختیار دستگاه قرار گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تأکید بر این‌که «بدهی‌های وزارت بهداشت به دلیل عدم عمل به تعهدات از سوی سازمان برنامه و بودجه نیست» گفت: تردیدی در دلسوزی مدیران و مسئولان وزارت بهداشت برای خدمت به مردم وجود ندارد اما سؤال من این است که اعتبار رمان‌هایی که روزهای پنجشنبه در قالب افتتاح بیمارستان، درمانگاه و ... پاره می‌شود از کجا تأمین می‌شود؟ آیا اگر سازمان برنامه و بودجه به موقع پشتیبانی نکند این اتفاقات می‌افتد؟

نوبخت با بیان این‌که «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۳۰۰۰ میلیارد تومان را که به صورت علی الحساب از سازمان برنامه و بودجه گرفته به این سازمان بازگرداند» تأکید کرد: من به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه باید اعتبار مربوط به طرح‌های عمرانی را پرداخت کنم و همه بدانند که من تحت هیچ شرایطی از این موضوع گذشت نخواهم کرد.

وی با تأکید بر این‌که «می‌شود با همین اعتبارات موجود نیز به گونه‌ای عمل کرد که بدهی بالا نیاورد»، گفت: گرچه قرار است از طرح تحول سلامت استفاده کنیم، قرارمان این نیست که هر کس هر جور کسالت دارد، بدون داشتن هیچ راهنمایی مسأله را حل کنیم یا اینکه بدون پیگیری نظام ارجاع و پرونده‌های الکترونیکی عمل کنیم بلکه همه این موارد را باید اصلاح ساختار کنیم. بسیاری از دلسوزان نیز در ابتدا نگران آن بودند که این گونه که ما پیش می‌رویم در میانه راه کم می‌آوریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این‌که «سازمان برنامه و بودجه باید به همه دستگاه‌ها جواب دهد»، ادامه داد: عده‌ای از نظر سیاسی به دنبال آن نروند که بگویند علت ناراحتی وزیری آن است که مقداری که پول می‌خواهد را به او نداده‌ایم. چرا که ما آنقدر پول نداریم که به او بدهیم؛ همین الان سازمان برنامه و بودجه باید دفاع را پشتیبانی کند، پرداخت‌های مختلف را بپردازد و آیا گندم کاران حق ندارند که مانند بازنشستگان دریافتی خود را دریافت کنند.

نوبخت ادامه داد: در حال حاضر پرونده‌های بسیاری برای تخصیص روی میز خزانه وزارت اقتصاد قرار دارد اما اینکه گفته شود به من پول دهید تا کاری را انجام دهم اینگونه نیست. ما به شما می‌گوییم که به مقدار معینی پول دارید که باید آن را مدیریت کنید. اینکه ما مشکلاتی را که باید از طریق اصلاح برطرف کنیم به گردن دیگری بیندازیم کار صحیحی نیست. من هم می‌توانم در جمع بازنشستگان حاضر شوم و بگویم که به شما پولی داده نشده و اگر هم الان بدهند این میزان نمی‌تواند به اندازه گذشته باشد و دستمالی هم از جیبم در بیاورم و اشک گوشه چشمم را پاک کنم. چگونه است که مشکلات بازنشستگان دستگاه دیگری حل شده اما مشکلات بازنشستگان یک دستگاه حل نشده؟ آیا می‌خواهید بگویید ما نسبت به آنچه در وزارت بهداشت انجام می‌شود مضایقه داریم و نسبت به دستگاه‌های دیگر پرداخت‌ها را انجام می‌دهیم اصلا این گونه نیست.

با در نظر گرفتن سخنان محمود واعظی و انتقادات صریح نوبخت از سید حسن قاضی زاده هاشمی و وزارت بهداشت و البته اصراری که وزیر بهداشت بر اصلاح رویه بودجه ای در نظر گرفته شده پیرامون وزارتخانه متبوعش دارد، طبیعی است که باید او را یکی از نفرات جدا شده از دولت دانست و به دنبال فردی که احتمالا به زودی به عنوان سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزیر پیشنهادی این وزاتخانه به مجلس خواهد بود، گشت.

پزشکان هم بخشی از مشکلات را به دوش بکشند

اما طبیعی است به اذعان بسیاری از کارشناسان حتی در بدنه پزشکان طرح «تحول سلامت» علاوه بر اینکه منابع بسیاری را مورد استفاده قرار داد، در بخش هایی با ضعف های جدی مواجه بود که باید بازنگری می شد. از طرف دیگر، وقتی کشور با این همه مشکل ناشی از تحریم و افزایش قیمت کالاها و خدمات مواجه شده، چرا نباید در هزینه ها صرفه جویی کرد و بدنه پزشکان را هم رده سایر مردمی که تحت فشارهای شدید اقتصادی هستند، دید؟

حالا که مردم از ناحیه این فشارهای اقتصادی دچار مشکلات بسیاری حتی در معیشت خود شده اند، چرا نباید بخشی از جامعه نظیر پزشکان همپای سایر مردم این مشکلات را تحمل کند. همین الان هم خدمات پزشکی آنقدر برای مردم پرهزینه است که بخشی هایی از جامعه ناتوان از پرداخت چنین هزینه هایی در برخی بیماری های عادی خود درمانی می کنند؛ لذا بهتر است بخشی از فشار بودجه ای و مشکلات اقتصادی را جامعه پزشکان نیز به دوش بکشند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲۰۱
انتشار یافته: ۱۱۰
کاش روشنگری می شده که با چه رتبه و سهمیه ای به دانشگاه رفته و تا اینجا بالا کشیده شده تا همه مردم ایران متوجه بشوند چرا وضع کشور با این سیستم سهمیه غیر علمی دانشگاهی به اینجا رسیده
پاسخ ها
حق گو
| Netherlands |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
رویه ضد پزشک تابناک رو درک نمی کنم
اما روی سخنم با برخی هم وطنان حسود هست که چشم دیدن پزشک رو ندارن
بله هم وطن پزشک خونش رنگین تره. چرا چون زحمت کشیده. چون وجودش از توی بیکار ارزشمند تره
سقف خاسته هاش هم شاید نهایت آرزوی شما باشه. پس وقتی یه پزشک میگه حقوقم کمه شما خودت رو با اون مقایسه نکن. برای یک پزشک متخصص 30 تومن یه توهینه . درک کن

تابناک درج کن. بین این همه کامنت ضد پزشک یکی دو تا کامنت در حمایت در پزشک باشه
مهدیس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
حق گو امیدوارم هرگز هرگز گذرم به پزشکانی چون شما که خونتان رنگین تر از بقیه هست که مفید تر از مای بیکار هستید نخوره ..آدم بمیرد بهتر از درمان به دست شماست ..فقط امیدوارم شما هم مثل آدم مستاصل و درمانده ایی که در خرج زندگی عادیش میمونه یکروزی کاسه چکنم دستت بگیری ..از خداوند. منان هم میخام که کمک کنه این درآمد ناچیز ملت برای دوا و دکتر نره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
از پاسخ این ذوستمان نیت پزشک ها مشخص میشود که به 30-40 ملیون هم می گوینذ پول خورد.تازه این یکی ار نتابع درآمذشان است.پزشک متخصصی که در اصفهان محاگمه شده 30 ملیارد به پزشکان دیگر رشوه داذه تا جنس تقلبی به مردم قالب کنند.تازه مالیات هم نمی دهند و توقع درآمد چند ده ملیاردی برای زد و بند بین خودشان و چاپیذن ملت ذارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
دوست عزیزی که اسم خودت رو گذاشتی حق گو. یه سوال از شما دارم: فقط پزشکان هستند که خونشون رنگین تره و بیشتر زحمت کشیدند؟ بقیه بیکار بودن همه عمرشون؟ اساتید دانشگاه ها که حد اقل به اندازه ی یک پزشک متخصص سالهای عمرشون رو صرف تحصیل کردند مستحق توجه نیستند؟ هزینه ی ۳۰ هزار تومانی برای معاینه یک بیمار که در بهترین شرایط حدود ده دقیقه طول میکشه برای ایشان توهین هست و حقوق ۱۵ هزار تومانی برای یک ساعت تدریس یه استاد دانشگاه، احترام؟ مشکل اونجاست که اکثریت قریب به اتفاق این قشر خودشون رو تافته جدا بافته میدونن و به خودشون این حق رو میدن که از همه عالم و آدم طلبکار باشند. حقوق یک عضو هیات علمی وزارت بهداشت چرا باید دو برابر حقوق یک استاد همرده وزارت علوم باشه؟ (تازه این جدا از بحث کارانه ها هم هست و فقط حقوق دریافتی ثابتشون هست) ای کاش این نظر هم تایید بشه تا ادمهای منصف بتونند نظر مخالف این دوست عزیز را هم بخونند و خودشون قضاوت کنند!
اگر کمی صداقت و شفافیت بود این مقامات باید بفرمایند با چه رتبه ای به دانشگاه پزشکی یا اقتصاد راه یافتند تا مردم بدانند که با چه کسانی طرف هستند که حق بسیاری از جوانان مستعد و درس خوان را گرفتند تا به تخصص و مقامات بالا برسند. مانند ان شخصی که در دانشگاه پدرش رتبه اول و بورس و رانت تحصیلی خارج از کشور را گرفته و عکس برگزاری مراسم کریسمس را حتی سنتی تر از خانواده های مذهبی مسیحی در امریکا بر گزار می کنند و به ریش ان دانشجویانی مستعد که توسط پدرش صلاحیت انها رد شده می خندد. اگر قرار بود حق به حقدار برسد این دکتر های فله ای و بورسیه های رانتی حتی ندرتا می توانستند به دانشگاه راه پیدا کنند چه برسد که تخصص بگیرند و ادعا مدیریت و وزارت داشته باشند. اگر مردم ایران می بیینند که هر طرف که نگاه می کنند مشکلات و نا بسامانیها هست به خاطر این تبعیض محض است و حالا ان مدیران رانتی با بی سوادی و نمرات ده و زیر ده دیپلم به صرف تظاهر به دینداری و خودی بودن به مدیریت بالای مملکت رسیدند و نسلها طول می کشد از شر این مدیران بی سواد اما متظاهر خلاص شویم. تازه فرزندان خود را به همان روش دارند برای نسلهای بعد بالا می کشند
متاسفانه اصلا نمی توان باور کرد که در ایران مسایل بسیار بدیهی برای خیل بزرگی از نه تنها مردم عادی بلکه حتی برای بسیاری از به ظاهر کارشناسان غیر قابل درک است! فقط کافی است به نمونها اشاره کنیم:

1- همین بیمه سلامت . الان بیمه درمانی بزرگترین مشکل بودجه پیشرفته ترین و مرفه ترین کشورهای دنیا هست. نمونه ان همین اوباما کر در امریکا به عنوان ثروتمند ترین کشور دنیا که ده سال است دعوی روز بودجه ریزان است انوقت چطور ما وزیری داریم که در اقتصاد رکود زده ایران که از مشکلات بسیار سنگین ساختاری و رشد پایین رنج می برد بیمه ای را به بودجه و در نتیجه اقتصاد ایران و در نهایت از ناحیه کسر بودجه به جیب همه مردم ایران تحمیل می کند که حالا نتیجه انرا دارید می بینید؟ غیر از بدسوادی کارشناسی که خود ناشی از بدسوادی و عدم شایسته سالاری علمی در زمان تحصیل و بعد مدیریت است؟

2- نمونه دیگر وقتی اقای طیب نیا در دور اول اقای روحانی می اید و می فرماید نرخ سود بانکی را در کشوری که سالهاست از رشد منفی و یا صفر برخوردار است باید به 25 درصد برسد یا می رساند بر چه اساسی این کار را می کند. وقتی نرخ سود بانکی در پیشرفته ترین کشورها مانند ژاپن صفر یا منفی است و در کشورهای با رشد دو رقمی بسیار موفقیت امیز و سالم بالا مانند چین 4 یا 5 درصد است. چطور می توان انتظار داشت چنین کارشناسی نداند که این یعنی متلاشی کردن سیستم بانکداری و در نهایت اقتصاد ایران و جالب است برخی مردم که نباید هم کارشناس باشند از این سود 25 درصدی خوشحال هستند! نتیجه اینکه برای تامین همین سود 25 درصدی موهوم بانکهای خصوصی از سال 92 و همزمان با این افزایش بصورت تصاعدی از بانک مرکزی اضافه برداشت یا چاپ پول بی پشتوانه داشتند که فقط در مهرماه امسال به رقم دهشتناک ده تریلیون تومن رسیده . یعنی هر ایرانی 45 هزار تومن یارانه در مهر گرفته ولی بانک مرکزی به نیابت از این بانکها از جیب هر ایرانی 125 هزرا تومن بر داشت کرده! ولی ان وزیر اقتصاد الان دقیقا کجاست که پاسخگو باشد. جالبش ان است که رئیس کنونی بانک مرکزی و وزیر اقتصاد کنونی باز به دنبال تثبیت و عادی جلوه دادن اقتصاد و تورم و نرخ ارز در چنین اقتصادی هستند!

3- چگونه می توان تببین کرد که در اقتصادی که حجم تولید ملی ان در شش سال گذشته نه تنها افزایش نیافته بلکه ثابت مانده و درامد نفتی ان کاهش یافته ولی نقدینگی ریالی ان تا چهار برابر افزایش یافته مردم و مسئولین ان انتظار دارند نرخ دلار به عنوان ارز شاخص خارجی در حد همان شش سال پیش باقی بماند؟ کدام جادو کارشناسی یا علم تخدیر افکار می تواند چنین افکاری را ایجاد کند؟

4- در مورد برجام. در کدام مبحث و علم سیاست خارجی برجام قرار داد است؟! شما اصلا می دانید که برجام نه تنها قرار داد نیست بلکه قولنامه و تفاهم نامه و حتی موافقتنامه هم نیست! سندی که در سرتاسر ان حتی یک امضا هم نیست در دنیا کاغذ باطله ای بیش نیست. این نهایت سادگی و بی دانشی تیم سیاست خارجی ما بود که برجام را به عنوان سند چند جانبه به ملت ایران معرفی کرد. اطمینان داشته باشید اگر در سرتاسر این سند حتی یک امضا از سوی هر کشور طرف گفتگو بود حتی در حد دربان وزارت خارجه ان کشورها ترامپ هرگز قادر نبود به این سادگی از ان خارج شود. حتی یک امضا!

خلاصه اینکه تا کی ما در ایران می خواهیم تصور کنیم تافته جدا بافته هستیم و اصول علم اقتصاد و سیاست خارجی و داخلی در دنیا بر ما اثر ندارد؟! تا چه زمانی مردم عادی ما خوشحال هستند و انتظار دارند در حالیکه در 50 سالگی بسیار باز نشسته می شوند باید رفاه و وضیعت اقتصادی انها با کشورهایی برابر باشد که سن بازنشستگی بالای 67 سال و میزان بهره وری تا 20 برابر کشور ما هست؟ خلاصه تا کی می خواهیم همش امید این سیستم فشل اموزش عالی کشور باشیم که انقدر سهمیه و رانت علمی در ان بیداد می کند که دکترا مهندسی حمل و نقل ان بحث هاله نور بر بالای سرش را مطرح می کند و یا دکتری حقوق ان از اسکاتلند قادر نیست حتی یک متن و مذاکره ساده انکلیسی انجام دهد؟!
اتفاقا همه پزشکان و دانشجویان پزشکی از ایشون دل پری دارن
حالا شما از شغل خبرنگاری ناراحتی و بچگی دوست داشتی پزشک بشی و نشدی دلیل بر تیتر بیخود نیست
کادر وزارت بهداشت ۹۵درصد غیر پزشک هستن.پس بودجه مال همه هست
تا اینجا هر بلایی سر ملت اومده به خاظر ناکارامدی و لابی گری نوبخت هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
آقای نوبخت اگر فقط یک کار درست انجام داده باشد همین بوده است
بله بهتر که برود چون کلی پول تو جیب پزشکان ریخت به اسم طرح تحول
پزشکان با طرح سلامت جیبشون لبریز شد و دیگه هم قانع نیستند بعضی هاشون هم که مالیات نمیدن!
ایشون بیشتر نماینده صنفی پزشکان بود تا وزیر بهداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
درسته
الحمدلله یکی از نمادهای ثروت اندوزی از دولت رفت.
اصلا و ابدا از کارهایش راضی نبودیم .
دوران خوش خوشان پزشکانی که فقط پول را میدیدند تمام شد.
خدایا شکر میکنم تو را
از پزشکان باوجدان که در این مدت با مردم همیاری کردند ممنونیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
حقیقتا جیب ملت خالی شد
مشکلت با پزشکا چیه تابناک
وقتی دارو سه برابر شده تجهیزات پزشکی چهار برابر شده توقع داری با همون بودجه سال قبل طرح تحول اجرا بشه همین الانم پزشکا حقوق دو سال قبلشون دریافت نکردن،برو یه سر به پزشکای خانواده تو روستاها بزن ببین چه قدر حقوق می گیرن با سی شبانه روز کار تو روستا،بعید می دونم خودت حاضر باشی بری سی روز تو یه خونه درب داغون بمونی ازش بیرون نیای،بعد دو میلیون بدن بهت باقیشم دو سال بعد ،اگر می خواین همچنان طرح تحول بمونه باید هزینه کرد وگرنه باید فشار بیشتر به مردم بیاد، من تو استعفای وزیر چیزی جز خدمت به مردم نمی بینم علت ربط دادنش به حمایت از پزشکارو چیزی جز عقده گشایی نمی بینم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
آفرین بر شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
مشکل دستمزد غیرمتعارف است
متاسفانه پزشکان و بخصوص جراحان متخصص در این شرایط فلاکت بار مردم حقوق و کارانه های بعضا میلیاردی می گیرند و کارکنان سطح پایین بیمارستانها در حد دو میلیون تومان و علت این زیاده خواهی وزیر هم تامین حقوقهای فوق نجومی پزشکان است و متاسفانه جهت جبران کسری بودجه سراغ دارو و درمان مردم بی بضاعت می روند.
نمیشد بجای سلامت از بودجه حوزه ها کم کرد؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
نه !
من پیک موتوری هستم
شاید با 2 ساعت کار کردن بتونم 22 ،23 هزار تومن در بیارم
اونم بسته به شرایط هوا و بدون محاسبه اصطحلاک موتور و موبایل و اینترنت و بنزین و تعمیرات و...
وقتی مریض میشم و میرم دکتر به خودم میگم دکتر ظرف واقعا کمتر از 5 دقیقه ویزیت من و نوشتن نسخه 20 هزار تومن میگیره
درس خونده درست ، منم خوشبختانه درس خوندم لیسانس!
چرا باید انقدر تفاوت و شکاف بین ی فردی که فقط دو سه قلم دارو رو تو چند دقیقه مینویسه با فردی که ساعت ها روی موتور تو ترافیک و اون برخوردها باشه؟
اصلا ی انسان چه نیازی به ده ها میلیون تومن پول ماهانه داره؟
جز برای اشرافی گری؟ تفاخر و خرید ماشین های لوکس شاسی و خانه های انچنانی؟
اگر واقعا شخصی درس خونده و سواد داره و برای مردمش خدمت میخاد بکنه 7 میلیون هم زیاده
حالا کارگران تو سرما و گرما برای دوزار باید جون بکنن
جناب نوبخت بسیار صحیح فرمودند.
تابناک مشکلت با پزشکا چیه؟
یک بار دیگه پاراگراف آخرو بخون
نمیفهمی وقتی میگی خدمات پزشکی، بخش کوچکی از این خدمات مربوط به شخص پزشک میشه؟
این خدمات شامل نگهبان بیمارستان و مسئول آزمایشگاه و رادیولوژیست و .... هم میشه
اینا غیر از هزینه دارو ها و دستگاه و ابزارآلات هست که هیچ کدوم توی جیب پزشک نمیره
قابل توجه بطحایی
یکم برا دفاع از حقوق و معیشت منزلت معلمان شجاع باش و..‌
معلم ناامیدشده
پزشکان به جز فرمانروایی کاری نمی تونن انجام بدن .از پزشکی که خودش ماشین داره و فاصله خونه اش تا بیمارستان پیاده ۵دقیقه راه هست بعد باید براش آژانس بگیرن بیاد مریض ویزیت کنه و دوباره بره میشه توقع یاری داشت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
عقده ای !
اتاق فکر « تکرار» به قاضی زاده پیشنهاد کرده که استعفا کند و کاندید جریان « تکرار» برای ۱۴۰۰ باشد..
اگر اقایون گمان کرده اند با مشوق های جنسیتی مثل کنسرت و ورود زنان به ورزشگاه و به خط کردن سلبریتی ها و امثالهم ،مردم مجدد فریب می خورند ، معلوم است خیلی ساده لوح تشریف دارند..
چند عامل اشتباه که قبلا رخ داده ،ادغام آموزش پزشکی با وزارت بهداشت ،و درمان ، ادغام وزارت راه ،و ترابری با وزارت مسکن ،و شهر سازی ، ادغام وزارت بازرگانی ،با وزارت صنعت ،و معدن ،و ادغام وزارت کار ،و تامین اجتماعی با سازمانها ،و صندوقها ،و ایجاد وزارت رفاه ،و کار ،و تعاون ،و رفاه احتماعی ،و ادغام سازمان تربیت بدنی ،و سازمان ملی جوانان ،، ایجاد وزارت ورزش ،و جوانان ،و دهها ادغام اشتباه دیگر که فثط برای رانتخواری ‌و بهره جستن از بودجهٔ کلان ، لاکن از زمان آقای دکتر قاضی زادهٔ هاشمی بر مسند وزارت بهداشت ،، و درمان و آموزش پزشکی ، هزینه های درمانی مردم بیش از ده برابر شده است ؟ طرح سلامت ایشان هم آنقدر به زیان کشور بود که طرح مسکن مهر بود ؟، این دو طرح پوپولیستی ترین طرح در نظام جمهوری اسلامی بوده ؟ و بعد از این دو طرح ، ایجاد سازمانی بنام هدفمند کردن یارانه ها می باشد ،که اینهم ویرانی خود را بهمراه داشت ،و هم اکنون این سه طرح ویرانگر در حال اجرا میباشد ؟،،
آقای نوبخت
شما که اینقدر ماشاا... مثل بلبل صحبت میکنی حیف نبود از سحنگویی دولت استعفا دادین؟؟!!!!!
آقای رئیس جمهور
از گزارشهای 100 روزه چخبر؟؟؟
سلام.تامین اجتماعی 11 ماهه پول بنده رو نداده . بیش از این مشکل رو تحمل کنیم؟ یعنی الان هیچ فشار اقتصادیی بر ما وارد نیست؟
به نظر من ظرفیت دانشکده های پزشکی چند برابر شود مشکل حل می شود. یکی از دلایل گرانی خدمات پزشکی کمبود پزشک است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
خدمات گران؟
دوست عزیز لطفا یه تحقیق کن ببین خرج یه عمل جراحی اپاندیس که در ایران ۱۰۰ هزار تومنه تو امریکا یا اروپا چندین هزار دلاره.
خدمات پزشکی ایران اونقدر ارزونه که از کشورهای اطراف میان جراحی میکنن و خرجشون از کشور خودشون کمتر میشه
افزایش نجومی حقوق پزشکان در طرح سلامت باعث هجوم جوانان به رشته های پزشکی شده و نیز اختلاف حقوقی بسیار زیادی بین فارغ التحصیلان پزشکی و سایر رشته شده که باعث نارضایتی های زیادی شده و هزینه های درمانی را بشدت بالا برده
متاسفانه جامعه پزشکی سالهای اخیر عادت کرده اند تا بهترین حقوق و مزایا داشته باشند تا کاری را انجام دهند تا مبادا در این اوضاع نامناسب اقتصادی کشور کمتر پول بگیرند و اوضاع بهتری از همه اقشار جامعه دارند
خجالت بکشید با ای تیتر زدنتون پزشکان باید بخشی از مشکلات را به دوش بکشند!
پزشکان یک ساله کارانه نگرفتن تو ای تورم وحشتناک تورم خدمات درمانی ۵درصد بوده در حالی که هزینه های مطب داری و اداره بیمارستانا صد برابر شده برید خجالت بکشید
پول طرح سلامت فقط تو جیب پزشکان رت البته بیشتر پزشکان عمومی جذب این طرح شدن و حقوق های چند ده میلیونی از بودجه عمومی دولت گرفتند . واقعیت این است که این طرح کمکی به عموم مردم نکرد
من متخصص بیهوشی هستم و الان نزدیک یک ساله که کارانه خودم رو از بیمارستان دریافت نکردم دقیقا این حمایت قاضی زاده هاشمی از پزشکان کجاست؟!!!!!
اقایان نوبخت و واعظی تمام ارزوهای طرفداران دولت را .
..‌......
تیتر واقعا مسخره است
بدترین وزیر از نظر پزشکان تا کنون همین قاضی زاده بوده
اون وقت تیتر زدید حمایت بیش از حد از پزشکان ..........کار دست قاضی زاده داد

پزشک ستیز ترین وزیر تا کنون از 40 سال قبل تا کنون بوده
شاید رییس جمهور هم میترسد میزش را بگیرند که مخالف است
باشه از هر فرصتی استفاده کنید به پزشکان حمله کنید. ولی آیا وزارت بهداشت مهمتر است یا فلان نهاد فرهنگی که هیچ خروجی ملموسی نداره و نداشته و نخواهد داشت؟ فقط همین یک سوال رو جواب بدید بهدش باز هم بتازید به پزشک و مهندس و ...
در هیچ کشوری در جهان اینچنین اختلاف زیادی بین حقوق پزشکان و سایر مشاغل که در چند سال اخیر توسط دولت ایجاد شده نیست
به چه دلیل این اختلاف حقوقی باید در ایران وجود داشته باشد؟
جابه که این خبرنگاران و روزنامه نویسان ،خودشون را عقل کل و تافته جدا بافته میدانند،و بابت زد وبندهاب مختلف سیاسی و غیرسیاسی توپ را به زمین کسانی می اندازن که سیاسیون بهشون دیکته میکنند.شما چقدر واقعا تحقیق کردی که میگویی مشکلات را پزشکان بدوش بکشند.پزشکان بعد از ۷ سال مطالعه حجم سنگینی از دروس با داشتن ماهیانه حداقل ۱۰عدد شیفت ۲۴ساعته بعلاوه تمام ساعات اداری روز ،تازه پزشک عمومی میشوند و طبق تعهد وزارت بهداشت بزور باید در منطقه ای کیلومترها دورتر از وطنشون بمدت دوسال خدمت کنند و بعدتازه دوباره در امتحانی بسختی کنکور بمدت چندسال شرکت کنند وبمدت ۴تا۶سال دوباره ماهیانه ۱۲تا۱۵کشیک ۲۴ساعته بعلاوه تمام ساعات اداری روزانه در بیمارستان بگذرانند.و به تعداد موهای سرشان امتحان بدهند.در حالیکه برای آموزش به بیمارستان قدم گذاشته اند بار درمان حجم عظیم بیماران را بدوش بگیرن.از استادان ناسزا بشنوند،خب تازه شدن متخصص و دوباره طبق تعهد وزارت بهداشت بزور به جای دیگه ای برن!شما فکر کن کسی متاهل هم باشه؛۴بار خانه بدوش از این شهر به اون شهر،و حالا تازه بعد از اتمام طرح بره یک جابی مشغول بکار شه.بشخصه از نزدیک شاهد پرداختهای بیمارستانها هستم،خانم دکتر زنانی که بعضی شبها تا بیش از بیست عدد زایمان و سزارین انجام میده،بیش از دوسال هست که حقوق ماهیانه ۲۵۰۰۰۰۰تومانیش رو نگرفته.
خلاصه اینکه بار کج بمنزل نمیرسه جناب برادر.
شما ، بخاطر سیستم فشل درمانی میخوای گناه رو بندازی رو دوش یک عده ای.
هاشمی وزیر پزشکان دولتی کار فول تایم بود نه وزیر پزشکان کارکشته.بار بیماران سنگین روی دوش پزشکان کارکشته بود که وزیر با طرح سلامت پای انها را از مراکز دولتی برید.پزشکان فول تایم هم تازه کار و مبتدی هستند و به علت تجربه ناکافی متوسل به آزمون و خطا میشوند و اقدامات تشخیشی و درمانی غیر ضروری انجام میدهند.و خب نتیجه ان شکست است که از ابتدا پیش بینی میشد
من دانشجویدستیار تخصصی پزشکی ۱۰ ماه هست که کاراهن ماهی ۳۰۰تومن خودم ر نگرفتم بیمه هم برام ثادر نمیشه دیگه چه بدبختی بدتر از این رو باید تحمل کنم؟خجالت هم نمیکشین!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
تکنیک قدیمی
نوشتن یک کامنت از طرف یک انسان حسود به اسم پزشک که از قضا او کامنت اشتباهات فاحش املای داره.اینطوری پزشکا رو بی سواد جلوه داده و مقداری از عقده هایش تسکین می یابد.تابناک اگه این کامنت رو تایید کنی به بی طرفیت ایمان میارم
در مالیات گریزی پزشکان که شکی نیست در اینکه بر خلاف بقیه صنف های متعارف کشور درآمدهای نجومی هم دارند شکی نیست اما پزشکان با همه این حرف و حدیث ها بالاخره کاری در کشور انجام می دهند در بودجه سالانه هزاران میلیارد تومان خرج کلی ارگان و سازمان دیگر می شود که نه به کسی پاسخگو هستند و نه مشخص است که این بودجه صرف چه چیزی می شود و نه حسابرسی می شوند و نه مالیات می دهند.چرا بودجه این نهادها از جیب مردم پرداخت می شود ؟ چرا باید از آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و صنعت و مسکن و راهسازی زد و برای این ارگان ها و سازمان ها که هیچ کار مثبتی برای مردم انجام نمی دهند هزینه کرد؟؟؟؟؟
بهتر
من تقریبا تو هیچ جای دنیا ندیدم وزیر بهداشت رو یه دکتر بذارن چون صنفی فکر میکنه
از اون موقعی که این آقا اومده مشکلات حوزه درمان خیلی زیاد شده
اگر پولی که در این چند سال به جیب پزشکان وارد شد صرف توسعه زیرساخت ها و تجهیز بیمارستانهای سراسر کشور و آموزش پزشکان متخصص شده بود قطعا نتیجه بهتری میگرفتیم.هزاران میلیارد تومن پول وارد جیب پزشکانی شد که در نهایت این پولها رو تبدیل به دلار کردن و به خارج کشور انتقال دادند.افزایش تعرفه ها در بخش دولتی به بخش خصوصی هم سرایت کرد و درنهایت الان دیگر هیچ پزشک متخصصی حاظر نیست با حقوق ده یا بیست میلیون تومن هم کار کند.چرا در کشوری که یک استاد تمام در یک دانشگاه معتبر دولتی ده میلیون حقوق میگیره یه پزشک متخصص باید حقوق صد میلیونی بگیره؟
پولارو از سوریه ویمن ولبنان .بیارید ایران.
اونوقت هیچ وزارت خونه مشکل نداره. خودتونو با این مقالات گول نزنید فقط مونده هزینه درمان دولتیشون بره بالا ،مگه اینم مرغه
اقا این وزارت بهداشت تعطیل کنید..اموزش ان برگرده زیر نظر وزارت علوم...باور کنید بااین کار همه چیز درس میشه
کدوم حمایت
شما از معوقات پزشکی خبر دارید؟ چرا باید بابت گرفتن چیزی که حقمون هست به مردم و مسئولین جواب بدیم!!!
بله پزشک عمومی داره خیلی لطف میکنه با حقوق 15 تومن (نهایت همون 1500 دلار) تو ممکلت خودش طبابت میکنه. هر جای دنیا هم بری متخصص حداقل ماهی 20 هزار دلار (معادل 200 میلیون تومن) میگیره در حالی که اکثر متخصصین ما با از خود گذشتی و همون حقوق نهایت 80 تومن دارن خدمت می کنن
بماند که روی همین موارد هم کلی معوقات میخوره
عزیزی که درآمدت رو با پزشک مقایسه میکنی. از قدیم تا الان و هم در آینده پزشک یه فرد عادی نبوده و نیست که بخاد هم طراز مردم عادی درآمد داشته باشه. به جای حسادت یا برو درسش رو بخون یا اگر تحمل دیدن زندگی پزشک رو نداری چشمهاتو ببند و برو جایی که پزشک نباشه
خوب شد رفت .تو شش سال وزارتش مردمو جیب کشورو خالی کرد ریخت تو جیب پزشکا
مشکل اصلی روزی ایجاد شد که با کنترل ظرفیت ورودی دانشگاهها در رشته پزشکی کاری کردند که الان هیچ پزشکی با حقوق ماهی ده میلیون تومن هم حاظر نیست کار کند.درصورتیکه داشتن حقوق ده میلیونی برای یک فارغ التحصیل رشته فنی یک آرزو هست.چرا در کشوری ۸۰ میلیونی با اینهمه نیروی انسانی باید تعداد پزشکان را در حدی نگه داریم که چنین انحصاری ایجاد شود؟
حرکت وزیر بهداشت یه جوری فرار به جلو است . ایشان با اجرای طرح تحول سلامت فقط پول هنگفتی به جیب پزشکان ریخت و بیمه هارا بدهکار کرد و انها مجبور کرد حق بیمه کارمندان را افزااش دهند وعملا از جیب کارمندان طرح سلامت اجرا شد
اتفاقا حضور ایشان کاملا به نفع مردم و به ضرر پزشکان بود در این چندساله، خصوصا نظام سلامت که پزشکان را مجبور کرد در کلینیک های دانشگاه های علوم پزشکی به ویزیت بیماران بپردازند. رفتن ایشان یعنی رونق دوباره مطب ها و صف های آنچنانی...
عجب آقای نوبخت ایران کشوری ثروتمند است البته که نه فقط5% که وابسته هستند ثروت این کشور دوران وسطایی رو ميبلعند بقیه هم که چهار دستی میزنند تو سرشون واقعا خجالت بکشید با این طرح سلامت تون که همون چیز مزخرفی هم که اعلام کرده بود ید چند ماهی دوام نیاورد
سلام من یک ‌‌‌‌پزشکم ادم منصف و معتقدی هستم برای بیماران هم سخت نمی گیرم الان مالیات سنگین سالانه فقط به نظر از ما گرفته می شود اجاره مطب و‌پول منشی هزینه تجهیزات بسیار بالا رفته در این گرانی ها ویزیت هیچ تغییری نکرده منصفانه اگر قضاوت کنیم این نگاه بغض الود به پزشکان را اصلاح کنیم من الان با سخت گیریهای بی خود بیمه درامد بیمارستان نصف شده شاید باورتون نشه اما اصلا اهل اینکه خدمت اضافی برای مریض تحمیل کنم نیستم امیدوارم نظارت ها بیشتر بشه دزدها کمتر بدزدند اقازادها کمتر تن پرور بشن
به نظرم کم درامدترین قشر یک جامعه باید پزشک باشد.
چرا؟؟
-چون کسی به شغبل پزشکی برود که واقعا به آن عشق دارد و دلسوز مردم باشد
-یک پزشک اگر باهوش ترین فرد دنیا هم باشد ولی درگیر مادیات و مسابقه مالی شود چه فرقی با یک فرد بیسواد دارد؟؟؟
-متاسفانه خیلی از پزشکان خوب ما غرق در لذت و خوشگذرانی شدند و فرصت استفاده واقعی از علم خود را برای مردم ندارند
-و به فکر قشر بدبخت جامعه که نیستند جای خود دارد

باید و باید پزشک یکی از کمترین حقوق های جاکعه را بگیرد تا هر کس پزشک نشود و وقتی پزشک شد بدانیم عشق دارد به کارش و سرگرم کارهای اقتصادی نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
باشه
من یک پزشک و شاغل در سوئد هستم بنابراین در این اظهار نظر هیچ منفعتی ندارم.
با توجه به ارتباطی که با بدنه پزشکان در ایران دارم و برخلاف عنوان اغراق آمیز شما الان خوشحالترین گروه از استعفای وزیر بهداشت پزشکان هستند. قاضی زاده فقط منفعت تعداد اندکی پزشکان را فراهم کرد و اکثریت پزشکان از عملکرد او کاملا ناراضی هستند.
به اميد رفتن وزير نفت
جناب دکتر هاشمی وزیر بهداشت که از زمان روی کار آمدنش منشاء خیرات زیادی از تاسیس خانه های بهداشت در مناطق محروم تا راه اندازی بیمه سلامت برای حدود ۱۲ میلیون نفر که هیچ پوشش بیمه ای نداشتند
و حتی در عرصه ارائه خدمات چشم پزشکی بخش خصوصی یکی از پایه گذاران دسترسی مردم به بهترین تکنولوژی های روز دنیا در کشور بوده است .
البته قطعا ایشان مانند تمام کسانی که منشاء خیرات و خدمات عالی بودند اشتباهاتی هم داشته ولی کدام مدیر اجرایی در دنیا است که تمام کارهایش بدون اشکال و اشتباه بوده ؟
قطعا چنانچه این اشکال قدیمی تاریخی خود را برطرف نکنیم حتما از خدمات افراد دلسوزی چون دکتر هاشمی محروم خواهیم شد .
آفرین و صد آفرین بر این وزیر فرهیخته و کار کشته که انصافا بعد از انقلاب بهداشت وزیری مانند او به خود ندیده بود وحاضر نشد سلامتی مردم را فدای مصلحت و منافع شخصی خود کند.و وامصیبت به وزیر آموزش وپرورش که فقط جهت خالی نبودن صندلی وزیر در کابینه حاضر می شود واز سنگ صدا بلند می شود واز این مرد نه.
صد درصد حق را به نوبخت میدهم. وزیر بهداشت تا دید پول نیست دنبال بهانه گشت تا از وزارت برود. . چه ثروتهایی که از حلقوم مردم مستضعف نکشیدند که بریزند به جیب پزشکان تا برن در اروپا و آمریکا عشق و صفا کنند.
جناب نوبخت خوب حرف می زند و دائم از بسته هایش در بر نامه کلان کشور می گوید،اما با این روش و شیوه ،دولت را به پرتگاه می برد.
کاش کمی از حلقه اقتصادی خود و دوستان نا توانش می گفت.
با این روش های علیا حضرتی ،باید منتظر فجایع متعددی در کشور باشیم.
ایشان فکر می کنند وزرا باید بله قربان گو باشند و در مدرسه بجه ها بسوزند و وزیر هم جیک نزند.
بنده خدا این سید هاشمی را چه نیازی به پست وزارت است ،طعنه هایت را در خصوص حلقه اقتصادی مضحکی که یک شبه سرما یه های مردم را به بیست درصد رساند را هم دریغ نکن.
دکتتر طیب نیا هم که نیامد ،اتش زیر خاکستر تو بودی،و دیدید که دلالان چگونه بر همه چیز سوار شدند.
اقای عزیز ،کاش یک بار به حرف هایت عمل می کردی و استعفا می دادی ،ان وقت مردم این همه مشکلات نداشتند.
شما همه چیز را برای خودت می خواهی و همه را به کیش خود پنداری.
خداوکیلی راست گفته نوبخت
وزیر پزشکان نه وزیر بهداشت. سوء مدیرت در زمان ایشان بیداد کرده. باید پاسخگو باشد
از ابتدا هم طرح تحول سلامت رای بخش‌هایی از دست اندرکاران اجرا و همان موقع هم با هشدار و عتاب بسیاری از بزرگان فی المثل نایب رئیس گذشته مجلس آقای ابوترابی روبرو شد. اصولا معرفی مجدد وزیر فعلی بزای دولت دوم آقای روحانی موجب حیرت بسیاری از مطلعین شد و همان موقع باید با ایشان شرط میشد، مجلس در ادوار گذشته و فعلی نیز در نطارت بر عملکرد وزارت بهداشت کوتاهی نموده است. اما دلیل اصلی آن است که بسیاری از وزیران دولت اول آقای روحانی که به دولت دوم نیز راه یافتند، بدلایل مختلف از جمله تبلیغ برای برجام و حل تنگناهای مالی، افراد زمان بحران و سختی نبودند.
از کی تا به حال هاشمی طرفدار پزشکها بوده! پزشکهای ایرانی سهمیه آزاد افراد نخبه ای هستند که توسط کشورهای دیگر جذب خواهند شد و احتیاج به حمایت کسی ندارند .
ایشان وزیر بهداشت نیست، وزیر پزشکان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
وزیر ضد پزشکان
پزشکا رو نابود کرد
خدا برخی پزشکها رو هدایت کنه, با ترس وارد مطبشون میشیم, ما رو به چشم پول میبینند
بذارید پزشکا یکم کمتر بزنن به جیب چی میشه تا قبل طرح تحول همه بیکار بودن الان به 20 تومن میگن کمه همین قاضی زاده با این افزایش حقوق های نجومی کاری کرده که همه رویای ی پولدار شدنو تو رشته تجربی میبینن هیچ فکر کردید که این 700 هزار نفر فقط حدود 5000 نفرشون رشته های پر درامد رو قبول میشن بقیه باز پشت کنکور میمونن و هر سال این کار تکرار میشه این نسل همه افسرده و روانی میشن
وزیر بعدی باید فورا پرداخت های نجومی به پزشکان رو متوقف کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
اره راست میگی
حقوق ۲۰ تومن یه متخصص رو باید قطع کنه.یه متخصص باید بگیره ۲ تومن.مگه چیکار کرده
هیچ نظارتی بر ویزیت و حوزه درمان و پولهای که در ان گرفته میشود نیست دکترها خون مردم را علنا و عملا در شیشه میکنند و هیچ فریاد رسی هم نیست به هیچ عنوان نباید اجازه داد تا اشخاص سوپر میلیاردر به مناصب مدیریتی خصوصا وزارت منصوب شوند
خدمتی که ایشون به پزشکان کرد هیچ کس نکرد شما فقط مصاحبه های وزی اسبق بهداشت و نایب رییس فعلی مجلس اقای پزشکیان را ببینید که خودش می گه من دریافتیم از دانشگاه پرشکی فلان قدر بود ادر زمان وزیر فعلی چند برابر شده .
یه مثل قدیمی می گه اگه برای خیلی افراد آب نداشت برای سایرین نون که داشت
صدای طرح تحول سلامت هم مثل طرح مسکن وی به زودی در می یاد و ملت محترم صورت حسابشو باید پرداخت کنن.
چه ربطی به پزشک ها دارد آخه
تابناک ضد پزشک است
تیتر خبر خیلی بی ربط بود...صحبت نوبخت که عمدتا مربوط به بدهی های کلان وزارت بهداشت به شرکت های دارویی و تجهیزات بود چجوری از این صحبت ها نتیجه گرفتی که حمایت وزیر بهداشت از پزشکا کار دستش داد؟؟؟؟؟؟
سلام
اين نكته چه ربطي به حمايت از پرشكان داشت؟؟!!!؟؟
ا
این جماغت دکتر که با دریافت حقوق غیر متعارف که اگر با اکثر گشورهای نظیر استرالیا و امریکا وکانادا مقایسه کنیم . دنه کیفیت و نه درآمدی در سطح انها دریافت می کنند . در کجای دنیا به یک دکتر عمومی ماهی 17 میلیون داده می شود . و حقوق استاد تمام دانشگاه ماهی 12 میلیون باشد . بی انصافی و ناعدالتی در نظام دستمزد باعث بوجود امده این شگاف شده است . دانشگاه آزاد اومد افزایش ظرفیت داد مافیای بزشگی سریع وارد عمل شد و ثیت نام این افراد متوقف شد . چرا؟ به خاط دزآمد نجومی این افراد .....................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
در همان امریکا پزشک عمومی سالی ۲۵۰ هزار دلار و استتد فول پروفسور ۱۰۰ هزار دلار میگیره.سرچ کن و از این به بعد هم در مورد چیزی که نمیدونی نظر نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
حقوق استاد تمام دانشگاه با کارهای فرعیش بالای ۳۰ تومنه.
در ضمن هیچ کشوری در دنیا نیست که حقوق استاد تمام دانشگاش از پزشک حتی نوع عمومیش بیشتر باشه.
تو ایرانه که مردم پزشک عمومی رو ساده میدونن اما پزشک عمومی بعد از پزشک جراح در رده دوم پر درامد ترین مشاعل هست
چه ربطی به پزشکان دارد ؟ مگر بودجه وزرات برای پزشکان است ؟ دارو و تجهیزات و بیمارستانها و سازمانهای بیمه ای و پرسنل وزارت بودجه نمی خواهند؟
تنها صنفی که امسال برایشان تعرفه اعلام نشد پزشکان هستند
همان تعرفه ۹۶ عمل می شود
این در حالیست که برخی وسایل وتجهیزات پزشکی ۴ یا ۵ برالر شده اند
ده سال پذیرش پزشکی رو دو برابر کنید، ریشه این پزشک سالاری خشک بشه. حتما دکترهای حاذق تری به جامعه معرفی خواهند شد..... جان و سلامت مردم ملک طلق پزشکان نیست
آقای وزیر تشریف ببرند خسته نباشند
خیلی از دکترها با دریافت کارانه میلیاردی مثل خود وزیر مغرور شده و وزارت بهداشت و بیمه ها رو ورشکسته کردند
الان دقیقاً منظورتون از این که پزشکان هم بار مشکلات را به دوش بکشند چی بود؟
من پزشک در. سن ۳۱ سالگی سه میلیون هم دریافتی ماهانم نیست
چهار. سال دیگه که تعهدم به دثلت تموم بشه بخوام مطب برنم به پول الان حداقل دو. میلیارد. پول دستگاهم میشه
اون وقت بیام در. سن ۳۵ سالگی جور. ندونم کاری این آقایون بی فکر رو بکشم
اون زمانی که همه به وزیر و دولت میگفتن این طرح تحول رو. اجرا نکنین کم میارین کسی گوشش بدهکار. نبود
الان یادشون افتاده عده ای دلسوز بودن
برو دیگه لطفا لطفا کلا نیا
ایشون وزیر بهداشت نبود ، وزیر پزشکان بود
نظام سلامت نظام پزشکان و دیگر هیچ .
از عجایب روزگار اینه که کل صحبت های نوبخت درباره بدهی های کلان وزارت بهداشت به شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی بود بعد آخرش تابناک نتیجه گرفت حمایت وزیر از پزشکان کار دستش داد...
دنیا به این نتیجه رسیده که پیشگیری بهتر از درمانه . در نتیجه بهتره وزیر بهداشت ، پزشک نباشه تا به دنبال سلامت مردم باشه نه درمان اونا . هزینه بالای درمان داره کمر کشور رو میشکنه . باید سبک زندگی سالم رو آموزش داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
تو خودت میری دکتر واسه آبریزش بینی درخواست پنیسیلین می کنی
تابناک ! بینی و بین الله چند سال پشت کنکور پزشکی موندی ؟؟؟؟
حقوق پزشک عمومی در امریکا ۲۵۰ هزار دلار
حقوق دکترای مهندسی ۱۵۰ هزار دلار
حقوق استاد تمام دانشگاه ۱۰۰ هزار دلار
حقوق جراح ارتوپد ۵۰۰ هزار دلار
تابناک جان اگه ادعای بی طرفی میکنی باید این کامنت رو چاپ کنی
منبع:فوربز
قضاوت بی طرفانه و با شما
سختی که یک پزشک برای پزشک عمومی میکشه از سختی یک دکترای مهندسی بیشتره.در همه دنیا هیچ دکترای تخصصی غیر پزشکی نصف پزشک عمومی هم درامد ندارن.سرچ کنید تا بفهمید.البته سرچ از سایت های معتر .اگرنه منم میتونم یه سایت بزنم هر چی دلم خواست بنویسم
دوست مهندسی که مدرکت رو از علمی کاربردی گرفتی؛عامل افت مهندسی کشور امثال تو هستن که با درصد منفی و ای کیو زیر ۸۰ میرن مهندس میشن.اگرنه پزشکا اسیبی به رشته مهندسی نزدن
نظام پرداخت در ایران به هیچ وجه به عدالت نیست پرستاران هم شاید بیشتر از خیلی از پزشکان کارمیکنند ولی تشریف بیارید ببینید چقدر این طرح کمک کرد به کارکنان درمان و همه مهمتر به کیفیت کمک نکرد و به پیشگیری بیماریها که هیچ
چرا با این همه نظری که هر روز از پزشکان و بقیه کارکنان بیمارستان میگیرین همش بدون بررسی واقعیت بر طبل خودتون میکوبین
دوسال حقوق عقب افتاده اونم برا پزشکانی که توی محروم ترین مناطق کشور کار میکنن که هیچکدومتون حاضر نیستین برین جز حمایت بیش از اندازه محسوب میشن یا نه
پزشکان با خبرهای یک طرفه و بی منطق و غیر واقع شما که انگار مصممین که هیچ جوره و با هیچ نظری درش تغییری ایجاد نکنین به جز بار اقتصادی که بیشتر از هر قشری با حقوق های عقب افتادشون و غیره دارن تحمل میکنن مشکلات ناشی از خبرهای یک طرفه و غیر منطقی شما رو ام تحمل میکنن
که همه میدونن خبرها و تیترهای خبر چقد در جهت افکار عمومی تاثیر دارن و مردم چیزی که تیتر خبر هست رو به عنوان حقیقت میبینن(که همینم لازمه فک کنین شرافت و منصف بودن توی شغل شما ام اگه بیشتر از پزشکی لازم نباشه کمترم نیست) خودتون قضاوت کنین چه کردین چرا یک بارم با یک پزشک حرف نزدین ببینین شرایط کارش چیه و چند وقته حقوقی نگرفته
واسه دیدن اخبار تابناک و الف رامعمولا نگاه میکنم.
ولی هر دوتا ی بغض و کینه ای نسبت به پزشکان دارن.
و باعث میشه دروغ بگن.ایکاش تو ی گروه پزشکی عضو بودین و میفهمیدید که چقدر واسه ما پزشکا وزارتش بد بوده.
الان همه نظر میدن آره بد بوده که کارانه صد میلیونی!!!!!میگرفتید و....از این حرفهایی که ایکاش درست بود.
نون نخورده و دهن سوخته.
ای کسانی که فکر میکنید حقوق معلم و کارمند و ...(که من دست همشون رو میبوسم) از پزصپشک بیشتره...به زبان انگلیسی و از وب سایت های معتبر و فوربز سرچ کنید تا درامد پزسکان در کشورهای خارجی رو ببینید
والا ما پزشکا خسته شدیم
دولت که پول نمیده
مردمم که به خون ما تشنه هستن
چرا واقعا؟
یعنی زحمتی که من جراح کشیدم کمتر از زحمت ارایشگاه یا یک بنگاه املاکه؟
همیشه از خودم میپرسم چرا مردم به شغل های دیگه که هیچ سوادی هم ندارن و درامدشون از پزشکا بیشتره گیر نمیدن؟
گناه کردم ۳۰ سال در بالاترین سطح درس خوندم؟
مهاجرت بهترین کاره.امریکا نشد اروپا.اروپا نشد همین کشورهای عربی که پزشک ایرانی رو رو هوا میزنن
من پزشک عمومی ماهیانه ۱۰ تومن میگیرم.
ارایشگاه سر کوچمون به گفته خودش ۱۵ درمباره
منتها ظاهرا درامد من ناحق و درامد اون از سر زرنگیه
متاسفم.همین
بنده پزشک عمومی هستم و مهاجرت کرده ام و اکنون سالانه ۲۰۰ هزار پوند دستمزد دارم.امتحان معادل سازی مدرکم از ازمون دستیاری ایران ساده تره
تو ایران جو برای پزشک وحشتناکه
یک پزشک در یک درمانگاه دولتی روزی 5ساعت فعالیت در یک شهرستان کوچک داره حدود 12 میلیون حقوق میگیره جرات هم نداری ازش سوالی بکنی
حقوق پزشکان به صورت سر انگشتی هم حساب کنید بین 50 تا 100 میلیون میشه. این قشر رو یا باید کنترل کرد. به سرعت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار