بازدید 7479

توضیحات وکیلی درباره نامه «لاریجانی» به «جنتی»

کد خبر: ۸۴۹۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶ 06 November 2018

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه رئیس مجلس به دبیر شورای نگهبان در مورد تاکید بر ارجاع ایرادات مجمع تشخیص در خصوص CFT همچنین گفت که ایرادات شورای نگهبان به این لایحه ۶ آبان ماه به مجلس ابلاغ شده بود اما برای رعایت مناسبت ۱۳ آبان اعلام عمومی نشد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی وکیلی اظهار کرد:‌ دو نوع ایراد به CFT به مجلس ارجاع شد یکی ایرادات شورای نگهبان بود که در زمان مقرر یعنی ۶ آبان به مجلس آمده بود ولی برای رعایت مناسبت ۱۳ آبان اعلام عمومی نشده بود.

وی افزود:‌ ایراد دیگر به CFT مربوط به کمیته نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و نامه‌ای که آقای لاریجانی به دبیر شورای نگهبان نوشت در مورد همین ایرادات بود که خارج از وقت قانونی ارجاع شده است.

وکیلی ادامه داد: ما موضوع را در هیات رئیسه مجلس بررسی کردیم و مشخص شد ایرادات مجمع تشخیص خارج از وقت مقرر رسیده، لذا آقای لاریجانی به شورای نگهبان نامه نوشت و گفت که ما به این ایرادات رسیدگی نمی‌کنیم.

این عضو هیات رئیسه مجلس با بیان این که «مجمع تشخیص لایحه CFT را از منظر سیاست‌های کلی و شورای نگهبان آن را از منظر شرع و قانون اساسی بررسی کرده است»، تصریح کرد:‌ در حال حاضر این لایحه در کمیسیون امنیت ملی مطرح است و زمانی که گزارش کمیسیون به صحن ارائه شود با توجه به این که برگشتی شورای نگهبان است نسبت به بقیه طرح‌ها و لوایح تقدم دارد.

وی گفت: به نظر می‌رسد پس از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه تکلیف CFT روشن خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر