بازدید 4825

عربستان آماده خرید سامانه دفاع موشکی از آمریکا

کد خبر: ۸۵۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ 29 November 2018

قرارداد ۱۵ میلیارد دلاری فروش سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا به عربستان در حال نهایی شدن است.

به گزارش تسنیم، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که عربستان سعودی با شرکت لاکهید مارتین پیش نویس پیشنهاد و پذیرشی برای خرید سامانه موشکی تاد امضا کرده که گام مهمی برای قرداد 15 میلیارد دلاری برای خرید این سامانه به شمار می‌آید.

مقامات سعودی به همراه همتایان آمریکایی خود اوایل هفته جاری قراردادی را امضا کردند که طبق آن مسیر فروش 44 سکوی پرتاب، موشک و تجهیزات وابسته فراهم گردیده است.

سفارت عربستان در واشنگتن به درخواست "سی‌ان‌بی‌سی" برای اظهار نظر در این باره پاسخی نداد.

این تحول در حالی صورت می‌گیرد که عربستان تحت فشار شدیدی به دلیل نقش مقامات این کشور در قتل "جمال خاشقجی" روزنامه نگار منتقد سعودی و همچنین جنگ در یمن قرار دارد.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا نیز به دلیل اهمیت قراردادهای نظامی با عربستان، دست داشتن "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان در قتل خاشقجی را رد کرده اگر چه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا گزارش داده که وی دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است.

عربستان و آمریکا از دسامبر 2016 به صورت رسمی مذاکرات درباره سامانه تاد را آغاز کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: فروش سامانه دفاع موشکی تاد به عربستان در راستای منافع امنیت ملی آمریکا به شمار می‌آید چون از امنیت طولانی مدت عربستان و منطقه خلیج (فارس) در مقابل تهدید فزاینده موشک‌های بالستیک ایران و گروه‌های مورد حمایت ایران دفاع خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل