بازدید 7909

ادامه صدور پیام تسلیت ازسوی شخصیت‌های عراقی

کد خبر: ۸۶۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰ 26 December 2018

صدور پیام های تسلیت مقامات و شخصیت های شیعه و سنی عراق به مناسبت درگذشت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، 'سید مقتدا صدر رهبر' جریان صدر روز سه شنبه با صدور پیامی از آیت الله شاهرودی بعنوان استاد و فقیه برجسته و یکی از چهره های درخشان مکتب شهید محمد باقر صدر و عرصه علم و جهاد یاد کرد.
وی درگذشت آن مرحوم را به حوزه های علمیه و همه مومنان تسلیت گفته و فقدان ایشان را خلاء علمی بزرگ در حوزه های علمیه دانست.

'هادی عامری' رئیس ائتلاف الفتح و دبیرکل سازمان بدر عراق نیز پیامی به این مناسبت صادر کرد و درگذشت این عالم بزرگ ربانی را به رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام، امت اسلامی و دو ملت ایران و عراق تسلیت گفت.
در این پیام به تفصیل درخصوص سوابق مبارزاتی، علمی و تقوایی آن مرحوم از جمله شخصیت جهانی او به پیروی از سیره پیامبر اکرم اسلام (ص) مطالبی بیان شده است.

اتحاد علماء المسلمین عراق از تشکل های مهم اهل سنت این کشور نیز با صدور پیام تسلیتی از جایگاه و مقام آیت الله شاهرودی بعنوان یک عالم برجسته دینی که در رکاب آیت الله شهید محمد باقر صدر و امام خمینی مبارزه کرد و سالها همراه وفادار برای رهبر معظم انقلاب بود، تجلیل کرد.
در این پیام همچنین به تفصیل به مراتب و خدمات علمی و مبارزاتی آیت الله شاهرودی در عراق و ایران پرداخته شده است.

'سید صدرالدین القبانچی' امام جمعه نجف نیز در پیام تسلیتی به رهبر معظم انقلاب، این رویداد را به معظم له و ملت های ایران و عراق تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: یکی از علمای اسلام و یاور انقلاب اسلامی در ایران و یکی از قطب های قیام ملت عراق علیه طاغوت و یکی از برجسته ترین شاگردان آیت الله شهید محمد باقر صدر را از دست دادیم.

'ابراهیم الجعفری' وزیر امور خارجه سابق عراق نیز پیامی به همین مناسبت صادر کرد و در بخشی از این پیام به مجاهدت های آن مرحوم در راه مبارزه با رژیم ستمکار بعثی و تحمل زندان و شکنجه و نیز خدمات برجسته علمی در حوزه های علمیه و کوشش های سیاسی دیگر پرداخت و از مقام وی تجلیل کرد.

شیخ 'مهدی الصمیدعی' مفتی عراق و از چهره های برجسته اهل سنت این کشور نیز با صدور پیامی، از آیت الله هاشمی شاهرودی بعنوان یکی از مفاخر حوزه علمیه نجف یاد کرد و درگذشت وی را به خانواده، طلاب و علمای حوزه تسلیت گفت.

'کنفرانس ملی عراق' از گروههای مبارز قبل از سقوط صدام نیز در بیانیه ای درگذشت آیت الله شاهرودی را تسلیت گفته و از مواضع شجاعانه وی در دوران دیکتاتوری صدام و حمایت از حقوق ملت عراق و نیز تلاش بی وقفه برای تقریب بین مذاهب و وحدت امت اسلامی تجلیل کرده است.

'جریان اصلاح ملی' به رهبری ابراهیم الجعفری نیز در پیام جداگانه ای با تجلیل از مراتب علمی و مبارزاتی مرحوم شاهرودی، درگذشت وی را به همه مومنان بویژه مراجع دینی و طلاب حوزه علمیه و بستگان تسلیت گفته است.

از سوی دیگر آیت الله 'سید مجتبی حسینی' نماینده ولی فقیه در عراق نیز در پیامی با تجلیل از مقام شامخ علمی و جهادی آیت الله هاشمی شاهرودی، حادثه درگذشت وی را به امت اسلامی، حوزه های علمیه، مراجع عظام، امت اسلامی و ملت های ایران و عراق و بویژه به حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضرت آیت الله سیستانی مرجعیت عالی عراق تسلیت گفته است.

آیت الله 'محمد الیعقوبی' از مراجع تقلید نجف اشرف نیز در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت آیت الله شاهرودی از خدمات برجسته علمی و مولفات ارزشمند وی در حوزه های علمیه و نیز کارنامه درخشان مبارزاتی او در کنار ملت عراق تجلیل کرده و فقدان او را خلا جبران ناپذیری در عرصه علم و اجتهاد دانسته است.

آیت الله 'سید محمد الحیدری' از علمای نجف نیز در پیامی با تشریح نقش بارز مرحوم شاهرودی در مبارزات ملت عراق با رژیم بعث، و نیز پذیرش مسوولیت های سنگین در جمهوری اسلامی ایران، درگذشت وی را به رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه نجف و قم و شاگردان آیت الله شهید محمد باقر صدر تسلیت گفته است.

پیشتر نیز تعداد دیگری از احزاب و شخصیت های عراقی با صدور پیام های جداگانه درگذشت آیت الله شاهرودی را تسلیت گفته و ابعادی از خدمات آن مرحوم در عرصه های علم، جهاد و سیاست را تشریح کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان