بازدید 31770
رئیس‌جمهور و وعده افزایش حقوق به مردم؛

افزایش 100 درصدی حقوق امکان‌پذیر است؟!/ قیمت واقعی دلار چقدر باید باشد؟

طی روزهای اخیر در میان مردم و فضای مجازی بعضا صحبت از افزایش حقوق 100 درصدی در سال آینده می شود؛ موضوعی که هرچند تحقق آن باز هم شرایط بهتری را نسبت به قبل از اسفند ماه 96 برای مردم ایجاد نخواهد کرد، چون قدرت خرید مردم نزدیک به یک چهارم طی ماه های اخیر کاهش یافته، ولی افزایش 100 درصدی و حتی 50 درصدی حقوق برای سال آینده، موضوعی دور از انتظار و انتزاعی است.
کد خبر: ۸۵۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ 12 November 2018

بر اساس آخرین داده های اقتصادی و مشاهدات وضعیت زندگی اقشار مختلف جامعه، طی هفت ماهه گذشته، قدرت خرید مردم به دلیل افزایش بی حد و حصر قیمت ارز ـ که به بیش از سه برابر نسبت به اسفند ماه سال 96 رسیده و موجبات افزایش قیمت کالاهای مصرفی مردم در تمامی بخش ها را فراهم آورده است ـ قدرت خرید مردم به ویژه دهک های کم درآمد و حقوق بگیر به شدت کاهش یافته تا جایی که تاکنون بارها تقاضای برگزاری جلسات تصمیم گیری برای افزایش حقوق کارگران، کارمندان، مستمری بگیران، بازنشستگان و ... داشته ایم.

به گزارش «تابناک»، با وجود درخواست های متعدد و انتشار گاه و بی گاه تحلیل ها و خبرهای مختلف در رسانه ها، مبنی بر لزوم افزایش هرچه سریع تر قدرت خرید حقوق بگیران و دهک های درآمدی پایین جامعه ـ که یکی از راه های آن افزایش میزان حقوق دریافتی از سوی این بخش از مردم است ـ دولت به عنوان متولی این مسأله، کمترین توجه را به این مسأله داشته و صرفا تمرکز خود را بر بسته حمایتی گذاشته است.

بسیاری از کارشناسان منتقد به این رویکرد دولت درباره عدم تصمیم گیری برای افزایش حقوق و یا افزایش دادن قدرت خرید حقوق بگیران و دهک های درآمدی پایین جامعه از طریق مکانیزم های مختلف بر این عقیده اند که چنین جلساتی از سوی نهادهای متولی دولتی، یا تشکیل نخواهد شد و یا اگر هم تشکیل شود، موضوع و پروسه تصمیم گیری در مورد آن آنقدر طولانی می شود که در نهایت به جلسات تصمیم گیری برای حقوق سال 98 این افراد منتهی شود.

افزایش 100 درصدی حقوق امکان‌پذیر است؟!/ قیمت واقعی دلار چقدر باید باشد؟

این در حالی است که سفره های بخش آسیب پذیر جامعه ـ که شامل حقوق بگیران و دهک های پایینی می شود ـ از ماه ها قبل به دلیل کاهش شدید قدرت خرید، کوچک و کوچک تر شده و همچنان چشم انتظار تصمیم گیری دولت برای نهایی کردن موضوع افزایش حقوق یا ترتیب دادن مکانیزم هایی که در نهایت منجر به گسترده تر کردن سفره این بخش از جامعه بشود، هستند تا بیش از این آسیب های ناشی از بی تدبیری در مقابل تحریم ها را متحمل نشوند؛ هرچند بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که اتفاقا دولت تدبیر لازم را در مقابل تحریم ها کرده، به بهای زیر فشار بردن بخش های مستضعف، محروم و کم درآمد جامعه. بدین شکل که اتفاقا دولت به بهانه تحریم علاوه بر جمع آوری نقدینگی سرگردان و وحشتناک کشور، درآمدهای خود را به واسطه افزایش قیمت ارز به بیشترین حد ممکن رسانده و از این طریق، بسیاری از دیون و بدهی های خود را به بانک ها، بانک مرکزی و سازمان هایی نظیر تأمین اجتماعی پرداخت کرده است.

همین کارشناسان اقتصادی که افزایش قیمت ارز را تدبیر دولت برای مقابله با تحریم ها چند ماه قبل از آغاز آن عنوان می کنند، بر این عقیده اند که نرخ واقعی ارز (دلار) نصف ارزش فعلی آن است و رقم محاسبه این نرخ پس از اعمال تحریم های آمریکا، حداکثر باید بین 6 تا 7 هزار تومان باشد، اما دولت که فضا را برای افزایش به رقم فعلی فراهم دیده، خیلی هم از این اتفاق بدش نیامده و تلاش دارد، شرایط موجود را حفظ کند، زیرا در این شرایط مقابله با تحریم ها خیلی کار سختی نخواهد بود.

حالا پس از اجرایی شدن تحریم های ظالمانه و ثانویه آمریکایی ها علیه ملت ایران، رئیس جمهور به راحتی از عدم تأثیر آن بر روند اقتصادی کشور سخن گفته و با اشاره به اینکه دیدیم دور جدید تحریم ها که از 5 نوامبر شروع شد، هیچ تأثیری بر روند اقتصادی کشور نداشته است، گفت: چون آمریکایی ها هر چه تیر در ترکش داشتند، قبلا علیه ملت ایران رها کرده بودند و چیز جدیدی نداشتند که ارائه کنند.

روحانی تصریح کرد: آمریکایی ها به دلیل اینکه مورد هجمه افکار عمومی دنیا قرار گرفته بودند، ناچار شدند عقب نشینی دیگری انجام دهند و بگویند، موضوع مواد غذایی، مسأله دارو و تجهیزات پزشکی استثناست که البته این حرف آنها هم نادرست است، زیرا وقتی نظام بانکی را تحریم می کنند، همه چیز را تحت تأثیر قرار می دهند.

وی خطاب به ملت ایران گفت: اولاً که ما در زمینه کالاهای اساسی و مورد نیاز و ضروری مردم هیچ مشکلی نداریم و انبارهای ما از همیشه بیشتر آمادگی دارد تا برای ماه هایی طولانی کالاهای اساسی مردم را تأمین کنند.

رئیس جمهوری افزود: هر چه زمان بگذرد، هم مسئولان ما برای جبران مشکلاتی که برای مردم پیش آمده آماده تر می شوند و هم استقامت مردم ما در برابر این توطئه ها بیشتر خواهد شد.

وی خطاب به مردم ایران اعلام کرد: دولت نخستین بسته حمایتی غذایی خود را در ماه آبان به افرادی که تحت فشار بیشتری قرار دارند و جزو قشرهایی هستند که مشکلات بیشتری دارند، پرداخت خواهد کرد و این روند تا پایان سال در چند نوبت ادامه پیدا خواهد کرد تا بتوانیم مشکلاتی را که برای مردم پیش آمده است، تا حدی جبران کنیم.

رئیس جمهوری به بودجه سال آینده نیز اشاره ای کرد و گفت: برای حقوق و دستمزد پیش بینی هایی می کنیم که تا حدی بتوانیم مشکلات اقتصادی را جبران کنیم.

از بین تمامی توضیحات اقتصادی روحانی برای شرایط کشور در پسا تحریم، تنها نکته ای که خیلی به چشم مردم آمده و در طول روزهای اخیر در مورد آن صحبت می کنند، آن بخشی است که او گفته «برای حقوق و دستمزد پیش بینی هایی می کنیم که تا حدی بتوانیم مشکلات اقتصادی را جبران کنیم.» همانطور که پیش بینی می شد مردم به ویژه قشرهای حقوق بگیر و دهک های درآمدی پایین جامعه به شدت منتظر افزایش حقوق و دستمزد از سوی دولت هستند.

طی روزهای اخیر در میان مردم و فضای مجازی بعضا صحبت از افزایش حقوق 100 درصدی در سال آینده می شود؛ موضوعی که هرچند تحقق آن باز هم شرایط بهتری را نسبت به قبل از اسفند ماه 96 برای مردم ایجاد نخواهد کرد؛ چراکه قدرت خرید مردم نزدیک به یک چهارم طی ماه های اخیر کاهش یافته است، اما افزایش 100 درصدی و حتی 50 درصدی حقوق برای سال آینده، موضوعی دور از انتظار و انتزاعی است.

برای افزایش حقوق به میزان یاد شده، باید کارفرمایان که دولت نیز خود یکی از بزرگترین کارفرمایان محسوب می شود، این آمادگی را داشته و البته برای بار تورمی آن نیز فکر کرده باشند، با توجه به آنچه از مجموع شرایط کشور، دولت و وضعیت کارفرمایان می توان ملاحظه کرد، این میزان از افزایش حقوق امری بعید است، اما توصیه ما به دولت این است که حتما باید فکری به حال وضعیت بخش های حقوق بگیر (کارگران، کارمندان، مستمری بگیران، بازنشستگان و ...) بکند، چون حال و روز این بخش از جامعه اصلا تعریفی ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۰۷
افزایش حقوق ها در صورتیکه نرخ تورم کنترل نشود و همچنان سه رقمی بماند دردی را دوا نخواهد کرد و تنها افزایش حجم نقدینگی و تکرار چرخه معیوب تورم را در پی خواهد داشت. بجای افزایش های نسنجیده افزایش حقوق ها و کمک های مالی مقطعی دولت باید تورم را کنترل کرده و موانع تولید را از میان بردارد و تا حد ممکن نرخ اشتغال را افزایش دهد. افزایش نقدینگی سمی است که شرایط را در دراز مدت بد تر خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
ارزها همه به بیش از 4 برابر افزایش یافت و این یعنی دولت از مخل فروش ارز 4 برابر در امدش بیشتر شده است . کسبه با قیمتهای جدید سود خود را محاسبه و از مصرف کنند گان دریافت خواهند کرد . تولید کنند گان نیز همگی اجناس خود را از 50 تا 400 درصد افزایش داده اند یعنی یک افزایش قیمت در کالاها اتفاق افتاده که به معنای این است کا تاثیر ارز بر بازار مشهود است تنها کسانیکه این وسط ضرر کرده کارمندان و کارگران حقوق بگیر هستند که حقوق انها افزایش نیافته است و زیر فشار اقتصادی خرد شده اند . به اقای نوبخت اعلام می کنم اگر مسلمانید این حق الناسی است که دارید تضییع میکند و باید در پیشگاه قضای خداوند پاسخگو باشید .
بازم ناسناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
بنده خدا اینها همه حرف ووعده توخالی است اینها سه ماه است که دارند بسته حمایتی میدهند حالا شما رفتی تو تورم ناشی از آن افزایش خیالی وچرخه معیوبش نه بابا جرخه معیوبش مربوط یبه ما حقوق بگیران است برای بهتر از ما ها آِی جرخه پول سازی است که چهل نسل آینده ما هم بهش نمیرسد
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
تحریمها داره اثر نمی زاره و 13 ابان هم هیج اتفاقی نیافتاد و اصلا ایران بهترین اقتصاد دنیا را داره. درود بر ترامپ که با عث شد اقتصاد ایران اینقدر خوب بشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
کارشناسان محترم همه مطالب را صریح نوصیح دادند افراد دولت دستشان توی خرج نیست. نمینوانند سختی معیشت را درک کنند. تا زمانیکه و دولت محترم نمیخواهد مستقیم سرمایه گذاری کند و باید بخش خصوصی و یا خارجی ها سرمایه گذاری کنند. تا زمانیکه اوضاع سیاسی و اقتصادی ثایت نباشد کسی سرمایه گداری برای اشتغال نخواهد کرد و این معضل تا پایان عمر این دولت ادامه خواهد داشت
ناشناس
| Thailand |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
هر قطعه اسکناس اضافی خارج از مبانی و اصول اقتصادی بانک مرکزی با هر بهانه، توجیه و پوششی، اعمالی مجرمانه تر از جعل اسکناس، دزدی فنی از مردم، نابودی پس انداز و زندگی مردم و سوء استفاده از اختیارات و جایگاه قدرت است لذا مستعجب محکومیت و مجازات مجرمان است.
قوه قضائیه باید وارد عمل شود.

ارزش پول ملی کشورهای عراق، افغانستان و سوریه علیرغم انواع مصائب سیاسی، اقتصادی، نظامی، امنیتی از جمله ویرانی و کشتار گسترده، انواع تحریم های بین المللی، جنگهای خانمانسور، طولانی و فرصت سوز، تقابل و جنگ عملی با آمریکا و سایر کشورها، ناامنی، عدم ثبات، تخریب وسیع و عمیق زیر ساختهای کشورشان در طول چهل سال اخیر، بمراتب بهتر از ارزس پول ملی ایران است در حالیکه که ایران درآمدی بمراتب بیشتر از این کشورها داشته و دولت ایران به اندازه ٢٠% گرفتاریهای آنها را نیز نداشته است

چرا ارزش پول ملی ایران و قدرت خرید ملت به این وضعیت عجیب، حیران کننده و فجیع رسیده!؟
چرا !؟
چرا !؟

چرا ریال ایران بلا انقطاع و پیوسته غش می کند ؟


چرا برعکس، پول ملی ایران پیوسته قدرتمند نشده و نرخ دلار آمریکا در مقابل ریال ایران مکرر در مکرر سقوط نکرده ؟

آقا ! دو، دو تا میشه چهار تا اما در محاسبات و راندمان مقامات ایران چرا منفی ١٤٥٠٠ میشه !؟ اختلاف محاسبات یکی و دو تا و ده تا نیست بلکه زمین تا آسمان است !

چرا وضعیت ارزش پول ملی کشورهای افغانستان، عراق و سوریه بمراتب بهتر از ایران است ؟
مهربان توسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
خدایا خودت به امثال من معلم کارگر یا...کمک کن
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
حقوق و دستمزدها باید با برابر طلا سنجیده و پرداخت شود مثلا حداقل حقوق معادل یک نیم سکه باشد و الی آخر. اما وقتی عده ای هدفشان این است که هر سال مردم ایران را فقیرتر کنند کل این بحث بی معنی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
من هم حرف آقای ناشناس تکرار می کنم:به اقای نوبخت اعلام می کنم اگر مسلمانید این حق الناسی است که دارید تضییع میکند و باید در پیشگاه قضای خداوند پاسخگو باشید .
واسه دولت بر ای کارمندان خودش بله اما بخش خصوصی خیر بلکه دارند تعدیل نیرو هم می کنند پس کارمندان دولت خوشا بحالتان
پاسخ ها
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
در شركت ما كه يك شركت خصولتيست منهاي تمام تبعيضهايي كه بين ما قراردادي ها و رسمي ها ميزارن اختلاف حقوق هامون حداقل 10 ميليون تومن و حداكثر 48ميليون تومنه يعني ما نهايتا با فوق ليسانس و 20 سال سابقه ميگيريم 3 تومن ولي رسمي ها از 12 ميليون حقوقشون شروع ميشه بماند كه ما هيچ پستي نميتونيم داشته باشيم و پيشرفت برامون افسانه است خواستيد مستندات هم بدم خدمتتون .حالا الان حقوق ما زياد نشه ما ميميريم ولي رسمي ها نهايتا كمي كيفيت زندگيشون كم ميشه
هموطن
| Kazakhstan |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
همه کامندان از این دولت ضربه مالی خورده اند دولت فقط شعار میده
ناشناس
| Thailand |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
بجای افزایش حقوق دو برابر یا بیشتر، نقدینگی خارج از مبانی بانک مرکزی را جمع کنید و توزیع ثروت در جامعه را عادلانه کنید و ارزش این از پنجاه برابر حقوق شدن هم بیشتر است
جان کلام خاک فقر بر پیکر جامعه نپاشید
و خاکهای کذایی پاشیده شده را از چهره و زندگی مردم بزدائید
فردوس توسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
اش نخورده دهان شوخته
کارمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
کارمند دولت با 17 سال سابقه کار 1 میلیون 800 هزار تومان حقوق با مدرک کارشناس ارشد ، خود آقایان با این حقوق سه روز هم نمی تونند سر کنند
انگار نه انگار که ما مردم این کشوریم و داریم برای این کشور زحمت می کشیم
مینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
خوبه شما میگید قاردادی هستین من رسمی و فوق لیسانس و ده سال سابقه 3 تومن میگیم قسنت اداری علوم پزشکی و همکاران پزشک ما هر کدام بیشتر 50 میلیون هم میگیرن
تابناک محترم!
این زخم کهنه چندیست وا شده است جانا ! حالا که مرهمی نیست نمک چه می پاشی ؟
پاسخ ها
هموطن
| Kazakhstan |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
کدام دولت؟؟؟؟به فکر ملت بوده تا به این یکی برسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
مطمئن باشید تابناک نیت خیر ندارد
حقوق را به دلار بدهید
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
گفتی حقوق با دلار یعنی ۱00 تا۲00 دلار است
ناشناس
| - |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
احسنت
اگر هم افزایشی صورت بگبره برای کارمند های رسمی دولت هست ما که تو بخش خصوصی حقوق بگیریم باید بسوزیم و بسازیم
پاسخ ها
کارمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
من کارمند رسمی دولت امسال 6 در صذ افزایش حقوق داشتم. شما چطور؟
احتمالا دولت میزان تورم را 30 درصد اعلام خواهد کرد و 20 درصد به حقوق اضافه میکند که البته میزان افزایش بیمه و مالیات بیش از 100 درصد خواهد بود و بنابراین 10-15 درصد افزایش دریافت قابل پیش بینی است.
تو جیب ما رو نزن اضافه حقوق پیشکشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
بتید گفت اونهایی رو که از جیبمون زدی برگردون اضاف نخواستیم.
هر مسئله ای دو جز دارد یکی گرانی که شدت آن معلوم است و دیگری قانون افزایش حقوق بر اساس تورم و معیشت؛ آیا فقط حقوق می خواهد زیاد شود که زیان می زند ؟!یا نه همه چیز گران شده ؛ ولی حقوق زیاد نمی شود ؟!. و این یعنی فسادآوری بسیار زیاد برای کارمندان ساده و کارگران ساه و کسبه خرداست و فاصله طبقاتی ؛ پس صورت مسئله را پاک نکنیم و بدانیم یا باید ارزش ریالی پرداختی ها را بالا برد و یا مبلغ دریافتی ها را به خط فقر که 6 میلیون تومان در ماه برای تهران و مراکز استان ها است؛ برسانیم ؟!. و دیگر هیچ .بدرود
پاسخ ها
هموطن
| Kazakhstan |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
افرین به گفتار ساده وشیوای شما کارمند ساده خیلی قشنگ تفسیر کردید
این افزایش حقوق به نفع حقوق بگبران نیست که هیچ به ضررشان هم است چون افزایش حقوق باعث می شود تورمی را که روبه کاهش است تثبیت وجهت ان را دوباره صعودی می کند وبازهم فدرت خریدشان کمتر می شود بهترین کار اینکه مردم صرفه جویی کنند و مصرف کنند گان به قیمتهای جدید نه بگویند وروند کاهش تورم ادامه یابد چون بهترین کار برای کاهش قیمتها نخریدن است که اینکار به اجبار به مردم تحمیل شده بنابراین اگر قدرت خرید بالا بردیم تورم بالتر می رود و وضعشان هم ممکنه بدتر از قبل از افزایش حقوقها بشود
پاسخ ها
هموطن
| Kazakhstan |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
کرشناس که شما باشید کشور از این بهتر نمیشه
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
بنظرم شما جز دولت مردانی اومدی نظر میدی اخه واسه مردم با این گرونی ها میتونن اسراف کنن و اضافه خرید کنن بعضی ها بیکارند و نمیتونن خرید کنن و بعضی ها هم دیر به دیر حقوق میگیرند و تو دخل و خرج موندن اونایی هم که کار دارند و حقوق سر موقع میگیرند باز سر خرید مایحتاج ضروری زندگی موندن
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
....نوش دارویی و بعد مرگ سهراب
مرد حسابی همین الان هم ما به زیر خط فقر سقوط آزاد داشته ایم. تو داری چی میگی؟کارمندان داره با بدبختی زندگی می کنند.
ناشناس
| - |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
نظر شما باشد حقوق ها کم هم بکنند ای بازاری عزیز
شما هیچ کاری نمی کنید زیرا از خورشید روشن تر است که گرانی های در همه موارد سبد خانواده به بیش از 60 درصد رسید ولی در عملی کردن قانون افزایش حقوق و معیشت هیچ اقدامی در این 9ماه از سال 1397 ندیده ایم؟!. لذا انسان یادش به این تفکر بعضی از افراد دوران تاریخ معاصر می افتد که می گفتند که کارمندان و کارگران و کسبه خرد مثل انگل خون ملت را می خورند و یا حداکثر کار مفید آنها 20 دقیقه است و .... بدرود
پاسخ ها
هموطن
| Kazakhstan |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
افرین بی حجاب
خیلی آدمهای بدی هستید ه اینطوری تحلیل می نویسید یا خودتونم حقوقای ذایی میگیرید یا یه یزیتون میشه . چطور وقتی تورم 300 درصدی رو دولت قبل از تحریم اعمال میکنه بار تورمی نداره حالا با پررویی تمام وقتی قراره دستمزدها 3 برابر بشه بار تورمی داره. دولتی که 3 برابر درآمدش دریافت کرده با فروش دلار حالا ر بخواد یه درصد کمی از اون رو به مردم بده که زنده بمونند نگران تورمه؟!!!!!!!!
اگر قرار بود 100 درصد حقوق اضافه بشه که ارزش پول یک چهارم نمی کردند. در واقع مردم دارن کسری درآمد دولت رو جبران می کنند و دولت حاضر شده ارزش پول مملکت رو به شدت پایین بیاره تا یکی دوسالی وقت بخره.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
احسنت اینها عسل نمی دهند نیش هم نزنند
داریم دقیقا به سمت ونزوئلایی شدن میریم.....
رییس جمهور از این صدها خیلی قول داده شما جدی نگیرین تو پنج درصدش موندن خلاصه بدجور مسخره شدیم
این فقط یک مسکن چند ماهه هست بعد از آن شاهد تورم افسار گسیخنه ناشی از چاپ پول بی پشتوانه خواهیم بود...
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
سیاست ستون تا ستون فرج است را نمی شناسی!
امیدوارم فکری به حال حقوق بگیران بخش خصوصی بکنن تو این وضعیت گرونی حقوق های حداقلی اونم تازه نمیدونی ماه دیگه هستی یا نیستی
کارفرمای ما از اول سال تا حالا حقوق نداده
از سال قبل هم حدودا نصفشو بدهکاره
میدونم خیلی از شرکتهای دیگه هم مشکل دارن تو شهرک صنعتی شهرمون
این وعده های بیخود یا عملی نمیشن یا باعث تعدیل میشن
دو صد گفت چون نیم کردار نیست.
روحانی با پنبه سر برید احمدی نژاد با تیزی. نتیجه یکسان برای ملت مفلوک.
کارگران افغانی هم با افزایش قیمت دلار و چهار برابر شده ملزومات زندگی در کشور دستمزدشان را چهار برابر کردند. اما دستمزد حقوق بگیرانی که روزنه و گشه ای برای غارت بیت المال ندارند ما هاست که در گرداب مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.
مورد دیگر اینکه محصولات تولید واقعی داخل مثل شیر و سایر مواد غذایی که اغلب هم راهبردی و ضرروی هم هستند، اگر چه با افزایش چند مرتبه ای به دست مصرف کنندگان می رسند، با این وجود با قیمت قبل از اسفند 96 از تولید کنندگان خریداری می شود؛ و این بدان معناست که در سال آینده (به تعاقب سال حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی) همان داستانی که سالهاست برای سیب زمینی و پیاز ساخته می شود به کل تولید ملی و کالاهای ایرانی تعمیم یابد.
بزک نمیر بهار میاد ..خربوزه با خیار میاد همه این نمایشات بخاطر از بین بردن ونابودی طبقه متوسط است که به حول قوه الهی توفیق ونتیجه لازم حاصل گردیده و دیگر به وعده های سر خرمن وتو خالی دیگر نیازی نیست
اخوی حتما شنیده اید که از سال 92 تا 97 نقدینگی کشور برای بار چندم 4 برابر شده و از 450 به 1700 تریلیون تومان رسیده است .ایا فکر کرده اید که این پول کلان خلق شده صرف چه چیزی شده است؟افزایش دستمزد 150 تا 200 درصدی 28 میلیون نفر حقوق بگیر و بازنشسته،پرداخت انواع یارانه ها اعم از سوخت،نان،سلامت،مسکن مهر و ... و اخر هم پرداخت سود سپرده های بانکی که بواسطه بدهی دولت و شبهه دولتی ها به بانک ها به بار امده و این سومی خود معلول دو تای اول است چون بانک ها بواسطه تهی شدن منابعشان توسط دولت و شبه دولتی ها مجبور به افزایش سود سپرده شده اند تا با جذب منابع ورشکست نشوند.همه این موارد در حالی است که در این سالها ثروتی در کشور خلق نشده و متوسط رشد اقتصادی حدود 10 درصد در 5 سال بوده است پس تمام منابع این بذل و بخشش با چاپ پول بی پشتوانه تامین مالی شده که نتیجه آن وضع موجود است.حالا در شرایطی که رشد اقتصادی منفی و درامد های ملی شدیدا کاهش یافته است علیرغم فقر بخش زیادی از مردم صحبت کردن از افزایش حقوق حتی 10 درصدی هم بسیار مخرب و ثبات زداست چه رسد به افزایش 100 درصدی و کسانی که چنین مطلبی را مطرح می کنند عوام فریب هستند و یا اینکه الف و ب اقتصاد خرد و کلان را نمی دانند که بفهمند رفاهی را که به واسطه ضعف تولید ملی وجود ندارد نمی شود با چاپ پول بی پشتوانه توزیع کرد.
پاسخ ها
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
کاملا درسته
خندم میگیره
سلام.در دوره احمدی نژاد یکبار افزایش حقوق غیر عادی دادند و نتیجه آن این شد که بخش دولتی تا حدودی نفس راحت کشید ولی بخش خصوصی باندازه دولتی نتوانست افزایش بدهد و لذا نه تنها کمتر افزایش داده شد و اختلاف و تبعیض بیشتر شد بلکه بخش خصوصی برای رقابت پذیری دست به تعدیل نیرو زد و تعداد زیادی از نخبه ها هم خواسته یا ناخواسته مهاجرت کردند.اگر دوباره همین کار را بکنند ملت در این مورد که در این مملکت هرکس به فکر حفظ کردن کلاه خودش است و دولت حساب خودرا از ملت جدا کرده است مطمین تر میشوند.راه درست اینستکه ارزش پول ملی را بالاتر و قیمتها را پایینتر بیاورند تا همه ملت منتفع شوندنه فقط کسانی که کنترل شیرهای نفت و درآمدهای مملکت را در دست دارند.ممکن است بالاتر نگه داشتن مصنوعی نرخ دلار باعث شود دولت تحریمها را راحتتر رد بکند ولی باعث میشود فشار از آستانه تحمل ملت بالاتر برود
همون ۲۰ درصد اضافه کنن ۱۰۰ درصد پیشکش
با نام خدا .

با سلام .

تورم تعریف دارد. افزایش پول در دست مردم را تورم میگویند .

امروز با توجه به تحریم قدرتهای شیطانی بر علیه ایران در داخل کشور ارزش پول ریال ایران به شدت کاهش یافته است .

تا جایی که قدرت پول کشور بدبختی مثل افغانستان از ما بیشتر است .

رییس جمهور محترم و یا مسئولین ارشد کشور که در صف نانوایی قرار نمیگیرند .....و مشکلات شدید اقتصادی را

که لمس نمیکنند .....امروز ما ملت ایران البته دهک های پایین جامعه به سختی زندگی میکنیم .......

یعنی مسکن نداریم .........آیا با روزی 60 هزار تومان حقوق کارمندی چطور میشود حتی غذا خورد . .....

شما به یک رستوران در تهران بروید و یک پرس چلو کباب بخورید بیش از 50000 هزار تومان است البته با کمی اضافات .

ارزش ریال ایران باید قوی باشد بیخود افزایش دادن کاری از پیش نمی برد جز اینکه مثل ترکیه صفر پول را حذف کنند .

البته ترکیه موفق شد ولی آرژانتین دولتش ورشکسته شد . که اقتصاد دانان جوابش را میدانند .

همه چیز بییش از 3 برابر شده . بقول جناب آقای قالیباف 4 درصد حق 96 درصد در کشور را میخورند .

نتیجه اینکه در کشور ما کم کم مردم در حال مریض شدن هستند البته بیش از 50 درصد مردم مریض هستند .........

اقتصاد کشور در حال فروپاشی است و باید یک فکر اساسی کرد .............وگرنه سال بعد اوضاع بدتر خواهد شد .........
دولت فقط در مورد دولت و حکومت تدبیر کرده و مردم و جامعه رو از دایره تدبیر کنار گذاشته و به مردم وعده تحمل سختی ها رو میده!!!
این غیر از ظلم چه معنا و مفهومی داره؟؟ غیر از ناکارامدی چه مفهومی داره؟؟
مگه نه اینکه تو کتاب های درسی و تاریخی از دوران پهلوی هم به این که افرادی منفعت طلب و خواهان ثروت برای خود و خانواده و خائن به ملت بودند نام برده میشه؟ پس تفاوت تدبیر این دولت با تدابیر پهلوی ها چیه؟؟؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
ماهایی که در جزء بدنه دولت نیستیم انگار مال این کشور نیستیم فقط موقع انتخابات جزء شهروندان این کشور به حساب می آییم
سنگ بزرگ علامت نزدن است
قیمت هاحداقل دوسه برابرشده اند وحقوق هاهم بایدحداقل دوبرابرشوند
افزایش حقوق ها و دستمزدها نه تنها مشکلی از مردم حل نمیکند بلکه عاملی برای تورم بیشتر است! به جای آن دولت باید همان طور که ظرف شش ماه ارزش پول کشور را و در نتیجه ارزش سپرده ها و حقوق کارمندان و کارگران را هب یک چهارم کاهش داد، به سرعت ارزش این پول رالا ببرد تا بدون ایجاد تورم قدرت خرید مردم افزایش یابد و فشار از روی طبقات ضعیف اندکی برداشته شود. غیر از این، راه دیگری وجود ندارد.
بنده کارمندسازمان صنعت معدن همدان هستم درابتدا سال جاری علیرغم اعلام دولت اعتدال وتدبیر حقوق مازیر 10درصداضافه شد هرچیزی دولت بگه عمل نمی کند انتظارنداشته باشید کاری برای کارمند وکارگر بکند انشاا... دولت بعد که اصولگراباشد.ضمنا حقوق سال قبل کمتراز2600 بوده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
مثل اینکه فشاربه جنابعالی هنوزآنقدرنشده که بازی اصلاح طلب اصولگرا یادت بره عزیزم . هردوسروته یک کرباسند وبحال مردم بدبخت دلشان نسوخته .
سال 97 که 6 درصد دادند خیلی هنر کنند سال بعدی 10درصد بدهند اون وقت اقلام مصرفی مردم از 50تا 400درصد گرون شد ..............
دولت باید بداند اگر اقدام ملموسی تا پایان آذرماه انجام ندهد شرایط و اوضاع بسیار وخیم اقتصادی باعث اعتراض های خیابانی شدیدتر از سال گذشته خواهد شد و من امیدوارم دولت اقدام عملی نشان دهد.
سلام.مرسی از مطالب مفیدتون.فقط افزایش حقوق کارگران و کارمندان و بازنشستگان تورم می‌بره بالا.واقعا متاسفم.اکثر کارمندان و کارگران و..زیرخط فقرند.گرانی غوغا می‌کنه.بانک ها شدن خان وحقووق بگیر ان شدن رعیت.همه چی ۴برابرشده.حتی حقوق کارگران و بازنشستگان رو۱۰۰درصدافزایش دهندتازه میان روی خط فقر.سپاس
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
برادر مشگل امثال شما این است که عدد این افراد را که 28میلیون نفر است در نظر نمی گیرید و فکر می کنید اینجا کویت و قطر 2 تا 3 میلیونی است که حتی رفاه ایران را هم با انها که یک چهلم ما جمعیت ولی بیشتر از ما درامد دارند مقایسه می کنید.برادر اگر هزینه حقوق متوسط یک کارکن یا یک بازنشسته 25 میلیون تومان در سال باشد هزینه حقوق این 28 میلیون نفر با حقوق ناچیز فعلی معادل 700 تریلیون تومان است که باز معادل نصف نقدینگی نجومی کل کشور است حال اگر دوبرابر شود کل پول کشور هم جوابگوی پرداخت حقوق این لشگر عظیم نخواهدبود . اگر شب و روز پول چاپ کنند برادر باور کن
اقتصاد علم است و در کشورهای جهان اول مردم برای 1 یا 2 درصد افزایش حقوق چند سال با دولت چانه می زنند و به این هردنبیلی نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
این رقم 28 میلیون رو از کجا آوردین؟
پس منظور شماها اینه که حقوق بگیران برن بمیرن تا مشکل کشور حل بشه؟
این کار یعنی تورم بیشتر و نه تنها باعث افزایش قدرت خرید مردم نمیشه باعث گر گرفتن قیمت ها و رشد آنها میشه بازار الان تقریبا در رکود به سر میبره و تشنه پوله چون پول زیادی دست مردم نیست اگر پول بیشتری دست مردم بیاد قطعا شاهد رشد قیمتها هستیم
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
چرت نگونوبت به حقوق کارگران میرسه تورم زیادمیشه
متاسفانه در بسیاری از سازمان ها پرداختی ها به پرسنل به بهانه صرفه جویی نسبت به سال گذشته کمتر شده که این امر باعث فشار بیشتر به کارکنان و افزایش شدید نارضایتی آنها نیز شده است.
سلام با عنایت به چهار برابر شدن قیمت دلار و افزایش سه و چهار برابری قیمت کالاها ،مسکن، اجناس و افزایش روزانه قیمت کالا چگونه حقوق بگیر ثابت که در سال یک بار افزایش حقوق ناچیز ده درصد دارد بتواند از پس مخارج خانواده و معیشت آن بر بیاید؟ براستی این رسم انصاف و جوانمردی نیست . مسئولین محترم اگر قدری منصف باشند باید اقدام عاجلی در خصوص افزایش حقوق کارمندان , و کار گران بین 70 الی100 درصدانجام دهند زیرا با این تورم لجام گسیخته
سفره خانوادها کوچک و کوچکتر شده لذاباید جوابگوی حقوق بگیران و خانواده های آنان پیشگاه خدای متعال باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
لازم نیست حقوق ها را زیاد کنند بلکه باید ارزش پول ملی را درست کنند که با این وضعیت دلار هیچی نمیشه خرید حتی با دو برابر کردن حقوقها
ادامه روند فعلی و عدم اقدام عملی از طرف دولت به طور قطع باعث افزایش فساد و ارتشا در سازمانها بالاخص سازمان های مالی خواهد شد
متاسفانه در سازمان ها مدیرعامل و هیات مدیره به دلیل دریافت حقوق های بالا(کلان نسبت به کارکنان)، هیچ دغدغه ای ندارند و حتی در بسیاری از موارد دریافتی های غیر مستمر ما را نسبت به سال گذشته کاهش داده اند.
بزک نمیر بهار میاد
عزیز دلار سه برابر شده ولی مواد غذایی که یه برابر نشده و حداکثر ۲ برابر شده که همان ۱۰۰ درصدی است
ولی اجناس مصرفی خارجی چند برابر شده و باید هم بشود تا اقتصاد بچرخد
تابناک به خدا وضع مون خیلی وخیمه.
به والله قسم حقوق مون تا 10امماه هم نمیرسه
ارزش پول ملی کشورهای عراق، افغانستان و سوریه علیرغم انواع مصائب سیاسی، اقتصادی، نظامی، امنیتی از جمله انواع تحریم های بین المللی، جنگهای خانمانسور و طولانی، تقابل و جنگ عملی با آمریکا و سایر کشورها، ناامنی، عدم ثبات، تخریب وسیع و عمیق زیر ساختهای کشورشان در طول چهل سال اخیر، بمراتب بهتر از ارزس پول ملی ایران است در حالیکه که ایران درآمدی بمراتب بیشتر از این کشورها داشته و دولت ایران به اندازه ٢٠% گرفتاریهای آنها را نیز نداشته است

چرا ارزش پول ملی ایران و قدرت خرید ملت به این وضعیت عجیب، حیران کننده و فجیع رسیده!؟
چرا !؟
چرا !؟

آقا ! دو، دو تا میشه چهار تا اما در محاسبات و راندمان مقامات ایران چرا منفی ١٤٥٠٠ میشه !؟ اختلاف محاسبات یکی و دو تا و ده تا نیست بلکه زمین تا آسمان است !

چرا وضعیت ارزش پول ملی کشورهای افغانستان، عراق و سوریه بمراتب بهتر از ایران است ؟
چرا باید ما جوابگوی تمایلات شخصی یک عده از مسئولین باشیم که به غیر از مردم خودشون دغدغه مردم کشورهای دیگه را داشته اند؟
چرا ما نباید زندگی آرومی داشته باشیم؟
چرا ما نباید مثل بقیه مردم دینا با وجود داشتن این همه منابع و ثروت در فقر و بدبختی زندگی کنیم؟
آخه این چه نوع ایدئولوژی و تفکریه؟
تابناک یه نفر به ما بگه تا کی باید این وضع و شرایط را تحمل کنیم؟
آقا یه تاریخ بگید تا ما دلمون خوش باشه
به خدا مردم بریدند.
افزایش 1 درصدی حقوق هم امکان پذیر نیست. ولی افزایش 4 برابری قیمت ها به صورت خودسرانه امکان پذیره.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
برادر مثل انگار که فراموش کردی اگر قدرت خریدی نباشد قیمتی افزایش نمی یابد چون برای جنس گران شده متقاضی وجود ندارد پس اگر جنسی گران شده یعنی خریداری برای ان هست و یعنی قدرت خرید در حد عرضه ان جنس وجود دارد
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
برادر رضا شما سری به بازار بزنید. افزایش قیمت هست ولی قدرت خرید خیر
شیخ حسن ما افزایش 100 در صدی نمیخوایم .به اندازه کارمندان ساختمون پاستور همون جایی که تخت حکومتی تو مستقر هست اضافه کن در ضمن الان 2 ماه هست همه جا جا زدین بسته حمایتی .اما 1 کیلو برنج هم دست کسی ندادین .واقعا که
عجیبه که شما به این دولت امیدوارید که کاری بکند!
افزايش حقوق تا 200 درصد هم بار تورمي ندارد . بار تورمي را همان افزايش نقدينگي به جامعه تحميل كرد . من با دستمزدم سال قبل 30 عدد تخم مرغ مي خريدم الان مي توانم 7 عدد بخرم . اگر دولت دستمزد مرا دوبرابر هم بكند نهايت مي توانم 15 عدد بخرم . اين تورم مي اورد برادر ؟!!! هنوز 15 عدد تخم مرغ از تقاضاي من كم شده . تورم موقعي مي آيد كه شيب افزايش قيمت ها خيلي كمتر از شيب افزايش دستمزدها باشد . در ان صورت است كه تقاضاي من مي شود 40 تخم مرغ و ان موقع تورم مي ايد . نه الان كه شيب افزايش قيمت 4 تا 5 برابر است و شيب افزايش دستمزد افقي !!!!!!!!!!
فقط لطفا دیگر روی گشایش اقتصادی از خارج اصلا حساب نکنید چون فقط ما را به عقب میاندازد و همه را بلاتکلیف میکند و این همان هدف امریکاست که به بقیه غربیها تقسی کار کرده تا دولت را معطل کند تا زمانیکه کاملا تسلیم شود. مردم و فعالان اقتصادی امادگی همه کاری را دارند و تحریم به جایی نمیرشد ولی اینکه هر زما منتظر گشایشی از طرف غرب باشیم انها را معطل نگه میدارد. بهر حال رفتن بسمت تولید هر چه نیاز است نیاز به قول طولانی مدت دارد و اگر فعالان منتظر بمانند تا دوباره کالایی که تولید میکنند مورد بی مهری قرار بگیرد و واردات انرا له کن هرگز به این سمت نمیروند.
اخه مومن چرا میگی صد در صد افزایش حقوق ‌ ‌ اولا از فزدا همه چی باز گران میشود و از بقال و قصابی و غیره میگن حقوقها رفته بالا و در ثانی هر بچه ای میداند برای مهار تورم بالا بردن دستمزد راه صحیح نیست باید هزینه ها و قیمتها را اورد پایین تا حدی که با درامد متعال شود
شتر در خواب بیند پنبه دانه ...
طبق روال سالهای گذشته افزایش حقوق 100% نه بلکه 10% خواهد بود.
طی روزهای اخیر در میان مردم و فضای مجازی بعضا صحبت از افزایش حقوق 100 درصدی در سال آینده می شود!!
عمرا" من و امثال من که به این دولن و برنامه هایش رای دادیم فکر همچین موضوعی را هم نمی کنیم !
افزایش حقوق سال بعد انهم بعد از برگزاری صد جلسه وخوردن موز و ... فوقش به میزان 17 درصد خواهد بود!
ولی من به شخصه از این دولت انتظار نداشتم که خودش دلار را بالا ببرد و امثال من را به خاک سیاه بنشاند!
من یک سوال از رییس جمهور محترم داشتم .
آیا در حالی که قدرت خرید من کارمند به میزان یک چهارم کاهش یافته است ، امثال من چه تضمینی وجود دارد که این میزان کسورات را از بیت المال جبران ننماییم!(البته خدا اون روز رو نیاره).
آقای رییس جمهور که امثال من حامی شما بودیم و در صف ماندیم و به تفکرات شما رای دادیم لطفا"‌ راهنمای خود را به چپ بزنید و به دامان مردم بازگردید.
به خدا اگر دروغ نباشد ما حاضریم تحریم ها را با گشنگی هم تحمل کنیم .
ولی بالا بردن دلار چه توجیهی دارد؟
چرا برای بالا بردن حقوق کارمندان بدبخت امروز و فردا می کنید؟
منتظر چه هستید؟
تا دیر نشده کاری بکنید .
بجای افزایش حقوق قیمتها به قبل برگرده
حقوق زیاد نخواستیم
سیکل معیوب افزایش قیمت
دولت همه چیز را رها کرده. هر روز هم قیمت ها افزایش می یابد و هر کسی نرخ خدماتش را افزایش داده جز حقوق بگیر. بنابراین با حرف زدن کاری نمی شود کرد.
ما به فرموده استاد ولایتی لنگ می بندیم زندگیمون میگذره
افزایش حقوق دردی دوا نمیکند جلو گرانی را بگیرید من یک کاسب جز با درامد کم هستم این گرایهای اخیر در امد من را نصف کرده و فقط تجار بزرگ سود برده اند
دولت محترم تو جیب مارو نزن افزایش حقوق پیشکشت !
کل حرف دولت شده که ما هیچ کمبودی نداریم!!! اما هیچ کس نمیگوید به چه قیمتی؟وقتی همه چیز سه برابر شده و تقریبا توان خرید وجود نداره مردم باید چیکار کنند؟دستمال کاغذی بسته ای 5000 هزار تومن!دولت فکر میکنه همه چیز فقط برنج هندی و گوشت برزیلی هستش.انگار بقیه مایحتاج مردم رو نه دولت میبینه ونه براش مهم هست.به هر حال یه سری خرده ریز هست که احتیاج مردم هست و شرکت های دولتی و تولید کنندگان داخلی در قیمت از وارداتی ها جلو زدند.الان مردم باید چیکار کنند؟همش گفته میشه چون مردم برای یه کالایی صف میبنند اون گرون میشه .بعدا معلوم میشه از اول قرار بوده قیمتش همین بشه م صف مردم ربطی به افزایش قیمتش نداشته.
بجز حامل هاي انرژي
، نان
و البته قيمت خودرو در خودرو سازي ها ( كه البته توليد نميشود به دليل ورشكسته شدن قطعه سازان )
تقريبا از شير مرغ تا جون ادميزاد
بين 3 الي 4.5 برابر افزايش قيمت داشته

حالا به چه افزايش حقوقي ميشه اين فاجعه رو جبران كرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

و اما سوال اصلي
چرا اصولا دولت دلار رو افزايش ميده و متعاقب ش
ميخواد حقوق افزايش بده

اين فرايند غير اقتصادي چه كمكي به اقتصاد كرده در طي اين 40 سال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟..........
من معلم یا کارگر قراردادی معیشت مناسبی ندارم
کمکککککککککک
من که هیچ امیدی به آینده ندارم. به هرچیزی و به کاری دست می زنند اوضاع خرابتر میشه.حرف از معیشت زدنند چنان اوضاع خراب شد که به ذهن هیچ آدم عاقلی نمی رسید.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
آقا مهدی
به کار و ماموريت حضرت عزراييل شک داری؟ ببين چطور حضرت عزراييل همه معادلات را در آينده به هم خواهد زد. به اين يکی اميد داشته باش. زندگیتو بکن برادر.
من بازنشته هستم سال ۹۰حقوق من معادل ۱۴۵۰ دلار بود حالا که سال ۹۷است لطفا دولت معادل ریالی همان حقوق را بمن بدهد وداستان سرایی نکند ما مردم این را میخواهیم
دولت و نمایندگان جیبومون نزنند افزایش حقوق پیشکش
بهترین کار برای مردم کاهش تدریجی قیمت ها است. وگرنه افزایش حقوق تا حدودی به نفع کارمندان دولت است و بخش های دیگه به شدت متضرر خواهند شد. دوم اینکه افزایش حقوق دوباره باعث افزایش قیمت ها خواهد. بهترین کار هر دولت کنترل قیمت ها و ثبات است. این لهترین خدمت به مردم هست
هدفشون فقط وقت کشی و سرگرم کردن مردم به وعده های توخالیست
سلام اگر دولت افزایش حقوق میدهد بودجه ان را از کجا تامین میکنه نفت همان قیمت است وفروش با دلار پس ناچار خواهند بود برای جبران موضوع تورم چندین برابری بر جامعه را باور کنند انوقت فقیر فقیرتر وثروتمند ثروتمند تر وشاهد اختلاف طبقاتی در جامعه خواهیم بود دولت باید راهکار های اقتصادی وعلمی ارائه دهد تا ارزش پول ملی ارتقا یابد تجارب گذشته نشان داده افزایش حقوق بگیران از طریق حقوق فقط تورم به جامعه القا شده وبس دولت باید منطقی فکر کند ودرست حرکت کنند وگرنه همه میدانیم قشر حقوق بگیر چه کارگر وچه کارمند در مضیقه مالی هستند قطعا افزایش حقوق نتیجه ان تورم غیر قابل جبران خواهد بود حقوق کارگر افزایش پیدا نکرده کارخانه داران تولیدی خود را بی رویه افزایش داده اند این یعنی نظارت نداریم فقط ادعا داریم بنظرم راه رهائی از گرانی 1.ورود صاحب نظران اقتصادی وعلمگرایان واقعی به بدنه تصمیم گیری دولت 2.نظارت کامل توسط تیم بازرسی اگاه ومعتمد 3. جبران هزینه های تحمیلی به قشر اسیب پذیر خصوصا کارگر وکارمندان 4.برگشت ارزش پول ملی به حالت سابق
بابا این حرفها سر گرم کردن مردم است ساده نباشید
حداقل حقوق یک مستمری بگیر تامین اجتماعی باید هشتصد دلار پانزده هزار تومانی وحداکثر. حقوق دو هزار دلار باشد
بشنو وهرگزباورنکن
بزک نمیربهارمیاد خمپزه باخیارمیاد
راه حل منطقی تلاش برای بازگرداندن قیمتهای کاذب به قبل است نه افزایش حقوق که اگر این اشتباه صورت پذیرد باید منتظر موج تورمی افسار گسیخته باشیم
جناب اقای ولایتی و مسئولان دانشگاه آزاد ، لطفا فکری به حال حقوق کارکنان و اساتید این دانشگاه بکنید
امروز حقوق اساتید دانشگاه ازاد یک سوم اساتید در دانشگاههای دولتی است و در این مدت که دانشگاه تحت امر شما قرار گرفته کارکنان این دانشگاه به خاک سیاه نشسته اند
بهترین کار گرفتن مالیات ها از ثروت های غیر مولد است
ثروت هایی که سود غیر مولدشان به ارز تبدیل روانه بریتانیا میشود
تنها راه کوتاه کردن دست ربا خواران است
کاری که اروپا در دهه ۴۰ و ۵۰ کرد
که البته این کار نخواهد شد
و ما تبدیل میشویم به روسیه یا چین سه دهه قبل
این اصلاح طلبها، اعتقادی به کار کردن برای توسعه کشور و معاش مردم ندارند، ولی متاسفانه باور کنید ملت دوباره به این لیبرالها رای داده و خواهند داد چون ما از گذشته درس عبرت نمیگیریم.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
نه که کمونیست ها مملکت و دنیا را اباد کرده اند
اگه دولت بفکر مردم و حقوق بگیران بود که دلار را چهار برابر نمی کرد. در واقع دولت بر موج تحریمها سوار شد و پیشاپیش تمام نقشه های خود را اجرا نمود و جیب مردم را خالی کرد و دارایی مردم را به معنی واقعی چپاول نمود. حالا عده ای خوش خیال منتظرن این دولت دستمزدها را افزایش دهد. خواست منطقی و اصلی مردم باید محاکمه دولت و برکناری آن باشد. مردم اگر متحد باشن میتوانند کاری کنند. به امید آنروز...
به چشم این دولت اب نمیخوره که کارمندان خودش را از فقر و گدایی نجات بده
کمک جبرانی چیشد حالا باز تا سال دیگه شما دوم ابان کمک جبرانی را اقای جهانگیری قولش را داد ولی الان 22 ماه است خبری نیست .
گفتار درمانی دکتر روحانی افتتاح شده
منتظر وضعیت بدتر ازاین خواهیم داشت اینها نجات دهنده ایران نیستند والسلام.........................................................................والسلام.
والا من که دوسه ماهه با قرض زندگی می کنم ۱۰ هر ماه حقوقم تموم میشه نمی دونم واقعا تا چندوقت دیگه چه بلایی سرم میاد ولی برا کسی مهم‌نیست
افزايش حقوق از كجا بايد بياد آخه؟ با كدام درآمد؟ كدام رونق؟؟

چرا يك چيزهايي مي نويسين كه بعدا براي جمع كردنش صد تا اقتصاددان هم بايد عزا بگيرند؟!؟!
ای خدا .... ظلم دیگه از این آشکارتر ...
مردم فقیر یعنی اقتصاد ویران تابناک وقتت رو برای توجیح نقدینگی ای که دولت با دزدی از جیب مردم و به اسم مردم درست کرده تلف نکن
تبعات افزایش حقوق در بخش خصوصی باعث تعدیل نیرو خواهد شد و عملا عده ای بیکار به جمع بیکاران کشور افزوده می شود.و در بخش دولتی افزایش حقوق باعث نقدینگی و افزایش بیشتر تورم و کاهش قدرت خرید کارمندان خواهد شد بنا براین برای توزیع ثروت عادلانه بین کلیه یه اقشارجامعه اولین گام کنترل و مهار تورم و بالا بردن ارزش پول ملی می باشد
همواره شاهد یک چرخه باطل در حقوق و دستمزد بوده ایم از یک طرف حقوق اضافه و پس از آن نرخ خدمات و محصولات چند برابر شده است یعنی نه تنها حقوق افزایش بلکه در ظاهر افزایش اما عملا کم شده است چرا دولت سر خودش و مردم کلاه می گذارد برای یک بار هم که شده است برای هر خدمات و حقوقی یک ضریب واقعی تعیین و آنرا هر ساله برای همه بطور یکسان افزایش دهید و ملت را سر کار نگذارید و اگر خیلی زرنگ هستید ارزش پول ملی را در مقابل دلار و سکه افزایش دهید نمی خواهد حقوق را افزایش دهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
احتمالاشما صاحب شرکت خصوصی هستید
اقای رییس با سلام اگر بیاد داشته باشی ویا فرمایشات بنیان انقلاب اسلامی بخوانی جمله زیبایی فرمودند. باید کاری بکنیم که فاصله کوخ نشین با کاخ نشین کمتر شود الان دولت محترم ارزیابی نماید ایا بیش ار ۹۰ درصد ملت کوخ نشین شدند این کارنامه شما از نصایح امام راحل است بخدا قسم بازار بهیچ کوخ نشینی رحم نمیکند با این امار ارقامی که بمنظور دلداری اعلام می فرمایید اولین نتیجه ان خوشحال شدن بازار است ازحالا نقشه چگونه خالی کردن جیب پر برگه های کم ارزش را طراحی میکنند لطفا قبل از تبلیغ کار مثبتی برای ملت انجام دهید انگاه خبر انرا بملت بدهید خداوند حامی این قشر کم توان مالی است
ازگرانی ها مشو غمگبن دلا هست ایران بهتر از ونزوئلا
لقمه نانی را که داری شکر کن بی خیال سکه وارز وطلا
قدر اینها را بدان خوشحال باش سهم دولت پول وسهم مابلا
هرسوالی هست با دولت بگو پاسخ آن هست یک پرت وپلا
راز من پنهان نماند از نظر می شود این راز روزی برملا
اگر بمب هسته ای میساختیم الان اقتصادمون صد برابر قدرتمند تر بود و نیازی نداشتیم به سفره فکر کنیم.
بدون تعارف کارفرمایان اصلی این کشور خود دولت است واگر برای بار تورمی که می فرماید فکری اساسی انجام میداد حال و روزمان ازیک سال قبل میبایست بهتر باشد برای دولت هیچ امر بعیدی وجود ندارد چون باعث این نابسامانی اقتصادی در کشور خود دولت میباشد توصیه به دولت این است قیمت ها را اگر صداقت در کار باشد به قبل از 4200 برگرداند و خود ومردم کشور را از خود تحریمی نجات بدهد .و در بودجه ریزی نیز از گرانی به پرهیزد تا از جو روانی اقتصادی کشور کاست شود .
دیگه کار از این حرفها گذشته من ۴۲سالمه جز فقر وتبعیض چیزی ندیدم کلا آدم بی پارتی و ترسویی هم هستم
اول يك گزارش بدين كه از محل گرون كردن دلار ، چه مبلغى از جيب همين ملت مفلوك كاسب شدين
تا بعدش ما ببينيم كه اصلا ، چى چى بايد بخواهيم
شما جیب ما رو نزن
وای.بدبخت شدیم .باز این قول داد...
تو یارانه ما که خانواده ۵ نفره هستیم و از سال ۹۱ قطع کردی رو وصل کن اضافه حقوق پیش کشت...
اینها همه حرفه روحانی فقط وعده توخالی میده
بهر حال این تورم لجام گسیخته که نتیجه حیف و میل پول کشور در اثر ندانم کاری ها و دزدی هاو تحریمهاست عرصه را بر ملت تنگ کرده است. وقتی چیزی برای از دست دادن نباشد و هر نوع تلاشی بهتر از وضع موجود باشد و کار و تولید و خدمات هم نباشد هر اتفاقی دور از انتظار نخواهد بود. به این وضعیت اضافه کنید نبود افق قابل قبول زمانی و معیشتی را،وجود همسایگان دشمن را، دشمنی مستکبرین ابر قدرتی مثل آمریکا را.
دولت باید به قانون پایبند باشه که میگه ؛ حقوقها باید متناسب با رشد تورم و گرانی رشد بکنه ولی هرساله این مبلغ را درز می گیرند و به انحا مختلف شاخ و بالشو می زنند و شاید تا یک سوم تورم هم زیاد نمی کنند لذاست که حقوق بگران دولت هرسال ضعیفتر و ضعیفتر میشن متاسفانه !!!
منظور از افزایش 100 درصدی افزایش حقوق پزشکان از 200 به 400 میلیونه از جیب مردم!!!! نه افزایش حقوق کارگران و مهندسان کارخانه ها و مراکز تولیدی که صبح تا شب سرکارند!!!! با 12 سال سابقه و مدرک فوق لیسانس مهندسی از دانشگاه ملی دارم میگیرم 2200000 اونوقت یه پزشک عمومی که تازه الان از دانشگاه دراومده میگره 20 میلیون و دوست من که اون موقع همه افراد زرنگ میرفتن ریاضی با تلاش کمتر رفت پزشکی الان داره میگره ماهی 80 میلیون!!!!! کشور ارث پدری مدیران و کارمندان بانک و دولت و وزارت بهداشت و وزرات نفت نیست که با تحصیلات برابر و در بسیاری موارد کمتر دارن ده ها برابر بقیه حقوق میگیرن!!!!!!! کشور ما نیاز به تولید و کارگر و مهندس داره نه دلال و تاجر!!!! در همه کشورهای دنیا بین حداقل حقوق و حداکثر حقوق نهایتا 10 برابر اختلاف هست چرا باید یه پزشک بگیره 200 میلیون و یه کارگر یه میلیون!!!!چرا باید یه پزشک دو دقیقه ویزیت اونهم اشتباه بگیره 50000 تومان و یه مهندس روزی 50000 تومان و مسئولیت اشتباهش را هم نپذیره!!!!!! خدایا ما را از دست دولت ناکارمد و برخی پزشکان تاجر صفت نجات بده!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
حرف نزنین بابا
۱۰ تومن هم نیست حقوق یه حراح
باتوجه به تورم بالای صددرصدی کلیه مایحتاج ملت حتی حقوق بازنشستگان وکارگران وکارمندان صددرصد هم افزایش یابد کوچکترین تاثیری در سفره کوچ وحقیرانه آنان نخواهدداشت روحانی آنچنان بلایی به سربازنشستگان وکارمندان آوردکه درطول تاریخ ایران سابقه نداشت
قيمت ارز كه معلومه خود دولت برده بالا، اگه بياد پايين، نيازي به افزايش حقوق نيست و قيمتها خود به خود برميگرده
بهنگام رفع تحریمها ودوبرابرشدن قیمت جهانی نفت وافزایش تولید وفروش سه میلیون بشکه نفت ودرآمد سرشاردولت وآزادئشدن بیش از150میلیارددلار ازاموال بلوکه شده روحانی کوچکگترین توجهی به وضعیت فلاکت باربازنشستگان وکارمندان نکرد حال که تحریمها شروع شده هیچ انتظاری ازچنین دولت ضد اقشارآسیب پذیر نداریم
نوبخت وروحانی باپرداختیهای ناعادلانه بین کارمکندان وبازنشستگان با مقامات ووزرا نه تنها به رای 24میلیون رای ملت خیانت نمود بلکه بافاصله طبقاتی بی سابقه ایجاد کردن نظر ملت را بدبین نمود
علی برکت الله
دولت طی تجربه 5ساله تلخ گذشته درعمل ثابت نمودند دشمن ومخالف سرسخت اقشارآسیب پذیر چون کارگران وکارمندان وبازنشستگان هستند وبا پرداختیهای تبعیض آمیز وناعادلانه فاصله طبقاتی بی سابقه بین اکثریت ملت بایک اقلیت ناچیز چون مقامات ووزرا ایجاد کرده اند لذا هیچ امیدی به بهبودی وضعیت اقتصادی بازنشستگان وکارمندان وکارگران در طول عمر دولت روحانی نیست واین اقشار برای پایان عمراین دولت روحانی لحظه شماری میکنند
یا باید قیمت دلار تا حد ممکن پایین آورده شود به همان حدود 4200تومان یا باید دستمزدها به همان میزان افزایش دلار که 300 درصد است افزایش یابد.نمی شود از تحریم دولت منتفع شود وبار آن روی دوش اقشار حقوق بگیر و مزد بگیر باشد و دولت بگوید تحریم ها را مدیریت کردیم.بسته حمایتی توهین به شعور و درک ایرانی است.
اگر دولت روحانی مصمم باشد وکوچکترین دلسوزی دربین نوبخت روحانی نسبت به بازنشستگان وکارمندان باشد ازوظایف اصلی این دولت بهبود وضعیت فلاکت باراقتصادی این اقشار آسیب پذیر است ولی با توجه به عملکرد 5سال گذشته روحانی ونوبخت درسازمان برنامه وبودجه بعید است برای رفاه اقشارآسیب پذیر اقدامی نمایند مگر آنکه با تورم کمرشکن وبی سابقه کمر این اقشارراخم نمایند که کرده اند
باتوجه به تورم کمرشکن که ازسال گذشته شروع شده حضرات در بوق کردند حقوق کارمندان وبازنشستگان به نسبت تورم افزایش خواهد یافت بنابراین باتوجه به تورم بالای 100درصد فقط 10درصد به حقوق بازنشسیتگان افزودند آنهم در شرایطی که تحریمها وضع نشده بود وقیمن جهانی نفت از45دلاربه بالای 85دلاررسیده بود لذا این اقشارکوچکترین امیدی به امثال نوبخت وروحانی ندارند چراکه در عمل ثابت نمودند مخالف سرسخت اقشارآسیب پذیر ودنبال منافع گروهی وشخصی خودشان هستند
تورم ربطی به افزایش حقوق نداره مگی امسال افزایش حقوق چند درصد بود که قیمت ها بیش از سه برابر شده اگر حقوق ها چهار برابر هم شود چیزی دست مردم باقی نمی ماند که نقدینگی وتورم را زیاد کند بنابراین برای ادامه زندگی کارگران وکارمندان بهترین روش افزایش حقوق است
تابناک نترس کامنت منو بذار کسی نمی خورت اگه خواستن بخورنت اسم منو بده بهشون جان ناقابلی دارم دارم اهواز آلرژی دارم و آسم از هیچی هم نمیترسم هر چی کامنت میدارم حذف میکنی
آنچه را امروز شاهدیم نتیجه چهار دهه تصمیم گیری های غلط دولت، بی برنامگی و روزمرگی آن است! افزایش حقوق از مقوله همین بی برنامگی ها است! دولت ها در این چهار دهه نشان داده اند که نه سواد برخورد با مشکلات کشور را دارند و نه عزم آن! همین کلافه شدن بعد از 13 آبان بهترین گواه دولت در برخورد با ابر بحران های پیرامونش است! دولتاز دو سال وقت داشت که برنامه ای برای برخورد با مشکلات ناشی از آغاز مجدد تحریم ها که ترامپ حتی قبل از انتخابش اعلام کرده بود بریزد ولی اینکار را نکرد و امروز نمیداند چه کند!
خیانتی که این دولت فرصت به مردم ایران در این برهه زمانی کردهیچ دولتی تاکنون نکرده بود.این دولت به بهانه تحریم از آب گل آلودی که خودش مسبب اصلی آن بود ماهی که نه بلکه کوسه ونهنگ شکار کرد وقیمت دلاری که حداکثر باید دوبرابر می شددرواقع امر پنج برابر کرده است وکسانی که دارای درامدوحقوق بخور ونمیری بودند را بخاک سیاه نشانده است وخودشان هم درکاخها دربهترین نقاط شمال تهران بخوش گذرانی مشغولند ودار و دسته آنها هم ازاین وضعیت ورانتهای ایجاد شده ثروت های نجومی وهجومی را کسب کرده و می کنند وحدود 70درصد جمعیت را هم که له ومتلاشی کرده اندبحساب زنده نمی آورند ومیگویند وضع اقتصادی خوب است وحالا هم برای مقداری افزایش حقوق، هزار بهانه می اورند وبقول معروف وعده نسیه وسر خرمن می دهند ویا مقداری مواد غذایی راکه بگداهم برای چند وعده غذایی بدهندراضی نمیشود، میخواهند تحت عنوان جبران این خیانت آشکاربعنوان مسکن به مردم فلاکت زده وهلاکت شده بدهند.زهی بیدردی و....
سلام یک کار خوبی که دولت می تواند انجام دهد این است که مالیات حقوق بگیران را صفر کند خودش کمک بزرگی است از آن طرف مالیات شرکت های تولیدی را از ۲۵ درصد به ۵ یا ده درصد کاهش دهد منوط به افزایش حقوق کارگران اونوقت بدون خلق نقدینگی جدید که باعث تورم است میتوان حقوق ها را افزایش داد البته قشر حقوق بگیر ضعیف که همین الان هم مشمول مالیات حقوق نمیشوند را میتوان با بسته کالایی حمایت کرد نرخ مالیات ارزش افزوده را هم میتوان به یک درصد کاهش داد خوب اگر دولت بیست درصد حقوق ها را افزایش دهد ۱۰ درصد مالیات حقوق را نگیرد ۹ درصد مالیات ارزش افزوده را هم حذف نماید عملا ۳۹ تا ۴۰ درصد افزایش حقوق را کارگران و کارمندان را انجام داده است بدون اینکه به حجم نقدینگی اضافه کند
به جای حل مشکل اصلی فقط صورت مسئله را پاک می کنند ومشکلات را با افزایش حقوق حل می کنند وکسی نیست که مشخص کند تا کی قرار این روند ادامه پیدا کند فرض کنید حقوق کارمندان را اضافه کردید برای بخش خصوصی چه کاری خواهید کرد امروز ریشه بسیاری از مشکلات کشور همین کارمندان دولت هستند که عمده بودجه کشور را دریافت می کنند با حداقل بهره وری
آقای روحانی چرا به دنیا اعلام نمیکنی که برجام هیچ دستاوردی بغیر بدبختی برای ملت ما نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
برجام دست آوردی داشت خوب پولی هم از توش دراومد .
این دولت فقط دولت شعار دروغین است
دولت کوچکترین نگرانی نسبت به کاهش خرید حتی کارکنانش هم نداره چه برسه به کارگران ودیکر اقشار مردم .امسال من کارمند حقوقم شش درصد رشد داشته والان با افزایش قیمت اجناس که بعضا سه برابر شده قدرت خریدم پن حدود دویست درصد کاهش داشته .در تابستان اقای نوبخت وانصاری تو بوق وکرنا کردن که میخوان حقوق کارکنان رو بزودی افزایش دهند که بعضا افزایش ۵الی ده درصدی رو بهش اشاره کردن گرچه این مقدار افزایشش بدتر از ندادنش هست ولی هنوز که هنوزه جناب نوبخت که ازا ان به سعید صحاف عراقی میشه یاد کرد ونیز جناب انصاری که گفتن رییس جمهور با افزایش حقوق کارکنان موافقت کرده وقرار بود هفته قبل به تصویب هیات دولت برسه که جناب حسن روحانی ان کلید ساز اعظم عنوان کرد که از سال بعد افزایش حقوق را در نظر خواهند گرفت ودر بودجه سال ۹۸ لحاظ خواهند کرد .حالب توجه هست اینجانب دو دوره با تمام اعوان وانصار خود وبستگان به ایشان رای دادیم ولز این بابت از محضر ملت شریف ایران عذر خواهی میکنم وامیدوارم بنده را ببخشند چرا که به یک دولت بدون مسئولیت رای دادم دولتی که جز خود واطرافیان نزدیک کسی دیگر رو نمی بینه حتی تاسف بایستی خورد از این مجلسیا که هیچ کاری جز شعار برای هیچ قشری انجام نمیدن جز منفعت خودشان
چه دولتی؟ چه حقوقی ؟ چه زندگی ایی یی یی ؟سرویس شدیم سرویس س س س آقای ریس جمهور ر ر ر ر دروغ دیگه بسه بسه بسه چرا فکر میکنی مردم نمی فهمن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟::::؟
"قرار نیست چون حاکمان حکومت بلدند فقط آنان در امور مملکت نظر دهند؛ زیرا در خوردن یک خوراک یا ساخت یک خانه نظر نهایی با شخصی که غذا را خورده و یا صاحب خانه است؛ نه آشپز و معمار!"

ارسطو
در اینکه حقوق بگیر ها باید حقوقشان ترمیم شود هیچ شکی نیست .اما چگونه واز چه منبعی میتوان این کار را صورت داد که منجر به تورم کمتری شود مهم است .
یکی از راهها حذف یارانه (البته به استثنای نیازمندان )
عدم افزایش حقوق نجومی بگیران در هر سمتی
حذف کامل سوبسید سوخت و انرژی
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
راهکار حذف پول ملی از چرخه و جایگزینی یوان چین یا یورور به جای آن است تا هر کسی به اسم مسئول و ریس نتواند پول بی ارزش چاپ کنه و هر جند سال در میان تورم شدیدی به جامعه تحمیا کنه و فقرا را بیچاره و ثروتمندان را ارباب و سوار بر مردم بدبخت بکنه. بسه دیگه برادر
امیدوارم عمق استراتژیک کشور به جای سواحل مدیترانه در داخل پیگیری شود
با احترام: یک فرد حقوق بگیر که هر ماه در سال گذشته دو میلیون حقوق میگرفت معادل 600 دلار بود امسال به120 دلار در ماه کاهش یافته 480 دلار بقییه کحارفته ؟ چگونه جبران میشود.ایوای.من..................................
دولتها در ایران منظورم همه دولتهای بعد از انقلابی هستش منافعشو بعضی بردن و ما مردم بدبخت بدبخت تر شدیم
قیمتها از جمله ارز و سکه سه برابر شده. بنابراین افزایش 100 درصدی حقوق هم دردی را دوا نخواهد کرد. حقوقها باید 3 برابر شود در حالیکه دولت بخاطر صفر شدن صادرات نفت دچار کسر بودجه عظیمی شده و قادر به افزایش حقوقها نیست و از طرفی کسر بودجه باعث تورم بیش از پیش میشود. این یعنی فقیرتر شدن کارمندان و کارگران و حرکت به سمت بحران و فروپاشی اقتصادی.

ترامپ به تازگی گفته است که معافیت نفتی برای آن 8 کشور دائمی نیست و فقط 6 میباشد و صادرات نفت ایران باید به صفر برسد. پمپئو هم گفته سناریوی بعد از 6 ماه را فعلاً نمی گوئیم!!
هنرمندید قیمتها را پایین بیاورید .حقوق 100 هزار تومان .....................نان 5 ریال ...ان موقع کارامدید
کافیه جلوی اختلاس ها و پولشویی و نجومی خواری ها و قاچاق کالا بصورت رسمی و قانونی و ... گرفته بشه همه مشکلات کشور حل می شه
مالیات
سلام. چرا سر خودتونو درد میارین، امسال هیچ خبری از افزایش حقوق نیست، سال بعد هم نهایتاً 20درصد حقوقو زیاد می کنن. چون خود آقایون برای خرید بازار نمی رن، همه چی براشون فراهمه و نمی دونن مردم چی می کشن! نمی دونن چند ماهه نتونستیم گوشت بخریم!!!
اگه روحاني خيلي نگران حقوق بگيران هست بايد اقداماتي جهت افزايش نرخ معافيت مالياتي حقوق بگيران بكند. البته كه به فكر اين گروه نمي باشد. و همانا خواهيم ديد. همانا خداوند با عالمان است . و همانا خداوند با مومنان است.
سیر خبر ندارد از حال گرسنه.
کاش فقط یکبار و یکبار یکی از این وزیر وزرا یا مسئولین نظام میومدن تو به برنامه زنده تلویزیونی و یه حساب سرانگشتی می کردن معیشت مردم رو.
برای یه خانواده سه نفر که کارگر هستند با حداقل حقوق دریافتی یک میلیون دویست چه جوری میشه گذران زندگی کرد؟
حداقل یک وعده صبحانه برای یک خانواده سه نفری حدود 5 تا 7 تومان
حداقل یک وعده ناهار برای خانواده سه نفری حدود 20 تومن
حداقل یک وعده شام خیلی خیلی سبک حدود 10 تومن
مجموع سه وعده در ماه میشه 1100 تومن
اینو اگه از حقوق کم کنیم تهش یه 100 تومنی می مونی
در حالیکه بقیه مخارج (پوشاک،هزینه تحصیل و لوازم تحریر،میوه،در صورت مستعجر بودن هزینه اجاره بها،در صورت مریضی هزینه دوا دکتر و هزینه حمل و نقل وآب برق و گاز .....)که خود این بخش چیزی حداقل 1500 خواهد شد
حالا مسئولین بیاند برای ما حساب کنند چه جوری می توان زندگی کرد؟؟تمام این موارد با حداقل امکانات حساب شده نه متوسط.
با سلام ، دولت تدبیر وامید با این وزرای میلیاردر خود هیچوقت نمیتونه رنج وشکسته شدن پدری رو لمس ودرک کنه که نمیتونه شکم خانواده اش رو سیر کنه . چه برسه به اینکه امکان توجه به سایر نیازها فراهم بشه. افسوس با این همه درآمد حاصل از نفت وگاز، معادن و... وضع مردم باید اینچنین باشه. با درآمد مستقل هر استان میشه یک کشور رو اداره کرد.
دولت یک ریال هم اضافه نخواهد کرد!کما اینکه الان ه دارم این مطلب رو می نویسم،برای منکه یه کارمند ساده و کارشناس هستم، 500 هزارتومان از حقوق دریافتیم رو کاهش دادند همین ماه!پارسال هم شب عید 300 ت کاهش دادند، بعد در راستای اضافه حقوق کمی اضافه کردند، در کل 3 سال هست حقوق ما افزایش نداشته هیچی، کاهشم داشته!ولی تو بوغ و کرنا می کنن که افزایش دادیم و فلان و بهمان، از مزایا می زنن بعد به حکم کمی اضافه می کنن، فکر کنید تو این شرایط تورم 300-400 درصدی و یک کارشناس ساده یکجا 500 ت از حقوق بزنن،شغل ما ایجاب میکنه کشیک و آنکال داشته باشیم، گفتند پرداختی نداریم، بیاید مجانی!:(
این موضوع که من خواندم ونتیجه این است تمام این بدبختی ما زیر سر دولت است وبا ازادی بیانی که در انتقاد هست انتقاد من هم این است وای برهرکس که داره زندگی من وخانواده ام را به بدبختی می کشاند /!!!
تیتر جذابیه برای بالا بردن کلیک سایت
بابا تو این مملکت عده ای دارن با اسکناس 50 و صد تومان بجای دستمال کاعذی استفاده میکنند و وقتی بهشون اعتراض میکنید میگن دستنال صد برگی شده 5تا 7 هزار تومن یعنی هر برگ 50 تا 70 تومن چرا بریم دستمال بخریم از همین اسکناس بجای دستمال استفاده میکنیم و حتی بعضی از انها رو دوباره تو بازار خرج میکنیم
اهای دولتیها ببینید این کشور را دارید بکجا میبرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
جفنگ نگو دیگه. اسکنای 50 و 100 نداریم. پیدا کردی عتیقه است
سال گذشته طرح پلکانی افزایش حقوق کارمندان قرار بود احرایی بشه که طرح بسیار خوبی بود اما اجرا نشد. بگونه ای که از حقوق های ریر سه مبلیون شروع کنند و هرچه حقوق بیشر درصد افزایش کمنر تا در بلند مدت به عدالت در پرداخت ها نزدیکتر شویم . بدین ترتیب حقوق بگیران 8 و 10 میلیونی دیگر قرار نیست حقوق هایشان 100% افزایش پیدا کند.
امیدواریم دولت و مجلس همراهی کنند و این طرخ در سال جدید اجرائی بشود.
دولت که مردمی نباشد همین است
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
کشوری که مردمی نیست نه فقط دولت!
دولتی که فاقد مدیران میانی شایسته است جز ارز فروشی کار دیگر نمی تواند انجام دهد
خدایا از این وعده ها خسته شدیم انهم از اقای روحانی نه کسی دیگر!!!!!
سلام بزرگواران عزیز با توجه بزحمات شما ایکاش گزیده ای از نظرات ملت را برای دولتمردان بفرستید
من فقط می دانم که کارمند وکارگر دیگر به فنا ونابودی رفتند
روزی که دولت 10 درصد روی حقوق ها میگذاشت قیمت دلار چهار پنج برابر شد. اونم در عرض 4 سال. الان با سرعت 10 برابری افزایش حقوق کارمندان در عرض کمتر از هر یک سال به دلیل 10 برابر شدن این سرعت ، دلار به چهار برابر خواهر رسید. این میانه بیشترین ضرر نصیب بیکاران میشود. چرا که کارمند بالاخره حقوق دارد. ولی بیکار در سر سفره پدر و مادر شریک است و سرعت کوچک شدن سفره خانواده های دارای فرزند بیکار بسته به جمعیت خانوار 20 ، 30 و ... برابر است.
از ماست که بر ماست!آنان که شعار مرگ بر آمریکا می دهند خوب می دانند که این شعار برای ما مردم و کارگران و کارمندان و ...آب و نان ندارد ولی این را خوب می دانند که آب و نان خود و همفکرانشان شعار مرگ بر آمریکا نه تا چند سال و دهه بلکه تا روز قیامت است.
وقتی بحث افزایش حقوق می شود کلی کارشناس نظر می دهند بار تورم و نقدینگی و چه و چه و ...دارد اما شرکت های گاز اب برق مخابرات و شبکه های تلفن همراه و مواد غذایی و ... همه و همه قیمت ها را بالا بردند تا از افزایش قیمت خدمات حقوق کارمندان و مدیران نخبه !!! خود را پرداخت کنند چهار برابر قدرت خرید مردم ایران را کم کرده اید دو برابر شدن حقوق کمترین کاری است که می توانید انجام دهید.
جوانی هستم بیکار و هیچ کاری ندارم اندکی سرمایه دارم چرا دولت بازار سرمایه را درآمدزا نمیکند تا من و اثال من نان درآوریم...تنها امید ما بیکاران بازار سرمایه است مرگ بر کسانی که مانع رونق بورس میشوند
اون چنان دونی اقتصادی.....
وای بر کسانی که این بلا رو سر کارمندا و حقوق بگیرها آوردن....

هنوز هم که هنوز دارن مردم رو با سبد تخم مرغ و کالا سرگرم میکنن....
دولت خودش دلار را بالا کشید تا بودجه کشور را که به ریال است به اندازه بی ارزش شدن ریال بی ارزش کند و کشوری را که با بودجه 100 میلیارد دلاری اداره میشد را با بودجه 25 میلیارد دلاری اداره کند و بحث افزایش حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران هم فقط برای کاهش تنش در جامعه است چرا که هیچوقت حقوق و دستمزد افزایش نخواهد یافت اگر قرار بود افزایش یابد اصلا قیمت دلار را بالا نمیبردند روز به روز کارمند و کارگر فقیر تر میشوند و در عوض کارفرمایان و کارخانه داران غنی تر میشوند چون مردمی را پیدا کرده اند که مفت برایشان کار میکنند و هیچ ادعایی نیتوانند بکنند چون همه مسئولان دولتی همه شان کارخانه دار و صاحب مشاغل هستند
کارمندان و کارگران و معلمان توسط دولت نابود شدند و با بدبختی و شرمندگی بین زن و بچه زندگی می کنند. دولت تازه فقط شعار، شعار می دهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بلاخره آه آنان دامن مسئولین بی وجدان و بی لیافت را خواهد گرفت.
حرف حرف حرف باب زن وبچه سرش از اين حرفها نميشه مشكل داريم مشكل بخدا من عيد بوده گوشت خريدم آخه اين حقوق را بدم به چه كرايه خانه ندادم پول برق ندادم آمدن قطع كنند يه فكري كنيد تا كي صبر كنيم !!!!!!!!!!!
ایشان از این وعده های توخالی زیاد داده و هیچکدام را عملی نکرده است. ایشان ضد قشر کارمند و کارگر و مستضعف است. واقعا ما کارمندان چه اشتباهی کردیم که به ایشان رای دادیم. و بالاخره دادرسی هست و آه مظلومان دامنشان را خواهد گرفت.
افزایش حقوق هیچ تاثیری بر تورم نداره. چاپ پول بی پشتوانه موجب ایجاد تورم میشود. دولت پول چاپ نکند و حقوق ها را افزایش دهد. هیچ اتفاقی نمی افتد.
رییس جمهورفرمودندمامیتوانیم قیمت دلاررابه نرخ سابق برگردانیم اماتبعات دارد!!!تبعاتش حتما این است مردم حداقل میتوانستند مانندسال گذشته زندگی کنند!ازکرامت این تدبیروامیدبیش ازاین انتظارنیست--مردم شمارانخواهندبخشد-به دولت یک پیشنهادارم واین است که طرفدارانش راکه به برنامه اقتصادیشان اعتماد کردندرامایوس نکند-حالادوباره بگوییدتورم11درصدی-امااین رابگویمجهیزیه 50میلیونی سال گذشته به 200میلیون تومان رسیدحال باچه رویی 11درصدتورم اعلام میکنید
كجاش را ديدين تازه ب بسم الله هست چه چيزاي كه بايد ببينيد ميگين نه برين كتاب تاريخ را بخونين زمان اقا نجفي را ان زمان متوجه خواهيد شد حالا روزاي خوش ماست
دولت باید به جای افزایش حقوق ها قیمت ها را به قیمت سال قبل برگرداند.
کارمندان عزیز بی خودی دلتون صابون نزنید...آقای نوبخت زحمت می کشند صد درصدافزایش حقوق رو بصورت پلکانی پنج درصد زیاد میکنند......
به جای آه و ناله باید کار یکسرهکرد مرگ یکبار شیون هم یکبار
الکی سیاه نمایی نکنید با وجود تحریم ها ما هنوز زنده ایم ترکیه یک ماه هم مقابل تحریم دوام نیاورد
افزایش حقوق کی درد حقوق بگیران را دوا کرده که اینبار هم بتواند فشار را از روی گرده این قشر بردارد دم عیدی قبل از افزایش ده درصدی کسبه ۱۵ درصد افزایش قیمت می دهند و چون دولت هیچ نقشی در کنترل بازار ندارد و مردم گوشت دم نوپ اختلافات جناحی می شوند که بعضا شکل اقتصادی بخود می گیرد .دولت با بیشرمی دست در جیب مستمری بگیران هم می کند با طرح تجمیع حقوق توانستند یک ماه حقوق این قشر بی پناه را بالا بکشند اینجا ایران است ونظام اسلامی است
متاسفانه دولت از همان ابتدا هیچگونه حمایتی از قشر ضعیف جامعه بعمل نیاورد و تمام فکرش حمایت از طبقات مرفه جامعه بود و در همین راستا سیاست اقتصادی خودش تنظیم کرده است .حالا هم امیدی به حمایت از قشر بازنشسته و مستمری بگیر و کارگر و کارمند و معلم و در کل حقوق بگیرهای جامعه نیست .
به شعار و حرف کار برآید به عمل نیست بابا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ما كه پودر شديم و رفتيم ،انشاالله نسل بعد ،سال١٤٠٠بتونن به دولت خوبي رأي بدن !شايد
شما حقوق رااضافه نکنید تا گرانی را تثبیت .کنید شما حقوقها را کم کنید ....همه چیز را ارزان کنید .نان 5 ریال .گوشت .10 تومان ووووحقوق 15000 هرا تومان بشود .........برگردانید ............مردم به تنگ امدند .............به خدا تیکه پارتان میکنند ...........این سیاست هها غلط است ..................................................
حقوق رو به دلار تعیین کنین مثلا بگین حقوق ماهانه یک کارگر 300 دلار و همین مبنا باشه بعد ببینم تا اخر عمرمون دلار قیمتش بالا میره یا نه
خدا ..... کنه اون 24 میلیون رو
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر