بازدید 10567

جرمی هانت کیست؟

کد خبر: ۸۵۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴ 19 November 2018

در پی استعفای غیرمنتظره «بوریس جانسون» وزیر خارجه سابق انگلیس در تابستان ۲۰۱۸، «ترزا می» نخست وزیر، «جرمی هانت» را به سمت وزیر خارجه انگلیس منصوب کرد.

به گزارش گاردین، جرمی هانت، فردی که طولانی‌ترین دوره خدمت را در وزارت بهداشت انگلیس داشت، سکان وزارت خارجه را در دست دارد. وی از دولت دیوید کامرون و در تاریخ ۴ سپتامبر ۲۰۱۲ تا ۹ ژوئیه ۲۰۱۸ در این سمت فعالیت داشته است.

جرمی هانت کیست؟

هانت که پیشتر نماینده مجلس بوده است، در دوره همه پرسی برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) از حامیان ماندن در این اتحادیه بود.

رسانه‌ها و شماری از محافظه کاران از اینکه خواسته‌ها و بلندپروازی‌های هانت به ناگاه به سمت حمایت از نخست وزیری تغییر پیدا کند، متعجب خواهند شد.

پسر بزرگ دریاسالار «سر نیکلاس هانت»، که در منطقه «گدالمینگ» بزرگ شده و در مدرسه دولتی «چارترهاوس»، درس خوانده و وارد دانشگاه آکسفورد شده، در مقایسه با بسیاری از سیاستمداران کنونی این کشور، در فلسفه، سیاست و اقتصاد درجه یک محسوب می‌شود.

هانت ۵۱ ساله پیش از ورود به پارلمان، یک کارآفرین موفق بود. او مالک شرکت مشاور آموزشی Hotcourses بود که سال گذشته ۳۰.۱ میلیون پوند به فروش رفت و هانت را به سود ۱۴ میلیون پوندی رساند.

او در سال ۲۰۰۵ به عنوان نماینده محافظه کار در پارلمان انتخاب شد. او سپس به عنوان وزیر معلولان در دولت در سایه انتخاب شد و در نهایت در سال ۲۰۰۷ به عنوان وزیر فرهنگ دولت در سایه انتخاب شد.

جرمی هانت کیست؟

در سال ۲۰۱۰ که ائتلاف محافظه کار - لیبرال دموکرات وارد دولت شد، هانت به عنوان وزیر فرهنگ، رسانه و ورزش - یک نقش مهم در زمان میزبانی المپیک ۲۰۱۲ توسط لندن - به کابینه پیوست.

هانت در دوره خدمتش در وزارت بهداشت از مجموعه‌ای از بحران ها، از جمله قرارداد‌های جدید در مورد پزشکان جوان، میزان بودجه بخش بهداشت عمومی و اتهاماتی در مورد ناپدید شدنش در دوره بحرانی کمبود فضای عمومی در طول کمبود تخت‌های زمستانی جان سالم به در برد.

او همچنین از یک سری اتهامات مالی و اختلاس‌ها جان سالم به در برد. در ماه آوریل او به دلیل پنهانکاری مالکیت شرکتش که خریدار ویلا‌های مجلل کنار دریا در ساوت هامپتون بود، مجبور به عذرخواهی شد. او این ویلا‌ها را با تخفیف بالا از یک اهدا کننده محافظه کار خریداری کرده بود.

جرمی هانت کیست؟

دیلی تلگراف در سال ۲۰۱۲ فاش کرد که هانت با دریافت سود سهام از شرکت Hotcourses در قالب دارایی‌ای که به سرعت به شرکت برگردانده می‌شود، توانست پرداختی مالیاتی اش را تا بیش از ۱۰۰ هزار پوند کاهش دهد.

او یکی از ثروتمندترین سیاستمداران انگلیسی است. روزنامه سان، دارایی خالص او را حدود ۱۴ میلیون پوند برآورد کرده است.

همسر او «لوسیا گوآ» چینی است و آن‌ها سه فرزند دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل