بازدید 9812
۶

محتکران بازار تهران به خودشان هم رحم نکردند

کد خبر: ۸۳۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۷ 16 September 2018

پادوی بازار تهران با شناسایی افرادی که اجناس خود را احتکار کرده بودند، همدستانش را در پوشش مامور سراغشان می‌فرستاد و از محتکران اخاذی می‌کرد.

به گزارش جام‌جم، مرد جوانی اوایل تیر امسال با حضور در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران از سه مامور قلابی به اتهام اخاذی 300 میلیون تومانی شکایت کرد. با دستور بازپرس رسولی پرونده برای ادامه تحقیقات به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران ارسال شد. در ادامه شاکی در آنجا حاضر و به افسر تحقیق گفت: من و پدرم در بازار تهران مغازه کفش فروشی داریم. آن روز من در مغازه تنها بودم که سه مرد در حالی که پرونده‌هایی به دست داشتند و بی‌سیم و افشانه همراهشان بود، خودشان را مامور اطلاعات و مامور پلیس آگاهی و اداره سازمان صنعت و معدن معرفی کردند.

وی افزود: آنها بعد از خواندن برگه‌هایی که داخل پوشه‌ها بود، به من گفتند به ما گزارش شده شما و پدرتان انبار بزرگی دارید و انواع کفش را در آنجا احتکار کرده‌اید. زمانی که گفتم این گزارش اشتباهی به شما رسیده، حرف‌هایم را باور نکردند. بعد گفتند حکم قضایی برای پلمب انبار و مغازه کفش‌فروشی ما را دارند. آنها به من گفتند حکم بازداشت من و پدرم نیز صادر شده است. هر چه التماس کردم که اشتباهی شده و ما خطاکار نیستیم آنها توجهی نکردند. ساعاتی که گذشت آنها مدعی شدند، باید 300 میلیون تومان در قالب یک فقره چک بپردازم. در غیر این صورت علاوه براین که من و پدرم را بازداشت کرده و با خود می‌برند، برایمان پرونده سیاسی - امنیتی هم تشکیل می‌دهند. آن سه مرد حتی مرا به مرگ تهدید کردند. وی گفت: از ترس این‌که بلایی سر من و پدرم نیاید 300 میلیون تومان را در قالب یک فقره چک به آنها دادم. آن سه مامور سوار خودرویی شده و رفتند و از من خواستند برای پیگیری پرونده به اداره پلیس بروم. من زمانی که به آنجا رفتم متوجه شدم آن سه مرد مربوط به آن اداره نبوده‌اند و مامور قلابی هستند که با ترفندی دروغین از من300 میلیون تومان اخاذی کرده‌اند.

با جمع‌بندی این اطلاعات ماموران زمانی که دوربین مداربسته مغازه او را بازبینی کردند، تصویری از متهمان فراری به دست آمد. تحقیقات پلیسی برای دستگیری آنها ادامه داشت تا این‌که صاحب یک مغازه لوازم خانگی در بازار تهران که ماموران قلابی از او اخاذی کرده بودند، با حضور در پلیس آگاهی شکایت کرد. تحقیقات نشان می‌داد او در دام همان سه مامور قلابی گرفتار شده و متهمان دو فقره چک 5 میلیونی و 15 میلیون تومانی از او با زور و تهدید اخاذی کرده‌اند.

تحقیقات برای یافتن پلیس‌های قلابی ادامه داشت تا این‌که ماموران احتمال ارتکاب جرایم دیگری از سوی آنها در بازار تهران را مطرح کردند، بنابراین تصاویر به دست آمده از سه اخاذ مامور‌نما، در اختیار همه مغازه داران سطح بازار تهران قرار گرفت تا به محض مشاهده آنها موضوع را به پلیس خبر دهند. ماموران همچنان در جست‌وجوی پلیس‌های قلابی بودند تا چندروز پیش صاحب یک مغازه فروش لوازم آرایشی با پلیس تماس گرفت و اعلام کرد پلیس‌های قلابی به محل کارش آمده‌اند. در همین موقع ماموران برای دستگیری آنها به آنجا اعزام شدند و معلوم شد پلیس‌های قلابی که پی به حضور ماموران برده‌اند، محل را ترک کرده‌اند. ماموران اطراف آن محله را جست‌وجو کردند و توانستند یکی از آنها را که در حال فرار بود شناسایی و بازداشت کنند.

مامور قلابی بازجویی شد و به افسر تحقیق گفت: من و دو نفر از همدستانم شاکیان را نمی‌شناختیم. مردی که در بازار پادویی می‌کرد و مغازه‌داران را می‌شناخت، نشانی برخی از آنها را به ما دادو مدعی شد آنها انبارهای بزرگی دارند و کالاهای احتکار شده را آنجا نگهداری می‌کنند. او از ما خواست در نقش مامور قلابی ظاهر شویم و با تهدید به دستگیری مغازه‌داران، از آنها اخاذی کنیم. طبق نقشه او عمل کردیم و با جا زدن خود به عنوان ماموران قلابی به مغازه‌های مورد نظر رفتیم و با تهدید به دستگیری و تشکیل پرونده امنیتی و سیاسی آنها را فریب داده و اخاذی کردیم. به مرد پادو که طراح ماجرا بود، 38 میلیون تومان پرداختیم و بقیه پول‌ را میان خودمان تقسیم کردیم. با اعتراف وی یکی از ماموران قلابی که همدستش بود و نیز مردی که طراح این اخاذی‌ها بود، شناسایی و در عملیات‌ جداگانه پلیسی بازداشت شدند و به جرایمشان اعتراف کردند. تحقیقات پلیسی برای دستگیری متهم فراری و همدستان احتمالی او و رازگشایی از دیگر جرایم آنها در پلیس آگاهی ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۶
این افراد اگر واقعا محتکر نبودند چرا می ترسیدند و باج می دادند ؟ حتما ریگی به کفش داشته اند ؟
از اطلاعات اون پادو میشه فهمید که چه کسانی در همان بازار کالا را احتکار کردن و ....
محتکرین توی قران به عذابی سخت وعده داده شدن
خورده ها نه عمده ها همیشه از این وضعیت راضی هستند .اجناس شان راعین طلا نه بالاتز از طلا -به نزخ دلار می فروشند
محتکران و بازاریانی که حدود شرعی کسب و کار را رعایت نمیکنند بدانند که بزرگترین جفا را اول به خانواده هایشان میکنند آنوقت که شکم آنها را با لقمه حرام پر میکنند. کاسب وقتی جنسی را به قیمت مشخصی میخرد باید با سود مشخصی هم بفروشد نه اینکه آن را احتکار کند و باعث بالارفتن قیمتش شود. بترسید از تقاصی که خانواده بیگناهتان باید بخاطر زیاده خواهی شما پس بدهند
همون پادو رو باید به حرف بیارن تا محتکرها رو لو بده و پدر همشونو در بیارن.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر