بازدید 18483

رهبرانقلاب بر پیکر کدام شخصیت‌ها اقامه نماز کردند؟

کد خبر: ۸۶۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲ 27 December 2018

مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی، هشتمین شخصیتی بودند که رهبر انقلاب برای اقامه نماز بر پیکر وی حاضر شدند. در این گزارش مروری می‌کنیم به افراد و شخصیت‌هایی که با اقامه نماز آیت‌الله خامنه‌ای راهی دیار حق شدند.

به گزارش تسنیم، مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر آیت‌الله هاشمی شاهرودی، روز گذشته با حضور رهبر معظم انقلاب، سران قوا، مسئولان لشکری و کشوری در مصلی تهران برگزار شد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو فقهای شورای نگهبان، هشتمین شخصیتی بود که رهبر معظم انقلاب در مراسم تشییع ایشان، برای اقامه نماز میت حاضر می‌شدند.

در این گزارش نگاهی داریم به شخصیت‌هایی که آیت‌الله خامنه‌ای در طول سال‌های رهبری بر پیکر آنها اقامه نماز کردند.

اولین شخصیتی که امام خامنه‌ای در دوران رهبری برای وی اقامه نماز کردند، مرحوم حاج احمد خمینی، فرزند امام راحل بود که در تاریخ 25 اسفند 1373 پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان دار فانی را وداع گفت و در جوار حرم مطهر بنیانگذار انقلاب به خاک سپرده شد.

دومین نفری که رهبر انقلاب بر پیکر وی اقامه نماز کردند، مرحومه بانو خدیجه ثقفی، همسر گرامی اما‌م‌خمینی (ره) بودند. ایشان در ساعت 9:15 صبح اول فروردین سال 88، در سن 96 سالگی در بیمارستان خاتم‌الانبیا تهران درگذشت و دوم فروردین‌ماه، در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی به خاک سپرده شد.

مرحوم آیت‌الله مجتبی تهرانی معروف به حاج آقا مجتبی، استاد مشهور اخلاق و مرجع تقلید، ساکن تهران و مدرس حوزه‌ مروی بود. این مرجع بزرگوار در روز سه شنبه 12 دی سال 91 همزمان با اربعین حسینی، در سن 75 سالگی درگذشت. رهبر معظم انقلاب بر پیکر ایشان نماز خواندند و در حرم شاه عبدالعظیم به خاک سپرده شد.

شخصیت بعدی مرحوم آیت‌الله عزیزالله خوشوقت از اساتید معروف اخلاق و از شاگردان امام راحل بود که سال‌ها امامت جماعت مسجد امام حسن مجتبی واقع در سه راه طالقانی تهران را برعهده داشت.

این عالم ربانی در اسفند سال 91، در سفری زیارتی به عربستان سعودی به‌علت عارضه تنفسی در بیمارستان ملک فیصل شهر مکه در سن 86 سالگی به لقاءالله پیوست. بعد از انتقال پیکر ایشان به ایران، رهبر معظم انقلاب برای وی نماز میت اقامه کردند و در حرم عبدالعظیم حسنی به خاک سپرده شد.

مرحوم آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی، از شخصیت‌های مبارز و انقلابی بود که سالهای طولانی را در خدمت نهضت امام راحل گذرانده بود. وی پس از پیروزی انقلاب، مسئولیت‌های مهمی همچون نخست‌وزیری، ریاست مجلس خبرگان رهبری، دبیرکلی جامعه روحانیت مبارز، ریاست دانشگاه امام صادق(ع) را برعهده داشت.

آیت‌الله مهدوی کنی در 14 خردادماه سال 93 در پی حمله قلبی به کما رفت و 29 مهرماه 93 دار فانی را وداع گفت. مراسم تشییع ایشان اول آبان‌ماه انجام شد و پس از اقامه نماز میت توسط آیت‌الله خامنه‌ای، طبق وصیتش در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به خاک سپرده شد.

مرحوم آیت‌الله شیخ عباس واعظ طبسی، تولیت فقید آستان قدس رضوی، عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که روز جمعه 7 اسفند سال 94، پس از شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دچار عارضه مغزی و وقفه تنفسی شد و پس از یک هفته، چهاردهم اسفند سال 94 درگذشت.

مراسم تشییع و خاکسپاری وی ساعت روز شنبه 15 اسفند برگزار شد و آیت‌الله خامنه‌ای بر پیکر وی نماز خواند. پیکر آن مرحوم در رواق توحیدخانه در حرم رضا(ع) به خاک سپرده شد.

مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، شخصیت دیگری بود که آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر ایشان اقامه نماز کردند.

مرحوم هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه 19 دی‌ماه 95، دچار عارضه قلبی شده و به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد اما پس از تلاش یک ساعته پزشکان، احیای وی ناموفق ماند و ساعت 19:30 همان روز دار فانی را وداع گفت. مراسم تشییع وی از خیابان انقلاب تا حرم امام‌خمینی(ره) انجام شد و در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی به خاک سپرده شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر