بازدید 4080

سندرم تونل کارپال در هفته بیست و چهار بارداری

کد خبر: ۸۵۷۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴ 04 December 2018

به گفته متخصصان احتمال بی حسی ناخوشایند مچ و انگشتان دست در هفته بیست و چهار بارداری وجود دارد که به آن سندرم تونل کارپال می‌گویند. سوزن سوزن شدن و بی حسی آزاردهنده ای که در مچ و انگشتان دست حس می‌شود معمولا مربوط به کاری است که حرکات تکراری می طلبد مثل تایپ کردن. اما دلیل حمله سندرم تونل کارپل به خانم‌های باردار به دلیل تورمی است که در بارداری طبیعی است.

سندرم تونل کارپال چرا اتفاق می افتد

متخصصان می‌گویند ورم کردن در طول بارداری و هفته بیست و چهار بارداری که کاملا طبیعی است باعث می‌شود در طول روز مایعات در انتهای پایینی بدن جمع شوند که هنگام دراز کشیدن دوباره در بقیه بدن توزیع می‌شود و این وضعیت به عصبی که از مچ دست رد می‌شود، فشار وارد می‌کند. این مشکل باعث بی حسی، سوزن سوزن شدن، درد یا درد خفیف در انگشتان دست یا مچ می‌شود. با پرهیز از خوابیدن روی دست‌ها و نگذاشتن دستها روی بالش هنگام شب، این وضعیت بهبود پیدا می‌کند. خوشبختانه وقتی ورم طبیعی بارداری بعد از زایمان برطرف شود، سندرم تونل کارپال هم کم میشود.

دستهای قرمز و سوزن سوزن در هفته بیست و چهار بارداری

در هفته بیست و چهار بارداری کف دستها ممکن است قرمز و سوزن سوزن شوند. این سرخی ممکن است به کف پاها هم گسترش پیدا کند. با اینکه این یک نشانه نسبتا طبیعی است اما بهتر است پزشک در جریان این مشکل قرار بگیرد. هیچ راهکار مطمئنی برای از بین رفتن این قرمزی وجود ندارد به جز زایمان. تا آن زمان خانم باردار باید از هر چیزی که این قرمزی‌ها را بیشتر می‌کند، بپرهیزد مانند گرمازده شدن، حمام یا دوشهای طولانی و داغ، لباس گرم پوشیدن یا پوشیدن جوراب‌ها و دستکش‌های تنگ.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر