بازدید 16221

قدرت‌نمایی سپاه در رزمایش پیامبر اعظم ۱۲

کد خبر: ۸۶۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ 22 December 2018

مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۲ نیروی زمینی سپاه پاسداران از صبح امروز (شنبه) با شعار «نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه وحدت ملی و ظرفیت سازی‌های نوین دفاعی» آغاز شد و یگان‌های سپاه به قدرتنمایی پرداختند.

تهاجم غواصان سپاه به مواضع دشمن/ عملیات آبی خاکی قایق‌های سپاه

به گزارش مهر، در جریان مرحله نهایی از برگزاری رزمایش «پیامبر اعظم ۱۲» غواصان سپاه با انجام عملیات آفندی به مواضع دشمن فرضی نفوذ کرده و نیروهای دشمن را مورد تهاجم قرار دادند.
در ادامه رزمایش قایق های سپاه به عملیات پیاده سازی نیروها و انجام عملیات آبی و خاکی پرداختند و در مرحله بعد این رزمایش نفربرها و یگان‌های تکاور سپاه وارد ساحل شده و به اجرای عملیات پرداختند.

عملیات قایق‌های تندرو نیروهای ویژه سپاه در سواحل خلیج فارس

در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۲، تکاوران و نیروهای ویژه سپاه همچنین با قایق‌های تندرو سپاه وارد ساحل خلیج فارس شده و به مواضع دشمن فرضی حمله کردند.

آتش سنگین یگان «صابرین» علیه دشمن/ شلیک راکت‌های پیشرفته سپاه

مرحله نهایی رزمایش امنیتی دفاعی «پیامبر اعظم (ص) ۱۲» با اجرای عملیات توسط رزمندگان تیپ نیروی مخصوص صابرین در منطقه عمومی خلیج فارس ادامه یافت.

در این رزمایش، رزمندگان شرکت‌کننده در عملیات نفوذی به مواضع دشمن فرضی تهاجم و با اجرای آتش سنگین توپخانه بر روی مواضع دشمن، اقدامات شناسایی، اطلاعاتی و رزمی و با استفاده از پهپادها، شلیک راکت‌های پیشرفته دقیق‌زن از مواضع ثابت و متحرک را انجام دادند.

استفاده از مین‌های ضد بالگرد در رزمایش پیامبر اعظم ۱۲

در این رزمایش برای اولین بار از مین‌های ضد بالگرد استفاده خواهد شد و همچنین برای اولین بار واحدهای زرهی از شناورها خارج شده و به سمت ساحل حرکت می کنند؛ در ادامه رزمایش بیشترین حجم آتش در مرحله باز پس گیری اجرا می شود به نحوی که فقط حدود ۱۰۰۰ راکت به منطقه مورد نظر شلیک خواهد شد.
این رزمایش از زمان شروع تا انتهای آن ۵۰ دقیقه طول می کشد؛ البته در رزمایش مورد اشاره هوانیروز سپاه نیز با پرواز بر فراز منطقه اقدام به پشتیبانی از یگان‌های عمل کننده می‌کند.

عملیات هلی‌برن بالگردهای سپاه/ رزمایش بالگردهای MI17 هوانیروز

در این رزمایش بالگردهای MI17 هوانیروز نیروی زمینی سپاه با پرواز بر منطقه رزمایش، عملیات بار ریزی و پشتیبانی از نیروهای خودی را اجرا کردند.
دراین‌مرحله بالگردهای هوانیروز سپاه مهمات و تجهیزات یگان های عمل کننده را به وسیله چتر در منطقه‌ رزمایش تخلیه کردند.

در این رزمایش رزمندگان شرکت‌کننده با اجرای عملیات نفوذی به مواضع دشمن فرضی تهاجم و با اجرای آتش سنگین توپخانه بر روی مواضع دشمن، اقدامات شناسایی، اطلاعاتی و رزمی و با استفاده از پهپادها، شلیک راکت‌های پیشرفته دقیق‌زن از مواضع ثابت و متحرک را انجام دادند.

گفتنی است؛ مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم 12 از صبح امروز (شنبه ۱ دی ماه) با شعار «نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه وحدت ملی و ظرفیت سازی‌های نوین دفاعی» در منطقه عمومی خلیج فارس آغاز شد.

در مرحله نهایی این رزمایش، سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران و محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه حضور دارند.

این رزمایش که از ۲۴ آذر ماه در تهران و اصفهان آغاز شده است، از سلسله رزمایش‌های ابلاغی و سالیانه نیروی زمینی سپاه پاسداران است که یگان‌های برگزیده نیرو اعم از واکنش سریع، نیروی مخصوص و تکاوری، پهپادهای رزمی و شناسایی، بالگردهای هجومی، ترابری و بارریز، جنگال، مکانیزه، واحدهای مهندسی و تخریب، سیستم‌های کنترل و فرماندهی و ناو تیپ ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه در آن حضور دارند.

گفتنی است این رزمایش در دو مرحله انجام می‌شود که در مرحله اول ابتدا از شناورهای مردمی برای پوشش استفاده می‌شود و پس از آن غواص‌ها عملیات خود را علیه مواضع دشمن فرضی شروع می‌کنند ودر ادامه موج‌ دوم ‌عملیات آغاز خواهد شد که نیروهای عمل کننده با استفاده از مهمات جنگی رزمایش را ادامه می دهند.

همچنین در این رزمایش برای اولین بار از مین‌های ضد بالگرد استفاده خواهد شد و واحدهای زرهی از شناورها خارج شده و به سمت ساحل حرکت می‌کنند؛ در ادامه رزمایش بیشترین حجم آتش در مرحله باز پس گیری اجرا می‌شود به نحوی که فقط حدود ۱۰۰۰ راکت به منطقه مورد نظر شلیک خواهد شد.

این رزمایش از زمان شروع تا انتهای آن ۵۰ دقیقه طول می‌کشد؛ البته در رزمایش مورد اشاره هوانیروز نیز با پرواز بر فراز منطقه اقدام به پشتیبانی از یگان‌های عمل کننده می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی