بازدید 16540
همه ارقام بودجه که با معیشت مردم ارتباط مستقیم دارند؛

دولت با افزایش حقوق، از این جیب به آن جیب می کند/ افزایش دو برابری درآمد دولت، عایدی برای حقوق بگیران ندارد/ بیشترین افزایش اعتبار به آموزش و پرورش رسید

چند روز پیش، سیاهه دخل و خرج دولت به بهارستان رسید؛ لایحه ای که قرار است هزینه ها و درآمدهای دولت را در یک سال آینده مشخص کند؛ اما از بین اعداد و ارقام این لایحه، برخی ارقام مستقیم با زندگی مردم ارتباط دارد و تأثیر آن در زندگی روزمره افراد جامعه بیش از هر چیز دیگری نمود دارد.
کد خبر: ۸۵۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ 10 December 2018

دولت با افزایش حقوق، از این جیب به آن جیب می کند/ افزایش دو برابری درآمد دولت، عایدی برای حقوق بگیران ندارد/ بیشترین افزایش اعتبار به آموزش و پرورش رسیدچند روز پیش، سیاهه دخل و خرج دولت به بهارستان رسید؛ لایحه ای که قرار است هزینه ها و درآمدهای دولت را در یک سال آینده مشخص کند؛ اما از میان اعداد و ارقام این لایحه، برخی ارقام مستقیم با زندگی مردم ارتباط دارد و تأثیر آن در زندگی روزمره افراد جامعه بیش از هر چیز دیگری نمود دارد.

به گزارش «تابناک»؛ یکی از این ارقام تأثیرگذار، افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان است که بحث های زیادی را نیز از زمان مطرح شدن به دنبال داشته است. رقم دیگری که با معیشت مردم ارتباط پیدا می کند، سقف مالیاتی حقوق در بودجه است که حدود دو میلیون و سیصد هزار تومان (2.300.000) در ماه اعلام شده است.

اما نکته این است که اگر دولت امسال 20 درصد به حقوق ها اضافه کند، با توجه به اینکه سقف معافیت مالیاتی در بودجه تغییر نکرده، افراد کمتری نسبت به سال گذشته از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد؛ به عبارت دیگر، بخشی از افزایش حقوق هایی که دولت برای کارمندان در نظر گرفته، از یک سو پرداخت و از سوی دیگر روانه جیب دولت می شود. یعنی اگر فردی در سال گذشته، جمع دریافتی او دو میلیون و دویست هزار تومان می شد، دولت حدود 400 هزار تومان به حقوق وی اضافه می کند و درآمد فرد به حدود دو میلیون و شش صدوبیست تومان می رسد، ولی از آنجایی که مشمول مالیات بر درآمد می شود، باید دست کم 10 درصد از میزان افزایش درآمد خود را به خزانه دولت بازگرداند.

اما رقم بعدی در بودجه امسال، یارانه هاست که امسال نیز بدون تغییر در بودجه باقی مانده و گویا افزایش تورم و طی سنوات، تأثیری بر میزان این مبلغ ندارد و جالب تر آنکه امسال هیچ حرفی از حذف یارانه و کسر یارانه افراد پر درآمد در لایحه بودجه نیست و گویا این مهم امسال به استانداری ها واگذار شده است!

رقم دیگر در بودجه که باز با زندگی قشرهای مختلف جامعه ارتباط دارد و از سوی دیگر، مهم ترین بخش درآمدی دولت به شمار می رود، میزان فروش نفت در سال آتی است که طبق گفته های سخنگوی دولت و برخی نمایندگان مجلس 1.5 میلیون بشکه در روز با قیمت 54 دلار در نظر گرفته شده است.

از سوی دیگر، نرخ تسعیر ارز یا نرخ دلار 5700 تومان در نظر گرفته شده که البته قرار است امسال به برخی کالاهای اساسی همچنان دلار 4200 تومانی پرداخت شود تا دولت بتواند قیمت برخی از کالاهای اساسی را در بازار کنترل کند؛ به عبارت دیگر، انتظار این است که سال آینده، دیگر شاهد افزایش قیمت در کالاهای اساسی نباشیم.

اما رقم مهم دیگری که جامعه را بیش از هر چیز دیگری می تواند تحت تأثیر روانی قرار دهد، قیمت بنزین است که قرار است در سال آینده نیز بدون تغییر بماند.

همسان سازی حقوق هم که جزو یکی از مطالبات کهنه بازنشستگان به حساب می آید که قرار است در سال آینده تغییراتی داشته باشد و رقم آن در بودجه 2000 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و از سوی دیگر، هم امسال رتبه بندی معلمان نیز به ارقام بودجه اضافه شده که رقم آن نیز همان 2000 میلیارد تومان خواهد بود.

اما این تنها اعتبار برای آموزش و پرورش نیست و اعتبار آن نسبت به سال گذشته، رشد چشمگیری را نشان می دهد، به گونه ای که قرار است، امسال 10 هزار میلیارد تومان به آن افزوده شود و یک رشد 28 درصدی خواهد داشت؛ 35 هزار میلیارد اعتبار برای طرح سلامت، 7000 میلیارد برای مقابله با فقر هم مورد دیگر اعتبارات بودجه امسال هستند.

بودجه عمرانی کشور نیز برای امسال به 65 میلیارد دلار رسیده که اگر امسال نیز مانند سال های گذشته به واسطه هزینه های جاری دولت، سهم این بودجه بلعیده نشود، بودجه عمرانی امسال نسبت به سال گذشته رشد 5 درصدی خواهد داشت.

اما این بودجه انتقاداتی را نیز به همراه داشت، به طوری که رئیس کمیسیون امنیت ملی، از کمی بودجه دفاعی کشور گلایه کرده و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز انتقاداتی به افزایش حقوق 20 درصدی کارمندان دولت دارند.

برخی نمایندگان دیگر نیز اعتقاد دارند که حقوق کارکنان دولت به جای افزایش پلکانی باید یکدست افزایش پیدا کند، چون تورم برای همه افراد جامعه یکسان بوده و نمی توان گفت، یک عده کمتر از تورم آسیب دیده اند و افراد دیگر بیشتر. با این حال، هیچ یک از این ارقام، قطعی نیستند و باید دید پس از تقدیم لایحه بودجه توسط رئیس جمهور به مجلس، قرار است چه اتفاقاتی بر سر روی لایحه بیاید و ارقام نهایی به چه صورت خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۴۹
با سلام
خوزستانی هستم و درجنگ نیز اهواز بودم و محصل . الان شاغل هستم و خیلی مالیات حقوق را زیاد کرده اند و کمر بر.
قسط ها که کم بشه بقیه اش شده مالیات. قبلا" ثابت ده درصد بود و الان پلکانی شده . روی همه چیز هم مالیات ارزش افزوده گذاشتن و ته مانده اش هم با مالیات ارزش افزوده میگیرن.... مالیات ما با بقیه مناطق فرق نداره تو این گرما و شرایط.... از نمایندگان محترم مجلس تقاضای بررسی بیشتر موضوع و عدالت دارم ....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
آب در هاون می کوبی!
روحانی تمامی زحمات 4ساله خودش وتنها افتخاری که پیوسته ازخودش میکرد وازخودش متشکربود کنترل تورم بود که متاسفانه درمدت یک سال با تورم بالای 100درصد رکورد تورم احمدی نژادراهم شکست وباپرداختیهای ناعادلانه تبعیض امیز بین کارمندان وبازنشستگان با مقامات ووزرا کمر80درصد ملت رازیر فشاراقتصادی لجام گسیخته خم نمود وکاردبه استخوانشان رساند
البته افزایش پلکانی حقوق هم باعث خواهد شد حقوق کلیه افراد با این روند تا یکی دوسال اینده یکسان گردیده ودیگر تخصص،سابقه کار ،مسولیت و...هیچ ارزشی نداشته باشند وانگیزه ای هم برای افراد متخصص وبا سابقه باقی نماند به هرحال حداقلی از تفاوت طبیعی بوده وخدواند هم انسانها رایکسان وبا روزی برابر خلق نکرده است به هر حال طی دوتا سه سال اینده ویکسان شدن حقوق ها چالشی دیگر آغاز خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
دقیقا
و باید جای بهتری برای زندگی یافت که مزد زحمت های فرد را بدهند.
بای بای ایران
یک استاد دانشگاه
چرا برای 4% ها مزایای فراوانی دارد حقوق ودرامد وثروت انها ناگهان چندین برابر میشود لیکن برای غیر خودی های 96%توفیر وتاثیری ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
چون کشور،کشور ۴ در صدی هاست.
ناشناس
| India |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
0.4 چند درصد؟
اینکه دولت می گوید حقوق کارمندان را افزایش می دهد دروغ خنده داری است چون فقط حقوق مدیران و عوامل خودشان در ادارات دولتی اضافه می شود البته مابقی هم در حکم کارگزینی آنها افزایش حقوق لحاظ می شود ولی زمانیکه به اسم افزایش حقوق کارمندان ،مدیران اقدام به کم کردن خیلی از مزایای دیگر کارمندان را می کنند که اگر خوب بررسی کنید آخر می می بینید که نه تنها حقوقی اضافه نشده است بلکه کمتر هم شده است . بعنوان مثال می توانید این موضوع را در شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور (وابسته به وزارت نه راه ونه شهرسازی) بررسی کنید.
تخصیص بودجه اعم از دولتی و یا فراهم سازی امکان جذب منابع مالی بخش خصوصی جهت اجرای پروژه های مولد و اشتغال زا از یک سو سبب پیشرفت صنعتی و اقتصادی گردیده و از سوی دیگر باعث راه افتادن و رونق خط تولید کارخانه ها و تولیدی های مختلف ، همچنین کاهش نرخ بیکاری می گردد که همگی در کاهش تورم مؤثر خواهند بود.
باسلام و اجترام ا درسال گذشته اگر حقوق بگیری در ماه با2000000تومان میتوانست 600 ذلار بخرد ومثلا گوشت کیلوئی30هزار تومان بود امسا باهمان 2000000تومان میتواند120 دلار بخرد و گوشت 75هزارتومان . 480 بقیه کجا رفته . حالا ی براجبران چکار میتواند بکند.480 دلار امروز چند میلیون میشود.
آقا کدوم کالای اساسی
برام جای سوال داره ؟
همه چی که 4 برابر شده
دولت روحانی باسیاستهای اقتصادی ویرانگر وتورم بی سابقه شلیک نهایی رابرپیشانی اقشارآسیب پذدیر چون کارگران وبازنشستگان وکارمندان بعمل آورد و آنچنان ضربه ای به انان واردنمود که دیگر نای بلندشدن نداشته باشند لعنت ونفرین 24میلیون رای دهند بردولت بدعهد وخلف وعده ودروغگو
تابناک خدایی یادت میاد کی یه خبر خوب در جهت خوشحالی مردم منتشر کرده باشی همش یاس و ناامیدی، انصافا کم آوردیم از بس از بی لیاقتی های مسئولین شنیدیم ، یه مثل خیلی تکراری هست که میگه کسی که خوابیده رو میشه بیدار کرد ولی کسی رو که خودشو بخواب زده نمی تونی بیدار کنی این مثال دقیقا حال و روز مسئولین ما هستش، بقول بابا پنجعلی الفاتحه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
گناه تابناک نیست ،احتمالا تابناک هم به مشکل بر خواهد خورد!
تو رو بخدا مهندس ها رو دريابيد با احتساب تعطيلات رسمي كشور اين عزيزان 11.5 ماه در سال رو مشغول بكار هستند از 7 صبح تا 5 عصر با اين همه استرس و بدبختي اون موقع حقوقشون نهايت 2 ميليون تومان. بجاش معلم ها از 7 صبح تا 12 ظهر كار ميكنند اونا سه ماه تابستون رو تعطيل، آلودگي هوا تعطيل، عيد تعطيل كلا 8 ماه هم شاغل نيستند! اكثرا هم معلم خصوصي هستند يا در آموزشگاه ها شاغلند اونا هم ميگيرند 2 ميليون. انصافه خداييش! اگر به اعتصاب باشه مهندسا اعتصاب كنند كلا فلج ميشيد ها! ببينيد كي گفتم!
کاهش پلکانی حقوق واقعا ظلم آشکاربه کسانی است که امسال هم با کمترین افزایشی در حقوق خود مواجه شدند. مگر ۵ میلیون تومان در این وانفسای اقتصادی کشور خیلی مبلغ زیادی است؟! مگر کسی که حقوق بالاتر دارد مالیات بیشتری نمی دهد؟! مگر اجناس و خدمات و ... را به ما با تورم پایین حساب می کنند؟! این کاهش پلکانی در کجای قانون آمده است؟!
ما را در مسیری انداخته اند که به جای خواستن خوبی برای همه، پا در نفس هم بگذاریم.
اگر راست می گویند حداقل افزایش را ۲۰ درصد بگیرند، متعاقب آن هر که حقوقش کمتر است درصدی به آن اضافه کنند. البته این هم در واقع بسیار پایین تر از تورم است لااقل کاهش پلکانی نیست.
نویسنده مقاله اطلاع ندارد که مالیات فقط شامل قسمت افزوده شده به حقوق می شود. مثلا مالیات ۲۴۰۰۰۰۰ تومان می شود ده درصد صد هزار تومان یعنی ده هزار تومان.
دولت برای اینکه از مسئولیت حذف دهک های پردرآمد از یارانه بگیرها شانه خالی کند ابتدا سعی کرد مسئولیت آن را به دوش مجلس بیاندازد که موفق نبود حالا می خواهد مسئولیت آن را به دوش استانداران بگذارد تا اگر مقاومتی ایجاد شد بتواند خود را مبرا نشان دهد.
وقتی با همه امکانات کشور نمی توانند دهک ها ی پر درآمد را تشخیص دهند مسخره است آن را به عهده استان ها بگذارند به مراتب امکانات مرکز را ندارند. مگر استاندارها با همه مردم همسایه است یا رفت و آمد خانوادگی دارد که بتواند بهتر تشخیص دهد. بسیاری از مردم حتی استاندار استان خود را نه دیده اند و نه می شناسند.
آموزش وپرورش ده سال از نظر حقوق و مزایا از سایر دستگاه ها و سازمان های دیگر عقب است.حقوقی که سال 87 سایر نهادها و شرکت های دولتی به پرسنل خود می دادند در سال 97 به معلم می دهند.با این افزایش ناچیز اعتبار راه به جایی نمی برد.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
حقوق معلم ها نسبت به سالهی قبل بسیار خوب شده و رتبه بتدی و غیره اضافی است در عوض معلم هایی که بازنشسته است حقوق ناچیزی میگیرند که طرح همسان سازی با شاغلین هیچ موقع عملی نمیشود
افزایش در ظاهر ۲۰ درصد و در واقعیت ۱۰ درصدی دولت که قرار است برای سال دیگر اجرا شود (که بطور یقین و تجربه افزایش کالا ها را به همراه خواهد داشت) نوعی تمسخر به مردم است در حالی که امسال شاهد ۳ برابری ارز و سکه و به تبع آن شاهد ۳ الی ۴ برابری کالا و خدمات هستیم توقع قشر حقوق بگیر افزایش ۳ برابری حقوق برای همین لحظه و قبل از این لحظه (به عنوان مطالبات) هستند نه سال دیگر که در این حالت نه اینکه باعث بهبود وضعیت آنها بلکه باعث بازگشت آنها به وضعیت سال گذشته است. مردم و قشر حقوق بگیر حاضر هستند قیمت ارز به ۳۶۰۰ تومان سال گذشته بازگشت کند و به جه جای افزایش حقوقشان از حقوقشان کاسته شود و این حالت خیلی بهتر از این وضعیتی که قرار است انجام شود. متاسفانه صداقت و راستگویی در متولیان امور مردم مرده است. یا واقعاْ نمی فهمند و یا اینکه خودشان را به نفهمی می زنند. مردم باید بر اساس واقعیات مطالبات خود را پیگیری کنند
روشی که حکومت باب کرده است هیچگاه برای عموم رفاه ایجاد نخواهد کرد . همین بودجه سال جاری با این هزینه ها به کجای نیازها میرسد؟
سال آینده نیز با ترفندی مشابه و کاستن ارزش ریال و پول مردم همین خواهدبود. واقعیت آن است که هزینه هایی هست که سیستم از این طریق بودجه اش را تامین میکند
يك سازمان عريض و طويل اين همه پول مى گيرد،
كه اينطور بودجه بنويسدى؟
این بیشترین بودجه به اموزش وپروزش زسید را در عمل ببینید حاصلش 200تا 300 هزارتومان2- دولت بی عرضه دیگه نمی خواهد که انتخاب بشی یارانه را قطع کن بزنش به زخم دیگر
35000 میلیاردی که به پزشکان میرسد. لااقل نصف اش که می رسد. اگر به ده هزار پزشک هم نصف این مبلغ برسد می سود یک میلیارد و هفتصد وپنجاه میلیون تومان.
حالا ۲۰۰۰ میلیارد معلمان. اگر تقسیم بر یک میلیون و پانصد هزار معلم کنیم. در سال نفری یک میلیون و سیصد هزار تومان به انها می رسد.
بنابراین تحلیل بودجه هم انجام شود.
وقتی دلار در بودجه سال اینده ۵۷۰۰ تومان میشه یعنی خودش تورم ۴۰ درصدی در اقلام اساسی ایجاد خواهد کرد ، هر چند سال ۹۷ کمر همه شکسته خواد شد ؟؟؟؟؟؟!!!
با نام خدا .

با سلام .

با کمال تاسف ، دولت جمهوری اسلامی ایران بیش از چندین میلیون از طبقات مردم کارگر و کارمند را از لحاظ اقتصادی

به گروگان گرفته است . با این شرایط دشوار و وحشتناک جایی برای زندگی بر روی اصول انسانیت باقی نمی ماند .

آن از وضع بهداشت جامعه ، آن از وضع دادگستری کشور با شلوغی بیش از حد ، آن از وضع ترافیک و حمل و نقل ،

آن از وضع بیمارستان های دولتی که اسفناک است ، آن از وضع مسکن که وحشتناک است ، آن از وضع آموزش و

پرورش که سر و سامان ندارد . ، آن از وضع غذا در رستورانها ، آن از وضع بی اعتمادی مردم نسبت به همدیگر و کلاه برداری

آن از وضع پلیس ایران !!

خلاصه کجای کار درست است ، ما که ندیدیم شما اگر سراغ دارید بفرمایید .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
پس شکوفایی چه شد!
امیدوارم افزایش پلکانی دولت مثل پارسال نباشد که در این صورت هیچ وقت به آخر پلکلن نخواهیم رسید
بخورید راحت باشید ملت تحمل می کنند
امان از جیب پر و دل بی رحم
اما نکته این است که اگر دولت امسال 20 درصد به حقوق ها اضافه کند، با توجه به اینکه سقف معافیت مالیاتی در بودجه تغییر نکرده، افراد کمتری نسبت به سال گذشته از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد؛ به عبارت دیگر، بخشی از افزایش حقوق هایی که دولت برای کارمندان در نظر گرفته، از یک سو پرداخت و از سوی دیگر روانه جیب دولت می شود. یعنی اگر فردی در سال گذشته، جمع دریافتی او دو میلیون و دویست هزار تومان می شد، دولت حدود 400 هزار تومان به حقوق وی اضافه می کند و درآمد فرد به حدود دو میلیون و شش صدوبیست تومان می رسد، ولی از آنجایی که مشمول مالیات بر درآمد می شود، باید دست کم 10 درصد از میزان افزایش درآمد خود را به خزانه دولت بازگرداند

آیا این کار دولت تدلیس نیست!؟
20 درصد افزایش حقوق کارمندان به جیب اداره دارایی میرود و کارمندان افزایشی ندارند اقای دولت چرا کارمندان را مسخره می کنی؟؟؟؟؟
ای بابا . چی بگه آدم . ما که پایه حقوق آموزش و پرورش رو می گیریم و 40 درصد حقوق رو پای کرایه ماشین می دیم چی باید بگیم ؟
بی خیال هرچه پله ونردبان وپلکانی ونردبانی ،درامد کارمند وبازنشسته با احتساب ضربه احمدی نژادی وشیخ کلید ساز حداقل به یک هشتم کاهش یافته تورم هم که دیگه نیازی به گفتن ندارد حقوقها حداقل باید 700تا 800 درصد افزایش وهمتراز شود نه 10 درصد امسال ونه 20 درصد پیشنهادی برای سال پر ماجرای 98 که هنوز از گرانی وتورمش وافت ارزش ریال وگرانی ارزها اعداد وارقامی در دسترس نمی باشد این دو بزرگوار ماهارا نابود وبخاک سیاه نشانده اند دیگه اهی برای نفس کشیدن نداریم وشرمنده دوست ودشمن شده ایم واز تامین حداقل ها برای خود ونیازهای اولیه خانواده هایمان باز مانده ایم چطوری بیان کنیم تا به گوش ومغز شماها برود وبدان کمی توجهی کنید ما که مثل خیلی ها دستمان نمی رسد از بیت المال بدزدیم واختلاس کنیم ورشوه بگریم ما تنها بدست شما ها نگاه میکنیم که کمی واقع بین باشید وناجوانمردانه با ما رفتار نکنید
همه سرکارند.
چرا فقط به آموزش وپرورش و چندر غاز رایانه اشاره می کنید که سهمی بسیار کوچک از بودجه است.
سهم نهادهای دیگر را لطفا بررسی کنید!
این روش اقزایش حقوق غلط هست دو باره موج تورم به پا میکنه یکی کارخانه صاحبه باید اضافه خرج رو بکشه بروی جنسش بفروشه پول گارگر رو پرداخت کنه فعلا با این وضعیت نمیتونن پول کارگر رو پرداخت کنن با افزایش حقوق دوباره قیمت اجناس میره بالا مشکلی ایجاد میشه با سیل ورشکستگی بیکاری کارگران روبه رو میشن وکسی هم به علت گرانی جنس تولیدی خرید نمی کنه رکورد او خراج و ورشکستگی به همراه داره و اشوب در کشور ایجاد میکنه بهتره از اقیلت حقوق کارمندان گذشت کنید به طرف کاهش تورم و حقوق کسری بوجه جبران شود چرخ اقتصاد هم بچرخد همه بتونن خرید کنن امیداوارم از بزرگان امنیتی هم مشورت بشود برزگان هم در تمام ابعاد بررسی کنن صلاح هست اقدام کنید اجازه ندهید خود سرانه کار کنن بلکه هماهنک در تمام ابعاد شهرسازی شهرداری قیمت مصالح ضرر و زیان های اتمام پروزه های دولت هم حساب کنید تابه مردم فشار نیاید شاهد مشکلاتی نباشیم یا علی.
افزایش حقوق 20 درصدی پلکانی کلاهی گشاد است که دولت برسر قشر حقوق بگیر می گذارد
رئیس کمیسیون امنیت ملی باید به فکر معاش مردم باشد وگر نه نارضایتی مردم از هر دولت خارجی بدتر است
وآثار مخرب تورم افزایش طلاق افزایش مجردها فرار از ازدواج و افزایش فساد در جامعه و بحران اجتماعی افزایش دزدی روبه رو میکنه پس بهتره تمام قوا هماهنگ شوند اجازه ندهند برخی خود سرانه تصمیم بگیرن با تمام قوا کمکی به اوضاع کشور بکنین بودجه رو در تمام ابعاد ممیزی کنید اجازه حیف ومیل هم ندهید.
بنده در سن 34 سالگی بعد از سالها درس خوندن و خود دل شدم عضو هیات دانشگاه، تازه الان باید بدهی های چندین سال تحصیل رو پرداخت کنم و با کلی قسط و اجاره خونه، دولت محترم ماهی 4 میلیون به بنده پرداخت می کنه(البته حکم من 5 میلیون هست)، با این قضیه افزایش پلکانی تا دو الی سه سال دیگه حقوق بنده با خدمتکاری که تنها 5 کلاس درس خونده و چندین سال سابقه کار و درآمد داشته مثل هم میشیم. تخصص، تحصیلات و .. هم کشک
حیف به عمری که در دانشگاه و پشت کنکور و ... هدر دادیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
چطور ؟ بابت هر پایان نامه ، طرح پژوهشی و ... هزینه هایش با حقوق چقدر خواهد شد ؟ آنها را هم حساب کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
فکر کردی پژوهش خیلی ساده است یا فکر کردی چقدر به پژوهشگر میرسه؟
به نظر بنده بزرگترین دزد که دست در جیب تمام مردم کرده است و حالا که با فروختن دلار به نرخ بالای 10 هزار تومان تمام درامد های ریالی خود را کامل کرد دولت محترم است
افزایش حقوق به صورت پلکانی ظلمی است اشکار در حق بازنشسته مظلوم .اگر راست میگویند بر اساس تورم واقعی افزایش حقوق. بدهید. بازنشسته صدقه نمی خواهد که هر ماه دویست هزار تومان بدهید ،بازنشسته حقش را می خواهد
حقوق کارکنان دولت به جای افزایش پلکانی باید یکدست افزایش پیدا کند، چون تورم برای همه افراد جامعه یکسان بوده و نمی توان گفت، یک عده کمتر از تورم آسیب دیده اند و افراد دیگر بیشتر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی