بازدید 4268

جنجال حذف مشق شب ادامه دارد

کد خبر: ۸۶۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 28 December 2018

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت که موسسات آموزشی برای برگزاری کلاس‌های کنکور و چاپ کتب کمک آموزشی با وزارت آموزش و پرورش قرارداد بسته و به آن‌ها درصد می‌دهند.

به گزارش ایسنا، قاسم احمدی لاشکی درباره پشت پرده اقدامات مافیای کنکور و حذف مشق شب گفت: هرگاه کار علمی و آموزش و فرهنگی را با مسائل سیاسی و اقتصادی ترکیب کنیم ضرر خواهیم کرد، متاسفانه وزارت آموزش و پرورش این بلا را سر مردم آورد. این ها که خودسرانه کتاب چاپ نمی‌کنند بلکه برای برگزاری کلاس‌های کنکور و چاپ کتب کمک آموزشی با وزارت آموزش و پرورش قرارداد بسته و به آن‌ها درصد می‌دهند لذا نباید آموزش و پرورش فرار کند.

وی با طرح این پرسش که چرا باید مشق شب حذف شود، آن را جز ضروریات دانست و گفت: چرا مشق شب را به موسسات غیرانتفاعی ارتباط می‌دهید؟ اگر موسسات خلاف می‌کنند باید با آن ها به شدت برخورد شود ما که در کشور ژاپن زندگی نمی‌کنیم که برای هر 5 دانش آموز یک معلم وجود داشته باشد حتی در پایتخت هم کمبود معلم داریم پس چه توقعی دارید یک معلم در دو نوبت به 30 دانش آموز تدریس کند و سپس دانش آموزان درس را فراگیرند؟بهتر است آقای وزیر خودش در کتب صفحاتی برای مشق شب ایجاد کند که دیگران سوء استفاده نکنند.

وی با اشاره به نظر مراجع در خصوص حذف نشدن مشق شب بیان کرد: مراجع بر سر ما جا دارند، ما مقلد مراجع هستیم، اما نمی‌توانیم این مسائل علمی را به هم پیوند بزنیم که دیگری به منافع خود برسد، ما باید برای اصلاح این موارد بستر را به گونه ای اصلاح کنیم که عدالت رعایت شود. در کشور 23 نوع مدرسه داریم ولی در کنکور 4 سهمیه قائل شدیم، کسی که در مدرسه شاهد درس خوانده باید در کنکور هم با دانش آموزان شاهد رقابت کند و یک دانش آموزی که شرایط خوبی نداشته است با هم سطح خود رقابت کند.ما در این خصوص نیاز به علم و فکر داریم.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات در این خصوص مسئولیت سنگینی دارد، باید بنشینند فارغ از اینگونه موضوع ها این بحث را کارشناسانه بررسی کنند با یکدیگر کارشناسنه صحبت کنند و کارشناسانه کنکور را حذف کنند تا دست عده ای سودجو کوتاه شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر