بازدید 11758
۱
گزینه احتمالی تصدی وزارت اقتصاد معرفی شد

فرهاد دژپسند کیست؟

در ۴ شهریور ۱۳۹۷ بود که مجلس پس از استیضاح مسعود کرباسیان، رای به برکناری وی از وزارت امور اقتصاد و دارایی داد. از آن روز تاکنون سرپرستی این وزارتخانه بر عهده سیدرحمت الله اکرمی خزانه دار کل کشور می‌باشد. برخی خبرگزاری‌ها اعلام کرده اند که در هفته جاری، رئیس جمهور گزینه تصدی وزارت امور اقتصاد و دارایی را به مجلس معرفی خواهد کرد و به احتمال بسیار زیاد فرهاد دژپسند برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی خواهد شد.
کد خبر: ۸۴۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳ 08 October 2018

فرهاد دژپسند کیست؟در 4 شهریور 1397 بود که مجلس پس از استیضاح مسعود کرباسیان، رای به برکناری وی از وزارت امور اقتصاد و دارایی داد. از آن روز تاکنون سرپرستی این وزارتخانه بر عهده سیدرحمت الله اکرمی خزانه دار کل کشور می باشد. برخی خبرگزاری ها اعلام کرده اند که در هفته جاری، رئیس جمهور گزینه تصدی وزارت امور اقتصاد و دارایی را به مجلس معرفی خواهد کرد و به احتمال بسیار زیاد فرهاد دژپسند برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی خواهد شد.

به گزارش تابناک اقتصادی، در 4 شهریور ماه 1397 بود که مسعود کرباسیان وزیر سابق اقتصاد برای پاسخ به برخی سئوالات نمایندگان به مجلس رفت. نمایندگان مجلس بعد از شنیدن پاسخ های کرباسیان، قانع نشدند و رای اعتماد خود به وی راپس گرفتند و رای به برکناری او از وزارت امور اقتصاد و دارایی دادند. بدین ترتیب مسعود کرباسیان بعد از گذشت یک سال و چند روز سکان داری وزارت امور اقتصاد و دارایی، از این وزارتخانه کنار رفت. بعد از برکناری وی، گزینه های مختلفی برای در اختیار گرفتن سرپرستی این وزارتخانه از سوی رسانه ها مطرح شد اما سرانجام در مورخه 5 شهریور 1397 رئیس جمهور روحانی، سیدرحمت الله اکرمی که تا پیش از این معاون نظارت مالی و خزانه دار کل کشور بود را به  سرپرست وزارت امور اقتصاد و دارایی منصوب کرد. از 42 روز پیش تاکنون وی سرپرست این وزارتخانه می باشد.

طولانی شدن مدت اداره وزارتخانه مهمی چون امور اقتصاد و دارایی با سرپرست در شرایط جنگ اقتصادی مورد انتقاداتی قرار گرفت و سرانجام در چند روز گذشته، برخی خبرگزاری ها اعلام کردند که در هفته جاری گزینه تصدی وزارت امور اقتصاد و دارایی برای گرفتن رای اعتماد به مجلس خواهد رفت. این خبرگزاری ها از گزینه احتمالی نیز رونمایی کردند و عنوان نمودند که رئیس جمهور، فرهاد دژپسند را جهت گرفتن رای اعتماد و تصدی وزارت امور اقتصاد و دارایی به مجلس معرفی خواهد کرد.

فرهاد دژپسند کیست؟

فرهاد دژپسند در سال 1341 در رستمکلای بهشهر متولد شد. وی دارای مدرک دکترا در رشته اقتصاد از دانشگاه آزاد اسلامی و استادیار دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی تهران می باشد. وی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اقتصاد ایران و اقتصاد بخش عمومی تدریس می کند. بسیاری او را از طیف اقتصاددانان با گرایش اقتصاد اسلامی می شناسند.

دژپسند در سال 1364 که به دیدن یکی از همشهریان خود در خوابگاه دانشگاه تهران می رفت با فرهاد رهبر و علی طیب نیا آشنا شد. وی به لحاظ سیاسی دارای گرایش اصلاح طلبی می باشد.

دژپسند در دوران خاتمی معاون برنامه ریزی اقتصادی وزارت بازرگانی بود و در تهیه قانون تجارت و قانون تجارت الکترونیکی نقش عمده ای را ایفا کرد. سپس با انتصاب فرهاد رهبر به ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان معاون تولید و برنامه ریزی برگزیده شد. در اردیبهشت ماه سال 1385 دژپسند اعلام کرد که ارتباط منسجمی بین برنامه و اقدامات اجرایی دولت نمی بیند و سرانجام در مهر ماه 1385 از سمت خود استعفا داد.

در دوره اول ریاست جمهور روحانی وی به عنوان معاونت امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه منصوب شد و حدود چهار سالی در این سمت مشغول به فعالیت بود تا اینکه در مورخه 22 شهریور 1396 طی حکمی از سوی محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه از این سمت کنار گذاشته شد و به عنوان مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌ های توسعه و آینده ‌نگری منصوب شد. همچنین وی که به عنوان دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز مشغول به فعالیت بود، در مورخه 4 مهر 1396 طبق تصمیم اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از این سمت کنار رفت و جای خود را به سیدحمید پورمحمدی داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
گزینه ای بسیار ضعیف است ..روحانی چرا از نخبگان استفاده نمیکنی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار