بازدید 13358

علت گرانی خودرو از زبان وزیر جدید صمت

کد خبر: ۸۴۸۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 02 November 2018

وزیر صنعت، معدن و تجارت قیمت تمام شده خودرو در زمان تولید و وجود دلالی‌های بازار را از جمله دلایل گرانی قیمت خودرو دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره گرانی قیمت خودرو گفت: در اینجا دو بحث مطرح می‌شود؛ نخست قیمت تمام شده خود خودرو است که در زمان تولید باید اقدامات لازم در این مورد انجام شود تا قیمت خودرو گران تمام نشود.

رحمانی افزود: بحث دیگر واسطه‌ها و دلالی‌های بازار است که در اینجا خودروسازان خود باید تدابیر لازم را اتخاذ کنند تا مشکلی پیش نیاید.

وی تصریح کرد: وزارت خانه صنعت هم باید نظارت کافی را در رفع و حل این مشکلات داشته باشد و یقیقا در این مورد پیگیری‌ها و برخوردهای لازم انجام خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۳
البته دليل اصلي بي عرضگي مسوولين هست
دلال اصلی خودرو ساز با هماهنگی نمایندگی و با اطلاع دولت است
جناب دکتر رحمانی. شما فرزند این ملتید. مردم درفشارند و تحمل گرانی رو توی این وضعیت بحرانی ندارند. این مافیای خودرو از خون مردم و تمام ایران به عنوان منبعی برای سودهای کلان استفاده میکنند. این بازار سیاه کار خودشونه. هوای مردم مظلوم ایران رو داشته باشیم و تحت نفوذ و حیله این از خدابیخبرها نیفتید.
علت اصلی گرانی خودروها روش فروش شرکت های خودروسازی در چند سال اخیر هستش که به جای فروش مستقیم به مصرف کننده به شرکت های واسطه می باشد که فعلا تعداد زیادی خودرو احتکار نموده اند و با توجه به فروش قطره چکانی خودرو توسط خودروسازها و هماهنگی عمیق بین خودروسازها و شرکتهای واسطه نتیجه مطلوب غیر ممکن می باشد.
خودرو اصلا هم گران نیست،مدیران این دو تابوت ساز لطفا قیمت های محصولاتشان را سه برابر کنند،بعد پیش فروش با تحویل ده ساله بگذارند،ملت همیشه در صحنه،هجوم می برندو در یکی دو ساعت کل محصولات را پیش خرید میکنند،به همین راحتی.
شعر در خواب بيند پنبه دانه
آقای وزیر در مورد عوارض سنگین واردات خودرو و تاثیر آن بر این بازار نظری ندارند؟ چرا فقط در ایران هزینه تولید بالاست؟ اگر نمی‌توانند در تولید ماشین استاندارد با قیمت مناسب در مقایسه با سایر کشورها رقابت کنند باید اجازه دهید خودرو وارد شود.
تدابیر شامل رساندن قیمت کارخانه به قیمت کاذب در بازار است و پس از این کار باز قیمت بازار چندین میلیون بالا رفته و مجددا سیکل افزایش قیمت باز از سر گرفته میشود تا قیمت کارخانه و بازار نزدیک شود و ...
جناب آقای وزیر ، بهترین راه حل برای مشکل خودرو اجازه ورود آن با حداقل عوارض گمرکی (کمتر از 5 درصد) و با ارز آزاد می باشد تا بین تولید کنندگان رقابت ایجاد شده و مصرف کننده هم آزادی انتخاب داشته باشد و تولید کننده داخلی هم به فکر رقابت ( در قیمت تمام شده و کیفیت ) با همتایان خارجی خود البته با شرایط رقابتی برابر( ارز آزاد برای واردات) باشد نه به این صورت که هر چه دلشان می خواهد(تولید کننده و دلالان ) بر سر مصرف کننده آورده و بازار را در قرق خود بگیرند . البته این را هم می دانیم که مافیای خودرو به بهانه های بی اساس از جمله اشتغال ، اجازه هر تصمیمی را به دولت نخواهد داد
آفرین به این وزیر فهیم!!!!نیومده مشکل گرانی خودردو رو فهمید.
يه جوري گفته انگار مردم خبر ندارند
بابا وقتي شركت خودرو ساز ماشين تحويل مردم نميده چطور ميخواي قيمت افزايش پيدا نكنه
من خودم ماشين ثبت نامي دارم كه از برج 4 منتظر تحويلم ولي دريغ يه پاسخ گو
وزارت غیب گویی رو هم الحمد الله یافتیم!
مشکلات را همه میدانند.راه حل شما چیست؟شما امدید حل کنید نه بازگو کنید.من اگر جای شما بودم اول تمام مدیران را برکنار میکردم وادمهای توانا را می اوردم چون با اینها سرنوشتی بهتر از وزرای قبلی نخواهید داشت.
فعلا که خودروسازان داخلی خودشون دلالی میکنند.
واقعا خودت به این نتیجه رسیدی یا از مشاورات هم کمک میگیری؟؟؟؟ وزیر رو تو رو خدا...
با سلام خدمت وزیر جدید صمت.
جونی مادرد به پارس خودرو بگو استپ وی تحویلی برج ٨ منا بدند.( لطفا با لهجه ی اصفهانی بگویید)
اقای وزیر شرکتهای متفرقه زیاد که خودروسازان مالک انها هستند را منحل کنید که هزینه زیاد ولی هیچ کارایی برای خودروسازان ندارند
خوب که چی؟ برنامه‌ برای کنترل قیمت خودرو چیه؟
بازم باید بشود ولی نمیشود تا دیر شود!

عادت کردیم
برای ارزان شدن خودروی داخلی واردات خودروی خارجی را آزاد کنید بدون گمرکی
آقا جون به دلایلش خیلی برداخته شده اقدام کن ببینیم جند مرده حلاجی !
برادر من هنوز نيامده توجيه را شروع كردي چرا نمي گي ناتواني و ضعف مديران .مگر شما وزير نيستي مگر آنها زير نظر شما نيستند پس كنترل كن.
چطور در امریکا و اروپا و ژاپن با اینکه حقوق کارگران ، هزینه انرژی ، مالیات، هزینه های زیست محیطی، واردات مواد اولیه و... از ایران بیشتر است . اما قیمت اتومبیل ها در این کشورها که از نظر کیفیت هیچکدام از تولیدات داخلی به گرد آنها نمیرسد ارزانتر، آن هم پس از بیش از 30 سال انحصار و حمایت دولت و مجلس و حتی دادستان و قوه قضائیه؟!
استثمار یعنی چه ؟ تا کی؟چرا؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی