بازدید 4410
۱

۹۰ درصد دورریز‌ها زباله نیستند

کد خبر: ۸۶۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹ 24 December 2018

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم‌دره گفت: ۹۰ درصد دورریز‌ها زباله نیستند.

به گزارش میزان، توکل سلیمانی در مراسم رونمایی از استقرار سایت تفکیک زباله در مدارس شهرستان خرم‌دره با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در پرورش نسل آینده کشور، عنوان کرد: دانش‌آموزان در دوران ابتدایی و راهنمایی در حال جامعه‌پذیری هستند و با توجه به اهمیت این دوران در آموزش نیاز است که دانش‌آموزان از همان ابتدا به اهمیت تفکیک زباله پی ببرند.

وی با بیان اینکه اگر دید علمی به زباله وجود داشته باشد می‌توان از آن برای کشور ثروت تولید کرد، ادامه داد: ۹۰ درصد دورریز‌ها زباله نبوده و قابل بازیافت هستند.

این مسئول عنوان کرد: با آموزش و فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مدارس و نهادینه شدن این امر در خانواده‌ها هزینه‌های سربار برای انتقال زباله‌ها و دفع و دفن بسیار کاهش می‌یابد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم‌دره یادآور شد: اگر سایت تفکیک در شهر و مدارس ایجاد شود، هزینه‌های شهرداری بسیار کاهش می‌یابد.

سلیمانی با تاکید بر اینکه تجهیز مدارس به مخازن تفکیک، آغازی بر سبز کردن مدارس است، ادامه داد: مدارس سبز می‌توانند در حفاظت از محیط زیست تاثیرگذار باشند.

این مسئول با اشاره به فواید تفکیک زباله، ادامه داد: تفکیک و جداسازی زباله و بازیافت آن‌ها برای محیط زیست فواید سودمند و ارزشمندی دارد، زیرا با تفکیک شدن زباله‌های قابل بازیافت و غیرقابل بازیافت می‌توان از زباله‌های قابل بازیافت برای تولید محصولات جدید استفاده کرد و به جای استفاده از منابع‌طبیعی، مواد بازیافتی را به کار برد و در مصرف منابع‌طبیعی صرفه‌جویی کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خیلی کارا میشه کرد
شهرداری نمیخاد
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی