بازدید 8333

بیانیه اتحادیه اروپا درباره مذاکره با هیأت ایرانی

کد خبر: ۸۳۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳ 13 September 2018

سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا بامداد پنجشنبه اعلام کرد که با هیأت ایرانی درباره فعالیت‌های منطقه‌ای تهران و بحران‌های غرب آسیا از جمله یمن مذاکره کرده‌اند.

به گزارش فارس، در این بیانیه آمده است که هیأتی از چهار کشور اروپایی (فرانسه، آلمان، ایتالیا و بریتانیا)‌ به ریاست «هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با هیأتی از تهران به ریاست «حسین جابری انصاری» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران دیدار و مذاکره کرده‌اند.

این سومین دیدار تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران با نمایندگان چهار کشور اروپایی در خصوص بحران‌های منطقه از جمله یمن و دنباله‌ای بر نشست تهران حول مذاکرات آستانه بود.

سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه خود نوشت که با نمایندگان ایران درباره وضعیت انسانی یمن و راهکاری سیاسی پایان دادن به بحران این کشور مذاکره کرده‌اند.

جابری انصاری پس از پایان این دور از گفتگوها درباره یمن که با حضور هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و مدیران کل سیاسی وزارت خارجه های چهار کشور برگزار شد، به درخواست طرف اروپایی دستاوردهای نشست اخیر سران ایران، روسیه و ترکیه درباره روند صلح در سوریه را تشریح کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر