بازدید 3868

بازداشت ده‌ها نفر در جریان سرکوب مافیا در اروپا

کد خبر: ۸۵۷۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۴ 06 December 2018

دهها نفر در جریان سرکوب گروه مافیا در برخی از کشورهای اروپایی بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما به نقل از آسوشیتدپرس، صدها پلیس در آلمان، ایتالیا، بلژیک و هلند در حملات هماهنگ در روز چهارشنبه علیه یک گروه قدرتمند مافیای ایتالیا دست کم 84 مظنون به عضویت در این گروه تبهکار را بازداشت و حدود دو میلیون یورو را توقیف کردند.

یوروجاست که آژانس تعقیب قضایی اروپا است اعلام کرد این یورش ها اوج یک تحقیق با رمز پولینو بود که در 2016 علیه گروه مجرمان"اندرانگتا" به اتهامات قاچاق کوکائین، پولشویی، رشوه و خشونت انجام شد.

یوروجاست گفت که مسئولان ایتالیایی چهل و یک مظنون را عمدتا در مناطق کالابریا و کاتانزارو در جنوب این کشور بازداشت کردند.

در آلمان، پلیس فدرال گفت که بازداشت های متعددی در یورش های اوایل صبح به اماکن مرتبط با این گروه سازمان یافته جنایتکار انجام شده است. تمرکز بر روی ایالت غربی نوردراین-وستفالن بود که مرز با هلند و بلژیک است و همچنین تمرکز بر روی بایرن تا به جنوب بود. پنج مظنون در هلند بازداشت شدند. دادستان ها تحقیقات را از سال 2014 از دو رستوران ایتالیایی شروع کرده بودند و تعداد بیشتری در مرز بلژیک بازداشت شدند.

پلیس ایتالیا از همکاری بین پلیس اروپا با هماهنگی یوروجاست تمجید کرد و گفت که این تاکتیک مهم جدید مبارزه با جرائم بود که به تحقیق کنندگان در کشورهای مختلف اجازه داد تا اطلاعات را زود تبادل کنند.

فدریکو کافیرو دی راهو، دادستان مقابله با مافیا و ضد تروریسم ایتالیا در این زمینه گفت: ما امیدوارم مردم درک کنند که اندرانگتا یک سازمانی است که به آرامی وارد کشورها می شود و آنها را آلوده می کند. ما همواره این سازمان را رد یابی می کنیم زیرا در زمینه قاچاق مواد مخدر فعال است. از دو تن کوکائین فقط پانصد کیلو توقیف شده است و بقیه یک تن و نیم دیگر وارد بازار شده است.

فرد وستربکه دادستان کل هلند گفت: در آلمان و همچنین در هلندو بلژیک رستوران های ایتالیایی و هتل ها در دست اندارنگتا بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار