بازدید 58771

اعلام میانگین «حقوق» فرهنگیان

کد خبر: ۸۵۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶ 18 November 2018

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش سقف و کف دریافتی فرهنگیان را اعلام و جزئیاتی از تسهیلات بانکی به آنها را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، علی الهیار ترکمن درباره سقف و کف دریافتی فرهنگیان اظهار کرد: حقوق معلمان بر اساس سابقه، مدرک و منطقه جغرافیایی تعیین می‌شود زیرا تابع قانون مدیریت خدمات هستند.

وی افزود: دریافتی فرهنگیان از دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون است؛ البته تعداد آنها که دریافتی بالا دارند، کم است؛ ولی میانگین دریافتی فرهنگیان حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فرهنگیان در احکام حقوقی تفاوتی با سایر کارکنان دولت ندارند گفت: آنچه باعث این تفاوت است، دریافتی‌های رفاهی ماهانه جداگانه از احکام است. ما در آموزش و پرورش غیر از عدد حکم، چیز دیگری نداریم که پرداخت کنیم.

الهیار ترکمن درباره وام های اعطایی به فرهنگیان نیز اظهار کرد: غیر از وام صندوق ضروری که در اختیار ادارت کل آموزش و پرورش است، وام‌هایی را در تفاهم با بانک‌های کشور طراحی و در حال اجرا داریم که از جمله آنها وام‌های بانک ملی ۱۵، ۲۵ و ۵۰ میلیون تومانی با سود ۱۲ درصد است.

وی افزود: بانک رسالت نیز تسهیلاتی با کارمزد ۲ درصد تا سقف ۲۰ میلیون تومان می پردازد که حجم آن نسبت به وام های بانک ملی کمتر است. رایزنی هایی با بانک‌های دیگر هم داشتیم که اگر به سرانجام برسند، اعلام خواهیم کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۲۳
من با دیپلم و 15 سال سابقه کاری تازه دریافتی ام 1.5 میلیون است کجاست 2.100 میلیون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دو میلیون خنده داره بخدا یک عده رب شده بیست تومن یک عدد مایع دستشویی سی دو تومن
به عقیده من کار مفیدی که معلم ها انجام میدن از خیلی از ادارات بیشتر و مفید تره چون اکثر ادارت و شرکت ها مخصوصا اونهایی که کارمنداشون حقوق های خیلی بالایی میگیرن مثل نفت و گاز و مخابرات و برق و ... کل کاراشون و به صورت پیمانکاری واگذار کردن به شرکت هاب خصوصی و خودشون مثلا نظارت عالیه می کنن و ماهی هم بین 10 تا 15 حقوق میگیرن تازه جدای از حقوق کارانه پاداش و بن خرید و بیمه تکمیلی کامل و انواع وام های بانکی هم دارن ولی فرهنگیان هیچ کدوم از اینها رو ندارن و این انصاف نیست نباید پرداختی ادارات و شرکت ها بی دلیل انقدر اختلاف داشته باشه چون همشون از بودجه کل کشور استفاده میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
بابا دیگه خودمون میدونیم بچه هامون از سر کلاس چه توشه ای میارن. همشم شده معلم خصوصی و فوق برنامه و کتاب ها کمکی و پولهای زیر میزی برای نمره و 6ماهم که بیشتر سر کار نیستین و نصف سال هم تعطیلین دیگه برای ما دم از کار مفید نزنین البته یه چند درصدی از معلما واقعا درست کار میکنن.....
اولا صندوق ضروری از لحاظ سرمایه گذاری ربطی به وزارت آموزش ندارد و سرمایه خود فرهنگیان است که به اعضای خود وام می دهد .
ثانیا : «از جمله آنها وام‌های بانک ملی ۱۵، ۲۵ و ۵۰ میلیون تومانی با سود ۱۲ درصد است.»
اول این وام تا سال قبل بود و الآن نیست .
ثانیا : لطفا شما «سایت تابناک»حساب کنید درصد سود را 12 در صد است با بیشتر از 18 درصد .
50 میلیون وام ، برگشتی 83 میلیون ، 5 ساله ، قسطی 1300000 تومان ، و در خدود 4300000تومان باید در حساب بانک بخوابد .
اما بانک رسالت ، اول بار است که چیزی شنیده ام ، چون هفته گذشته به اداره مراجعه کردم اعلام کردند ، تنها وام موجود ، وام مهر اقتصاد با سود 18 سالانه است و چیز دیگری ندارند .

از مسئولین محترم تقاضا دارم اگر نمی توانند کاری کنند ، حداقل اخبار صحیح را ارائه دهند .
از مسئولین محتزم تقاضا داریم
البته حقوق های پايين تری نيز وجود دارد به عنوان مثال يک معلم بايک سال سابقه در نقاط محروم و دور از منزل يک ميليون و چهارصد دريافتی دارد
میانگنی دریافتی یک کارگر به مراتب از نصف حقوق یک فرهنگی کمتر است ولی چون کارگر رسانه و صدا رسا ندارد توجهی بهش نمی شود وگرنه هر دو شکم دارند و خورد و خوراک می خواهند و صد البته کار کارگر به مراتب طاقت فرساست
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
کارگر کجا و معلم کجا؟
من دکتری از شهید بهشتی دارم و تلاش کردم
باید از کارگر دیپلمه بالاتر باشم اما نیستم
کاش میزان حقوق بازنشستگان فرهنگی را هم اعلام می کردی پسر خوب!
"وی افزود: دریافتی فرهنگیان از دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون است؛ البته تعداد آنها که دریافتی بالا دارند، کم است؛"
يعني بالاترين حقوق در آ.پ 5 ميليون است. و اين عمق فاجعه را نشان مي دهد. البته همين ميزان بالا (!) هم شامل بيش از 5درصد كاركنان آ.پ نيست.
خیلی خوب می گیرند . آموزش و پرورش به نفت گیر میده من هم به اونها . موظفی این کارمندان در وزارت آموزش و پرورش هفته ای 24 ساعته و در نفت 44 ساعت . اموزش و پرورشی ها پشت میز نشین هستند و خطراتی اونها رو تهدید نمی کنه در صورتیکه نفتی ها در پالایشگاه ها هر لحظه منتظرند حادثه ای اتفاق بیفته . نفتی ها در گرمای طاقت فرسای جنوب و در دریا کار می کنند و اموزشی ها در شهر ها و در زیر کولر و جلوی بخاری و سرما و گرما براشون مفهومی نداره . نفتی ها به خاطر تماس پوستی و تنفسی با مواد نفتی و شیمیایی در معرض خطر بیماری های تنفسی و پوستی و بعضا سرطان هستند اما اموزشی و پرورشی ها در محیط های هوای پاک شهرها تنفس می کنند . نفتی ها در جوار آتش و خط انفجار هستند آموزش و پرورشی ها در کنار تخته وایت برد و در کمال آرامش
نفتی ها بعضا مجبورند دو هفته دور از خانواده باشند اما آموزش و پرورشیها هر شب در کنار خانواده آرامش دارند انصاف بدین حقوق آموزش و پرورش بیشتره یا نفتیها
سوار یک تاکسی شدم، راننده میگفت سال 1354 در رشت معلم بودم، حقوقم 1800 تومان بود. سکه آن روزها 75 تومان قیمت داشت. یعنی حقوق یک معلم با 24 سکه تمام برابری میکرد.
اگر قرار باشد آن حقوق را امروز به معلم بدهند باید ماهی 110 میلیون تومان حقوق معلم باشد!!
برویم به سال 1384!
یعنی 30 سال بعد
آن زمان هم سکه بود 300 هزار تومان و حقوق معلم بود حدود 1 میلیون تومان.
یعنی حدود 3 سکه طلا در ماه.
اگر قرار باشد آن حقوق را امروز به معلم بدهند باید ماهی 12 میلیون تومان حقوق معلم باشد!!!
نتیجه میگیریم:
حقوق معلمان باید حداکثر 2 میلیون تومان باشد یعنی (نصف یک سکه طلا) تا درس عبرتی باشد برایشان و شاگردهای تنبل و کم توان را راهی مسئولیت های خطیر ننمایند!
ای کاش من هم فرهنگی بودم ولی متاسفانه معلم هستم وحقوق من از حداقل حقوق فرهنگیان( دو ملیون و صد) بسیار کمتر است.خوش بحال فرهنگیان!
با موظفی 24 ساعت در هفته چه انتظاری دارند؟؟؟؟
خب شغل دوم پیدا کنند
منه کارگر 8 ساعت کار 1200 حقوقمه تازه اگه بدن!
من با ۵ سال سابقه دارم ۱.۵ میگیرم
من و پدرم دارای یک مدرک تحصیلی میباشیم .پدرم معلم و در آستانه بازنشستگی و من در یک وزارت خانه دیگر با 3 سال سابقه و حقوق من بیش از دو برابر پدرم میباشد و من از این موضوع از گفتن آن به پدرم خجالت میکشم جا دارد مسئولین به فکر این قشر انسان ساز و زیر بنای توسعه کشور باشند و نگاه مصرف گرایی به این وزارت محترم را نداشته باشند
دریافتی؟ یا حکم؟ من با ۱۰ سال سابقه و فوق لیسانس دریافتیم ۲ میلیون هست بدون قسط.
در مورد میانگین و سقف پرداختی به همکاران اطلاعی ندارم اما به جرات در مورد کف پرداختی اعلام می کنم که ایشان خلاف واقعیت می فرمایند چون خود بنده کمتر از این دریافت می کنم.

هنرآموز رشته برق با مدرک فوق لیسانس و 11 سال سابقه کار هستم.

آخرین حکم بنده 22042504 ریال است که با کاهش های اجباری موارد صندوق بازنشستگی، بیمه خدمات درمانی، بیمه تکمیلی (با وضعیت خدمت دهی بسیار اسفناک)، بیمه عمر سهم کارمند و بیمه عمر مکمل دریافتی بنده به 19306005 می رسد.
ذکر سه نکته:
1- کسورات اعلام شده کف کسورات موجود بود و الحمدلله بنده سایر کسورات بقیه همکاران را ندارم.
2- همکاران رسمی با سابقه کمتر بسیاری مشغول همکاری هستند که مطمئنا کمتر از بنده دریافت می کنند. جدای از همکاران حق التدریس و موارد دیگه
3- بنده آمادگی کامل جهت ارسال حکم و فیش حقوقی خود به سایت محترم تابناک، معاونت محترم توسعه و پشتیبانی و سایر خوانندگان تابناک نیز دارم.

با تشکر
حقوق من و خیلی از همکارام با مدرک کارشناسی از یک میلیون وپانصد هزار کمتره.
خدا لعنتتون کنه
من فرهنگی هستم و حقوقم 1.400 تومن هست!!!! آخه من دردم رو به کی بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
دوست داريد خنده كنيد، چون شغل من شغل انبياء است و حقوق دريافتي اينجانب دو ميليون و ششصد هزار تومان پس از كسر ماليات، وزير محترم هم مي فرمايند براي دريافتي بيشتر ساعات كاري خودتان را اضافه كنيد. تصحيح اوراق حدود ششصد نفره اينجانبه را نمي بيند. ايستاده تدريس كردن اينجانب را نمي بيند. تعطيلات تابستان را مي بيند كه از شهريور ماه مشغول تردد براي امتحانات شهريور ماه و هماهنگي هاي شوراي معلمان هستيم. فقط مي ماند شغل انبياء كه عزت آن در كشورهاي ملحد از جمله آلمان و ژاپن! است كه هم احترام بيشتري نسبت به ساير رشته ها از جمله پزشكي دارد و هم درآمد بيشتر.
من حکمم یک میلیونو پانصده میخاین حکمم رو ارسال کنممم .سایت تابناک کجا میتونم ارسال کنم براتون بگین تا بفرستم خواهشا
شما معلم هایی که پول ندارین یا بامشکل بیپولی مواجه هستین
برید و کلاس اضافه برا دانش آموزان بزارید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر