بازدید 6290

ادعای جدید وزیر انرژی آمریکا برای جبران نفت ایران

کد خبر: ۸۳۴۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۶ 15 September 2018

وزیر انرژی آمریکا در دیدار روز جمعه خود از مسکو ادعا کرد که سه کشور آمریکا، عربستان سعودی و روسیه می توانند با افزایش میزان تولید نفت، کاهش صادرات نفت ایران را در عرصه جهانی جبران کنند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «ریک پری» وزیر انرژی آمریکا روز جمعه در دیدار خود از مسکو ادعا کرد که کشورهای آمریکا، روسیه و عربستان سعودی می توانند با افزایش میزان تولید نفت خود ظرف ۱۸ ماه آینده، کاهش صادرات نفت ایران و هر کشور نفتی دیگر را جبران کنند.

گفتنی است که تحریمهای آمریکا علیه صادرات نفت ایران- که از ماه نوامبر اجرایی می شود- عرضه نفت را به میزان دو سال پیش کاهش می دهد. این در حالی است که تولید نفت ونزوئلا نیز کاهش یافته و هرگونه توقف پیش بینی نشده در میزان تولید نفت می تواند با افزایش ناگهانی قیمت نفت به مشتریان این ماده خام زیان رساند.

ریک پری در گفتگویی با خبرگزاری رویترز گفت که وی در مورد چشم انداز تولید نفت در عرصه جهانی و قیمتهای این ماده خام احساس آسودگی می کند!

وی با اذعان به اینکه همواره احتمال بروز وقایع پیش بینی نشده وجود دارد، مدعی شد: «من افزایش [قیمتها] را پیش بینی نمی کنم».

با این حال، برخی تحلیلگران نسبت به توان عربستان سعودی برای افزایش قابل توجه تولید نفت در یک بازه زمانی طولانی ابراز نگرانی کرده اند.

اما وزیر انرژی آمریکا در این باره می گوید: «ما شاهد تداوم روندهایی در داخل این پادشاهی [عربستان] هستیم که در مورد توان این کشور برای حفظ و حتی افزایش سطح تولید نفت خام، به ما دیدِ مثبتی می دهد».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر