بازدید 4576

نخست‌وزیر عراق به گفتگوی تلفنی با ترامپ اکتفا کرد

کد خبر: ۸۶۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۵ 27 December 2018

دفتر نخست وزیر عراق از گفتگوی تلفنی وی با رئیس جمهوری آمریکا پس از اختلاف نظر درباره برگزاری دیدار دو طرف در جریان سفر اعلام نشده ترامپ به عراق خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از شبکه سومریه، دفتر عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق اعلام کرد که مقامات آمریکا سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به این کشور را به مسئولان عراقی اطلاع داده بودند و ترامپ از وی برای سفر به واشنگتن دعوت کرده است.

دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه ای اعلام کرد: مقامات آمریکا به مسئولان عراقی اعلام کردند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد عصر روز چهارشنبه 26 دسامبر برای تبریک به دولت جدید عراق و نیز نیروهای آمریکایی مستقر در عراق در چارچوب ائتلاف بین المللی جنگ با داعش به این کشور سفر کند و دولت عراق نیز از این امر استقبال کرد.

این بیانیه می افزاید: قرار بود از ترامپ استقبال رسمی صورت گیرد و دیداری نیز میان وی و نخست وزیر انجام شود اما اختلاف نظر بر سر برگزاری این دیدار سبب شد به تماس تلفنی اکتفا شود و طی آن تحولات اوضاع بویژه پس از خروج آمریکا از سوریه و نیز همکاری مشترک برای مقابله با داعش و تامین امنیت و ثبات منطقه مورد بحث قرار گرفت.

بر اساس بیانیه مذکور، نخست وزیر عراق در این گفتگوی تلفنی از سفر ترامپ استقبال کرده و از وی برای سفر به بغداد دعوت کرد و ترامپ نیز از وی برای سفر به واشنگتن دعوت به عمل آورد. ضمن اینکه دو طرف درباره تداوم تقویت روابط مشترک بین بغداد-واشنگتن توافق کردند.

سفر سرزده ترامپ به پایگاه عین الاسد در الانبار عراق و دیدارش با نظامیان آمریکایی در این پایگاه با واکنش منفی گروه ها و محافل سیاسی عراق مواجه گردید.

گفتنی است که کاخ سفید چهارشنبه شب از سفر غیرمنتظره دونالد ترامپ به عراق به منظور بازدید از نظامیان آمریکایی خبر داد.

بر اساس این گزارش، ترامپ و همسرش در سفری از پیش اعلام‌نشده وارد عراق شده و در پایگاه عین الاسد در الانبار با نظامیان آمریکایی دیدار کردند.

کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ و همسرش به منظور بازدید از نیروهای آمریکایی به صورت غیرمنتظره به عراق سفر کرده اند.

در همین راستا، ترامپ اعلام کرد که ایالات متحده برنامه ای برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: در صورتی که بخواهیم اقدامی در سوریه انجام دهیم می توانیم از عراق به عنوان یک پایگاه استفاده کنیم.

وی در عین حال از تصمیم خود برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه دفاع کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان