بازدید 7695

50 هزار دانش آموز و 525 معلم سوری در تیررس استراتژی جدید عربستان سعودی!

یکی از بازیگرانی که از آغاز بحران سوریه تاکنون تلاش زیادی برای اثرگذاری بر این بحران و ساقط کردن دولت سوریه به خرج داد، عربستان سعودی است؛ بازیگری که در راستای تضعیف نفوذ ایران و ایجاد نظم سیاسی مطلوب خود در سوریه، کمک های مالی، تسلیحاتی و سیاسی زیادی به معارضان سوری داد.
کد خبر: ۸۴۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 10 October 2018

یکی از بازیگرانی که از آغاز بحران سوریه تاکنون تلاش زیادی برای اثرگذاری بر این بحران و ساقط کردن دولت سوریه به خرج داد، عربستان سعودی است.

به گزارش «تابناک»؛ بازیگری که در راستای تضعیف نفوذ ایران و ایجاد نظم سیاسی مطلوب خود در سوریه، کمک های مالی، تسلیحاتی و سیاسی زیادی به معارضان سوری داد.

مجموعه این اقدامات در نهایت نتوانست منجر به تحقق اهداف عربستان در سوریه شود و به نظر می رسد، ریاض در حال تغییر استراتژی خود و اثرگذاری بر فرایندها و تحولات اجتماعی بحران سوریه است.

در همین راستا، خبرگزاری رسمی و دولتی عربستان (واس) در خبری عنوان کرد که این کشور در حال آموزش تعداد زیادی از معلمان و کارکنان سوری و کمک به دانش آموزان این کشور برای دسترسی به وسایل و تجهیزات آموزشی است.

بنا به ادعای خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، «مرکز امدادرسانی و کمک های بشر دوستانه ملک سلمان بن عبدالعزیز (KSrelief)» به دنبال حمایت از نظام آموزشی در برخی استان های سوریه است و در همین راستا ابزارها و تجهیزات آموزشی را برای 50 هزار دانش آموز در 500 مدرسه سوریه فراهم کرده است.

خبرگزاری رسمی واس در ادامه مدعی شد، این مرکز همچنین دوره های آموزشی برای توسعه توانمندی های 525 معلم و پرسنل اجرایی زن و مرد سوری تدارک دیده و کمپین های آگاهی بخشی در مناطق هدف برای تشویق دانش آموزان برای بازگشت به مدارس فراهم نمود.

50 هزار دانش آموز و 525 معلم سوری در تیررس استراتژی جدید عربستان سعودی!

این خبرگزاری در ادامه ادعا کرد، این کمک های «مرکز امدادرسانی و کمک های بشردوستانه ملک سلمان» در چهارچوب پشتیبانی مداوم عربستان از مردم سوریه بوده است!

به نظر می رسد، عربستان سعودی با پذیرش واقعیت های موجود میدانی و سیاسی بحران سوریه، در حال تغییر استراتژی و تلاش برای نفوذ در محیط اجتماعی سوریه است؛ جایی که به زعم سعودی ها می توان کسب نفوذ کرد تا بتوان در آینده بحران سوریه نقش آفرینی نمود.

این در حالی است که ارتش سوریه در حال اعاده حاکمیت خود بر تمامی مناطق این کشور است و با پایان نبرد ادلب، عملا ارتش سوریه حاکمیت کامل بر سراسر سوریه را به دست خواهد آورد و به نظر می رسد، اقدامات ریاض قدرت اثرگذاری چندانی بر آینده نقش آفرینی این کشور در سوریه نخواهد داشت.

ذکر این مهم لازم است که مرکز امدادرسانی و کمک های بشردوستانه ملک سلمان بارها مدعی کمک به مردم مسلمان در کشورهای مختلف شده است؛ اما نکته جالب ماجرا به یمن مربوط می شود؛ جایی که عربستان مسبب کشتار و قحطی صدها هزار یمنی بوده اما خبرگزاری رسمی این کشور در حال تبلیغ و اطلاع رسانی در مورد کمک های امدادی و آموزشی مرکز ملک سلمان به مردم این کشور است!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار