بازدید 10809

ادامه خبرسازی های «رویترز» در مورد حمایت اروپا از ایران در برابر تحریم های آمریکا!

خبرگزاری رویترز در ادامه خبرسازی های ضد ایرانی و در راستای ایجاد کارشکنی در ایجاد مکانیزم های اروپایی ها برای حمایت از ایران در برابر تحریم های ایران نوشته است که تلاش اتحادیه اروپا برای ایجاد مکانیزم پرداخت ها با ایران و دور زدن تحریم های آمریکا در مرز شکست قرار دارد.
کد خبر: ۸۵۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 15 November 2018

خبرگزاری رویترز در ادامه خبرسازی های ضد ایرانی و در راستای ایجاد کارشکنی در ایجاد مکانیزم های اروپایی ها برای حمایت از ایران در برابر تحریم های ایران نوشته است که تلاش اتحادیه اروپا برای ایجاد مکانیزم پرداخت ها با ایران و دور زدن تحریم های آمریکا در مرز شکست قرار دارد.

به گزارش تابناک، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود در دیپلماسی اروپایی مدعی شد حتی یک کشور اروپایی هم فعلا برای استقرار دفتر مرکزی این ساختار در محدوده خود به خاطر خطر واکنش آمریکا موافقت نکرده است.

رویترز نوشت: « در این مرحله هیچ کس فعلا ابراز آمادگی نکرده است، طبق سخنان یکی از منابع در خصوص امکان استقرار دفتر مرکزی مکانیزم ویژه اتحادیه اروپا برای صورت حساب ها با ایران، یافتن حتی یک کشور میزبان یک مشکل بزرگ است. برای آنکه مسائل زیادی به آن مرتبط است، کسی باید محلی برای استقرار آن پیدا کند. یک نگرانی جدی ناشی از عواقب ایجاد این مکانیزم وجود دارد.»

این خبرگزاری خاطر نشان می کند که یکبار دیگر مکانیزم ایجاد شده اروپایی برای صورت حساب ها با ایران باید با بانک های آن کشوری که دفتر در آن قرار دارد همکاری نماید. مقامات کشور نامزدهای بالقوه برای استقرار این دفتر می ترسند، بانک هایی که با مکانیزم تجارت با ایران همکاری می کنند ممکن است تحت تحریم های آمریکا قرار گیرند.

این خبرگزاری انگلیسی مدعی شد، بریتانیا، فرانسه و آلمان از استقرار این دفتر در محدوده خود امتناع کرده اند. این سه کشور به اتریش این پیشنهاد را دادند اما جواب منفی بوده است. در حال حاضر اتحادیه اروپا لوکزامبورگ و بلژیک را مد نظر دارد اما این کشورها به این مسئله مشکوک بوده و معترضند.

شش دیپلمات اعلام کردند؛ طرح مکانیزم مالی اروپا موسوم به SPV سازوکار تسویه مالی است که می‌تواند به طرف‌های ایرانی برای صادرات نفت و گاز در مقابل دریافت کالا از اتحادیه اروپا کمک کند که این نوعی تهاتر کالایی خواهد بود و می‌تواند در مقابل تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا جواب بدهد، این مکانیزم مالی موسوم به SVP قرار بود به صورت قانونی از این ماه اجرایی شود، اما هیچ کشوری هنوز میزبانی این اجرای این طرح را نپذیرفته است.

ادامه خبرسازی های «رویترز» در مورد حمایت اروپا از ایران در برابر تحریم های آمریکا!

براساس این گزارش،‌ اتریش میزبانی اجرای SPV را نپذیرفته و بلژیک و لوگزامبورگ جزو احتمالات هستند اما هر دوی آنها به عنوان ذخیره اعلام آمادگی کرده‌اند.

دلیل عدم اجرای این طرح توسط آنها نگرانی‌شان از وابستگی این طرح به بانکهای محلی است که احتمال می‌دهند تحت اقدامات تنبیهی آمریکا قرار گیرد و دسترسی این بانکها به بازارهای آمریکا بسیار سخت شود.

بنا به ادعای رویترز، یک دیپلمات اروپایی هم اعلام کرد اتریش میزبانی این مکانیزم را نپذیرفت؛ اما این پایان کار نیست، ما می‌خواهیم این کار را روی لوگزامبورگ امتحان کنیم.

به نظر می‌رسد لوگزامبورگ یک گزینه مناسبی برای اجرای این مکانیسم مالی باشد، چرا که تجربه مشابهی را در فاصله سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ زمان بحران مالی منطقه یورو انجام داده است.

علی رغم این جوسازی های رویترز که مسبوق به سابقه است، یک منبع آگاه در گفتگو با تابناک، عنوان کرد که آلمان و فرانسه پذیرفته اند که به صورت توامان میزبانی SPV را بر عهده بگیرند.

وی عنوان کرد: راه اندازی سازوکار ویژه اروپایی تاکنون به خوبی پیش رفته است و دولت های اروپایی نیز مصمم به راه اندازی آن هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۳
بابا این اروپاییها رو ول کنید دیگه
محدودیت غنی سازی رو بردارید و کار خودتون رو بکتید.
فعلا که همه کشورها ما رو تحریم کردن دیگه جیزی برای از دست دادن نداریم
پاسخ ها
احسان
| France |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
معلومه به یه جایی وصلی و اوضاعت حسابی خوبه!اگه بیکار و گشنه بودی این خضعبلاتو نمیگفتی
این قضیه از همون اولم معلوم بود واقعی نیست و دارن دارو دسته ی رییس جمهورو بازی میدن
اروپا هم هیچ کمکی نخواهد کرد ایرانم از برجام خارج نمیشه و میشینه پای مذاکره"that is it"
این خبر سازی نیست تابناک خان و عین واقعیت است
زمانی قرار بود چند هفته ای ساز و کار ان اجرا شود ولی الان به ۶ ماه رسیده و همچنان هم ادامه دار هست برای این اقایان دولت منفعل که بازی دهند و انها را در اب نمک قرار دهند
خوب ما اینجا جا زیاد داریم صندوق را بیاورند همین ایران.
یعنی هر دفعه پر از یورو کنند بفرستند!
باید از برجام خارج شویم و غنی سازی صددرصد رو پیگیری کنیم. آب که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب.
راه اندازی سیستمی مشابه سوئیفت کار بسیاری ساده ایی است چون سوئیفت یه سیستم استاندارد و بسیار ساده ارسال و دریافت پیام با یک فرم کاملا مشخص و استاندارد است.
انچه که سوئیفت را با اهمیت میکند، پذیرش ان توسط همه کشورها و بانکهاو پشتیبانی فنی و مالی انهاست و شاه کلید امر نیز در همین است و انرا از یک سیستم محلی پیام رسان، به یک سیستم تبادلات مالی جهانی ارتقا داده است و حالا اگر سیستم spv یک سیستم پیام رسان باشد، بدون پذیرش بانکهای کشورهای مخاطب فقط در حد یک نامه سا ه نامخ نگاری می تواند ارزش داشته باشد و اگر در بروکراسی دولتهای اروپایی گم نشود با تاخیر کجاست؟ کجاست؟ گرفتار خواهد بود.
ظاهرا هم به نظر میاید که این سیستم بنا ندارد وجوه فروش ایران را به یورو تحویل ایران بدهد و در اینصورت وقتی پول کالایی از پیش پرداخت شده باشد غیر از خالی کردن انبارهای متروکه اروپا چیزی نصیب ما نخواهد شد.
اقتصاد ایران فقط منتظر انالله اروپاست
آنان علیه عربستان حرف می زنند و علیه ایران عمل می کنند.
یک عده هم آرزوی ارتباط با اینان را شعار می دهند و حاضر نیستند بگوینده شود و زیان ارتباط تاکنون چقدر بوده است و ارتباطات ما با اینهمه امتیازات داده شده چه دستاوردی برای ما داشته اشت؟!
اونها حتی حاضر نیستند سود اقتصادی بکنند اما ما هم سودی بکنیم. نمونه اش پژو و رنو است
پاسخ ها
احسان
| France |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
فکر کن ببین چرا اینطوره؟چرا سر نخواستن ایران دعواست؟!
هنوز کسی پیدا نشده با عدد و رقم اثرات مفید دشمنی با آمریکارو برای مردم توضیح دهد
من هیچی نمیخوام!فقط به من بگین که چرا از اهرم فشار غنی سازی 20 درصدی و فقط چندین ماه تا بمب اینقدر بد استفاده کردین؟چرا برجام ضمانت اجرای قوی نداشت؟دلتون رو به سازمان ملل که فقط کارش ابراز نگرانی هست خوش کرده بودین؟به من،به ما،جواب بدین!نهایت چیزی که دارین براش تلاش میکنین نفت در برابر کالا هست.این یعنی پایان.
خب حقیقت رو گفته
کشورهای کوچک توان مقابله با موج برخورد امریکا رو ندارن. حق هم دارن وقتی که ضرر اندر ضرر براشون داره مگه مغز الاغ خوردن با شاخ امریکا در بیفتن. تنها کسی که تو این اوضاع می تونه کمی برای امریکا شاخ شونه بکشه فرانسه پلیس بد است. ریشه این کار هم به اصطلاح عوام به کله خری فرانسوی و اون حس ناسیونالیستی و ایستادگی سابق در برابر امریکا برمی گرده. الان هم که بحث ارتش واحد اروپا رو علم کردن روابطشون با امریکا کمی شکرابه. در ثانی این اعمال فرانسه در ماجرای خروج این کشور در دهه شصت میلادی از ناتو مسبوق به سابقه است.
الهم اشغل بظالمین بظالمین. آمین
نمیدونم چرا هر موقه میگن رویترز داره دروغ میگه همون راست میشه
این اروپاییها خودشان گرفتارند مخصوصا خروج انگلیس از اتحادیه بر مشکلات. افزوده است.
راه اندازی شبکه مالی کار مشکلی است. اما ارزش بسیار زیادی دارد. از طرفی راه اندازی این شبکه مانند شکافی است بر روی سد بزرگ سوئیفت. میتواند بنیاد حرکتی را بگذارد که در آینده ضربه بسیار بزرگ و عمیفی بر دلار و حگومت امریکا بگذارد. پس کاملا این حرکت دارای ارزش است و باید با آن همراه باشیم.
امیدوارم عمق استراتژیک کشور به جای سواحل مدیترانه در داخل پیگیری شود
اروپاییان ،از ترس امریکا هیچ غلطی نمیتوانند بکنند ،تنها کشور انگلیس است که اگر تمایل داشته باشد ممکن است به ابران کمک نماید که آنهم خطر آفرین است ،،،
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار