بازدید 12235
گزارش؛

اجرای فن رکب همتی روی‌ کشتی‌گیران/ نرخ‌ ارز ثانویه ‌بانک‌ مرکزی ‌برای ‌تیم های ‌ورزشی ایران؛13 هزار تومان!

به نظر می رسد، بانک مرکزی در دوره ریاست همتی هم همچنان برای اختصاص ارز به متقاضیان مختلف و نیازهای اساسی دچار سردرگمی است و تا این لحظه موضوع ارز ثانویه برای مصرف ورزشکاران ملی در اعزام های برون مرزی را پشت گوش انداخته و در واقع هنوز اولویتی برای ورزش در محاسبات خود ندیده است. سکوت و انفعال وزارت ورزش مقابل این بی اعتنایی بانک مرکزی هم در نوع خود جالب است
کد خبر: ۸۴۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ 20 October 2018

در حالی که پیش از این اعلام شده بود، نرخ ارز ثانویه با قیمت هر یورو 10هزار تومان به فدراسیون ها برای اعزام های بین المللی پرداخت می شود، اعضای تیم ملی کشتی آزاد ایران در حالی راهی مسابقات جهانی 2018 در مجارستان شدند که در دقیقه نود ارز ثانویه با قیمت هر یورو 13 هزار تومان به آنها پرداخت شده است!

اجرای فنِ رکب همتی به روی کشتی‌گیران/ نرخ‌ارزثانویه‌بانک‌مرکزی‌برای‌تیمهای‌ورزشی‌ایران ؛13هزارتومان!

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ نایب رئیس خشمگین فدراسیون کشتی در اعتراض به نرخ بانک مرکزی برای تحویل ارز به فدراسیون کشتی گفت: اگر می‌دانستیم که قرار است درنهایت یورو را به چنین نرخی به ما بدهند، اصلا این روال را طی نمی‌کردیم و سراغ بازار آزاد می رفتیم. حمید بنی تمیم می گوید: توضیحاتی که کارشناسان بانک مرکزی بابت اختصاص یورو 13هزارتومانی به کشتی دادند، قانع کننده نبود. آن‌چه مشخص بود مسئولان وزارت ورزش تلاش خود را کردند؛ اما متأسفانه این امر با عدم همکاری بانک مرکزی محقق نشد. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که ایراد از جای دیگری است و اصلا ورزش در اولویت امور نیست.

وی در مورد اینکه اگر قرار بود درنهایت بانک مرکزی به جای یورو 10 هزار تومانی، یوروی 13 هزارتومانی به کشتی اختصاص دهد، دیگر چه نیازی به این همه پیگیری بود، اظهار داشت: همین‌ طور است. در واقع ما یورو را از بازار خریدیم و اختصاصی از سوی آقابان در کار نبود. ضمن اینکه ما معادل ریالی ارز مورد نیازمان را هم به حساب بانک مرکزی واریز کرده بودیم و اگر می‌دانستیم قرار است درنهایت یورو را به چنین نرخی به ما بدهد، اصلا این روال را طی نمی‌کردیم. ورزش در اولویت بانک مرکزی برای اختصاص ارز ثانویه قرار ندارد، من مطمئنم که همه رشته‌های ورزشی برای دریافت ارز ثانویه به مشکل خواهند خورد.

به نظر می رسد، بانک مرکزی در دوره ریاست همتی هم همچنان برای اختصاص ارز به متقاضیان مختلف و نیازهای اساسی دچار سردرگمی است و تا این لحظه موضوع ارز ثانویه برای مصرف ورزشکاران ملی در اعزام های برون مرزی را پشت گوش انداخته است و در واقع هنوز اولویتی برای ورزش در محاسبات خود ندیده است.

با اتفاق ناگواری که برای کشتی ایران به عنوان ورزش اول کشور افتاد، باید بحرانی تازه برای سایر فدراسیون ها را از همین حالا پیش بینی کرد و در این میان گویا زور وزیر ورزش هم به پریشانی اوضاع ارزی در بانک مرکری نمی رسد. بنی تمیم می گوید: «به اشتباه گفتند از فلان جا نامه بیاورید. نامه آوردیم، گفتند حساب ارزی باز کنید. حساب ارزی باز کردیم، گفتند حساب ارزی یورویی باز کنید. خلاصه بعد از کلی رفت و آمد و کاغذبازی ارز 13 هزار تومانی دادند...».

با این حساب مانعی بزرگ در راه حضور ورزش ایران در میادین مهم بین المللی قرار داده شده و باید منتظر لغو سریالی سفرهای خارجی ضروری در ورزش بود. سکوت وزارت ورزش و جوانان مقابل این بی اعتنایی بانک مرکزی هم در نوع خود جالب است و گویا هیچ یک از مقامات ورزش ایران جرأت و جسارت اعتراض علنی و رسمی به این ناعدالتی را ندارند.

تداوم نگاه ضد ورزش در بانک مرکزی می تواند باعث ایجاد تنش های گسترده و تخریب روحیه ورزشکاران و کادر فنی تیم های ملی رشته های مختلف شود؛ دردسر تازه ای که یقینا به زودی کل ورزش قهرمانی ایران را به هرج و مرج نقدینگی و بودجه ای کشیده و احیانا به کوچ برخی قهرمانان ملی و پیوستن به سایر تیم کشورها منجر خواهد شد. روندی که از چند سال پیش آغاز شده و حالا شاید شدت هم پیدا کند. وقتی قرار است بعد از چندین ماه زحمت تمرین های سنگین و اردوهای شبانه روزی، یک قهرمان ملی نتواند در رقابت های بالاترین سطح رشته ورزشی خود با حریفان جهانی حاضر شود، چه توجیهی دارد که تمرین کند یا از اساس در تیم ملی کشورش بماند؟

نویسنده: بهنام شریفی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
سالها قبل پیرمرد بقالی به مشتری میگفت خوب بابا جان حساب ما چقدر شد؟ بعد خودش میگفت 27 تومان با 17 تومان، میشه 74 تومان! مشتری با عصبانیت می گفت چرا 74 تومان؟ بقال با خونسردی میگفت خوب 70 تومان! راضی هستی؟!
برادر رب شده 25 الی 20 تومن ارز چقدری میگیره
زائرین در الویتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
به نظرم حرفتان خیلی خنده دار است! آیفون در اولویت است که دو وزیر! برای اختصاص بیش از نیم میلیارد یورو با هم همکاری کردند و نتیجه اش هم شد گرفتن یورو دولتی و فروش آیفون به قیمت آزاد! بله عزیزجان گیر به زوار دادن عیبی نداره ولی مردم گاگول نیستند. در ضمن زوار دینار عراقی می گیرند که تحریم که بشویم گیرآوردن دینار عراقی سخت نخواهد بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
زائرین ارز نمیگریند
عوضش یک میلیون نفر با دلار دولتی به اربعین میرن
هر نفر ۴۱ دلار هزینه ویزاشون هست
میشه ۴۱ میلیون دلار

یک عده هم پیداشون میشه و میگن چرا وقتی بقیه به انتالیا میرفتن عیبی نداشت الان برای اربعین عیب داره؟ پیشاپیش ارز کنم اونموقع ارز به یک قیمت برای همه بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
بی چشم رو تر از خودتون کی هست؟ خودتون! میلیاردها دلار خانه در ترکیه خریده اید بعد به 41 میلیون دلار پول ویزا آویزون شده اید. اون موفع به آنتالیا روندگان و ما بقیه ی خارج رونده ها ارز 8 تومنی رو 4 تومن دادند و همین دولت تقصیرکار 20 میلیارد دلار رو آتش زد مردم انبار کردند توی خونه هاشون ولی امان از این که یک بار در سال 1میلیون بخواهند بروند اربعین!
قابل توجه اونایی که میگفتن دلار شده ۸تومان:)))))
ظاهرا با نرخ های موجود از جمله جهانگیری، نیما ، منوچهری نرخ کشتی هر اضافه شد که رقمی بین نیما و منوچهری است. دم باتک محترم مرکزی گرم که اونقدر نرخ درست کرذه که امریکایی ها هم گیج می شوند بلاخر نرخ برابری ریال در برابر دلار چند است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
اکثرقیمتها خودشون رو با دلار ۱۸ هزار تومان تطبیق دادند چیزی که بالا رفت دیگه پایین نیست رب ۶ هزاررتوماندشده ۱۸دهزار ؟؟؟!!د
تابناک شما ممکن است متن من را درج نکنید . ولی سیستم بانک مرکزی ما کاملا بیمار است و با تغییر رئیس اتفاقی نمی افتد . وقتی می گویند دولت خود عامل گرانی دلار است و همه تکذیب می کنند، نتیجه اش این می شود . بانک مرکزی هیچ وقت اجازه نخواهد داد دلار اران شود . علتش چیست من نمی دانم .
دو هفته پیش یکی از مسولان فدراسیون کشتی در رادیو جوان می گفت تمام هزینه های تیم های اعزامی خارج از کشور را ارزش را از بازار ازاد تهیه می کنند و دلاری یا یورویی ارز ثانویه هنوز به انها نداده اند
یا قدیم سواد نداشتند ولی علم داشتند یا حالا سواد دارند علم ندارند .
به هر حال تو مملکت ما فعلا قطع رجال شده و همزمان قطع دلار.
فعلا جنگ اقتصادی و سیاسی پدر همه را در آورده.
بیاید مثل اول انقلاب برادرانه زندگی کنیم .اعتمادها را زیاد کنیم.
قدرت با خدمت عوض کنیم .
تابناک مثبت و منفی ها رو چرا برداشتی؟! حتی عقب مونده ترین سایت ها هم لایک و دیسلایک گذاشتن!!!
آقای همتی ،،، واقعا هم جای خنده داره،،،، بخخخخخخخند
اقای ناشناس منظورت قحط الرجال بوده؟
دلار کالاهای اساسی تامین بشه باید شاکر بود ، بازار ازاد زیاد مهم نیست چون بیشتر متلعق به قماربازان است که مردم عادی هم گاهی هوس بازی بازی میکنند .
مسبب اصلی همه ی گرانی ها و نابسامانی های بازار ، دولت و مجلسه که متاسفانه به وظایف قانونی شون عمل نمیکنن و مثل یک تماشاچی کنار گود نشستن و نظاره گر بدبخت شدن کشور و ملت هستن .
جمهوریه اسلامیه و مال امام حسین.اونایی که چشم ندارند زائر امام حسین را ببینند چون جنم انقلاب کردن ندارن پس ساکت بشن.هرموقع جنم خون دادن داشتی بیا جلو
افزایش نرخ ارز کار صاحب منصبان بوده و بس.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل