بازدید 20694
پیمانه اقتصادی؛

شرایط جدید واردات خودرو با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی برای عده‌ای خاص/ پیش بینی وزیر انرژی روسیه از قیمت نفت در طولانی مدت/ چند درصد بازار عراق شامل اجناس ایرانی است؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون عقب نشینی ۳۱۷۴ واحدی شاخص کل بورس، فراز و فرود قیمت خرده‌فروشی به روایت بانک مرکزی، نظارت بر بازار میوه تعطیل شد، خروج ارز برای واردات ۱۷۳ تن کارواش خانگی، نگرانی بابت تامین گوشت مرغ نداریم/قیمت ۱۱ هزارتومان منطقی است، قیمت خرید شیرخام به ۲۰۰۰ تومانی رسید، افزایش حقوق سال ۹۸ بیشتر از سال ۹۷ خواهد بود، توکن بیت کوین به زیر ۶ هزار دلار رسید و احتمال همکاری روسیه با ایران برای توسعه ارز‌های دیجیتال را در بر دارد.
کد خبر: ۸۵۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 18 November 2018
شرایط جدید واردات خودرو با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی برای عده‌ای خاص/ پیش بینی وزیر انرژی روسیه از قیمت نفت در طولانی مدت/ چند درصد بازار عراق شامل اجناس ایرانی است؟پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون عقب نشینی ۳۱۷۴ واحدی شاخص کل بورس، فراز و فرود قیمت خرده‌فروشی به روایت بانک مرکزی، نظارت بر بازار میوه تعطیل شد، خروج ارز برای واردات ۱۷۳ تن کارواش خانگی، نگرانی بابت تامین گوشت مرغ نداریم/قیمت ۱۱ هزارتومان منطقی است، قیمت خرید شیرخام به ۲۰۰۰ تومانی رسید، افزایش حقوق سال ۹۸ بیشتر از سال ۹۷ خواهد بود، توکن بیت کوین به زیر ۶ هزار دلار رسید و احتمال همکاری روسیه با ایران برای توسعه ارز‌های دیجیتال را در بر دارد.

شاخص کل بورس ۳۱۷۴ واحد عقب نشینی کرد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه، با کاهش ۳۱۷۵ واحدی معادل ۱.۷۴ درصد به رقم ۱۷۸ هزار و ۸۱۹ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۹۲۴ واحدی معادل ۱.۷۴ درصد به رقم ۵۲ هزار و ۷۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۲۳۸ واحدی معادل ۰.۸۳ درصد، عدد ۲۸ هزار و ۳۰۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۶۸ واحدی معادل ۰.۸۳ درصد به رقم ۱۹ هزار و ۹۶۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۳۲۵۵ واحد کاهش معادل ۱.۶۸ درصد را رقم زد و به سطح ۱۹۰ هزار و ۸۸۷ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۲۳۹۴ واحد کاهش معادل ۱.۷۷ درصد به رقم ۱۳۲ هزار و ۸۵۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۰۵۸ واحد کاهش معادل ۱.۷۰ درصد همراه بود و عدد ۳۵۰ هزار و ۸۰۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شرایط جدید واردات خودرو با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی برای عده‌ای خاص/ پیش بینی وزیر انرژی روسیه از قیمت نفت در طولانی مدت/ چند درصد بازار عراق شامل اجناس ایرانی است؟


فراز و فرود قیمت خرده‌فروشی به روایت بانک مرکزی

در هفته گذشته بر خلاف قیمت خرده‌فروشی ۹ گروه کالایی خوراکی که افزایش یافت، یک گروه با کاهش قیمت همراه بود. بر این اساس بانک مرکزی خلاصه نتایج گزارش متوسط قیمت خُرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در هفته منتهی به هجدهم آبان ماه را اعلام کرد که طی آن قیمت ۹ گروه نسبت به هفته قبل از آن افزایش و یک گروه کاهش یافت. 
بنا بر این گزارش، در هفته منتهی به ۱۸ آبان ماه، نرخ لبنیات دو درصد، تخم مرغ ۴.۷ درصد، حبوب ۰.۲ درصد، میوه‌های تازه ۵.۵ درصد، سبزی‌های تازه ۳.۹ درصد، گوشت قرمز ۰.۷ درصد، گوشت مرغ ۵.۷ درصد، قند و شکر دو درصد و چای ۰.۳ درصد نسبت به هفته قبل افزایش و نرخ روغن نباتی ۰.۲ درصد کاهش یافت. قیمت برنج نیز ثابت ماند.

شرایط جدید واردات خودرو با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی برای عده‌ای خاص

وزارت صنعت معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای بر اساس مصوبه هیأت وزیران به استان‌های کشور، شرایط جدید واردات خودرو توسط دیپلمات‌های خارجی را اعلام کرد.

در این نامه خطاب به سازمان صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان و جنوب استان کرمان آمده است: به پیوست تصویب نامه شماره ۱۰۷۸۲۳. ت. ۵۵۲۱۰ هـ مورخ ۹۷.۸.۱۵ هیأت محترم وزیران ارسال و به اطلاع می‌رساند؛

۱ - دفاتر و نمایندگی‌های سازمان‌های بین‌المللی، سفارتخانه‌های خارجی، دیپلمات‌ها و کارمندان رسمی سیاسی و کنسولی خارجی در ایران، مجاز به ورود یک دستگاه خودرو سواری با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی یا با ارزش بیش از ۴۰۰۰۰ (چهل هزار دلار) هستند.

۲ - در زمان فروش خودرو‌های مذکور در داخل کشور، رعایت سایر شرایط واردات خودرو الزامی است.

شرایط جدید واردات خودرو با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی برای عده‌ای خاص/ پیش بینی وزیر انرژی روسیه از قیمت نفت در طولانی مدت/ چند درصد بازار عراق شامل اجناس ایرانی است؟


نظارت بر بازار میوه تعطیل شد

فارس نوشت: قیمت میوه در بازار با سرعت عجیبی پیش می‌تازد. اگر این افزایش قیمت‌ها مربوط به میوه‌های وارداتی بود که باید ارز می‌پرداختیم، حرفی نبود، چراکه این روز‌ها افزایش قیمت ارز بهانه بزرگی برای بسیاری از گرانی‌ها شده است، اما همه میوه‌هایی که در بازار به قیمت‌های نفس‌گیر عرضه می‌شود، همه تولید داخل است، تولید وطنی، کشاورزان چند کیلومتر آن طرف‌تر تولید کردند و همان محصول الان در بازار داخلی خودمان عرضه می‌شود، اما با قیمت‌های بسیار بالاتر. این را هم بدانیم که ایران در تولید میوه جایگاه نخست خاورمیانه و شمال آفریقا را دارد. بیش از ۱۸ میلیون تن میوه در کشور تولید می‌شود. تنوع آب و هوایی هم این امکان را داده از هر نوع میوه و سبزی و حتی موز که اشتیاق زیادی برای واردات آن است، در داخل تولید می‌شود. سرانه تولید میوه در دنیا ۸۰ کیلوگرم، اما در کشور ما ۲۰۰ کیلوگرم است؛ یعنی حدود سه برابر. ایران جایگاه هشتم تولید میوه در دنیا را دارد. ایران در تولید چندین میوه از جمله خرما و انار جایگاه نخست دنیا را دارد؛ اما پرسش این است که چرا قیمت‌ها همچنان افزایشی است و مردم هم توان خرید ندارند.

خروج ارز برای واردات ۱۷۳ تن کارواش خانگی

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی شش ماهه نخست سال ۹۷ نشان می‌دهد، در این مدت، بیش از ۱۷۳ تن دستگاه شستشوی خودرو از نوع خانگی از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. بر اساس واردات این حجم دستگاه شستشوی خودرو از نوع خانگی به کشور ۷۷۱ هزار و ۴۴۴ دلار ارز از کشور خارج شد که معادل ریالی آن بالغ بر ۳ میلیارد و ۱۸۳ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۱۴۹ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است. بر اساس این گزارش دستگاه شستشوی خودرو از نوع خانگی از کشور‌های آلمان، امارات متحده عربی، ایتالیا، ترکیه، چین و هنگ کنگ وارد ایران شده است. به نقل از میزان، بنا بر آمار منتشره از سوی گمرک بیشترین واردات دستگاه شستشوی خودرو از نوع خانگی از کشور چین به حجم بیش از ۱۳۱ تن و به ارزش ۴۵۴ هزار و ۹۷۶ دلار بوده است.

نگرانی بابت تأمین گوشت مرغ نداریم/قیمت ۱۱ هزارتومان منطقی است

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: هیچ نگرانی بابت تأمین نیاز داخلی به گوشت مرغ در کشور وجود ندارد. به گفتهبرومند چهار آئین،  قیمت مرغ زنده درب مرغداری این روز‌ها بطور متوسط هفت تا هفت هزار و ۱۰۰ تومان است که البته با قیمت کارشناسی، منطقی و منصفانه ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو تفاوت دارد. مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه کاهش ۲۰ درصدی تقاضا در ماه‌های مهر، آبان و آذر موجب شده مرغ نتواند قیمت واقعی خود را پیدا کند، گفت: قیمت منطقی هر­کیلو مرغ زنده در درب مرغداری باید هفت هزار و ۴۸۰ تومان باشد. چهار آیین ­ادامه داد:­­قیمت مرغ آماده طبخ به ازای هر کیلو هم اکنون در بازار خرده فروشی به طور متوسط ۱۱ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که منطقی و معقول به نظر می‌رسد ضمن اینکه قیمت نهاده‌های مورد نیاز تولید گوشت مرغ امسال نسبت به سال گذشته به شدت افزایش یافته است. /صدا  وسیما

قیمت خرید شیرخام به ۲۰۰۰ تومانی رسید

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: با توجه به هزینه‌های تمام شده تولید و حمایت از صنعت دامداری چهارشنبه گذشته (۲۳ آبان) در جلسه ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم شیرخام ۲۰۰۰ تومان درب دامداری‌ها تعیین و تصویب شد، اما هنوز ابلاغ نشده است.  سید احمد مقدسی اظهار داشت: کارخانجات لبنی به ازای هر کیلوگرم شیر، بین ۵۰ تا ۱۰۰ تومان به کرایه حمل و نقل و بابت افزایش هر درصد چربی ۲۰ تومان به قیمت شیرخام اضافه می‌کنند. این مقام صنفی تصریح کرد: برای هر کیلوگرم شیرخام با ۳.۲ درصد چربی مبلغ ۲ هزار تومان، برای ۳.۳ درصد ۲۰۲۰ تومان، ۳.۴ درصد ۲۰۴۰ تومان و ۳.۵ درصد چربی ۳۰۶۰ تومان محاسبه شده است. /ایرنا

پیش بینی وزیر انرژی روسیه از قیمت نفت در طولانی مدت

وزیر اقتصاد روسیه در گفت وگو با اینتر فاکس اعلام کرد قیمت‌های نفت در یک بازه زمانی کوتاه مدت مدت نزولی خواهد بود، اما در میان مدت و دراز مدت به یک ثباتی خواهد رسید. وزیر اقتصاد روسیه ادامه داد: قیمت نفت به دلیل نقصی که در عرضه شاهد خواهد بود افزایش خواهد یافت. همچنین سخنگوی کرملین در جمع خبرنگاران گفت: مسکو جدی بازار نفت را رصد خواهد کرد، اما بالاخره بازار بازار است و چیزی مشخص نیست. این گزارش حاکی است روز سه شنبه قیمت نفت ۷ درصد کاهش یافت، زیرا نگرانی‌ها در مورد منابع تولیدی و کاهش تقاضا وجود داشت. وزیر انرژی روسیه الکساند نوواک گفته است قیمت نفت در طولانی مدت بستگی به تصمیم تولید کنندگان دارد، اما به نظر می‌رسد قیمت نفت حدود ۷۰ دلار در هر بشکه باشد و نوسانات شدید نخواهد داشت.

احتمال همکاری روسیه با ایران برای توسعه ارز‌های دیجیتال

چندی پیش بود که روسیه اعلام کرد، قصد دارد در امور بانکی و مالی خود به ارز‌های دیجیتال رمزپایه روی بیاورد و یک ارز اختصاصی دولتی را با نام «کریپتو روبل» معرفی و عرضه کند. نیکولای نیکیفوروف، وزیر ارتباطات و رسانه در روسیه چندی پیش نیز اعلام کرده بود که ولادیمیر پوتین، ریاست‌جمهوری روسیه نیز نظر مساعدی نسبت به عرضه و معرفی یک ارز دیجیتال رمزنگاری شده و اختصاصی دولتی نشان داده، بنابراین انتظار می‌رود این ارز با سرعت زیادی در حال توسعه بوده و در آینده‌ای نزدیک توسط دولت این کشور معرفی، عرضه و توزیع شود.  حالا تازه‌ترین گزارش‌های منتشره در وب سایت اسپوتنیک، حاکی از آن است که انجمن بلاک چین و صنعت توسعه ارز‌های دیجیتال رمزنگاری شده در روسیه (RACIB) به منظور همکاری با ایران در خصوص تسهیل روابط بانکی، مالی و تبادلات تجاری این کشور اعلام آمادگی کرده و گفته، با لابراتوار بلاک چین در ایران به توافقی برای شروع و گسترش این همکاری دست یافته است. به نقل از ایسنا، یوری پریپاچکین، رئیس انجمن بلاک چین در روسیه در این باره خاطرنشان کرد: تکنولوژی‌هایی که ما از آن استفاده کرده ایم، می‌تواند در ایران نیز مفید و موثر واقع شود تا مبادلات و روابط مالی و تجاری ایران که هم اکنون تحت تأثیر تحریم‌های خصمانه اقتصادی ایالات متحده آمریکا علیه این کشور قرار گرفته است، با سایر کشور‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

قیمت بیت‌کوین سقوط کرد/ توکن بیت کوین به زیر ۶ هزار دلار رسید

قیمت هر توکن بیت کوین به عنوان پرطرفدارترین ارز مجازی در جهان هم اکنون به پایین‌ترین میزان در یک سال و اندی گذشته رسیده است. در روز چهارشنبه بیت کوین ۱۱ درصد از قیمت خود را از دست داد و برای اولین بار در چندین ماه گذشته به زیر ۶ هزار دلار رسید. البته روز پنجشنبه قیمت بیت‌کوین تا حدود کمی بهبود یافت و به ۵ هزار و ۶۸۰ دلار رسید که حاکی از سقوط ۸۰۰ دلاری آن تنها در ۲۴ ساعت بوده است. البته بیت کوین طی ماه‌های گذشته روند نسبتا باثباتی را بین ۶ هزار تا ۷ هزار دلار طی کرده است. میشل ترپین کارشناس مؤسسه آلفابت فاند می‌گوید: بازار در حال ایجاد یک کف قیمتی جدید است. قیمت بیت کوین در دسامبر سال گذشته میلادی به ۲۰ هزار دلار رسید و از آن زمان به بعد، روندی نزولی را طی کرده است. هم اکنون ارزش کل بازار بیت کوین‌ها در جهان به زیر ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده و ۹۸.۷ میلیارد دلار ارزیابی شده است. سقوط قیمت بیت کوین باعث شد، دیگر ارز‌های مجازی نیز شاهد تشکیل صف‌های فروش و سقوط قیمت باشند؛ بنابراین، قیمت ارز مجازی بیت کوین کَش نیز ۱۲ درصد سقوط کرد. به نقل از فارس، هم اکنون کل ارزش بازار ارز‌های مجازی جهان نسبت به بیشینه آن در اوایل سال ۲۰۱۸ به زیر ۱۸۵ میلیارد دلار رسیده است.

پیش بینی‌ها از گران‌تر شدن طلای جهانی در هفته جاری حکایت دارد

در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، ۱۵ تن شرکت کردند که از میان آن‌ها ۹ تن یا ۶۰ درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند و سه تن یا ۲۰ درصد انتظار داشتند قیمت طلا کاهش پیدا کند. همچنین سه تن یا ۲۰ درصد نیز نظری نداشتند.  در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران، ۵۰۲ تن شرکت کردند که از میان آنها، ۳۱۱ تن یا ۶۰ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۲۳ تن یا ۲۶ درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند، در حالی که ۶۸ تن یا ۱۴ درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند. برای هفته گذشته ۶۰ درصد کارشناسان وال‌استریت به افزایش قیمت طلا بدبین بودند در حالی که ۴۸ درصد سرمایه‌گذاران افزایش قیمت این فلز ارزشمند را پیش‌بینی کرده بودند. در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۸ دلار یا ۰.۷ درصد افزایش پیدا کرد و در ۱۲۲۳ دلار بسته شد و برای کل هفته ۱.۲ درصد رشد رقم زد.  

چند درصد بازار عراق شامل اجناس ایرانی است؟

سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق ایران و عراق در گفت‌وگوی ویژه خبری دیشب، در خصوص رقبای اقتصادی کشورمان در کشور عراق اظهار کرد: تنها آمار دو کشور چین و ترکیه کمی از ما بیشتر است. این موضوع هم دلایل مشخصی دارد. حضور ترکیه در بازار کشور عراق سابقه‌ای ۴۰۰ - ۵۰۰ ساله دارد. چین هم شریک تجاری اغلب کشور‌های دنیاست و آمار‌های سال گذشته این موضوع را نشان می‌دهد. ۲۳/۵ درصد بازار عراق در اختیار چینی هاست. ۲۳ درصد بازار در اختیار اجناس ترکی و ۲۰ درصد بازار عراق شامل اجناس ایرانی است. ما با یک شتاب می‌توانیم امسال این فاصله را جبران کنیم. از سوی دیگر، در کشور خودمان نیز مقصد اول صادرات چین، مقصد دوم صادرات امارات متحده عربی و مقصد سوم هم عراق است.

افزایش حقوق سال ۹۸ بیشتر از سال ۹۷ خواهد بود

محمدباقر نوبخت در حاشیه امضای تفاهم‌نامه بین سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران درباره افزایش حقوق کارکنان، افزود: برای سال ۹۸ قطعاً افزایش حقوق خواهیم داشت، به گونه‌ای که میزان رشد آن بیشتر از سال جاری خواهد بود. البته تعیین رقم دقیق حقوق و دستمزد، بستگی به تصویب هیات وزیران دارد. وی در خصوص محل منابع یارانه نقدی، اظهار داشت: حتی به میزان یک ریال از خزانه برای واریز یارانه نقدی استفاده نکردیم. رئیس سازمان برنامه بودجه، با اشاره به ارائه بسته حمایتی گفت: قرار بر اعطای بسته حمایتی برای قشرهای خاص و ارایه بسته‌های جبرانی به کارکنان دولت است که البته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول این کار شده است. نوبخت در خصوص منابع مالی این بسته ها، تصریح کرد: قرار است از محل مابه التفاوت پتروشیمی، منابع مالی بسته‌ها تأمین شود. وی افزود: ما به التفاوت نرخ ارز پتروشیمی‌ها در ردیف ویژه خزانه می‌آید و تا آخرین ریال به خود مردم بازمی‌گردد. نوبخت در خصوص افزایش نرخ حامل‌های انرژی گفت: منابع مربوط به حامل‌های انرژی را به هیچ وجه در بودجه نمی‌آوریم که صرف پرداخت‌ها کنیم، اگر افزایش نرخی هم صورت گیرد به صورت انتقالی به مردم بازمی‌گردد. معاون رئیس جمهور ادامه داد: در لایحه بودجه سال آینده، در خصوص افزایش نرخ حامل‌های انرژی، پیش بینی نداشته ایم. /مهر
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
میفرمایند سال دیگر قطعا افزایش حقوق خواهیم داشت.... از خنده ترکیدم.... بعد میفرمایند قطعا افزایش حقوق 98 بیشتر از 97 خواهد بود... نمیدونم گریه کنم یا خنده....
واقعا متاسفم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
حقوق بگیران همین الان مشکل دارن . اینا قول سر خرمن میدن .
چطوربرای افزایش قیمتها فوری ستاد تشکیل میشه و تصویب میشه ولی برای افزایش حقوق ها لاکپشت وار برخورد میشه؟‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
آخه مسئولین به این نتیجه رسیده اند که با حقوقهای زیادی که میدهند نقدینگی در دست مردم آنهم از نوع حقوق بگیر ،افزایش پیدا کرده و مشکلات اقتصادی را پیش آورده است. دقت کنید فقط حقوق بگیرها.در نتیجه تمام تلاششان را کردند تا جیب حقوق بگیران شاغل و باز نشسته را خالی کنند تا اقتصاد کشور آرام بگیرد.فقط معلوم نیست نقدینگی چطور به دست حقوق بگیران میرسد.
با این حسابها هم هیچوقت نباید دنبال پرتقال فروش باشید چون آنها یا در کانادا هستند ،یا آمریکا و اروپا.
سهم حقوق بگیرها القاب پر طمطراق ملت قهرمان ،مردم نجیب ،نحماسه آفرین و از این جور القاب است که زحمتش را صدا و سیما میکشد و حوق بگیران میتوانند حالش را ببرند.
در خصوص گرانی میوه داخلی اگرچه اتفاق خوبی نیست ولی دلیل آن مشخص است. نمی شود انتظار داشت تمامی قیمتها و حتی تعرفه های دولتی و نرخ کرایه ها و سوخت و ... افزایش یابد ولی تولیدکننده میوه فقط نظاره گر کاهش قدرت خرید خود باشد. این در مورد تمام اقشار و اصناف صادق است. ولی قشر کارگر و کارمند که حقوق ثابتی دارند زیر این فشار بی رحمانه له شدند و می شوند و خواهند شد.
بیکوین دوباره بالا میره و به بالای 10000 دلار خواهد رسید اما نه به این زودی، وقتی موسسات مالی اقدام به خرید بیتکوین کنند و تقاضای بیشتری ایجاد بشه. شاید اواسط 2019 شاهد افزایش قابل توجه قیمت BTC باشیم.
دیپلمات‌ها و کارمندان رسمی سیاسی و کنسولی خارجی در ایران، مجاز به ورود یک دستگاه خودرو سواری با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی یا با ارزش بیش از ۴۰۰۰۰ (چهل هزار دلار) هستند.
و دیپلمات ها و کارمندان خودمان در خارج از کشور که بر اساس قانون واردات خودرو مصوب سال 1345 نمی توانند این کار را انچام دهند و بخاطر منافع عده ای خاص باید از فرغون های داخلی که به چند برابر قیمت فروخته می شود استفاده کنند.
2
- قیمت هر کالایی هر چقدر هم که بالا برود، مسئولین فقط یک پاسخ دارند : " قیمت ها منطقی است."
- هیچ افزایش خقوقی انجام نخواهد گرفت. سال 97 دومین سال متوالی بود که هیچ افزایش نداشتیم و سال آینده هم افزایش حقوق نخواهیم داشت. ما شرکت های دولتی که واگذار به بخش خصوصی شدیم مدیرانی داریم که با تغییر احکام کارگزینی بالاترین حقوق را دریافت میکنندو پرسنل هر سال کمتر از سال گذشته دریافت میکنند.
بنازم دولت را.
بنده یک پیشنهاد کارامدی دارم و ان اینکه سال اینده جای حقوق وزرا و جناب نوبخت با کارمندان عزیز عوض شود تا انموقع بدانند که اقشار زحمتکش چه میکشند...
بیت کوین توکن نیست،‌ کوین است. توکن ارزهایی هستند که روی بستر سایر ارزها قرار می‌گیرند و اکثرا در مورد اتریوم مصداق دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
اگه 4 سال پیش هزار واحد بیتکوین خریده بودم به قیمت 10 هزار دلار، الان 5 میلیون دلار داشتم. یک میلیون دلارش رو میدادم تابناک که حسودی نکنه
با سلام خواهش میکنم این مطلب را منتشر کنید
در سالهای گذشته هزاران میلیارد دلار پول بدون پشتوانه برای مقاصد خاص سیاسی از جمله ضربه زدن به اقتصاد چین و روسیه و ایران در جهان توسط امریکا انتشار یافت انباشت این حجم از دلار به حدی رسیده است که باعث فروپاشی اقتصاد جهانی شده است امریکا برای جمع اوری این نقدینگی انباشته اقدام به طراحی ارزهای دیجیتالی کردو با تیلیغ انها و ایجاد بازار کاذب عرضه و تقاضا و گران کردن و ارزان کردن متناوب انها به مرور با خرید و فروش این ارزها شروع به جمع اوری این نقدینگی انباشته مینماید بطوریکه با ایجاد بازار کاذب تقاضا انها را باقیمت بالا میفروشد و با ارزان کردن متقلبانه باقیمت بسیار پایین میخرد و مابه اتفاوت این مبالغ را از بازار ارز خارج میکند باید بدانید که بیش از نود درصد معاملات ارزهای دیجیتال توسط ژاپن و امریکا و با دلار امریکا با پشتوانه بانک مرکزی انها و توسط صرافیهای منتخب انها انجام میشود
نکته دوم تبلیغاتی است که برای بلاک چین و سیستم بظاهر غیر قابل رد یابی ان میشود تحلیل کارشناسانه کارتهای گرافیکی مورد استفاده دراین سیستم نشان میدهد که بوردهای انها دارای یک یا چند ذخیره ساز اطلاعات است که میتوانند بطور مشخص اطلاعات را هدایت و به ادرسهای خاص ارسال کنند در نتیجه بر خلاف گفته های رایج این کارتها دارای ادرس مشخص برای رد گیری و شناسایی اطلاعات ارسالی هستند اصولا باور کردنی نیست که اطلاعات محرمانه ای در حال گردش در سیستمی باشد که در یک محیط سخت افزاری قابل دسترس بر همگان باشد به همین دلیل است که سیستهای فوق سری امنیتی امریکا به هیچ مرکز خارجی متصل نیست
میوه را از دست کشاورز یک قیمت خیلی پایین می خرند و در بازار خرده فروشی تا ۵ برابر هم عرضه می شود و دولت هم با دلالان همراه است
ميشه يكي بگه فايده دادن مجوز واردات چنين خودروهايي به ديپلماتهاي خارجي براي كشور ايران چيه؟!
واردات خودرو برای افراد خاص ..
همین کارو میکنین میان میگن یا پول درارید یا برید بمیرین دیگه
پس وارد نکردن دارو را گردن تحریم های آمریکا نیاندازید چطور می توانید ماشین گرانقیمت و مواد اولیه کوکاکولا و پپسی و سیگار وینستون وارد کنید اما دارو نمی توانید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ زمان احمدی نژاد نیز ارز برای واردات دارو اختصاص نمی دادند می رفتند غذای سگ و گربه وارد می کردند بعد می گفتند آمریکا دارو را تحریم کرده است!!!!!
پاسخ ها
نکته سنج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
دوست عزیز تحریم های آمریکا کاملا هوشمندانه است
دلیلی ندارد که خودرو و غذای سگ رو تحریم کنه
یکی از دوستان از قول برادرش که در آمریکاست می گفت که مقداری دارو رو با پست فرستاده ایران، حسابش رو مسدود کردن
این روزها هم حقوق حقوق بگیرها نفس گیر است و هم قیمت اجناس مختلف.
به قول شاعر :
خال مه رویان سیاه و دانه ی فلفل سیاه
هر دو جان سوزند ولیکن این کجا و آن کجا

اصولا ما از دولت مچکریم.!!!
فقط نمیدانم این مسئولین از کجا بو بردند که همه نقدینگی اضافه ، در دست حقوق بگیرهاست.!!!
آقای نوبخت یه چیزی میگه که تعجب آوره . قیمت همه اجناس سه برابر شده .این که دیگه گفتن نمی خواهد افزایش سال 98بیش از سال 97خواهد بود.این یعنی رد گم کنی سال 97باید افزایش حقوق مجداا مورد ارزیابی قرار می گرفت که نگرفت.
با سلام.بنیان اسلام بر سه اصل است 1- راستگویی 2- امانتداری 3- وفای بعد . اگر در مت چهار دهه مدیران وزارت صنایع و خدور و صنایع دارویی با صداقت می گفتند که توانایی تبدیل مواد خام به مواد اولیه را ندارند . در این مدت به کمک جوانان با استعدادکه کشور ایران را به تکنولوزی ساخت ساخت ماهواره و ماهواره بر رسانند . تکنولوژی تبدیل مواد خام به موا اولیه پیدا کرده بوسیله این جوانان بدست می امد .و کشور ما نیز محتاج مواد اولیه نمی شود .نه اینکه بعد از تحریم متوجه می شدم که توانایی کامل در تبدیل مواد خام به مواد اولیه را نداریم
واردات خورد توسظ افراد بیگانه در ایران خدمتی است به آنها ،در دولتهای گذشته برای ایرانیان مقیم خارج امتیازاتی قائل بودن ازجمله معاف از عوارض خروجی و واردات یکدستگاه خودرو بدون ثبت سفارش اما متاسفانه دولت یازدهم و دوازدهم تمام این امتیازات را آنها گرفت.
شما هم بله
مسول تیتر تابناک شما به عنوان رسانه باید به جامعه ارامش بدهید الان توی این قسمت شما چندین خبر دارید ولی اومدید تیتر اول رو گزاشتید ماشین بالای ۲۵۰۰برای عده ای خاص که توی ذهن بیننده این تیتر تصویری شکل میگیره که اختلاسی یا رانتی یا یک امتیاز ویژه ای ناحق به کسانی داده شده
در صورتی که اصل خبر میخونید متوجه میشید که اصلا چینن چیزی نیست و به نمایندگان سازمان های بین المللی و سفارت کشورهای خارجی اجازه واردن کردن یک دستگاه داده شده حالا شما چرا نباید این خبر که مهم هم نیست و تخلفی هم به اون وارد نیست به این صورت تیتتر میکنید ؟
اصلا شما با این نحوه تیتر کردن این خبر یه معنی دیگه به ذهن ببینده میفرستید و تا زمانی که خبر نخونه متوجه نمیشه که اصلا چیز خاصی اتفاق نیافتاده ولی میدونید اگر کسی خبر نخونه چی؟
ذهنیت بد برای مردم درست نکنید زور نمیشه خواننده درست کرد سطح کارتون میاد پایین
چرا باید یک همچین رانتی؟!
۱ - دفاتر و نمایندگی‌های سازمان‌های بین‌المللی، سفارتخانه‌های خارجی، دیپلمات‌ها و کارمندان رسمی سیاسی و کنسولی خارجی در ایران، مجاز به ورود یک دستگاه خودرو سواری با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی یا با ارزش بیش از ۴۰۰۰۰ (چهل هزار دلار) هستند
من يك كارمند رسمي وزارت نفت هستم كه درسال 97 دولت خدمتگزار لطف كرده و 6% پايه حقوق به بنده و ساير همكاران اضافه حقوق پرداخت كرده.آقايان بفرمايند در سال 98 چه گلي بسرمان مي خواهند بزنند تا بتواند اين همه اختلاف درآمد با تورم سال 96 و 97 را جبران كند.؟
این قشررا اینطورمظلوم نبینیداینها پدرومادرهای نسل اینده هستند-ازان نترس که های وهوی دارد-ازانبترس که سربه تودارد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس